REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Akcja PIT – doradcy podatkowi pomogą osobom z niepełnosprawnością

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Krajowa Izba Doradców Podatkowych
Samorząd zawodowy doradców podatkowych
Akcja PIT – doradcy podatkowi pomogą osobom z niepełnosprawnością /shutterstock.com
Akcja PIT – doradcy podatkowi pomogą osobom z niepełnosprawnością /shutterstock.com
www.shutterstock.com

REKLAMA

REKLAMA

Doradcy podatkowi od wielu lat pomagają osobom z niepełnosprawnością rozliczyć się z fiskusem. W poszczególnych regionach są przeprowadzane akcje, które cieszą się dużym zainteresowaniem tych osób. W tym roku przeprowadzona zostanie jednodniowa akcja ogólnopolska w dniu 2 kwietnia. Niektóre Oddziały Krajowej Izby Doradców Podatkowych zaplanowały pomoc w dłuższym okresie.

W ramach pomocy udzielane są przez doradców podatkowych bezpłatne konsultacje podatkowe w sprawie rozliczeń rocznych na rzecz osób z niepełnosprawnością i ich rodzin. Doradcy podatkowi udzielają odpowiedzi na pytania dotyczące m.in.: źródła przychodów, ulgi na rzecz osób niepełnosprawnych i ich rodzin, ulgi na Internet, ulgi na dzieci, pozostałych ulg tzw. ogólnodostępnych; ulgi nie odliczone w poprzednich latach, kwestii 1%, zachęcając do przekazywania podatku na ten cel oraz zasad rozliczenia wspólnego małżonków oraz osób samotnie wychowujących dzieci.

REKLAMA

Akcję w wielu regionach wspierają Marszałkowie danego Województwa.

Zarządy wielu Oddziałów Krajowej Izby Doradców Podatkowych podjęły decyzję o przeprowadzeniu pomocy w dniu 2 kwietnia br. Niektóre akcje rozpoczęły już wcześniej i zamierzają jednocześnie kontynuować ją dłużej.

REKLAMA

W akcję zaangażował się Zarząd Oddziału Kujawsko-Pomorskiego KIDP. Poniżej dane doradców, którzy zadeklarowali swój udział w niniejszej akcji, z zastrzeżeniem kontaktu osobistego w kancelarii bądź e-mailowo: Bogusława Drobysz-Szulc, Kancelaria w Toruniu przy ul. Kościuszki 13 A/2, adres e-mail: drobysz@post.pl. W tym regionie pomocy udzielać tez będzie doradca podatkowy Grażyna Dekańska z Bydgoszczy, przy ul. Modrzewiowa 18 lok.25, adres e-mail: gra.dek@wp.pl.

Tradycyjnie w Akcji PIT udział bierze Oddział Opolski KIDP. Patronat nad akcją obejmie Marszałek Województwa Opolskiego. Zarząd ustalił termin przeprowadzenia akcji na 1-5 kwietnia br.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W tym czasie będą pełnione dyżury telefoniczne w od godz. 10:00 do 15:00. W dniu otwartym (3.04.) w godz. pracy kancelarii będą udzielane bezpłatne porady przy wypełnianiu zeznań rocznych.

Także Śląski Oddział KIDP jak co roku organizuje Akcję PIT dla niepełnosprawnych. Dyżury doradców podatkowych zaczynają się od 19 marca i potrwają do 25 kwietnia br. (w każdy wtorek i czwartek w godz. 9-15).

REKLAMA

Doradcy podatkowi dyżurują pod numerem 513 152 218. Tą drogą osoby niepełnosprawne mogą uzyskać informacje o przysługujących im ulgach i uprawnieniach podatkowych. Na życzenie osoby niepełnosprawnej Doradca Podatkowy będzie oddzwaniał na własny koszt. W regionie śląskim akcja ma już swój piękny jubileusz.

„Doradcy Podatkowi Niepełnosprawnym” to dziesiąta, jubileuszowa edycja akcji organizowanej przez Wydział Zdrowia i Polityki Społecznej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego oraz Krajową Izbę Doradców Podatkowych – Oddział Śląski. Wydarzenie zostało objęte patronatem Marszałka Województwa Śląskiego Jakuba Chełstowskiego.

Mazowiecki Oddział KIDP także jest zainteresowany i będzie uczestniczył w akcji PIT – doradcy podatkowi osobom z niepełnosprawnością w dniu 2 kwietnia 2019 r. Oddział zwrócił się do Marszałka Województwa Mazowieckiego Pana Adama Struzika z prośbą o objęciem patronatem ww. akcji.

Przystąpienie do akcji zadeklarowały także inne Oddziały KIDP, m.in.: Lubelski, Lubuski, Łódzki, Małopolski, Podkarpacki, Pomorski, Warmińsko-Mazurski, Świętokrzyski i Zachodniopomorski.

Polecamy: PIT 2019. Komentarz

W regionie świętokrzyskim porady w zakresie sporządzenie PIT dla osób niepełnosprawnych będą udzielane 2 kwietna 2019 r. w Biurze Doradcy Podatkowego Czesława Kaczyńskiego, Kielce (25-522), ul. Nowy Świat 50 (parter) w godz. 9-15

Niektóre Oddziały KIDP podjęły działania celem przekazania informacji o planowanej akcji do fundacji i organizacji zrzeszających osoby niepełnosprawne oraz lokalnych mediów, np. Oddział Łódzki. Osoby zainteresowane sporządzeniem PIT za 2018 r. oraz możliwością skorzystania z ulgi rehabilitacyjnej mogą kontaktować się z dyżurującym doradcą podatkowym 2 kwietnia w godz. 9-15.

Wielkopolski Oddział KIDP także jest zainteresowany przyłączeniem się do przedmiotowej Akcji. W dniu 2 kwietnia br. w godz. 10:00-14:00 w siedzibie Wielkopolskiego Oddziału KIDP odbędzie się telefoniczna ogólnopolska Akcja PIT – doradcy podatkowi osobom z niepełnosprawnością. Bezpłatnych telefonicznych konsultacji będzie udzielać Pani Ewa Szypowicz Wiceprzewodnicząca KRDP pod nr tel. 723 571 250 w biurze Wielkopolskiego Oddziału Krajowej Izby Doradców Podatkowych.

Zapraszamy do skorzystania z bezpłatnej pomocy doradców podatkowych. Dane kontaktowe do Oddziałów Krajowej Izby Doradców Podatkowych znajdują się na stronie www.kidp.pl

Wiesława Moczydłowska, Rzecznik Prasowy Krajowej Rady Doradców Podatkowych

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KSeF 2.0: firmy będą miały tylko 4 miesiące na testy. Co trzeba zrobić już teraz?

W czerwcu 2025 r. – zgodnie z harmonogramem – Ministerstwo Finansów udostępniło dokumentację interfejsu API KSeF 2.0. Jest to jednak materiał dla integratorów systemów i dostawców oprogramowania. Firmy wciąż czekają na udostępnienie środowiska testowego, które zaplanowano na koniec września. Konkretne testy będą więc mogły zacząć się dopiero w październiku. Tymczasem obowiązek korzystania z Krajowego Systemu e-Faktur dla części firm wchodzi już w lutym – oznacza to niewiele czasu na przygotowanie.

Projekt ustawy wdrażającej obowiązkowy KSeF po pierwszym czytaniu w Sejmie. Co się zmienia a co pozostaje bez zmian [komentarz eksperta]

W dniu 9 lipca 2025 r., Sejm przeprowadził pierwsze czytanie i skierował do prac w komisji finansów projekt ustawy zakładającej wdrożenie obowiązkowego Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF). Wszystkie kluby i koła poselskie zapowiedziały dalsze prace nad projektem. Prace legislacyjne wchodzą w końcową fazę. Z coraz większą pewnością możemy więc stwierdzić, że obowiązkowy KSeF będzie wdrażany w dwóch etapach - od 1 lutego 2026 i od 1 kwietnia 2026 r.

Podatek u źródła 2025: Objaśnienia podatkowe ministra finansów dot. statusu rzeczywistego właściciela. Praktyczne szanse i nieoczywiste zagrożenia

Po latach oczekiwań i licznych postulatach ze strony środowisk doradczych oraz biznesowych, Ministerstwo Finansów opublikowało długo zapowiadane objaśnienia dotyczące statusu rzeczywistego właściciela w kontekście podatku u źródła (WHT). Teraz nadszedł czas, by bardziej szczegółowo przyjrzeć się poszczególnym zagadnieniom. Dokument z 3 lipca 2025 r., opublikowany na stronie MF 9 lipca, ma na celu rozwianie wieloletnich wątpliwości dotyczących stosowania klauzuli „beneficial owner”. Choć sam fakt publikacji należy ocenić jako krok w stronę większej przejrzystości i przewidywalności, nie wszystkie zapisy spełniły oczekiwania.

