REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak pozyskać nowych klientów i zwiększyć obroty biura rachunkowego?

REKLAMA

REKLAMA

Częstą bolączką biur rachunkowych są klienci, których trzeba obsługiwać wielu, żeby wyjść na swoje, a także niskie ceny oferowanych usług, które spędzają sen z powiek ich właścicielom. Jak zatem pozyskać nowych klientów, a jednocześnie zwiększyć dochody własnego biura? Odpowiedzią na to może być program partnerski, oferowany na zasadzie franczyzy.

REKLAMA

Autopromocja

Usługowe prowadzenie ksiąg

Szacuje się, że obecnie w Polsce funkcjonuje 10-15 tysięcy biur rachunkowych. To całkiem sporo, a wciąż pojawiają się nowe. Oczywiście pojawiają się również nowe firmy, które często zamiast zatrudniać specjalistę od rachunkowości, wolą prowadzenie swoich ksiąg rachunkowych zlecić na zewnątrz. Z danych statystycznych wynika również, że blisko połowa z 2 mln aktywnych firm działających w Polsce korzysta z usług biur rachunkowych. Nie zmienia to jednak faktu, że konkurencja na rynku usług księgowych jest duża.

Tym bardzie, że otwarcie własnego biura rachunkowego po deregulacji usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych (obowiązującej od 10 sierpnia 2014 r., która spowodowała uchylenie art. 76b-g oraz 76i ustawy o rachunkowości) nie wymaga już spełnienia warunku dotyczącego kwalifikacji zawodowych, jak miało to miejsce wcześniej, gdy konieczne było zatrudnienie osoby z certyfikatem księgowym wydawanym przez Ministerstwo Finansów.

Działalność w zakresie usługowego prowadzenia ksiąg mogą obecnie wykonywać przedsiębiorcy, w rozumieniu przepisów o swobodzie działalności gospodarczej, pod warunkiem, że czynności te będą wykonywane przez osoby, które:

- mają pełną zdolność do czynności prawnych;

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

- nie były skazane prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwo przeciwko wiarygodności dokumentów, mieniu, obrotowi gospodarczemu, obrotowi pieniędzmi i papierami wartościowymi, za przestępstwo skarbowe oraz za przestępstwa związane z rachunkowością albo podatkami określone w ustawie o rachunkowości.

Dodatkowo, przedsiębiorcy ci są obowiązani do zawarcia umowy ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej za szkody wyrządzone w związku z prowadzoną działalnością. I to w zasadzie tyle, jeżeli chodzi o spełnienie warunków określonych przepisami.

Deregulacja usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych doprowadziła do jeszcze większej konkurencyjności na rynku biur rachunkowych, zwiększając jednocześnie presję na obniżanie ceny tych usług, które i tak są już obecnie dość niskie. Rzeczywistość jest więc taka, że chcąc zarabiać na usługowym prowadzeniu ksiąg, trzeba obsługiwać naprawdę sporo podmiotów gospodarczych.

Zmienia się również sam klient biura rachunkowego, który chce korzystać z rozwiązań jakie oferują nowoczesne technologie. Biura rachunkowe muszą zatem nadążać za zmianami i korzystać z nowoczesnych rozwiązań. Wymaga tego coraz bardziej świadomy klient, który chce w pełni kontrolować obieg dokumentów i obserwować procesy księgowe związane z prowadzoną przez siebie działalnością gospodarczą.

Jak w związku tymi wyzwaniami najlepiej zorganizować pracę w biurze rachunkowym i poprawić swoją pozycję na rynku? Jak stawić czoło konkurencji i nie zostać z tyłu? Jak zwiększyć efektywność biura – obsługiwać więcej klientów, mając ograniczone zasoby ludzkie? Jak przyciągnąć do biura firmy, które jeszcze nie korzystają z usług prowadzenia ksiąg lub dopiero wchodzą na rynek? Te i tym podobne pytania zadają sobie właściciele biur rachunkowych czy kancelarii doradztwa podatkowego, oferujący usługi w zakresie prowadzenia ksiąg rachunkowych.

