REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Krajowy Zjazd Doradców Podatkowych 2014

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

Doradcy podatkowi wybiorą delegatów na IV Krajowy Zjazd Doradców Podatkowych. Już niebawem doradcy podatkowi wybiorą nowe organy Krajowej Izby Doradców Podatkowych (KIDP), które będą kierować pracą samorządu zawodowego przez kolejne cztery lata. Wybór dokonany zostanie podczas IV Krajowego Zjazdu Doradców Podatkowych, zaplanowanego na 10-12 stycznia 2014 r. Wezmą w nim udział delegaci wyłonieni przez walne zgromadzenia 16 regionalnych oddziałów KIDP.


Walne zgromadzenia wyborcze w regionalnych oddziałach KIDP i rola Krajowego Zjazdu


Krajowy Zjazd Doradców Podatkowych jest najwyższym organem Izby i reprezentacją wszystkich doradców. Odbywa się raz na cztery lata. Przygotowania do Zjazdu rozpoczynają się w regionalnych oddziałach KIDP, w których na walnych zgromadzeniach doradcy podatkowi wybierają - spośród swojego grona - delegatów. To oni w trakcie Zjazdu uchwalają program działania KIDP, mają możliwość dokonania zmian w statucie Izby, zasadach etyki zawodowej i innych przepisach prawa korporacyjnego, a także decydują o liczbie członków i składzie poszczególnych organów Izby. Takie uprawnienia posiada wyłącznie Krajowy Zjazd, dlatego ma tak duże znaczenie, a każdy doradca ma prawo wyboru swojego reprezentanta.

REKLAMA

KIDP na spotkaniu Europejskiej Konfederacji Podatkowej

„Prawo do głosowania w walnych zgromadzeniach przysługuje wszystkim doradcom podatkowym z danego regionu. Podobnie jest z biernym prawem wyborczym, z tą różnicą, że delegatem nie może zostać osoba zasiadająca w komisji wyborczej lub skrutacyjnej” - wyjaśnia Leszek Sroczyński, Przewodniczący Zespołu ds. koordynacji organizacji IV Krajowego Zjazdu Doradców Podatkowych, dodając: „Pełną listę delegatów na IV Zjazd, który odbędzie się w styczniu 2014 r. w Warszawie, poznamy już 29 listopada br. Tego dnia będzie miało miejsce ostatnie walne zgromadzenie wyborcze w Podlaskim Oddziale KIDP”.


Wyzwania stojące przed IV Krajowym Zjazdem Doradców Podatkowych

REKLAMA


Zjazd 10-12 stycznia 2014 r. będzie inny od trzech poprzednich. Po raz pierwszy będzie transmitowany w Internecie i każdy doradca będzie mógł obserwować obrady. Ponadto, zawód doradcy podatkowego czekają wkrótce zmiany - posłowie pracują obecnie nad II transzą deregulacji, która zakłada ułatwienie dostępu do 91 profesji, w tym doradcy podatkowego.

„Jednym z najważniejszych celów IV Zjazdu będzie określenie roli i zadań samorządu zawodowego w perspektywie najbliższych lat w związku z prawdopodobną nowelizacją ustawy o doradztwie podatkowym” - tłumaczy Tomasz Michalik, przewodniczący Krajowej Rady Doradców Podatkowych, dodając: „Jednak nie tylko perspektywa wejścia w życie ustawy deregulacyjnej, ale także inne uwarunkowania wpływające na dzisiejszą sytuację naszego zawodu sprawiają, że oczekiwania przed zbliżającym się Zjazdem są, jak zawsze, duże”.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zmiany w doradztwie podatkowym - opinia KRDP

Modzelewski o deregulacji zawodu doradcy podatkowego

Projekt ustawy deregulacyjnej przewiduje dereglamentację wybranych czynności doradztwa podatkowego. Oznacza to, że jeśli ustawa zostania przyjęta w obecnie proponowanym kształcie, wówczas także osoby niebędące doradcami będą mogły np. prowadzić księgi podatkowe czy sporządzać deklaracje i zeznania podatkowe. Zdaniem Tomasza Michalika pojawianie się na rynku podmiotów nieprzygotowanych do wykonywania tej roli, niezwiązanych zasadami etyki, niepodlegających obowiązkowi ubezpieczenia tworzy ryzyko dla bezpieczeństwa obrotu, zobowiązań podatników oraz nadużywanie przepisów prowadzących do obniżania wpływów Skarbu Państwa. Jego zdaniem w średnim i dłuższym okresie nie powinno to natomiast tworzyć istotnego zagrożenia dla samych doradców podatkowych, gdyż tylko doradcy podatkowi są w stanie zagwarantować podatnikom bezpieczne usługi na najwyższym poziomie profesjonalnym.

Zapraszamy do dyskusji na forum o podatkach

 

„Sądzę, że dość szybko podatnicy zorientują się, że rzetelność i profesjonalizm w rozliczeniach dotyczących zobowiązań podatkowych są bezcenne, zasady etyki nie są tylko pięknym hasłem, ale dyrektywą codziennego działania zaś ochrona tajemnicy zawodowej i pewność właściwego ubezpieczenia od odpowiedzialności doradcy podatkowego są wartościami tworzącymi u jego klienta poczucie bezpieczeństwa. Przygoda podatnika z podmiotem, który oferuje usługi pozornie tańsze może być krótka za to burzliwa i zaskakująco kosztowna” - wyjaśnia Tomasz Michalik.

Jak rozpocząć współpracę z doradcą podatkowym


Historia samorządu zawodowego doradców podatkowych


Zawód doradcy podatkowego jest - z woli ustawodawcy - zawodem zaufania publicznego. Zasady jego wykonywania zostały uregulowane w drodze ustawy, w celu zapewnienia ochrony zarówno interesu obywatela - podatnika, jak i interesu publicznego. Zawód doradcy podatkowego pojawił się w Polsce po transformacji politycznej i gospodarczej zapoczątkowanej w 1989 roku. Już na początku lat 90-tych powstały pierwsze kancelarie podatkowe i firmy doradztwa podatkowego, jako naturalna odpowiedź na zapotrzebowanie rynku. W wyniku wysiłków organizacji działających na rzecz prawnego uregulowania profesji doradcy podatkowego 5 lipca 1996 r. uchwalono Ustawę o doradztwie podatkowym, a sześć lat później - w dniach 26-27 stycznia 2002 r. - odbył się I Krajowy Zjazd Doradców Podatkowych.

Terminy egzaminów pisemnych na doradcę podatkowego

Deregulacja zawodu doradcy podatkowego - komentarz KIDP

Nowe studia podatkowe pod patronatem KRDP

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Krajowa Izba Doradców Podatkowych

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Darowizna od brata ponad limit 36 120 zł. Jakie warunki muszą zostać spełnione, żeby nie stracić prawa do zwolnienia podatkowego?

Co robić gdy darowizna przekazana przez brata przekracza limit kwoty wolnej w wysokości 36 120 zł? Czy podlegała zwolnieniu od podatku od spadków i darowizn, pomimo że jest dokonywana z majątku wspólnego brata i jego małżonki? Jakie warunki muszą zostać spełnione, żeby nie stracić prawa do zwolnienia?

KSeF wymusi zmiany. Rejestry VAT i wydatki pracownicze po nowemu od 2026 roku

Wdrożenie Krajowego Systemu e-Faktur to jeden z najważniejszych projektów cyfryzacyjnych polskiej administracji podatkowej ostatnich lat. Od 1 lutego lub od 1 kwietnia 2026 roku – w zależności od poziomu sprzedaży w 2024 roku – podatnicy VAT będą zobowiązani do wystawiania faktur wyłącznie w formie elektronicznej za pośrednictwem KSeF. To nie tylko zmiana technologiczna, ale także rewolucja organizacyjna, która wymusi dostosowanie systemów księgowych, procesów wewnętrznych i codziennej pracy działów finansowych.

Kredyt EKOlogiczny 2025 – bezzwrotna dotacja dla firm na modernizację energetyczną. Jakie warunki trzeba spełnić?

Już od października 2025 r. przedsiębiorcy będą mogli ubiegać się o dofinansowanie z Kredytu EKOlogicznego – dotacji realizowanej w ramach programu Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki (FENG 3.01).

Obowiązkowy KSeF: kogo obejmie, jak fakturować w czasie awarii? Co czeka podatników VAT w 2026 roku?

Ponad pół rok dzieli przedsiębiorców od dnia, w którym elektroniczne fakturowanie stanie się w Polsce obowiązkowe. W zależności od poziomu sprzedaży w 2024 roku, firmy będą musiały dołączyć do Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) od 1 lutego lub od 1 kwietnia 2026 roku. Od tego momentu korzystanie z KSeF stanie się obowiązkowe dla wszystkich podatników VAT czynnych. Firmy mają już niewiele czasu, by dostosować swoje systemy, procedury i zespoły do nowych wymogów.

REKLAMA

Ulga termomodernizacyjna i zwolnienie z podatku dochodowego (PIT) dla osób realizujących przedsięwzięcia termomodernizacyjne. Najnowsze objaśnienia Ministra Finansów z 2025 r.

W dniu 30 czerwca 2025 r. Minister Finansów wydał objaśnienia podatkowe odnośnie form wsparcia przedsięwzięcia termomodernizacyjnego w podatku dochodowym od osób fizycznych. Objaśnienie te dotyczą rozwiązań podatkowych (ulga termomodernizacyjna i zwolnienie podatkowe), które wspierają przedsięwzięcie termomodernizacyjne na gruncie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (dalej „ustawa PIT”), oraz ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (dalej „ustawa o ryczałcie”). Objaśnienia zawierają ogólne wyjaśnienia przepisów prawa podatkowego oraz uwzględniają stan prawny obowiązujący na dzień 1 stycznia 2025 r. Objaśnienia podatkowe są wydawane przez ministra finansów na podstawie art. 14a § 1 pkt 2 ustawy – Ordynacja podatkowa z urzędu w celu zapewnienia jednolitego stosowania przepisów prawa podatkowego przez organy podatkowe. Warto w szczególności zwrócić uwagę na zmieniony wykaz wydatków uprawniających do odliczenia w ramach ulgi rehabilitacyjnej. Walorem tych objaśnień są także liczne przykłady wyjaśniające treść przepisów. Publikujemy poniżej pełną treść tych objaśnień.

Nowe tachografy nie aż tak inteligentne jak zakładano. Na jakie błędy muszą uważać kierowcy i firmy transportowe?

Od 19 sierpnia 2025 roku w przewozach międzynarodowych w UE wymagane będą już wyłącznie najnowsze tachografy inteligentne często oznaczane jako tachografy G2V2, czyli druga wersja tachografów inteligentnych. Obecnie w transporcie międzynarodowym stanowią one już większość tachografów. Choć nowe urządzenia rejestrujące miały za zadanie ułatwiać pracę firmom transportowym, to jednak są zawodne i mogą powodować wiele trudności przy rozliczaniu i kontroli czasu pracy kierowców. Na jakie błędy nowych smart tachografów trzeba uważać i jak skutecznie sobie z nimi radzić?

Patologiczna prywatyzacja majątku firm? Rada Przedsiębiorców wzywa rząd do pilnych zmian w prawie

Rada Przedsiębiorców alarmuje: niekontrolowane postępowania upadłościowe sprzyjają nadużyciom i grabieży majątku firm. W liście do premiera Donalda Tuska organizacja apeluje o zmiany legislacyjne, które mają zakończyć nieformalny system patologicznej prywatyzacji i chronić interes publiczny.

Jak korzystać w praktyce z procedury VAT OSS – rejestracja, rozliczenia, płatności, ewidencja

Procedura OSS (ang. One Stop Shop) obowiązuje w Polsce od 1 lipca 2021 r., jednak wciąż wiele firm nie zdaje sobie sprawy, jak bardzo może ona uprościć ich rozliczenia podatkowe w zakresie VAT. Choć na pierwszy rzut oka może wydawać się skomplikowana, przy wsparciu doświadczonego doradcy jej wdrożenie jest szybkie i efektywne, a korzyści z jej stosowania znaczące.

REKLAMA

Stawka VAT 0%: Jak poprawnie udokumentować dostawę wewnątrz UE, by nie stracić na podatku?

Wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów (WDT) może być opodatkowana stawką VAT 0%, ale tylko pod warunkiem spełnienia określonych wymogów formalnych. Sprawdź, czym dokładnie jest WDT, jakie dokumenty są niezbędne, by transakcja była zgodna z przepisami i jak uniknąć pułapek, które mogą skutkować dodatkowymi kosztami podatkowymi.

Urlop na samozatrudnieniu (kontrakt B2B) - komu przysługuje i co trzeba wiedzieć?

Zmęczenie i potrzeba oddechu od maili, telefonów i projektów to uczucia, które dobrze zna nie tylko pracownik etatowy. Coraz więcej samozatrudnionych prowadzących jednoosobowe działalności gospodarcze przyznaje wprost: chcieliby odpocząć, ale mają wątpliwości, co będzie się działo z ich firmą podczas dłuższej nieobecności. Często nie wiedzą nawet, jakie prawa do odpoczynku im przysługują. Wyjaśniamy, jakie mechanizmy prawne, podatkowe oraz organizacyjne mogą pomóc przedsiębiorcy złapać oddech.

REKLAMA