REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak pozyskać nowych klientów i zwiększyć obroty biura rachunkowego?

REKLAMA

REKLAMA

Częstą bolączką biur rachunkowych są klienci, których trzeba obsługiwać wielu, żeby wyjść na swoje, a także niskie ceny oferowanych usług, które spędzają sen z powiek ich właścicielom. Jak zatem pozyskać nowych klientów, a jednocześnie zwiększyć dochody własnego biura? Odpowiedzią na to może być program partnerski, oferowany na zasadzie franczyzy.

REKLAMA

Autopromocja

Usługowe prowadzenie ksiąg

Szacuje się, że obecnie w Polsce funkcjonuje 10-15 tysięcy biur rachunkowych. To całkiem sporo, a wciąż pojawiają się nowe. Oczywiście pojawiają się również nowe firmy, które często zamiast zatrudniać specjalistę od rachunkowości, wolą prowadzenie swoich ksiąg rachunkowych zlecić na zewnątrz. Z danych statystycznych wynika również, że blisko połowa z 2 mln aktywnych firm działających w Polsce korzysta z usług biur rachunkowych. Nie zmienia to jednak faktu, że konkurencja na rynku usług księgowych jest duża.

Tym bardzie, że otwarcie własnego biura rachunkowego po deregulacji usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych (obowiązującej od 10 sierpnia 2014 r., która spowodowała uchylenie art. 76b-g oraz 76i ustawy o rachunkowości) nie wymaga już spełnienia warunku dotyczącego kwalifikacji zawodowych, jak miało to miejsce wcześniej, gdy konieczne było zatrudnienie osoby z certyfikatem księgowym wydawanym przez Ministerstwo Finansów.

Działalność w zakresie usługowego prowadzenia ksiąg mogą obecnie wykonywać przedsiębiorcy, w rozumieniu przepisów o swobodzie działalności gospodarczej, pod warunkiem, że czynności te będą wykonywane przez osoby, które:

- mają pełną zdolność do czynności prawnych;

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

- nie były skazane prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwo przeciwko wiarygodności dokumentów, mieniu, obrotowi gospodarczemu, obrotowi pieniędzmi i papierami wartościowymi, za przestępstwo skarbowe oraz za przestępstwa związane z rachunkowością albo podatkami określone w ustawie o rachunkowości.

Dodatkowo, przedsiębiorcy ci są obowiązani do zawarcia umowy ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej za szkody wyrządzone w związku z prowadzoną działalnością. I to w zasadzie tyle, jeżeli chodzi o spełnienie warunków określonych przepisami.

Deregulacja usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych doprowadziła do jeszcze większej konkurencyjności na rynku biur rachunkowych, zwiększając jednocześnie presję na obniżanie ceny tych usług, które i tak są już obecnie dość niskie. Rzeczywistość jest więc taka, że chcąc zarabiać na usługowym prowadzeniu ksiąg, trzeba obsługiwać naprawdę sporo podmiotów gospodarczych.

Zmienia się również sam klient biura rachunkowego, który chce korzystać z rozwiązań jakie oferują nowoczesne technologie. Biura rachunkowe muszą zatem nadążać za zmianami i korzystać z nowoczesnych rozwiązań. Wymaga tego coraz bardziej świadomy klient, który chce w pełni kontrolować obieg dokumentów i obserwować procesy księgowe związane z prowadzoną przez siebie działalnością gospodarczą.

Jak w związku tymi wyzwaniami najlepiej zorganizować pracę w biurze rachunkowym i poprawić swoją pozycję na rynku? Jak stawić czoło konkurencji i nie zostać z tyłu? Jak zwiększyć efektywność biura – obsługiwać więcej klientów, mając ograniczone zasoby ludzkie? Jak przyciągnąć do biura firmy, które jeszcze nie korzystają z usług prowadzenia ksiąg lub dopiero wchodzą na rynek? Te i tym podobne pytania zadają sobie właściciele biur rachunkowych czy kancelarii doradztwa podatkowego, oferujący usługi w zakresie prowadzenia ksiąg rachunkowych.

