REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak pozyskać nowych klientów i zwiększyć obroty biura rachunkowego?

REKLAMA

REKLAMA

Częstą bolączką biur rachunkowych są klienci, których trzeba obsługiwać wielu, żeby wyjść na swoje, a także niskie ceny oferowanych usług, które spędzają sen z powiek ich właścicielom. Jak zatem pozyskać nowych klientów, a jednocześnie zwiększyć dochody własnego biura? Odpowiedzią na to może być program partnerski, oferowany na zasadzie franczyzy.

Autopromocja

Usługowe prowadzenie ksiąg

Szacuje się, że obecnie w Polsce funkcjonuje 10-15 tysięcy biur rachunkowych. To całkiem sporo, a wciąż pojawiają się nowe. Oczywiście pojawiają się również nowe firmy, które często zamiast zatrudniać specjalistę od rachunkowości, wolą prowadzenie swoich ksiąg rachunkowych zlecić na zewnątrz. Z danych statystycznych wynika również, że blisko połowa z 2 mln aktywnych firm działających w Polsce korzysta z usług biur rachunkowych. Nie zmienia to jednak faktu, że konkurencja na rynku usług księgowych jest duża.

Tym bardzie, że otwarcie własnego biura rachunkowego po deregulacji usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych (obowiązującej od 10 sierpnia 2014 r., która spowodowała uchylenie art. 76b-g oraz 76i ustawy o rachunkowości) nie wymaga już spełnienia warunku dotyczącego kwalifikacji zawodowych, jak miało to miejsce wcześniej, gdy konieczne było zatrudnienie osoby z certyfikatem księgowym wydawanym przez Ministerstwo Finansów.

Działalność w zakresie usługowego prowadzenia ksiąg mogą obecnie wykonywać przedsiębiorcy, w rozumieniu przepisów o swobodzie działalności gospodarczej, pod warunkiem, że czynności te będą wykonywane przez osoby, które:

- mają pełną zdolność do czynności prawnych;

Dalszy ciąg materiału pod wideo

- nie były skazane prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwo przeciwko wiarygodności dokumentów, mieniu, obrotowi gospodarczemu, obrotowi pieniędzmi i papierami wartościowymi, za przestępstwo skarbowe oraz za przestępstwa związane z rachunkowością albo podatkami określone w ustawie o rachunkowości.

Dodatkowo, przedsiębiorcy ci są obowiązani do zawarcia umowy ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej za szkody wyrządzone w związku z prowadzoną działalnością. I to w zasadzie tyle, jeżeli chodzi o spełnienie warunków określonych przepisami.

Deregulacja usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych doprowadziła do jeszcze większej konkurencyjności na rynku biur rachunkowych, zwiększając jednocześnie presję na obniżanie ceny tych usług, które i tak są już obecnie dość niskie. Rzeczywistość jest więc taka, że chcąc zarabiać na usługowym prowadzeniu ksiąg, trzeba obsługiwać naprawdę sporo podmiotów gospodarczych.

Zmienia się również sam klient biura rachunkowego, który chce korzystać z rozwiązań jakie oferują nowoczesne technologie. Biura rachunkowe muszą zatem nadążać za zmianami i korzystać z nowoczesnych rozwiązań. Wymaga tego coraz bardziej świadomy klient, który chce w pełni kontrolować obieg dokumentów i obserwować procesy księgowe związane z prowadzoną przez siebie działalnością gospodarczą.

Jak w związku tymi wyzwaniami najlepiej zorganizować pracę w biurze rachunkowym i poprawić swoją pozycję na rynku? Jak stawić czoło konkurencji i nie zostać z tyłu? Jak zwiększyć efektywność biura – obsługiwać więcej klientów, mając ograniczone zasoby ludzkie? Jak przyciągnąć do biura firmy, które jeszcze nie korzystają z usług prowadzenia ksiąg lub dopiero wchodzą na rynek? Te i tym podobne pytania zadają sobie właściciele biur rachunkowych czy kancelarii doradztwa podatkowego, oferujący usługi w zakresie prowadzenia ksiąg rachunkowych.

Biuro z partnerem

Jeśli prowadzisz biuro rachunkowe możesz skorzystać ze wsparcia, czyli możesz je prowadzić pod znaną już na rynku marką, w ramach programu partnerskiego, na zasadzie franczyzy. Taką możliwość wprowadził Tax Care, który na podstawie dotychczas zebranych danych wylicza, że po przystąpieniu do programu dochody biura rachunkowego podwajają się. Do programu dołączają wciąż nowe biura księgowe. Obecnie w całej Polsce działa niemal 300 takich punktów partnerskich.

Co daje taki program partnerski? Jakie są główne cechy współpracy w ramach programu? Firma Tax Care, która funkcjonuje na rynku od 2008 r., od kilku już lat wdraża i testuje program partnerski skierowany do biur rachunkowych. Zasadą tego programu jest to, że biura zachowują autonomię, własną markę, wzory umów oraz standardy jakości. Prowadzą również samodzielną politykę cenową. Mogą przy tym podpierać się dobrze rozpoznawalną już na rynku usług księgowych marką firmy i otrzymywać narzędzia wspierające prowadzenie biznesu.

Jakie są to narzędzia i czy mogą pozytywnie wpłynąć na dochody biura księgowego? Otóż, poza wsparciem marketingowym, informatycznym czy szkoleniowym, do oferty biur uczestniczących w programie partnerskim trafiają również produkty finansowe z oferty Getin Noble Banku oraz Idea Banku. Co powoduje, że biuro, które jest partnerem programu może zarabiać nie tylko na comiesięcznej obsłudze podmiotów (abonament księgowy, kadrowy, prawny), ale jednocześnie na sprzedaży produktów finansowych (kredyty firmowe, leasing, faktoring, ubezpieczenia oraz rachunki bankowe).

Nowoczesne biuro z pełną franczyzą

Jak wskazują menedżerowie firmy, zainteresowanie modelem partnerskim przerosło ich oczekiwania, bo okazało się, że księgowi chętnie korzystają z profesjonalnych narzędzi i dodatkowych możliwości zarobkowania. Zdecydowano więc, że przyszła pora na kolejny krok w rozwoju sieci, czyli wdrożenie pełnej franczyzy.

Co może zyskać biuro rachunkowe, które zdecyduje się na skorzystanie z pełnej franczyzy? Przede wszytki otrzyma narzędzia usprawniające komunikację z klientem, jak choćby internetowy panel księgowy. Będzie miało możliwość korzystania z firmowego systemu w zakresie pełnej księgowości, systemu kadrowego i prawnego. Otrzyma też dostęp do infolinii prawnej i podatkowej oraz szeregu szkoleń. Właściciele biur, jak zapewnia franczyzodawca, otrzymają również wsparcie marketingowe, promocyjne, a także wsparcie w zakresie administracji i sprzedaży. Ponadto, istnieje możliwość poszerzenia oferty biura o produkty finansowe, co oznacza dodatkowe dochody ze sprzedaży tych produktów.

Co więcej, jak wskazują twórcy, każdy partner może korzystać z pomocy dwóch regionalnych menedżerów. Jeden z nich odpowiada za kwestie dotyczące systemu księgowego, np. informuje o nowych funkcjonalnościach dostępnych dla klienta. Druga osoba zapewnia wsparcie w zakresie produktów finansowych.

Pod pewnymi warunkami

Wymagania stawiane wobec biura, które chce skorzystać z programu, obejmują następujące elementy:

- biuro powinno być umiejscowione w mieście powiatowym (najlepiej powyżej 20 000 mieszkańców),

- powierzchnia lokalu przeznaczonego na biuro nie może być mniejsza niż 30 m²,

- lokal musi być położony na parterze i odpowiednio przygotowany, 

- właścicielem może być osoba niekarana (zaświadczenie o niekaralności),

- osoba ta musi prowadzić działalność gospodarczą .

Jeżeli chodzi o proces podpisywania umowy, w pierwszej kolejności biuro rachunkowe, które zainteresowane jest uczestnictwem w programie, proszone jest o przesłanie lokalizacji do weryfikacji. Po pozytywnej ocenie lokalizacji przez franczyzodawcę, przesyłany jest wzór umowy oraz prezentacji. Natomiast cały proces inwestycyjny rozpoczyna się po akceptacji przez biuro warunków umowy.

Pełna franczyza, która skierowana jest przede wszystkim do właścicieli już działających biur rachunkowych, oferowana jest przez Tax Care od niedawna. Obecnie pierwsze biuro franczyzowe właśnie się otwiera. Twoje biuro może być następne!

Artykuł powstał we współpracy z

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Podatek PIT - część 2
    certificate
    Jak zdobyć Certyfikat:
    • Czytaj artykuły
    • Rozwiązuj testy
    • Zdobądź certyfikat
    1/10
    Zeznanie PIT-37 za 2022 r. można złożyć w terminie do:
    30 kwietnia 2023 r. (niedziela)
    2 maja 2023 r. (wtorek)
    4 maja 2023 r. (czwartek)
    29 kwietnia 2023 r. (sobota)
    Następne
    Księgowość
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Składka zdrowotna przedsiębiorców - czy wróci ryczałt? Czy jeszcze w 2024 roku nastąpią zmiany?

    O przywrócenie ryczałtowej składki zdrowotnej dla przedsiębiorców (wg zasad sprzed Polskiego Ładu) apelują zarówno sami przedsiębiorcy, ich stowarzyszenia, a także Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców. Rzecznik MŚP proponuje, by koszty związane z przywróceniem poprzednich zasad rozliczania składki zdrowotnej przez przedsiębiorców częściowo pokryć przez ograniczenie beneficjentów tzw. wakacji od ZUS.

    Czy 13 i 14 emerytura wlicza się do dochodu osoby niepełnosprawnej?

    Czy 13 i 14 emerytura wlicza się do dochodu osoby niepełnosprawnej, ustalanego na potrzeby skorzystania z ulgi rehabilitacyjnej?

    Będzie nowelizacja Ordynacji podatkowej. Ministerstwo pracuje nad projektem. Podatnicy zyskają.

    Oprocentowanie nadpłaty, powstałej w wyniku orzeczenia TSUE będzie przysługiwać za cały okres, aż do jej zwrotu. Podobnie będzie z nadpłatami powstałymi wskutek wyroków TK.

    Stawki VAT 2024 - zmiany w stawkach obniżonych od 1 kwietnia

    Stawki VAT od 1 kwietnia 2024 roku ulegną zmianie. Pojawi się nowa lista towarów i usług, dla których obniża się stawkę podatku do wysokości 8 proc. Stawka obniżona obejmie m.in. usługi kosmetyczne, manicure i pedicure.

    Fundacja rodzinna - podatkowe konsekwencje zbycia udziałów

    Otaczające nas środowisko prawno-ekonomiczne dynamiczne oddziałuje na wszystkich, dlatego wśród pojawiających się pytań coraz częstszymi są te odnoszące się do fundacji rodzinnej, która zapewnia kuszące preferencje podatkowe.

    Składka zdrowotna 2024. Min. Leszczyna: będą zmiany ale powrót do zasad sprzed Polskiego Ładu zbyt kosztowny

    Jeszcze w bieżącym tygodniu minister zdrowia razem z ministrem finansów przedstawią premierowi Tuskowi propozycje zmian w składce zdrowotnej dla przedsiębiorców. Taką informację przekazała 18 marca 2024 r. minister zdrowia Izabela Leszczyna.

    Zmiany w akcyzie od 2025 roku - opodatkowanie saszetek nikotynowych

    Ministerstwo Finansów chce zmienić od 2025 roku przepisy ustawy o podatku akcyzowym w zakresie saszetek nikotynowych. W komunikacie z 18 marca 2024 r. MF przedstawiło propozycje zmian. Resort zaprasza zainteresowanych tymi zmianami na spotkanie w celu uzgodnienia treści tej nowelizacji.

    "Nie stać nas na cztery dni pracy". Jednak skrócenie czasu pracy może ograniczyć zwolnienia

    "Skrócenie czasu pracy, np. do czterech dni w tygodniu nie zostanie zrównoważone przez wzrost zatrudnienia. Produkcja krajowa zmniejszy się, a wraz z nią zmniejszą się dochody ludności" – mówi Jeremi Mordasewicz, doradca zarządu Konfederacji Lewiatan.

    Wymiana walut w firmie. Jak to robić z korzyścią dla biznesu?

    Wymiana walut? Pierwsze skojarzenia to zagraniczne wakacje czy kredyt we frankach. Patrząc jednak na oficjalne statystyki wymiany handlowej to firmy operują dziś w wielu walutach. Tym bardziej, że coraz więcej firm prowadzi ekspansję zagraniczną, wychodząc na nowe rynki.

    Zmiany w rachunkowości od 2025 roku. Oprócz JPK KR (księgi rachunkowe) będzie JPK ST (środki trwałe)

    Od 1 stycznia 2025 roku podatnicy objęci podatkiem CIT (osoby prawne) będą mieli obowiązek prowadzenia ksiąg rachunkowych w formie elektronicznej i wysyłania ich w tej formie do urzędu skarbowego (tzw. JPK CIT). Aktualnie Ministerstwo Finansów konsultuje struktury logiczne pliku JPK_KR_PD oraz pliku  JPK_ST, a także przygotowuje zmianę projektu rozporządzenia wykonawczego w sprawie dodatkowych danych dołączanych do przekazywanych ksiąg.

    REKLAMA