REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

IV edycja konkursu Księgowi Przyszłości - ruszyły zapisy do rywalizacji po cenne nagrody!

IV edycja konkursu Księgowi Przyszłości - ruszyły zapisy do rywalizacji po cenne nagrody!
IV edycja konkursu Księgowi Przyszłości - ruszyły zapisy do rywalizacji po cenne nagrody!

REKLAMA

REKLAMA

16 marca rozpoczęła się rejestracja drużyn do IV edycji konkursu Księgowi Przyszłości. W konkursie uczestniczą drużyny w trzech kategoriach: księgowej, płacowo-kadrowej oraz studenckiej. Organizatorami konkursu są Stowarzyszenie Księgowych w Polsce oraz firma Soneta – polski producent systemu ERP enova365. Patronem medialnym jest Infor.pl.

Konkurs "Księgowi Przyszłości" to połączenie współzawodnictwa z podnoszeniem kwalifikacji. Celem konkursu jest promocja zawodu księgowego, walka ze stereotypem z nim związanym oraz wspieranie profesjonalistów. Konkurs odbywa się online za pośrednictwem strony ksiegowiprzyszlosci.pl. Uczestnicy weryfikują swoją wiedzę, przechodząc przez kolejne etapy rywalizacji. Na najlepszych czekają nie tylko wspaniałe nagrody, takie jak vouchery wypoczynkowe do sieci hoteli, sprzęt IT czy bony szkoleniowe, ale również prestiż związany z udziałem w jednym z najbardziej rozpoznawalnych
i cenionych konkursów w branży.

REKLAMA

REKLAMA

Ogólnopolski, drużynowy konkurs dla Księgowych i ekspertów z dziedziny płac i kadr

To już IV edycja konkursu pod szyldem Księgowi Przyszłości, po raz drugi do rywalizacji specjalistów z dziedziny rachunkowości dołączają również zespoły ekspertów z dziedziny płac i kadr. Uczestnicy konkursu łączą się w trzyosobowe drużyny i stają w szranki z konkurentami z całej Polski. Dedykowaną kategorię mają również studenci kierunków związanych z rachunkowością. Na przestrzeni lat konkurs zyskał dużą popularność – w poprzednich edycjach wzięło w nim udział ponad 5 tys. księgowych.

Uczestników konkursu czeka przejście dwóch etapów testów online oraz opracowanie pracy półfinałowej. Najlepsze drużyny spotkają się na finale na obranie swoich prac, który odbędzie się 18 czerwca w Warszawie. Zapisy na konkurs rozpoczęły się 16 marca i potrwają do zakończenia I etapu konkursu, a więc do 22 kwietnia.

Atrakcyjne nagrody: sprzęt IT i relaks dla najlepszych

Na laureatów konkursu czekają atrakcyjne nagrody m.in. vouchery wypoczynkowe w jednej z sieci hoteli w Polsce, bony na szkolenia czy nowoczesny sprzęt IT. Konkurs to również doskonała okazja, aby sprawdzić swoją wiedzę oraz zdobyć nowy potencjał dla rozwoju kariery.

REKLAMA

Gala finałowa w Warszawie

Gala Finałowa IV edycji konkursu odbędzie się 18 czerwca 2020 w Warszawie w przestrzeni eventowej  Białostocka 22. Podczas finałowej rozgrywki Uczestnicy będą bronić swoich prac konkursowych przed  jury, natomiast w części wieczornej nastąpi uroczyste ogłoszenie wyników konkursu i wręczenie  nagród. Wydarzenie uświetnią wystąpienia organizatorów oraz ciekawe wykłady infuencerów specjalizujących się w tematach konkursowych, a zwieńczeniem wieczoru będzie uroczysty bankiet.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Organizatorzy i partnerzy konkursu

Organizatorami konkursu są Stowarzyszenie Księgowych w Polsce oraz firma Soneta, polski producent oprogramowania enova365. Partnerem konkursu zostało Polskie Stowarzyszenie HR Business Partner. Projekt swoim patronatem objęły również redakcje: Świata Księgowych, Rachunkowości, Infor, HR Polska, HR Business Guide, Sposób na VAT, Sposób na Kadry i Płace, Sposób na Dochodowy, wydawnictwo RADA oraz portale HR na Szpikach i Kariera w Finansach

Szczegóły konkursu oraz rejestracja dostępne są na stronie http://www.ksiegowiprzyszlosci.pl/konkurs

Pytania dotyczące konkursu należy kierować na adres kontakt@ksiegowiprzyszlosci.pl lub pod numerem telefonu 695 313 318.