Biuro z partnerem

Jeśli prowadzisz biuro rachunkowe możesz skorzystać ze wsparcia, czyli możesz je prowadzić pod znaną już na rynku marką, w ramach programu partnerskiego, na zasadzie franczyzy. Taką możliwość wprowadził Tax Care, który na podstawie dotychczas zebranych danych wylicza, że po przystąpieniu do programu dochody biura rachunkowego podwajają się. Do programu dołączają wciąż nowe biura księgowe. Obecnie w całej Polsce działa niemal 300 takich punktów partnerskich.

Co daje taki program partnerski? Jakie są główne cechy współpracy w ramach programu? Firma Tax Care, która funkcjonuje na rynku od 2008 r., od kilku już lat wdraża i testuje program partnerski skierowany do biur rachunkowych. Zasadą tego programu jest to, że biura zachowują autonomię, własną markę, wzory umów oraz standardy jakości. Prowadzą również samodzielną politykę cenową. Mogą przy tym podpierać się dobrze rozpoznawalną już na rynku usług księgowych marką firmy i otrzymywać narzędzia wspierające prowadzenie biznesu.

Jakie są to narzędzia i czy mogą pozytywnie wpłynąć na dochody biura księgowego? Otóż, poza wsparciem marketingowym, informatycznym czy szkoleniowym, do oferty biur uczestniczących w programie partnerskim trafiają również produkty finansowe z oferty Getin Noble Banku oraz Idea Banku. Co powoduje, że biuro, które jest partnerem programu może zarabiać nie tylko na comiesięcznej obsłudze podmiotów (abonament księgowy, kadrowy, prawny), ale jednocześnie na sprzedaży produktów finansowych (kredyty firmowe, leasing, faktoring, ubezpieczenia oraz rachunki bankowe).

Nowoczesne biuro z pełną franczyzą

Jak wskazują menedżerowie firmy, zainteresowanie modelem partnerskim przerosło ich oczekiwania, bo okazało się, że księgowi chętnie korzystają z profesjonalnych narzędzi i dodatkowych możliwości zarobkowania. Zdecydowano więc, że przyszła pora na kolejny krok w rozwoju sieci, czyli wdrożenie pełnej franczyzy.

Co może zyskać biuro rachunkowe, które zdecyduje się na skorzystanie z pełnej franczyzy? Przede wszytki otrzyma narzędzia usprawniające komunikację z klientem, jak choćby internetowy panel księgowy. Będzie miało możliwość korzystania z firmowego systemu w zakresie pełnej księgowości, systemu kadrowego i prawnego. Otrzyma też dostęp do infolinii prawnej i podatkowej oraz szeregu szkoleń. Właściciele biur, jak zapewnia franczyzodawca, otrzymają również wsparcie marketingowe, promocyjne, a także wsparcie w zakresie administracji i sprzedaży. Ponadto, istnieje możliwość poszerzenia oferty biura o produkty finansowe, co oznacza dodatkowe dochody ze sprzedaży tych produktów.

Co więcej, jak wskazują twórcy, każdy partner może korzystać z pomocy dwóch regionalnych menedżerów. Jeden z nich odpowiada za kwestie dotyczące systemu księgowego, np. informuje o nowych funkcjonalnościach dostępnych dla klienta. Druga osoba zapewnia wsparcie w zakresie produktów finansowych.

Pod pewnymi warunkami

Wymagania stawiane wobec biura, które chce skorzystać z programu, obejmują następujące elementy:

- biuro powinno być umiejscowione w mieście powiatowym (najlepiej powyżej 20 000 mieszkańców),

- powierzchnia lokalu przeznaczonego na biuro nie może być mniejsza niż 30 m²,

- lokal musi być położony na parterze i odpowiednio przygotowany, 

- właścicielem może być osoba niekarana (zaświadczenie o niekaralności),

- osoba ta musi prowadzić działalność gospodarczą .

Jeżeli chodzi o proces podpisywania umowy, w pierwszej kolejności biuro rachunkowe, które zainteresowane jest uczestnictwem w programie, proszone jest o przesłanie lokalizacji do weryfikacji. Po pozytywnej ocenie lokalizacji przez franczyzodawcę, przesyłany jest wzór umowy oraz prezentacji. Natomiast cały proces inwestycyjny rozpoczyna się po akceptacji przez biuro warunków umowy.

Pełna franczyza, która skierowana jest przede wszystkim do właścicieli już działających biur rachunkowych, oferowana jest przez Tax Care od niedawna. Obecnie pierwsze biuro franczyzowe właśnie się otwiera. Twoje biuro może być następne!

Artykuł powstał we współpracy z

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Podatek PIT - część 2
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Zeznanie PIT-37 za 2022 r. można złożyć w terminie do:
30 kwietnia 2023 r. (niedziela)
2 maja 2023 r. (wtorek)
4 maja 2023 r. (czwartek)
29 kwietnia 2023 r. (sobota)
Następne
Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowa składka zdrowotna dla przedsiębiorców od 1 stycznia 2025 r. Tego chce minister finansów

Chciałbym, żeby nowa składka zdrowotna dla przedsiębiorców weszła w życie 1 stycznia 2025 r. - powiedział 25 lipca 2024 r. w TVN 24 minister finansów Andrzej Domański. Jak mówił, zależy mu, by powstał wspólny rządowy projekt; takie rozwiązanie powinno być wypracowane w ciągu kilku najbliższych tygodni.

Zarządzanie zmianą - kluczowa umiejętność w biznesie i na wyższej uczelni. Jak to robić skutecznie?

Dzisiejsze środowiska biznesowe oraz akademickie charakteryzują się dynamicznymi zmianami, które wymagają od menedżerów, pracowników oraz kadry akademickiej posiadania specjalistycznych umiejętności zarządzania tymi procesami/lub procesami transformacyjnymi. Zmiany, napędzane głównie przez postęp technologiczny oraz nowe formy prowadzenia biznesu i edukacji, stają się coraz bardziej nieodłącznym elementem codziennej pracy i nauki. Pandemia COVID-19 jeszcze bardziej uwidoczniła konieczność szybkiego przystosowania się do nowych warunków, w szczególności w kontekście przejścia na tryb nauki i pracy zdalnej, bądź hybrydowej.

Fundacja rodzinna: kiedy jest szansą na zachowanie firmowego majątku? Czy może być wykorzystana do optymalizacji podatkowej?

Fundacja rodzinna to nowoczesna forma prawna, która zyskuje coraz większe uznanie w Polsce. Stworzona z myślą o skutecznym zarządzaniu i ochronie majątku rodzinnego, stanowi odpowiedź na wyzwania związane z sukcesją oraz koniecznością zabezpieczenia interesów bliskich. Dzięki niej możliwe jest nie tylko uporządkowanie spraw majątkowych, ale także uniknięcie potencjalnych sporów rodzinnych. Jakie są zasady funkcjonowania fundacji rodzinnej, jej organów oraz korzyści, jakie niesie dla fundatorów i beneficjentów? 

Dyskusja o akcyzie: legislacja europejska nie nadąża za badaniami

Około 25 proc. Polaków każdego dnia sięga po papierosa. Wartość ta – zamiast maleć – zwiększa się i stawia nas w gronie państw o względnie wysokim stopniu narażenia społeczeństwa na zagrożenia spowodowane dymem tytoniowym. Na drugim biegunie UE są Szwedzi. Tam pali zaledwie 8 proc. ludności. O planach ograniczenia konsumpcji tytoniu, produktów nikotynowych i alkoholu rozmawiali politycy i eksperci podczas posiedzenia podkomisji stałej do spraw zdrowia publicznego.

REKLAMA

Podatek od nieruchomości 2025: budynki po zmianie przepisów

Konsultowany obecnie przez Ministerstwo Finansów projekt zmian w podatku od nieruchomości budzi wątpliwości podatników i ekspertów. Dotyczą one m.in. definicji budynków i budowli. Oceniając potencjalne skutki projektowanych zmian, tak przedsiębiorcy jak i osoby fizyczne, które nie prowadzą działalności gospodarczej -  powinni zastanowić się nad swoim majątkiem. Bo w świetle nowych przepisów mogą pojawić się problemy z tym, czy dany obiekt budowlany jest budynkiem, czy budowlą.

Np. 6,2% rocznie przez 3 lata - stały i pewny zysk z oszczędności. Obligacje skarbowe 2024 - oferta i oprocentowanie w sierpniu

Ministerstwo Finansów w komunikacie z 21czerwca 2024 r. poinformowało o oprocentowaniu i ofercie obligacji oszczędnościowych (detalicznych) Skarbu Państwa nowych emisji, które będą sprzedawane w sierpniu 2024 roku. Oprocentowanie i marże tych obligacji nie uległy zmianie w porównaniu do oferowanych w lipcu br. Od 26 lipca br. można nabywać nową emisję obligacji skarbowych w drodze zamiany z korzystnym dyskontem

Firmy mają problem: brakuje pracowników z kwalifikacjami. Jak sobie z tym radzić?

Najnowsze dane wskazują jasno: małe i średnie przedsiębiorstwa w Polsce borykają się niedoborem rąk do pracy. Według Eurobarometru, aż 82 proc. firm ma problem ze znalezieniem pracowników, zwłaszcza tych wykwalifikowanych. ,,Zamiast tracić czas na nieskuteczne rekrutacje, firmy powinny zlecać zadania na zewnątrz np. w centrach BPO’’ – mówi Maciej Paraszczak, prezes Meritoros SA.  

Farmy wiatrowe a podatek od nieruchomości. Nadchodzą zmiany

Co jest przedmiotem opodatkowania podatkiem od nieruchomości farm wiatrowych? Budowle lub ich części jako przedmiot opodatkowania podatkiem od nieruchomości generują dla farm wiatrowych największe obciążenie podatkowe i między innymi dlatego są przedmiotem licznych sporów z fiskusem. Skutkiem tych sporów jest zmiana definicji budowli dla celów podatku od nieruchomości od 1 stycznia 2025 r.

REKLAMA

Od 2025 r. akcyza na e-liquidy ma wzrosnąć o 75%. Rozwinie się szara strefa i garażowa produkcja poza kontrolą?

Na rynku e-liquidów mamy największą szarą strefę, z którą fiskus niezbyt dobrze sobie radzi. Gwałtowna podwyżka akcyzy nie pomoże w rozwiązaniu tego problemu, tylko go spotęguje – komentuje plany Ministerstwa Finansów Piotr Leonarski, ekspert Federacji Przedsiębiorców Polskich. Krajowi producenci płynów do e-papierosów zaapelowali już do ministra finansów o rewizję planowanych podwyżek akcyzy na wyroby tytoniowe. W przypadku e-liquidów ma być ona największa i w 2025 roku wyniesie 75 proc. Branża podkreśla, że to przyczyni się do jeszcze większego rozrostu szarej strefy, a ponadto będzie zachętą dla konsumentów, żeby zamiast korzystać z alternatyw, wrócili do palenia tradycyjnych papierosów.

Podatek od żywności szkodliwej dla zdrowia. Już 44 kraje wprowadziły taki podatek

Dotychczas 44 kraje wprowadziły podatek od żywności szkodliwej dla zdrowia, czyli wysokoprzetworzonej, z dużą zawartością soli, cukru i tłuszczów nasyconych, w tym tłuszczów typu trans. Polska jest jednym z krajów, które zdecydowały się na wprowadzenie podatku cukrowego, którym objęte zostały słodzone napoje. Zdaniem ekspertów to dobry początek, ale jednocześnie za mało.

REKLAMA