REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak żyć, czyli kontrola Prezesa UODO w praktyce – śniadanie biznesowe 29 października w Warszawie

Rödl & Partner
Audyt, BPO, doradztwo podatkowe, doradztwo prawne, consulting
Jak żyć, czyli kontrola Prezesa UODO w praktyce – śniadanie biznesowe 29 października w Warszawie
Jak żyć, czyli kontrola Prezesa UODO w praktyce – śniadanie biznesowe 29 października w Warszawie

REKLAMA

REKLAMA

Rödl & Partner zaprasza na bezpłatne śniadanie biznesowe, na którym zostaną przedstawione zasady i praktyka postępowania kontrolnego Prezesa UODO. Ponadto omówione zostaną wydane dotąd przez Prezesa UODO decyzje i nałożone kary, a także odpowiedzialność administracyjnoprawna, cywilnoprawna i karnoprawna przedsiębiorców za naruszenie obowiązków dot. przetwarzania danych osobowych. Infor.pl objął patronat nad tym wydarzeniem.

Data: 29 października 2019 r.
Godziny: 9:30 -  12:30
Adres: Rödl & Partner, ul. Sienna 73, 00-833 Warszawa

REKLAMA

Autopromocja

Wdrożyłeś już RODO i zastanawiasz się co dalej?
Słyszałeś o karach dla dużych firm, ale nie wiesz czy może to dotyczyć też Twojej organizacji?
Nie znasz nikogo kto przeszedł kontrolę, lecz dobrze chcesz wiedzieć jak ona dokładnie wygląda i czy można się do niej przygotować?
Zastanawiasz się czy kary są realne i co zrobić w przypadku ich nałożenia?

Jeśli chcesz poznać odpowiedzi na te i inne pytania, nasze spotkanie jest dla Ciebie.

W przystępny praktyczny i ciekawy sposób opowiemy jak przygotować się do ewentualnej kontroli i pomożemy ocenić, na jakim etapie wdrożenia przepisów jest firma, w której pracujesz. Pokażemy także na co zwrócić szczególną uwagę i gdzie czyhają największe zagrożenia.

A to wszystko podczas smacznego śniadania, zorganizowanego w pięknym miejscu.

Formularz rejestracyjny

Agenda spotkania:

9:15 - 9:30 Rejestracja uczestników, powitalna kawa

9:30 - 11:00 Postępowanie kontrolne Prezesa UODO, odpowiedzialność administracyjnoprawna

11:00 - 11:15 Przerwa kawowa

11:15 - 12:00 Odpowiedzialność cywilnoprawna i karnoprawna, dotychczasowa praktyka Prezesa UODO (omówienie decyzji, w tym nałożonych kar przez Prezesa UODO)

12:00 - 12:30 Pytania i rozmowy

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Prelegent:

Jarosław Kamiński
Ukończył Wydział Prawa I Administracji oraz Kolegium Języków Obcych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Stypendysta Uniwersytetu Rennes 1 (Francja). Specjalista w zakresie fuzji przejęć, prawa handlowego i korporacyjnego, prawa nieruchomości, prawa umów oraz prawa własności intelektualnej. Od 2014 roku członek Izby Adwokackiej w Warszawie. Z Rodl & Partner związany od roku 2014. Włada językiem angielskim i francuskim. Autor licznych publikacji.

* Wydarzenie jest bezpłatne.
* Kancelaria Rödl & Partner jako organizator merytoryczny zastrzega sobie prawo nieprzyjmowania zgłoszeń od firm prowadzących konkurencyjną działalność .
* Aby wziąć udział w spotkaniu należy zarejestrować się przez formularz rejestracyjny dostępny na stronie www.prawoitechnologie.pl.