Biuro z partnerem

Jeśli prowadzisz biuro rachunkowe możesz skorzystać ze wsparcia, czyli możesz je prowadzić pod znaną już na rynku marką, w ramach programu partnerskiego, na zasadzie franczyzy. Taką możliwość wprowadził Tax Care, który na podstawie dotychczas zebranych danych wylicza, że po przystąpieniu do programu dochody biura rachunkowego podwajają się. Do programu dołączają wciąż nowe biura księgowe. Obecnie w całej Polsce działa niemal 300 takich punktów partnerskich.

Co daje taki program partnerski? Jakie są główne cechy współpracy w ramach programu? Firma Tax Care, która funkcjonuje na rynku od 2008 r., od kilku już lat wdraża i testuje program partnerski skierowany do biur rachunkowych. Zasadą tego programu jest to, że biura zachowują autonomię, własną markę, wzory umów oraz standardy jakości. Prowadzą również samodzielną politykę cenową. Mogą przy tym podpierać się dobrze rozpoznawalną już na rynku usług księgowych marką firmy i otrzymywać narzędzia wspierające prowadzenie biznesu.

Jakie są to narzędzia i czy mogą pozytywnie wpłynąć na dochody biura księgowego? Otóż, poza wsparciem marketingowym, informatycznym czy szkoleniowym, do oferty biur uczestniczących w programie partnerskim trafiają również produkty finansowe z oferty Getin Noble Banku oraz Idea Banku. Co powoduje, że biuro, które jest partnerem programu może zarabiać nie tylko na comiesięcznej obsłudze podmiotów (abonament księgowy, kadrowy, prawny), ale jednocześnie na sprzedaży produktów finansowych (kredyty firmowe, leasing, faktoring, ubezpieczenia oraz rachunki bankowe).

Nowoczesne biuro z pełną franczyzą

Jak wskazują menedżerowie firmy, zainteresowanie modelem partnerskim przerosło ich oczekiwania, bo okazało się, że księgowi chętnie korzystają z profesjonalnych narzędzi i dodatkowych możliwości zarobkowania. Zdecydowano więc, że przyszła pora na kolejny krok w rozwoju sieci, czyli wdrożenie pełnej franczyzy.

Co może zyskać biuro rachunkowe, które zdecyduje się na skorzystanie z pełnej franczyzy? Przede wszytki otrzyma narzędzia usprawniające komunikację z klientem, jak choćby internetowy panel księgowy. Będzie miało możliwość korzystania z firmowego systemu w zakresie pełnej księgowości, systemu kadrowego i prawnego. Otrzyma też dostęp do infolinii prawnej i podatkowej oraz szeregu szkoleń. Właściciele biur, jak zapewnia franczyzodawca, otrzymają również wsparcie marketingowe, promocyjne, a także wsparcie w zakresie administracji i sprzedaży. Ponadto, istnieje możliwość poszerzenia oferty biura o produkty finansowe, co oznacza dodatkowe dochody ze sprzedaży tych produktów.

Co więcej, jak wskazują twórcy, każdy partner może korzystać z pomocy dwóch regionalnych menedżerów. Jeden z nich odpowiada za kwestie dotyczące systemu księgowego, np. informuje o nowych funkcjonalnościach dostępnych dla klienta. Druga osoba zapewnia wsparcie w zakresie produktów finansowych.

Pod pewnymi warunkami

Wymagania stawiane wobec biura, które chce skorzystać z programu, obejmują następujące elementy:

- biuro powinno być umiejscowione w mieście powiatowym (najlepiej powyżej 20 000 mieszkańców),

- powierzchnia lokalu przeznaczonego na biuro nie może być mniejsza niż 30 m²,

- lokal musi być położony na parterze i odpowiednio przygotowany, 

- właścicielem może być osoba niekarana (zaświadczenie o niekaralności),

- osoba ta musi prowadzić działalność gospodarczą .

Jeżeli chodzi o proces podpisywania umowy, w pierwszej kolejności biuro rachunkowe, które zainteresowane jest uczestnictwem w programie, proszone jest o przesłanie lokalizacji do weryfikacji. Po pozytywnej ocenie lokalizacji przez franczyzodawcę, przesyłany jest wzór umowy oraz prezentacji. Natomiast cały proces inwestycyjny rozpoczyna się po akceptacji przez biuro warunków umowy.

Pełna franczyza, która skierowana jest przede wszystkim do właścicieli już działających biur rachunkowych, oferowana jest przez Tax Care od niedawna. Obecnie pierwsze biuro franczyzowe właśnie się otwiera. Twoje biuro może być następne!

Artykuł powstał we współpracy z

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Podatek PIT - część 2
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Zeznanie PIT-37 za 2022 r. można złożyć w terminie do:
30 kwietnia 2023 r. (niedziela)
2 maja 2023 r. (wtorek)
4 maja 2023 r. (czwartek)
29 kwietnia 2023 r. (sobota)
Następne
Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wakacje składkowe dla przedsiębiorców – czy warto korzystać. Wnioski w 2024 r. tylko do końca listopada by uzyskać zwolnienie ze składek w grudniu

Coraz więcej przedsiębiorców poszukuje elastycznych rozwiązań, które pozwolą im na optymalizację kosztów prowadzenia działalności. Jednym z takich narzędzi są tzw. wakacje składkowe – możliwość zwolnienia z opłacania składek na ubezpieczenia społeczne do ZUS w jednym wybranym miesiącu w roku. W 2024 roku wnioski można składać w listopadzie, by móc skorzystać z tego zwolnienia w grudniu br. To przede wszystkim pierwsza tego typu pomoc dla mikroprzedsiębiorców, których finansowo dotknęły skutki reformy zwanej „Polskim Ładem”. Katarzyna Siwiec, radca prawny i doradca podatkowy komentuje zalety i wady związane z tym rozwiązaniem.

Obowiązkowy KSeF 2.0. Struktury logiczne FA(3) i FA_RR(1), załączniki do faktur, tryb offline, faktury konsumenckie i z kas fiskalnych. Co proponuje MF?

Ministerstwo Finansów rozpoczęło ostateczne konsultacje projektu rozwiązań prawnych (ustawy) i biznesowych w zakresie wdrożenia obowiązkowego Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF). Przedstawione rozwiązania uwzględniają propozycje zgłaszane w toku dotychczasowych konsultacji, w tym specyfikę Jednostek Samorządu Terytorialnego (JST). Przedmiotem ustaleń są także struktury logiczne FA(3) i FA_RR(1) oraz koncepcja funkcjonowania załącznika do e-faktury w KSeF. Uwagi do projektu ustawy można zgłaszać do MF do 19 listopada, a rozwiązań biznesowych do 22 listopada 2024 r.

KSeF od 2026 r. Firmy będą mogły wystawiać faktury dla konsumentów przez KSeF. Ministerstwo Finansów pokazało projekt ustawy

Firmy będą mogły wystawiać faktury dla konsumentów poprzez Krajowy System e-Faktur – wynika z projektu ustawy, który 5 listopada 2024 r. został opublikowany na stronach RCL. Firmy dostaną także dodatkowe okresy przejściowe na dostosowanie się do nowych rozwiązań.

Sprawdzamy stawki ryczałtu: Jaki podatek zapłaci manager na kontrakcie B2B?

Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych jest dla wielu przedsiębiorców korzystną formą rozliczeń, zwłaszcza przy niskich kosztach działalności. Stawki tego podatku wahają się od 2 proc. do 17 proc., co może znacząco wpływać na wysokość należności wobec fiskusa. Jaką stawkę ryczałtu powinien wybrać manager zatrudniony na kontrakcie B2B w firmie technologicznej?

REKLAMA

Przelewy bankowe 11 listopada. Kiedy dojdzie przelew wysłany w piątek po 16:00?

Przed nami kolejny dzień wolny od pracy. Święto 11 listopada przypada w tym roku w poniedziałek. Co z przelewami bankowymi wysłanymi tego dnia? Kiedy najlepiej wysłać przelew, aby dotarł na czas? Czy będą działać płatności natychmiastowe? Warto terminowe płatności zaplanować z wyprzedzeniem. 

Wyższa akcyza na alkohol w 2025 r. Spadnie spożycie alkoholu, czy wzrośnie szara strefa?

W 2025 r. wzrośnie stawka akcyzy na wysokoprocentowy alkohol. Oczywiste jest, że spowoduje to wzrost cen alkoholu w sklepach. Fakt wysokiej stawki na alkohol w Polsce może oznaczać dwa scenariusze: spadek spożycia alkoholu lub ożywienie szarej strefy. Spadek spożycia będzie aspektem pozytywnym, natomiast wzrost szarej strefy już nie.

Sprzedaż internetowa: kiedy opłata za przesyłkę jest przychodem sprzedawcy? Kiedy warto uniknąć ujęcia kosztu dostawy jako przychodu sprzedającego oraz podstawy opodatkowania VAT?

Sprzedaż internetowa pociąga za sobą najczęściej wysyłkę towaru za pośrednictwem podmiotu trzeciego świadczącego usługi kurierskie. Jeśli nabywca korzysta z opcji darmowej dostawy, to wówczas sprzedający nie otrzymuje od niego dodatkowych środków tytułem kosztów wysyłki i nie powstaje zagadnienie odpowiedniego zaliczenia podatkowego takiej kwoty. Gdy jednak dostawa jest dodatkowo płatna dla kupującego, sprzedawca staje przed pytaniem, czy po jego stronie powstanie dodatkowy przychód w związku z powiększeniem należności kupującego o koszt przesyłki, a także, czy kwota ta stanowi podstawę opodatkowania podatkiem od towarów i usług.

Składka zdrowotna - zmiany muszą uwzględniać specyfikę i możliwości małych firm. Co najmniej ¾ wysokości zapłaconych składek na ubezpieczenie zdrowotne powinno podlegać możliwości odliczenia od należnego podatku

Agnieszka Majewska, Rzecznik MŚP, złożyła na ręce Premiera Donalda Tuska uwagi dotyczące składek zdrowotnych w nowym projekcie ustawy. Proponuje ustalenie ryczałtowej składki zdrowotnej i możliwość jej częściowego odliczenia od podatku. Majewska podkreśla, że nowe przepisy muszą uwzględniać specyfikę i możliwości małych firm, które są fundamentem gospodarki.

REKLAMA

Czy fundacja rodzinna zapłaci CIT od udziałów w spółkach luksemburskich? Przepisy i orzecznictwo nie dają jednoznacznej odpowiedzi, inwestowanie jest więc ryzykowne

Przepisy i orzecznictwo nie dają jednoznacznej odpowiedzi, czy dochód fundacji rodzinnej z transparentnej spółki luksemburskiej podlega podatkowi CIT. Problem wynika z faktu, że takie spółki, zgodnie z luksemburskim prawem, nie są podatnikami. Polskie organy uznają, że fundacje rodzinne, inwestując w te spółki, mogą nie korzystać ze zwolnienia z CIT, jednak niektóre sądy stoją po stronie podatników, uznając, że brak wyraźnych przepisów nie pozwala wykluczyć zwolnienia.

Wiza Vander Elst: Pozwala polskim firmom delegować do Niemiec pracowników spoza UE

Wiza Vander Elst to specjalne rozwiązanie umożliwiające polskim firmom delegowanie pracowników z Ukrainy i innych państw spoza Unii Europejskiej, zatrudnionych legalnie w Polsce, do pracy w Niemczech. Dzięki tej wizie możliwe jest wykonywanie pracy w Niemczech bez konieczności uzyskania zezwolenia na pracę. Aby jednak uzyskać wizę, polska firma musi przedstawić dowody na legalność zatrudnienia pracownika w Polsce oraz posiadanie przez niego ważnego zezwolenia na pracę. Wiza Vander Elst obowiązuje tylko przez czas trwania konkretnego kontraktu, jednak nie dłużej niż przez 90 dni w roku kalendarzowym.

REKLAMA