IV edycja konkursu Księgowi Przyszłości

IV edycja konkursu Księgowi Przyszłości
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Księgowość
KSeF sprawdza tylko techniczną poprawność faktury. Merytoryczna weryfikacja faktur kosztowych obowiązkiem podatnika i księgowego

Wprowadzenie Krajowego Systemu e-Faktur to rewolucja – uporządkowany format, centralizacja danych i automatyzacja obiegu dokumentów bez wątpienia usprawniają pracę. Jednak jedna rzecz pozostaje niezmienna – odpowiedzialność za prawidłowość faktur i ich wpływ na rozliczenia podatkowe. Dlatego należy mieć na uwadze, że KSeF nie zwalnia z czujności w zakresie weryfikacji zdarzeń gospodarczych udokumentowanych za jego pośrednictwem.

Niejasne przepisy dot. KSeF. Czy od lutego 2026 r. trzeba będzie dwa razy fakturować tę samą sprzedaż?

Od 1 lutego 2026 r. obowiązek wystawiania faktur w KSeF obejmie podatników VAT, którzy w 2024 r. osiągnęli sprzedaż powyżej 200 mln zł (z VAT), a od 1 kwietnia 2026 r. - pozostałych. Ale od 1 lutego 2026 r. wszyscy podatnicy będą musieli odbierać faktury przy użyciu KSeF. Profesor Witold Modzelewski zwraca uwagę na nieprecyzyjną treść art. 106nda ust. 16 ustawy o VAT i kwestię treści faktur elektronicznych o których mowa w art. 106nda, 106nf i 106nh ustawy o VAT.

Koniec podatkowego eldorado dla tysięcy przedsiębiorców? Rząd szykuje rewolucję, która drastycznie uderzy w portfele najlepiej zarabiających specjalistów już niebawem

Przez lata była to jedna z najatrakcyjniejszych form opodatkowania w Polsce, pozwalająca na legalne płacenie zaledwie 5% podatku dochodowego. Tysiące specjalistów, zwłaszcza z prężnie rozwijającej się branży nowych technologii, oparło na niej swoje finanse, budując przewagę konkurencyjną na rynku. Teraz jednak Ministerstwo Finansów mówi stanowcze "dość". Na horyzoncie pojawił się projekt zmian, który ma wywrócić obecny porządek do góry nogami i uszczelnić system w sposób, który wielu uzna za drastyczny. Czy popularna preferencja podatkowa stanie się wkrótce dostępna wyłącznie dla dużych graczy, a mali przedsiębiorcy i freelancerzy zostaną na lodzie z koniecznością płacenia znacznie wyższych danin? Sprawdź, co kryje się w nowych przepisach i czy jesteś na liście zagrożonych.

Ta ulga podatkowa przysługuje milionom Polaków. Większość nie wie, że może odliczyć nawet 840 zł

Polskie prawo podatkowe przewiduje ulgę, z której może skorzystać mnóstwo osób. Problem w tym, że wielu uprawnionych nie ma pojęcia o jej istnieniu lub nie wie, jak ją rozliczyć. Chodzi o odliczenie, które pozwala zmniejszyć podstawę opodatkowania nawet o 840 zł rocznie. Sprawdź, czy jesteś w gronie osób, które mogą odzyskać część zapłaconego podatku.

REKLAMA

Staking kryptowalut a PIT – kiedy naprawdę trzeba zapłacić podatek?

Rozliczenia w przypadku walut wirtualnych to zawsze dość dyskusyjna kwestia. W ostatnim czasie Fiskus zauważalnie przyjął pewne standardy i można mieć coraz mniej wątpliwości, w jaki sposób regulować swoje zobowiązania wobec organów. Niektóre obszary nadal jednak mogą budzić pewne wątpliwości. Gdy ktoś pyta, czy od stakingu kryptowalut trzeba zapłacić PIT, chodzi mu o jedną rzecz. Jaką? Konkretnie o to, czy samo pojawienie się nagrody na portfelu jest traktowane jak przychód. W polskich realiach to naprawdę istotne, bo staking potrafi generować dziesiątki drobnych wypłat w ciągu miesiąca. Jeśli każda z nich miałaby tworzyć przychód, posiadać miałby obowiązek codziennie wyceniać tokeny, a roczne zeznanie zmieniłoby się w coś bardzo trudnego do przeliczenia i wykazania.