O Rödl & Partner w Polsce:

Jesteśmy niemiecką firmą doradczą z ponad 40-letnim doświadczeniem w biznesie. W Polsce jesteśmy obecni w 6 miastach i zatrudniamy ponad 500 osób. Specjalizujemy się m.in. w tematach związanych z ochroną danych osobowych, cyberbezpieczeństwem oraz technologicznym due diligence. Jesteśmy realną alternatywą dla firm tzw. wielkiej czwórki. Za adekwatne pieniądze doradzamy na styku prawa i technologii.

Nasz dział nowych technologii i cyberbezpieczeństwa ma na swoim koncie:

  • ponad 85 audytów prawno-technologicznych RODO w 10 miastach w Polsce,
  • blisko 60 szkoleń́ prawno-technicznych RODO, w których wzięło udział ponad 900 osób,
  • ponad 20 webinarów związanych z RODO z łączną̨ liczbą 1600 uczestników.
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Podatek PIT - część 2
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/9
Są kosztem uzyskania przychodu:
koszty reprezentacji, w szczególności poniesione na usługi gastronomiczne, zakup żywności oraz napojów, w tym alkoholowych
udzielone pożyczki, w tym stracone pożyczki
wydatki na wystrój wnętrza biurowego nie będące wydatkami reprezentacyjnymi
wpłaty dokonywane do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie o pracowniczych planach kapitałowych – od nagród i premii wypłaconych z dochodu po opodatkowaniu podatkiem dochodowym
Następne
Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pracownik może czasem nie wykonywać pracy i zachować prawo do wynagrodzenia. W jakich przypadkach?

Wynagrodzenie jest – co do zasady - świadczeniem przysługującym w zamian za świadczoną przez pracownika pracę (czyli wynagrodzenie przysługuje za pracę wykonaną). Za czas niewykonywania pracy pracownik ma prawo do wynagrodzenia, jeżeli wynika to z przepisów prawa pracy.

Zmiana zasad wysyłania pocztą pism (urzędowych, podatkowych, sądowych) z zachowaniem terminu. Łatwiej będzie też uzyskać oprocentowanie nadpłat

Do Sejmu trafił już rządowy projekt nowelizacji Ordynacji podatkowej i kilku innych ustaw, który ma na celu dostosowania polskiego prawa do dwóch wyroków Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE). Nowe przepisy przewidują, że m.in. w procedurze podatkowej, administracyjnej, cywilnej, można będzie nadać pismo (z zachowaniem terminu) do urzędu u dowolnego operatora pocztowego, a nie jak do tej pory tylko za pośrednictwem Poczty Polskiej. Zmienione omawianą nowelizacją przepisy zapewnią też oprocentowanie nadpłat powstałych w wyniku orzeczeń TSUE lub TK za okres od dnia powstania nadpłaty do dnia jej zwrotu, niezależnie od czasu złożenia wniosku o zwrot nadpłaty.

Bałagan w dokumentach firmy? Sprawdź, jak skutecznie nad nimi zapanować

Papierowy bałagan w dokumentacji firmowej. Dlaczego tradycyjne przechowywanie dokumentów sprawia tyle problemów? Co musisz wiedzieć, aby to zmienić?

Ile wyniesie rata kredytu po obniżce stóp procentowych o 0,5 pp, 0,75 pp, 1 pp.? Jak wzrośnie zdolność kredytowa? Stopy NBP spadną dopiero w II połowie 2025 r.?

Rada Polityki Pieniężnej na posiedzeniu w dniach 15-16 stycznia 2024 r. utrzymała wszystkie stopy procentowe NBP na niezmienionym poziomie. RPP nie zmieniła poziomu stóp procentowych w styczniu 2025 r. Rankomat.pl zwraca jednak uwagę, że jest szansa na to, że w 2025 roku (raczej w II połowie) stopy spadną o 0,75 p.p. (punkt procentowy). To wywołałoby spadek raty przeciętnego kredytu o 196 zł i wzrost zdolności kredytowej. Okazuje się, że bankach obniżki już się zaczęły i to nie tylko w przypadku lokat, ale również kredytów. Jak wynika z danych NBP, średnie oprocentowanie lokat założonych w listopadzie (najnowsze dostępne dane) spadło poniżej 4% po raz pierwszy od maja 2022 r. Średnie oprocentowanie kredytów hipotecznych również było najniższe od maja 2022 r. i wyniosło 7,35%. Zauważalnie staniały nawet kredyty konsumpcyjne, których RRSO po raz pierwszy od grudnia 2021 r. spadło poniżej 13%.

REKLAMA

E-akta osobowe pracowników: co muszą zawierać i jak je prowadzić?

Elektroniczna forma akt osobowych, czyli e-akta, staje się coraz bardziej popularna, oferując wygodę, efektywność i oszczędność czasu. Ale czym właściwie są e-akta osobowe pracowników i jak je prawidłowo prowadzić?

Procedura VAT-OSS – na czym polega, jak stosować i dlaczego warto. Jak wypełnić zgłoszenie VIU-R

Wprowadzenie procedury VAT-OSS (One Stop Shop – co można przetłumaczyć jako: Sklep w jednym miejscu), to istotne uproszczenie rozliczeń podatkowych dla firm prowadzących działalność transgraniczną w Unii Europejskiej. Procedura ta umożliwia przedsiębiorcom rozliczać w jednym miejscu podatek VAT z tytułu sprzedaży towarów i usług na rzecz konsumentów w innych krajach UE. Pozwala to na uniknięcie skomplikowanych procesów rejestracji i rozliczeń w każdym państwie członkowskim oddzielnie.

Automatyzacja i sztuczna inteligencja w księgowości: przykłady konkretnych zastosowań. System wykryje oszusta i fałszywego dostawcę

Automatyzacja procesów finansowych (w tym zastosowanie sztucznej inteligencji) już teraz pomaga przedsiębiorcom oszczędzać czas, redukować koszty oraz minimalizuje ryzyko błędów. I choć jej korzyści odkrywają głównie najwięksi rynkowi gracze, wkrótce te narzędzia mogą stać się niezbędnym elementem każdej firmy, chociażby ze względu na ich nieocenioną pomoc w wykrywaniu cyberoszustw. O tym, dlaczego automatyzacja w księgowości jest niezbędna, mówi Marzena Janta-Lipińska, ekspertka ds. podatków, specjalizująca się w księgowości zewnętrznej i propagatorka nowoczesnych, elastycznych rozwiązań z zakresu usług operacyjnych, zgodności z przepisami i sprawozdawczości.

Świetna wiadomość dla podatników. Chodzi o odsetki z urzędu skarbowego

Odsetki od nadpłat podatkowych będą naliczane już od dnia ich powstania aż do momentu zwrotu – taką zmianę przewiduje projekt nowelizacji ordynacji podatkowej przyjęty przez rząd. Co jeszcze ulegnie zmianie?

REKLAMA

Podatek od nieruchomości w 2025 r. Budynek i budowla inaczej definiowane, przesunięcie złożenia deklaracji DN-1 i inna stawka dla garaży

Budynek i budowla zmieniły od początku 2025 r. swoje definicje w podatku od nieruchomości.  Do tej pory podatnicy posługiwali się uregulowaniami pochodzącymi z prawa budowlanego, dlatego wprowadzenie przepisów regulujących te kwestie bezpośrednio w przepisach podatkowych to spora zmiana. Sprawdzamy, w jaki sposób wpłynie ona na obowiązki podatkowe polskich przedsiębiorców. 

Tsunami zmian podatkowych – kto ucierpi najbardziej?

Rok 2025 przynosi kolejną falę zmian podatkowych, które dotkną zarówno najmniejszych przedsiębiorców, jak i największe firmy. Eksperci alarmują, że brak stabilności prawa zagraża inwestycjom w Polsce, a wprowadzenie nowych przepisów w pośpiechu prowadzi do kosztownych błędów. Czy czeka nas poprawa w zakresie przewidywalności i uproszczenia systemu fiskalnego?

REKLAMA