reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > Porady prawne > Kiedy wydatki na ogłoszenia można zaliczyć w koszty podatkowe

Kiedy wydatki na ogłoszenia można zaliczyć w koszty podatkowe

Proszę o odpowiedź, czy ogłoszenie w sprawie sprzedaży towarów lub też oferty usług może być kosztem. Jeżeli tak, to w jakim dniu (w dniu jego obwieszczenia, wystawienia faktury, poniesienia kosztu, zapłaty czy też dopiero po wystąpieniu przychodu z tytułu sprzedaży)? A co w przypadku, gdy taka sprzedaż nie dojdzie do skutku?

Wydatki na zamówienie ogłoszenia o sprzedaży towarów czy usług mogą być kosztem uzyskania przychodu już z chwilą ich poniesienia.
 
Koszty związane z ogłoszeniami prasowymi, jak również reklamowymi należą do tych kosztów związanych z całokształtem działalności podatnika, których powiązanie z konkretnym przychodem często nie jest możliwe. W takim wypadku stanowią one koszty uzyskania przychodów z chwilą ich poniesienia. W razie powiązania tych wydatków z działalnością gospodarczą (ich celowości) nie ma znaczenia przyszły skutek poniesienia tych kosztów, przy czym wydatki te muszą być racjonalne co do zasady i wielkości.
• art. 15 ustawy z 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych – j.t. Dz.U. z 2000 r. Nr 54, poz. 654; ost.zm. Dz.U. z 2005 r. Nr 78, poz. 684
Marek Żochowski
doradca podatkowy, finalista konkursu „Księgowy Roku”


reklama

Czytaj także

Źródło:

Monitor Księgowego
ZFŚS 2020. Komentarz55.20 zł
reklama

Narzędzia księgowego

reklama
reklama

POLECANE

reklama

KORONAWIRUS - podatki, prawo

Jakie zmiany w podatkach i ZUS wprowadza Tarcza antykryzysowa 4.0

reklama

Ostatnio na forum

reklama

Wszystko co musisz wiedzieć o PPK

reklama

Eksperci portalu infor.pl

dr Michał Wilk

radca prawny, doradca podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama