REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Profil Zaufany - szybko i wygodnie sprawdzisz e-PIT

Subskrybuj nas na Youtube
Profil Zaufany - szybko i wygodnie sprawdzisz e-PIT
Profil Zaufany - szybko i wygodnie sprawdzisz e-PIT
fot.Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Ministerstwo Cyfryzacji zachęca do zakładania Profilu Zaufanego. Zdaniem MC Profil Zaufany to m.in. najszybszy sposób, aby sprawdzić e-PIT. Wg stanu na 21 marca 2019 r. ponad 800 tysięcy osób skorzystało do tej pory z Profilu Zaufanego (PZ), by na portalu www.podatki.gov.pl sprawdzić swój e-PIT. Od początku marca 2019 r. przybyło niemal 200 tysięcy nowych właścicieli PZ.

Zaufaj. Profil Zaufany to najszybszy sposób, aby sprawdzić e-PIT

Od 15 lutego 2019 r. na portalu Ministerstwa Finansów www.podatki.gov.pl czeka na Ciebie Twój e-PIT, czyli zeznanie podatkowe PIT-37 lub/i PIT-38. W tym roku – pierwszy raz – urząd skarbowy wypełnił je za nas. Skorzystanie z usługi Twój e-PIT nie wymaga instalacji dodatkowego oprogramowania ani aplikacji. Wystarczy dostęp do Internetu… i Profil Zaufany.

REKLAMA

Autopromocja

Znajdź różnicę

Jeśli chcesz sprawdzić swój e-PIT musisz się zalogować. Masz dwie możliwości.

Pierwsza opcja – podaj PESEL (lub NIP i data urodzenia), do tego jedną z kwot przychodu z dowolnej informacji od pracodawcy/płatnika (np. z PIT-11 za 2018 r.), następnie kwotę przychodu z deklaracji za 2017 r., a wszystko to potwierdź kwotą nadpłaty/podatku do zapłaty z deklaracji za 2017 r.

Polecamy: PIT 2019. Komentarz

Druga opcja – zaloguj się Profilem Zaufanym.

Znaleźliście różnicę? Nawet jeśli nie macie jeszcze Profilu Zaufanego, założenie go zajmie Wam mniej czasu, niż znalezienie wszystkich niezbędnych do wpisania kwot.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jeśli w 2018 r. podjęliście swoją pierwszą pracę i nie macie niezbędnych do zalogowania danych uwierzytelniających, czyli np. kwoty przychodu za 2017 r., Profil Zaufany jest Waszym ratunkiem. W takim przypadku do usługi możecie się zalogować tylko dzięki niemu.

Nie tylko e-PIT

Profil Zaufany jest w pełni bezpiecznym i najszybszym sposobem sprawdzenia swojego zeznania podatkowego. e-PIT nie jest jedyną sprawą, którą można dzięki niemu załatwić. Profil Zaufany pozwala m.in. na złożenie wniosku o e-dowód, zameldowanie się, zgłoszenie narodzin dziecka, zawnioskowanie o odpis aktu stanu cywilnego, a wszystko to bez konieczności wizyty w urzędzie – mówi minister cyfryzacji Marek Zagórski.

O tym jak przydatny jest Profil Zaufany wie już ponad 3 miliony Polaków, którzy go założyli i korzystają z niego na co dzień. Zachęcamy kolejnych – dodaje szef Ministerstwa Cyfryzacji.

Profil Zaufany to także jedyny sposób na zalogowanie się do Internetowego Konta Pacjenta. A tam m.in. odbierzesz i zrealizujesz e-recepty, sprawdzisz historię swoich wizyt, za które zapłacił Narodowy Fundusz Zdrowia, a także uzyskasz dostęp do wielu innych swoich danych medycznych.

Zakładamy?

Przekonani? To działamy.

Masz dwie możliwości, by założyć Profil Zaufany.

Najszybciej zrobisz to za pośrednictwem bankowości elektronicznej. Obecnie założenie Profilu Zaufanego umożliwia 10 banków. Sprawdź, czy masz konto w jednym z nich.

REKLAMA

Profil Zaufany wykorzystuje do identyfikacji tylko podstawowe informacje: imię (imiona), nazwisko oraz numer PESEL. Nasze dane w banku są już sprawdzone i wiarygodne - zostały uwierzytelnione podczas zakładania konta. Dlatego nie ma potrzeby potwierdzania ich osobiście w placówce, ani w urzędzie. Cały proces to kilka kliknięć i kilka minut.

Drugi sposób to założenie Profilu Zaufanego przez Internet i potwierdzenie go w Punkcie Potwierdzającym. Na terenie kraju działa 1500 takich punktów. Sprawdź, gdzie w Twojej okolicy znajduje się najbliższy.

Wszystkie informacje na temat Profilu Zaufanego znajdziesz na stronie www.pz.gov.pl

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
MF proponuje zmiany w raportowaniu do KNF. Mniej obowiązków dla domów maklerskich

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt rozporządzenia zmieniającego zasady przekazywania informacji do Komisji Nadzoru Finansowego przez firmy inwestycyjne i banki prowadzące działalność maklerską. Nowe regulacje, będące częścią pakietu deregulacyjnego, mają na celu uproszczenie obowiązków sprawozdawczych i zmniejszenie obciążeń administracyjnych.

Kawa z INFORLEX. Przygotowanie do KSeF

Zapraszamy na bezpłatne spotkanie online. Kawa z INFORLEX wydanie EXTRA. Rozmowa z 2 cenionymi ekspertami.

Kolejna rewolucja i sensacyjne zmiany w KSeF i elektronicznym fakturowaniu. Czy są nowe terminy, co z możliwością fakturowania offline

Deregulacja idzie pełną parą. Rząd zmienia nie tylko obowiązujące już przepisy, ale i te, które dopiero mają wejść w życie. Przykładem takiej deregulacji są przepisy o KSeF czyli o obowiązkowym przejściu na wyłącznie cyfrowe e-faktury. Co się zmieni, co z terminami obowiązkowego przejścia na e-fakturowanie dla poszczególnych grup podatników?

BPO jako most do innowacji: Jak outsourcing pomaga firmom wyjść ze swojej bańki i myśleć globalnie

W dzisiejszym dynamicznym środowisku biznesowym, gdzie innowacyjność decyduje o przewadze konkurencyjnej, wiele przedsiębiorstw boryka się z paradoksem: potrzebują dostępu do najnowszych technologii i świeżych perspektyw, ale ograniczają ich własne zasoby, lokalizacja czy kultura organizacyjna. Business Process Outsourcing (BPO) staje się w tym kontekście nie tylko narzędziem optymalizacji kosztów, ale przede wszystkim bramą do globalnej puli wiedzy i innowacji.

REKLAMA

Nowelizacja ustawy o VAT dot. obowiązkowego KSeF. Rząd podjął decyzję

W dniu 17 czerwca 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o zmianie ustawy o podatku od towarów oraz zmieniająca ustawę o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Finansów. Ta nowelizacja ma na celu wprowadzenie obowiązkowego modelu Krajowego Systemu e-Faktur („KSeF”), czyli specjalnego systemu elektronicznego do wystawiania i odbierania faktur (tzw. faktur ustrukturyzowanych). Oznaczać to będzie odejście od papierowych faktur VAT. Ponadto, w związku z wejściem w życie nowego systemu, o 1/3 skrócony zostanie podstawowy termin zwrotu VAT – z 60 do 40 dni. Wprowadzenie tego systemu zostanie podzielone na 2 etapy, aby firmy lepiej mogły się do niego dostosować.

Nowelizacja ustawy o VAT dot. obowiązkowego KSeF. Rząd podjął decyzję

W dniu 17 czerwca 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o zmianie ustawy o podatku od towarów oraz zmieniająca ustawę o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Finansów. Ta nowelizacja ma na celu wprowadzenie obowiązkowego modelu Krajowego Systemu e-Faktur („KSeF”), czyli specjalnego systemu elektronicznego do wystawiania i odbierania faktur (tzw. faktur ustrukturyzowanych). Oznaczać to będzie odejście od papierowych faktur VAT. Ponadto, w związku z wejściem w życie nowego systemu, o 1/3 skrócony zostanie podstawowy termin zwrotu VAT – z 60 do 40 dni. Wprowadzenie tego systemu zostanie podzielone na 2 etapy, aby firmy lepiej mogły się do niego dostosować.

Wzmożone kontrole upoważnionych i zarejestrowanych eksporterów w UE

Od czerwca 2025 r. unijne służby celne rozpoczęły skoordynowane i intensywne kontrole firm posiadających status upoważnionego eksportera (UE) oraz zarejestrowanego eksportera (REX). Działania te są odpowiedzią na narastające nieprawidłowości w dokumentowaniu preferencyjnego pochodzenia towarów i mają na celu uszczelnienie systemu celnego w ramach umów o wolnym handlu.

8 Najczęstszych błędów przy wycenie usług księgowych

Prawidłowa wycena usług księgowych pozwala prowadzić rentowne biuro rachunkowe. Za niskie wynagrodzenie za usługi księgowe spowoduje w pewnym momencie zapaść zdrowotną księgowej, wypalenie zawodowe, depresję, problemy w życiu osobistym.

REKLAMA

Audytor pod lupą – IAASB zmienia zasady współpracy i czeka na opinie

Jak audytorzy powinni korzystać z wiedzy zewnętrznych ekspertów? IAASB proponuje zmiany w międzynarodowych standardach i otwiera konsultacje społeczne. To szansa, by wpłynąć na przyszłość audytu – głos można oddać do 24 lipca 2025 r.

Zamiast imigrantów na stałe ich praca zdalna. Nowa szansa dla gospodarki dzięki deregulacji

Polska jako hub rozliczeniowy: Jak deregulacja podatkowa może przynieść miliardowe wpływy? Zgodnie z szacunkami rynkowych ekspertów, gdyby Polska zrezygnowała z obowiązku przedstawiania certyfikatów rezydencji podatkowej, mogłaby zwiększyć liczbę zagranicznych freelancerów zatrudnianych zdalnie przez polskie firmy do około 1 mln osób rocznie.

REKLAMA