Jak rozliczyć podatkowo prezenty świąteczne dla pracowników: VAT i CIT

Okres świąteczny to doskonała okazja, by podziękować pracownikom za ich zaangażowanie i całoroczny wysiłek. Wielu pracodawców decyduje się w tym czasie na wręczenie prezentów od klasycznych upominków po popularne bony podarunkowe. Warto jednak pamiętać, że gest wdzięczności wiąże się również z pewnymi obowiązkami podatkowymi, zwłaszcza w kontekście VAT i CIT.

Podatek węglowy (CBAM) od 2026 roku - jakie skutki finansowe dla Polski [raport]

Jakie skutki - dla UE i Polski - będzie miał tzw. podatek węglowy, czyli mechanizm dostosowywania cen na granicach z uwzględnieniem emisji CO₂ (Carbon Border Adjustment Mechanism - skrót: CBAM). W najnowszym raporcie Centrum Analiz Klimatyczno-Energetycznych (CAKE) i Krajowego Ośrodka Bilansowania i Zarządzania Emisjami (KOBiZE) przedstawione są szczegółowe scenariusze dotyczące wysokości przychodów z CBAM dla Unii Europejskiej oraz Polski w latach 2030 i 2035, uwzględniając różne ścieżki cenowe poza UE oraz potencjalne kierunki rozszerzania zakresu CBAM. Analiza pokazuje, w jaki sposób mechanizm ten stopniowo zyskuje na znaczeniu jako nowe źródło zasobów własnych UE.

Nawet 36000 zł rocznie odliczenia od podatku - nowa ulga za 2025 rok, pierwsze odliczenie w 2026 roku

Już od bieżącego 2025 roku przedsiębiorcy zyskali nowe narzędzie optymalizacji podatkowej. Ustawodawca wprowadził do systemu podatkowego możliwość pomniejszenia podstawy opodatkowania w związku z zatrudnianiem szczególnej grupy pracowników. Poniżej kompleksowe omówienie tej preferencji wraz ze szczegółowymi zasadami jej rozliczania. Ulga będzie dostępna także w 2026 roku.

REKLAMA

Czy podatek od pustostanów jest zgodny z prawem? Czy gmina może stosować do niezamieszkałego mieszkania wyższą stawkę podatku od nieruchomości?

W Polsce coraz częściej zwraca się uwagę na sytuację, w której mieszkania lub domy pozostają dłuższy czas puste, niezamieszkałe, niesprzedane albo niewynajmowane. W warunkach mocno napiętego rynku mieszkaniowego budzi to poważne pytania o gospodarowanie zasobem mieszkań i o sprawiedliwość obciążeń podatkowych. Właściciele, którzy kupują lokale jako inwestycję, nie wprowadzają ich na rynek najmu ani nie przeznaczają do zamieszkania, lecz trzymają je w nadziei na wzrost wartości. Samorządy coraz częściej zastanawiają się, czy nie powinno się wprowadzić narzędzi fiskalnych, które skłoniłyby właścicieli do aktywnego wykorzystania nieruchomości albo poniesienia wyższego podatku.

To workflow, a nie KSeF, ochroni firmę przed błędami i próbami oszustw. Jak prawidłowo zorganizować pracę i obieg dokumentów w firmie od lutego 2026 roku?

Wprowadzenie Krajowego Systemu e-Faktur to jedna z największych zmian w polskim systemie podatkowym od lat. KSeF nie jest kolejnym kanałem przesyłania faktur, ale całkowicie nowym modelem ich funkcjonowania: od wystawienia, przez doręczenie, aż po obieg i archiwizację.W praktyce oznacza to, że organizacje, które chcą przejść tę zmianę sprawnie i bez chaosu, muszą uporządkować workflow – czyli sposób, w jaki faktura wędruje przez firmę. Z doświadczeń AMODIT wynika, że firmy, które zaczynają od uporządkowania procesów, znacznie szybciej adaptują się do realiów KSeF i popełniają mniej błędów. Poniżej przedstawiamy najważniejsze obszary, które powinny zostać uwzględnione.

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA