REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Akcja PIT – doradcy podatkowi pomogą osobom z niepełnosprawnością

Krajowa Izba Doradców Podatkowych
Samorząd zawodowy doradców podatkowych
Akcja PIT – doradcy podatkowi pomogą osobom z niepełnosprawnością /shutterstock.com
Akcja PIT – doradcy podatkowi pomogą osobom z niepełnosprawnością /shutterstock.com
www.shutterstock.com

REKLAMA

REKLAMA

Doradcy podatkowi od wielu lat pomagają osobom z niepełnosprawnością rozliczyć się z fiskusem. W poszczególnych regionach są przeprowadzane akcje, które cieszą się dużym zainteresowaniem tych osób. W tym roku przeprowadzona zostanie jednodniowa akcja ogólnopolska w dniu 2 kwietnia. Niektóre Oddziały Krajowej Izby Doradców Podatkowych zaplanowały pomoc w dłuższym okresie.

W ramach pomocy udzielane są przez doradców podatkowych bezpłatne konsultacje podatkowe w sprawie rozliczeń rocznych na rzecz osób z niepełnosprawnością i ich rodzin. Doradcy podatkowi udzielają odpowiedzi na pytania dotyczące m.in.: źródła przychodów, ulgi na rzecz osób niepełnosprawnych i ich rodzin, ulgi na Internet, ulgi na dzieci, pozostałych ulg tzw. ogólnodostępnych; ulgi nie odliczone w poprzednich latach, kwestii 1%, zachęcając do przekazywania podatku na ten cel oraz zasad rozliczenia wspólnego małżonków oraz osób samotnie wychowujących dzieci.

REKLAMA

REKLAMA

Akcję w wielu regionach wspierają Marszałkowie danego Województwa.

Zarządy wielu Oddziałów Krajowej Izby Doradców Podatkowych podjęły decyzję o przeprowadzeniu pomocy w dniu 2 kwietnia br. Niektóre akcje rozpoczęły już wcześniej i zamierzają jednocześnie kontynuować ją dłużej.

W akcję zaangażował się Zarząd Oddziału Kujawsko-Pomorskiego KIDP. Poniżej dane doradców, którzy zadeklarowali swój udział w niniejszej akcji, z zastrzeżeniem kontaktu osobistego w kancelarii bądź e-mailowo: Bogusława Drobysz-Szulc, Kancelaria w Toruniu przy ul. Kościuszki 13 A/2, adres e-mail: drobysz@post.pl. W tym regionie pomocy udzielać tez będzie doradca podatkowy Grażyna Dekańska z Bydgoszczy, przy ul. Modrzewiowa 18 lok.25, adres e-mail: gra.dek@wp.pl.

REKLAMA

Tradycyjnie w Akcji PIT udział bierze Oddział Opolski KIDP. Patronat nad akcją obejmie Marszałek Województwa Opolskiego. Zarząd ustalił termin przeprowadzenia akcji na 1-5 kwietnia br.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W tym czasie będą pełnione dyżury telefoniczne w od godz. 10:00 do 15:00. W dniu otwartym (3.04.) w godz. pracy kancelarii będą udzielane bezpłatne porady przy wypełnianiu zeznań rocznych.

Także Śląski Oddział KIDP jak co roku organizuje Akcję PIT dla niepełnosprawnych. Dyżury doradców podatkowych zaczynają się od 19 marca i potrwają do 25 kwietnia br. (w każdy wtorek i czwartek w godz. 9-15).

Doradcy podatkowi dyżurują pod numerem 513 152 218. Tą drogą osoby niepełnosprawne mogą uzyskać informacje o przysługujących im ulgach i uprawnieniach podatkowych. Na życzenie osoby niepełnosprawnej Doradca Podatkowy będzie oddzwaniał na własny koszt. W regionie śląskim akcja ma już swój piękny jubileusz.

„Doradcy Podatkowi Niepełnosprawnym” to dziesiąta, jubileuszowa edycja akcji organizowanej przez Wydział Zdrowia i Polityki Społecznej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego oraz Krajową Izbę Doradców Podatkowych – Oddział Śląski. Wydarzenie zostało objęte patronatem Marszałka Województwa Śląskiego Jakuba Chełstowskiego.

Mazowiecki Oddział KIDP także jest zainteresowany i będzie uczestniczył w akcji PIT – doradcy podatkowi osobom z niepełnosprawnością w dniu 2 kwietnia 2019 r. Oddział zwrócił się do Marszałka Województwa Mazowieckiego Pana Adama Struzika z prośbą o objęciem patronatem ww. akcji.

Przystąpienie do akcji zadeklarowały także inne Oddziały KIDP, m.in.: Lubelski, Lubuski, Łódzki, Małopolski, Podkarpacki, Pomorski, Warmińsko-Mazurski, Świętokrzyski i Zachodniopomorski.

Polecamy: PIT 2019. Komentarz

W regionie świętokrzyskim porady w zakresie sporządzenie PIT dla osób niepełnosprawnych będą udzielane 2 kwietna 2019 r. w Biurze Doradcy Podatkowego Czesława Kaczyńskiego, Kielce (25-522), ul. Nowy Świat 50 (parter) w godz. 9-15

Niektóre Oddziały KIDP podjęły działania celem przekazania informacji o planowanej akcji do fundacji i organizacji zrzeszających osoby niepełnosprawne oraz lokalnych mediów, np. Oddział Łódzki. Osoby zainteresowane sporządzeniem PIT za 2018 r. oraz możliwością skorzystania z ulgi rehabilitacyjnej mogą kontaktować się z dyżurującym doradcą podatkowym 2 kwietnia w godz. 9-15.

Wielkopolski Oddział KIDP także jest zainteresowany przyłączeniem się do przedmiotowej Akcji. W dniu 2 kwietnia br. w godz. 10:00-14:00 w siedzibie Wielkopolskiego Oddziału KIDP odbędzie się telefoniczna ogólnopolska Akcja PIT – doradcy podatkowi osobom z niepełnosprawnością. Bezpłatnych telefonicznych konsultacji będzie udzielać Pani Ewa Szypowicz Wiceprzewodnicząca KRDP pod nr tel. 723 571 250 w biurze Wielkopolskiego Oddziału Krajowej Izby Doradców Podatkowych.

Zapraszamy do skorzystania z bezpłatnej pomocy doradców podatkowych. Dane kontaktowe do Oddziałów Krajowej Izby Doradców Podatkowych znajdują się na stronie www.kidp.pl

Wiesława Moczydłowska, Rzecznik Prasowy Krajowej Rady Doradców Podatkowych

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Mały ZUS plus 2026 - zmiany. Komunikat ZUS: Niższe składki przez 36 miesięcy; tak trzeba liczyć ulgowe miesiące

W komunikacie z 22 grudnia 2025 r. Zakład Ubezpieczeń Społecznych udzielił obszernych wyjaśnień odnośnie zmian jakie zajdą od 1 stycznia 2026 r. w zakresie ulgi zwanej „mały ZUS plus”. Przedsiębiorcy, czyli osoby prowadzące pozarolniczą działalność gospodarczą będą mogły skorzystać z tej preferencji według nowych zasad, które określają w jaki sposób należy liczyć okresy ulgi.

PIT-11 od pracodawcy tylko na wniosek pracownika. Ministerstwo Finansów szykuje zmiany w informacjach podatkowych

W dniu 22 grudnia 2025 r. w wykazie prac legislacyjnych Rady Ministrów opublikowane zostały założenia projektu nowelizacji ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (PIT) oraz ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (PIT). Ministerstwo Finansów przygotowuje przepisy, których celem ma być zniesienie obowiązku przekazywania z mocy prawa w każdym przypadku imiennych informacji PIT-11, PIT-8C, IFT-1R i IFT- 2R wszystkim podatnikom. Podatnik będzie miał prawo uzyskania tych imiennych informacji, co do zasady, na wniosek złożony płatnikowi lub innemu podmiotowi zobowiązanemu do ich sporządzenia. Zmiany mają wejść w życie 1 stycznia 2027 r. i będą miały zastosowanie do rozliczeń dochodów uzyskanych począwszy od 1 stycznia 2026 r.

Elementarne problemy obowiązkowego KSeF. Podatnicy będą fakturować po staremu?

Podatnicy pod koniec roku czekają DOBREJ NOWINY również dotyczącej podatków: znamy jej treść – idzie o oddalenie (najlepiej na święte nigdy) pomysłu o nazwie obowiązkowy KSeF. Jeśli nie będzie to zrobione formalnie, to zrobią to podatnicy, którzy po prostu będą fakturować po staremu i zawiadomią dostawców (usługodawców), że będą płacić tylko te faktury, które będą im formalnie doręczone w dotychczasowych postaciach; „nie będę grzebał w żadnym KSeFie, bo nie mam na to czasu ani pieniędzy” - pisze prof. dr hab. Witold Modzelewski.

Nowe limity podatkowe dla samochodów firmowych od 2026 r. MF: dotyczą też umów leasingu i najmu zawartych wcześniej, jeżeli auto nie zostało ujęte w ewidencji środków trwałych przed 1 stycznia

Od 1 stycznia 2026 r. zmieniają się limity dotyczące zaliczania do kosztów podatkowych wydatków na samochody firmowe. Ministerstwo Finansów informuje, że te nowe limity mają zastosowanie do umów leasingu i najmu zawartych przed 1 stycznia 2026 r., jeśli charakter tych umów (pod względem wymogów prawa podatkowego), nie pozwala na wprowadzenie pojazdu do ewidencji środków trwałych.

REKLAMA

Zwrot VAT do 40 dni po wdrożeniu KSeF. Dlaczego to nie jest dobra wiadomość dla księgowych?

Chociaż wokół wdrożenia KSeF nie przestają narastać wątpliwości, to trzeba uczciwie przyznać, że nowy system przyniesie również wymierne korzyści. Firmy mogą liczyć na rekordowo szybkie zwroty VAT i wreszcie uwolnić się od uciążliwego gromadzenia całych ton papierowej dokumentacji. O ile to ostatnie jest też ulgą dla księgowych, o tyle mechanizm odzyskiwania VAT budzi pewne obawy.

Potwierdzenie transakcji fakturowanej w KSeF. MF: to dobrowolna opcja. Jakie dokumenty można wydać nabywcy po wystawieniu faktury w KSeF w trybie: ONLINE, OFFLINE i awaryjnym?

W opublikowanym przez Ministerstwo Finansów Podręczniku KSeF 2.0 (część II) jest dokładnie opisana możliwość wydania nabywcy „potwierdzenia transakcji” w przypadkach wystawienia faktury w KSeF w trybie ONLINE, OFFLINE, czy w trybie awaryjnym. Okazuje się, że jest to całkowicie dobrowolna opcja, która nie jest i nie będzie uregulowana przepisami. Do czego więc może służyć to potwierdzenie transakcji i jak je wystawiać?

Reklama dźwignią handlu. A co z podatkami? Jak rozliczyć napis LED zawieszony na budynku?

Czy napis LED zawieszony na budynku ulepsza go? A może stanowi odrębny środek trwały? Odpowiedź na to pytanie ma istotne znaczenia dla prawidłowego przeprowadzenia rozliczeń podatkowych. A co na to organy skarbowe?

Zmiany w podatkach 2026: powrót wyższej składki zdrowotnej, KSeF, JPK_CIT oraz zamrożone progi PIT

Choć głośne zmiany podatkowe ostatecznie nie wejdą w życie w 2026 r., od 1 stycznia zaczynają obowiązywać regulacje, które mogą realnie podnieść obciążenia przedsiębiorców – i to bez zmiany stawek podatkowych. Niższe limity dla aut firmowych, powrót wyższej składki zdrowotnej, KSeF, JPK_CIT oraz zamrożone progi PIT oznaczają dla wielu firm ukryte podwyżki sięgające kilkudziesięciu tysięcy złotych rocznie.

REKLAMA

KSeF 2026: państwowa infrastruktura cyfrowa, która zmienia biznes głębiej niż samo fakturowanie

KSeF to nie kolejny obowiązek podatkowy, lecz jedna z największych transformacji cyfrowych polskiej gospodarki. Od 2026 roku system zmieni nie tylko sposób wystawiania faktur, ale całą architekturę zarządzania danymi finansowymi, ryzykiem i płynnością w firmach. Eksperci Ministerstwa Finansów, KAS i rynku IT zgodnie podkreślają: to moment, w którym państwo staje się operatorem infrastruktury biznesowej, a przedsiębiorstwa muszą nauczyć się funkcjonować w czasie rzeczywistym.

Przelewy bankowe w Święta i Nowy Rok. Kiedy wysłać przelew, by na pewno doszedł przed końcem roku?

Koniec roku obfituje w dużo dni wolnych. Co z przelewami bankowymi wysłanymi w tych dniach dniach? Kiedy najlepiej wysłać przelew, aby dotarł na czas? Czy będą działać płatności natychmiastowe? Warto terminowe płatności zaplanować z wyprzedzeniem.

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA