reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > Aktualności > Firmy boją się inwestować

Firmy boją się inwestować

Przedsiębiorstwa mają środki na inwestycje, szacowane na 157 mld zł na koniec września, ale boją się inwestować - ocenia Ministerstwo Gospodarki w materiale dotyczącym nakładów inwestycyjnych firm.

"Spadkowi nadwyżki inwestycyjnej wygenerowanej w okresie I-IX 2012 roku (o 1,4 proc.) towarzyszył wzrost nakładów inwestycyjnych (o 6,4 proc.). W rezultacie potencjalne możliwości samofinansowania inwestycji obniżyły się. Przed rokiem nadwyżką inwestycyjną można było sfinansować nakłady 2,3-krotnie wyższe od poniesionych faktycznie, podczas gdy w roku bieżącym wyższe 2,14-krotnie. Spadek nadwyżki inwestycyjnej wynika z pogarszającej się sytuacji finansowej przedsiębiorstw znajdującej wyraz w obniżce zysku netto o ponad 6 proc." - napisano w raporcie.

"Niezależnie od zaprezentowanego wyżej rachunku, w dyspozycji przedsiębiorców pozostają w dalszym ciągu znaczne, choć zmniejszające się, na skutek pogarszającej się kondycji finansowej, środki pieniężne (inwestycje krótkoterminowe). Na 30 września 2012 roku środki te przekraczały 157 mld zł i były o ponad 11 proc. niższe niż rok wcześniej. Środki te umożliwiłyby sfinansowanie w analizowanym okresie 2012 roku prawie 2,4-krotnie wyższych nakładów od poniesionych faktycznie" - dodano.

MG ocenia, że prognozy dotyczące kształtowania się koniunktury w najbliższych kwartałach nie wydają się być optymistyczne, co oznacza, że nie należy oczekiwać przyspieszenia dynamiki inwestycji.

reklama

Czytaj także

Źródło:

PAP
Jak przygotować się do zmian 2021. Podatki. Rachunkowość. Prawo pracy. ZUS47.20 zł
reklama

Narzędzia księgowego

reklama
reklama

POLECANE

reklama
reklama

Ostatnio na forum

reklama

Nowy JPK_VAT

Oznaczenia dostawy towarów i świadczenia usług (kody GTU) w nowym JPK_VAT z deklaracją

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Marta Olewińska

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »

reklama
reklama
reklama