Polski podatek cyfrowy jeszcze w tym roku? Rząd nie ogląda się na Brukselę

Choć Komisja Europejska wycofała się z planów nałożenia podatku cyfrowego, Polska idzie własną drogą. Minister cyfryzacji Krzysztof Gawkowski zapowiada, że projekt ustawy będzie gotowy do końca roku.

REKLAMA

KSeF 2026: koniec z papierowymi fakturami, zmiany w obiegu dokumentów i obsłudze procesu sprzedaży w firmie

W przyszłym roku w Polsce zostanie uruchomiony obowiązkowy system fakturowania za pomocą Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF). Obowiązek ten wejdzie w życie na początku 2026 roku i wynika z procedowanego w Parlamencie projektu ustawy o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług. Aktualny postęp prac legislacyjnych nad projektem, oznaczonym numerem druku 1407, można śledzić na stronach Sejmu.

Składki ZUS dla małych firm w 2025 roku - preferencje: ulga na start, mały ZUS plus i wakacje składkowe

Ulga na start, preferencyjne składki, czy „Mały ZUS plus”, a także wakacje składkowe – to propozycje wsparcia dla małych przedsiębiorców. Korzyści to możliwość opłacania niższych składek lub ich brak. Warto też zwrócić uwagę na konsekwencje z tym związane. ZUS tłumaczy kto i z jakich ulg może skorzystać oraz jakie są zagrożenia z tym związane.

Zwracasz pracownikom wydatki na taksówki – czy musisz pobrać zaliczkę na podatek PIT? Najnowsze wyjaśnienia fiskusa (taksówki w podróży służbowej i w czasie wyjścia służbowego)

Pracodawcy mają wątpliwości, czy w przypadku zwracania pracownikom wydatków na taksówki (kiedy to pracownicy wykonują obowiązki służbowe – zarówno w podróży służbowej jak i w czasie tzw. wyjścia służbowego), trzeba od tych kwot pobierać zaliczki na podatek dochodowy? Pod koniec czerwca 2025 r. wyjaśnił to dokładnie Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej. Kilka miesięcy wcześniej odpowiedzi na to pytanie udzielił Minister Finansów.

Minister Majewska chce uproszczenia ZUS dla firm – konkretne propozycje zmian już na stole

Minister Agnieszka Majewska zaproponowała szereg zmian w przepisach dotyczących ubezpieczeń społecznych, które mają ułatwić życie mikro, małym i średnim przedsiębiorcom. Wśród postulatów znalazły się m.in. podniesienie limitu Małego ZUS Plus, likwidacja składki rentowej dla emerytów-przedsiębiorców, uproszczenia przy wakacjach składkowych oraz ułatwienia dla łączących biznes z rodzicielstwem.

REKLAMA

Miliardy z KPO usprawniają kolejową infrastrukturę

Prawie 11,5 mld zł warte są inwestycje realizowane ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększenia Odporności (KPO) przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Zarządzająca infrastrukturą kolejową spółka, która jest największym beneficjentem KPO, zawarła już ponad 120 umów z wykonawcami na kwotę 8 mld zł. Przeszło 160 prowadzonych zadań ma przyczynić się do zwiększenia prędkości pociągów, a także zwiększenia przepustowości tras oraz usprawnienia zarządzania ruchem kolejowym. Inwestycje poprawiają bezpieczeństwo ruchu i komfort obsługi podróżnych. Na stacjach i przystankach budowany jest nowoczesny system informacji pasażerskiej, a ich infrastruktura - dopasowywana do potrzeb osób o ograniczonej mobilności.

Darowizna od brata ponad limit 36 120 zł. Jakie warunki muszą zostać spełnione, aby nie stracić prawa do zwolnienia podatkowego?

Co robić gdy darowizna przekazana przez brata przekracza limit kwoty wolnej w wysokości 36 120 zł? Czy podlegała zwolnieniu od podatku od spadków i darowizn, pomimo że jest dokonywana z majątku wspólnego brata i jego małżonki? Jakie warunki muszą zostać spełnione, żeby nie stracić prawa do zwolnienia?

REKLAMA