REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Likwidacja, Remanent

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Rozliczenia podatkowe przy likwidacji firmy

Po złożeniu odpowiedniego formularza CEIDG rozpoczynają się kolejne etapu procesu likwidacyjnego. Jeśli firma była czynnym płatnikiem VAT, to zgodnie z prawem musi dopełnić kilka niezbędnych procedur. Jak wyglądają poszczególne etapy rozliczeń podatkowych przy likwidacji firmy?

Korekta VAT naliczonego po zakończeniu działalności gospodarczej

Przedsiębiorcy, będący podatnikami VAT mają wątpliwości dotyczące rozliczenia VAT w momencie zakończenia (likwidacji) działalności gospodarczej. W szczególności chodzi o możliwość korekty wcześniej złożonych deklaracji VAT-7 i odzyskania VAT naliczonego.

Likwidacja działalności gospodarczej – skutki w PIT i pkpir

Eksperci Krajowej Informacji Podatkowej wyjaśniają jakie obowiązki ciążą na przedsiębiorcy opodatkowanym PIT na zasadach ogólnych według skali podatkowej i prowadzącym podatkową księgę przychodów i rozchodów, który zamierza zlikwidować działalność gospodarczą.

Likwidacja firmy - obowiązki podatkowe

Wykonanie zobowiązań, zapłata należności czy szereg administracyjnych obowiązków to tylko część zadań, jakie czekają przedsiębiorcę likwidującego działalność gospodarczą. Przepisy podatkowe dodatkowo zobowiązują zamykającego działalność do szczegółowego uporządkowania dokumentacji oraz wskazują, jak zarządzić majątkiem firmy.

Likwidowana spółka nie płaci CIT od przekazania majątku na rzecz udziałowca

Przekazanie majątku na rzecz udziałowca jest neutralne na gruncie CIT po stronie likwidowanej spółki. Likwidacja spółki następuje zgodnie z przepisami KSH i będące jego konsekwencją przekazanie wspólnikowi majątku nie powoduje przyrostu aktywów spółki likwidowanej. Nie powstanie więc z tego tytułu przysporzenie po jej stronie, w konsekwencji nie można rozpoznać przychodu podlegającego opodatkowaniu CIT.

Usługi likwidacji szkód wykonywane w imieniu i na rzecz zakładu ubezpieczeń – kiedy podlegają opodatkowaniu VAT

Obowiązek opodatkowania VAT usług dotyczących wstępnej likwidacji szkód, likwidacji szkód majątkowych oraz komunikacyjnych, wykonywanych na rzecz i w imieniu zakładu ubezpieczeń, zależy przede wszystkim od określenia, czy dana usługa jest usługą ubezpieczeniową lub stanowi odrębną całość, która jest niezbędna i właściwa dla świadczenia usługi ubezpieczenia.

PIT od sprzedaży nieruchomości po likwidacji działalności gospodarczej

Podatnik prowadził działalność gospodarczą, ramach której wykorzystywał wybudowany na własnym gruncie budynek. Nieruchomości zostały wpisane do ewidencji środków trwałych i dokonywano od nich odpisów amortyzacyjnych. W związku z likwidacją działalności zamierza sprzedać nieruchomość. Jakie konsekwencje w podatku dochodowym rodzi sprzedaż nieruchomości po likwidacji działalności gospodarczej?

Samochód w likwidacyjnym spisie z natury

Czynny podatnik VAT wykorzystywał w prowadzonej działalności gospodarczej samochód osobowy, przy nabyciu którego (w sierpniu 2011 r.) przysługiwało mu ograniczone prawo do odliczenia podatku naliczonego w wysokości 60%, nie więcej niż 6.000 zł. Obecnie (w listopadzie 2011 r.) - podatnik likwiduje działalność gospodarczą. Czy w spisie z natury, o którym mowa w art. 14 ustawy o VAT należy uwzględnić przedmiotowy samochód?

Jak zaewidencjonować likwidację środka trwałego

W ewidencji środków trwałych prowadzonej przez naszą firmę znajdują się środki trwałe, których stan uniemożliwia ich dalszą eksploatację. Jak prawidłowo przeprowadzić likwidację tych środków trwałych? Jak zaewidencjonować to zdarzenie w księgach rachunkowych?

Likwidacja działalności gospodarczej opodatkowanej w formie zryczałtowanej

Przy likwidacji działalności opodatkowanej w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych przedsiębiorca zobowiązany jest do sporządzenia remanentu likwidacyjnego (spisu z natury).

Remanent nie jest trudny - czyli jak przygotować spis z natury

Podatnicy prowadzący podatkowe księgi przychodów i rozchodów muszą na koniec każdego roku i w kilku innych sytuacjach sporządzić spis z natury zwany potocznie remanentem. Remanent jest ważny m.in. dlatego, że bierze się go pod uwagę obliczając dochód z działalności gospodarczej. Nieprawidłowy remanent oznacza nieprawidłowo ustalony dochód a więc również błędny PIT. Warto wiedzieć zatem jak i kiedy sporządzić taki spis oraz co powinien zawierać.

Jakie obowiązki podatkowe wiążą się z likwidacją spółki z o.o.?

W znaczeniu prawnym likwidacja spółki z ograniczoną odpowiedzialnością polega na tym, że taka spółka prawa handlowego przestaje być samodzielnym uczestnikiem obrotu gospodarczego prowadzonego między przedsiębiorcami i dodatkowo prowadzi do utraty osobowości prawnej.

Różnice remanentowe a koszty uzyskania przychodów

Spis z natury zwany potocznie „remanentem” jest sporządzany w celu prawidłowego ustalenia dochodu podatnika z prowadzonej działalności gospodarczej.

Prawidłowa likwidacja zestawu komputerowego bez drukarki

Jesteśmy jednostką państwową. Komisja powołana do oceny przydatności składników majątkowych zaliczyła pewien zestaw komputerowy do likwidacji, ale z wyłączeniem drukarki, która należała do tego zestawu. Problem w tym, że cały zestaw był wprowadzony na konto 011 w jednej wartości. Na podstawie jakiego dokumentu dokonać likwidacji? Jaką wartość należy zdjąć z konta 011, skoro drukarka będzie wykorzystywana dalej? Czy drukarka ma zostać na koncie 011, czy może należy ją przenieść na konto 013 albo na ilościówkę? Nadmieniam, że sprzęt ten jest w 100% umorzony.

Likwidacja spółki z o.o. na podstawie decyzji wspólników

Czy proces likwidacji spółki z o.o. musi być zgłoszony w KRS? Czy może wystarczy sporządzić protokół likwidacji już po sprzedaży materiału i wykazać dwa konta "Rachunek bankowy" i "Kapitał własny". Spółka nie ma środków trwałych, spłaciła wszystkie swoje zobowiązania, nie ma też należności. Bez zgłoszenia do KRS procedura byłaby krótsza.

Jak prawidłowo przeprowadzić likwidację środków trwałych

Środki trwałe używane są w każdym profilu działalności, ale największe znaczenie mają w jednostkach prowadzących działalność wytwórczą. Z biegiem czasu ulegają one zużyciu lub zniszczeniu. W związku z brakiem celowości dalszego używania jednostka powinna dokonać likwidacji środka trwałego.

REKLAMA