REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kasa fiskalna w sklepie internetowym

Subskrybuj nas na Youtube
Kasa fiskalna w sklepie internetowym
Kasa fiskalna w sklepie internetowym
www.shutterstock.com

REKLAMA

REKLAMA

Aktualnie obowiązujące przepisy nie nakazują wszystkim sklepom internetowym obowiązkowej rejestracji sprzedaży przy pomocy urządzeń fiskalnych. Zwolnienie z tego obowiązku odbywa się w jasno określonych przypadkach. Zobacz, czy dotyczą one twojego biznesu.

REKLAMA

Podatnicy prowadzący sprzedaż na rzecz osób fizycznych bez działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych powinni rejestrować ją na urządzeniach fiskalnych. Obecnie mają oni do wyboru kasy offline z elektroniczną kopią paragonu oraz kasy online na stałe podłączone do Centralnego Repozytorium Kas. Podstawowym wyjątkiem, który zwalnia z obowiązku ich posiadania, jest roczny limit obrotów osiągnięty w poprzednim roku podatkowym.
–  W 2020 roku limit ten nie zmienił się i nadal wynosi 20 tysięcy złotych. Jeśli rozpoczęliśmy działalność w trakcie roku, wartość ta ustalana jest proporcjonalnie i ulega obniżeniu. Te przepisy dotyczą także sklepów internetowych, chociaż zgodnie z prawem mogą one korzystać również z innych udogodnień – mówi Paweł Gacuta, właściciel Białostockiego Centrum Kas Fiskalnych.

REKLAMA

Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 28 grudnia 2018 r. w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących wymienia szereg warunków, jakie należy spełnić, aby uniknąć zakupu kasy. Można je streścić w kilku punktach:
1) Dostawa towarów odbywa się wyłącznie w systemie wysyłkowym – za pośrednictwem firmy kurierskiej lub poczty. Tutaj jednak ważna uwaga: jeśli przewidujemy opcję “odbioru osobistego”, np. w siedzibie firmy, musimy taką sprzedaż zarejestrować na kasie fiskalnej.
2) Klient dokonuje zapłaty przez bank, pocztę lub spółdzielczą kasę oszczędnościowo-kredytową. Analogicznie do punktu pierwszego – nie ma opcji osobistego przekazania pieniędzy.
3) W dokumencie sprzedażowym jasno określimy, co sprzedaliśmy i kto zakupił towar.
4) Nasz sklep nie zajmuje się sprzedażą m.in. silników i części do silników, wód toaletowych i perfum, tytoniu i alkoholu, sprzętu radiowego, telewizyjnego i telekomunikacyjnego, sprzętu fotograficznego wyrobów z metali szlachetnych czy zapisanych i niezapisanych nośników danych cyfrowych i analogowych.

Pełna lista wyłączeń znajduje się w paragrafie 4 Rozporządzenia.

Kasa fiskalna w sklepie internetowym – którą wybrać?

Jeśli nie mieścimy się w limicie obrotów lub nie spełniamy warunków zwolnień opisanych w Rozporządzeniu, każdą sprzedaż musimy rejestrować na urządzeniu fiskalnym. Jaką kasę wybrać?

REKLAMA

Obecnie najkorzystniejszą opcją jest zakup kasy fiskalnej online. Od stycznia tego roku do ich użytkowania są już zobowiązane pierwsze podmioty, jednak za kilka lat wszyscy podatnicy prowadzący sprzedaż na rzecz osób fizycznych bez działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych, będą musieli je posiadać. Jeśli więc myślimy o swoim biznesie perspektywicznie, warto od razu zakupić urządzenie ze stałym podłączeniem do Centralnego Repozytorium Kas – przekonuje przedstawiciel Białostockiego Centrum Kas Fiskalnych.  

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nabycie kasy fiskalnej online wiąże się ponadto z szeregiem udogodnień. Podatnik nie musi zgłaszać w urzędzie skarbowym nowego urządzenia i uzyskiwać numeru identyfikacyjnego, ma także większą pewność bezpieczeństwa danych czy prawidłowości swojej pracy. Może również skorzystać z ulgi na zakup kasy.
 – Od maja 2019 r. ulga na zakup urządzenia fiskalnego wynosi maksymalnie 700 zł. Co ważne, dostępna jest ona wyłącznie dla osób decydujących się na kasę online. To jeden z ważniejszych argumentów przemawiających do podatnika – podsumowuje Paweł Gacuta z BCKF.  

Ceny kas fiskalnych online zaczynają się od 1249 zł. Od niedawna istnieje także możliwość dzierżawy kasy. Decydując się na druga opcję, w kwocie miesięcznej opłaty otrzymujemy nie tylko samo urządzenie, ale także cały pakiet innych usług, m.in. szkolenie, programowanie, obowiązkowe przeglądy serwisowe, wsparcie techniczne czy formalności względem Urzędu Skarbowego. Koszt dzierżawy w BCKF wynosi od 120 zł netto miesięcznie.

Polecamy: INFORLEX Biuro Rachunkowe - Wszystko o zmianach w prawie i podatkach. Teraz 14 dni ZA DARMO!

Polecamy: Biuletyn VAT

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Minister Majewska chce uproszczenia ZUS dla firm – konkretne propozycje zmian już na stole

Minister Agnieszka Majewska zaproponowała szereg zmian w przepisach dotyczących ubezpieczeń społecznych, które mają ułatwić życie mikro, małym i średnim przedsiębiorcom. Wśród postulatów znalazły się m.in. podniesienie limitu Małego ZUS Plus, likwidacja składki rentowej dla emerytów-przedsiębiorców, uproszczenia przy wakacjach składkowych oraz ułatwienia dla łączących biznes z rodzicielstwem.

Miliardy z KPO usprawniają kolejową infrastrukturę

Prawie 11,5 mld zł warte są inwestycje realizowane ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększenia Odporności (KPO) przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Zarządzająca infrastrukturą kolejową spółka, która jest największym beneficjentem KPO, zawarła już ponad 120 umów z wykonawcami na kwotę 8 mld zł. Przeszło 160 prowadzonych zadań ma przyczynić się do zwiększenia prędkości pociągów, a także zwiększenia przepustowości tras oraz usprawnienia zarządzania ruchem kolejowym. Inwestycje poprawiają bezpieczeństwo ruchu i komfort obsługi podróżnych. Na stacjach i przystankach budowany jest nowoczesny system informacji pasażerskiej, a ich infrastruktura - dopasowywana do potrzeb osób o ograniczonej mobilności.

Darowizna od brata ponad limit 36 120 zł. Jakie warunki muszą zostać spełnione, aby nie stracić prawa do zwolnienia podatkowego?

Co robić gdy darowizna przekazana przez brata przekracza limit kwoty wolnej w wysokości 36 120 zł? Czy podlegała zwolnieniu od podatku od spadków i darowizn, pomimo że jest dokonywana z majątku wspólnego brata i jego małżonki? Jakie warunki muszą zostać spełnione, żeby nie stracić prawa do zwolnienia?

KSeF wymusi zmiany. Rejestry VAT i wydatki pracownicze po nowemu od 2026 roku

Wdrożenie Krajowego Systemu e-Faktur to jeden z najważniejszych projektów cyfryzacyjnych polskiej administracji podatkowej ostatnich lat. Od 1 lutego lub od 1 kwietnia 2026 roku – w zależności od poziomu sprzedaży w 2024 roku – podatnicy VAT będą zobowiązani do wystawiania faktur wyłącznie w formie elektronicznej za pośrednictwem KSeF. To nie tylko zmiana technologiczna, ale także rewolucja organizacyjna, która wymusi dostosowanie systemów księgowych, procesów wewnętrznych i codziennej pracy działów finansowych.

REKLAMA

Kredyt EKOlogiczny 2025 – bezzwrotna dotacja dla firm na modernizację energetyczną. Jakie warunki trzeba spełnić?

Już od października 2025 r. przedsiębiorcy będą mogli ubiegać się o dofinansowanie z Kredytu EKOlogicznego – dotacji realizowanej w ramach programu Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki (FENG 3.01).

Obowiązkowy KSeF: kogo obejmie, jak fakturować w czasie awarii? Co czeka podatników VAT w 2026 roku?

Ponad pół rok dzieli przedsiębiorców od dnia, w którym elektroniczne fakturowanie stanie się w Polsce obowiązkowe. W zależności od poziomu sprzedaży w 2024 roku, firmy będą musiały dołączyć do Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) od 1 lutego lub od 1 kwietnia 2026 roku. Od tego momentu korzystanie z KSeF stanie się obowiązkowe dla wszystkich podatników VAT czynnych. Firmy mają już niewiele czasu, by dostosować swoje systemy, procedury i zespoły do nowych wymogów.

Ulga termomodernizacyjna i zwolnienie z podatku dochodowego (PIT) dla osób realizujących przedsięwzięcia termomodernizacyjne. Najnowsze objaśnienia Ministra Finansów z 2025 r.

W dniu 30 czerwca 2025 r. Minister Finansów wydał objaśnienia podatkowe odnośnie form wsparcia przedsięwzięcia termomodernizacyjnego w podatku dochodowym od osób fizycznych. Objaśnienie te dotyczą rozwiązań podatkowych (ulga termomodernizacyjna i zwolnienie podatkowe), które wspierają przedsięwzięcie termomodernizacyjne na gruncie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (dalej „ustawa PIT”), oraz ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (dalej „ustawa o ryczałcie”). Objaśnienia zawierają ogólne wyjaśnienia przepisów prawa podatkowego oraz uwzględniają stan prawny obowiązujący na dzień 1 stycznia 2025 r. Objaśnienia podatkowe są wydawane przez ministra finansów na podstawie art. 14a § 1 pkt 2 ustawy – Ordynacja podatkowa z urzędu w celu zapewnienia jednolitego stosowania przepisów prawa podatkowego przez organy podatkowe. Warto w szczególności zwrócić uwagę na zmieniony wykaz wydatków uprawniających do odliczenia w ramach ulgi rehabilitacyjnej. Walorem tych objaśnień są także liczne przykłady wyjaśniające treść przepisów. Publikujemy poniżej pełną treść tych objaśnień.

Nowe tachografy nie aż tak inteligentne jak zakładano. Na jakie błędy muszą uważać kierowcy i firmy transportowe?

Od 19 sierpnia 2025 roku w przewozach międzynarodowych w UE wymagane będą już wyłącznie najnowsze tachografy inteligentne często oznaczane jako tachografy G2V2, czyli druga wersja tachografów inteligentnych. Obecnie w transporcie międzynarodowym stanowią one już większość tachografów. Choć nowe urządzenia rejestrujące miały za zadanie ułatwiać pracę firmom transportowym, to jednak są zawodne i mogą powodować wiele trudności przy rozliczaniu i kontroli czasu pracy kierowców. Na jakie błędy nowych smart tachografów trzeba uważać i jak skutecznie sobie z nimi radzić?

REKLAMA

Patologiczna prywatyzacja majątku firm? Rada Przedsiębiorców wzywa rząd do pilnych zmian w prawie

Rada Przedsiębiorców alarmuje: niekontrolowane postępowania upadłościowe sprzyjają nadużyciom i grabieży majątku firm. W liście do premiera Donalda Tuska organizacja apeluje o zmiany legislacyjne, które mają zakończyć nieformalny system patologicznej prywatyzacji i chronić interes publiczny.

Jak korzystać w praktyce z procedury VAT OSS – rejestracja, rozliczenia, płatności, ewidencja

Procedura OSS (ang. One Stop Shop) obowiązuje w Polsce od 1 lipca 2021 r., jednak wciąż wiele firm nie zdaje sobie sprawy, jak bardzo może ona uprościć ich rozliczenia podatkowe w zakresie VAT. Choć na pierwszy rzut oka może wydawać się skomplikowana, przy wsparciu doświadczonego doradcy jej wdrożenie jest szybkie i efektywne, a korzyści z jej stosowania znaczące.

REKLAMA