Europejska Usługa Opłaty Elektronicznej dostępna w Polsce od 17 października 2022 r.
REKLAMA
REKLAMA
Europejska Usługa Opłaty Elektronicznej (EETS) w Polsce
Jak przekazał resort finansów, Polska dołączyła do grona państw świadczących Europejską Usługę Opłaty Elektronicznej (ang. European Electronic Toll Service - EETS) w poniedziałek 17 października br.
REKLAMA
Czym jest Europejska Usługa Opłaty Elektronicznej?
Usługa umożliwia opłacenie przejazdu w państwach Unii Europejskiej posiadających elektroniczne systemy poboru opłat na podstawie tylko jednej umowy, z jednym dostawcą usługi EETS, przy wykorzystaniu jednego urządzenia pokładowego (tzw. OBU, z ang. On Board Unit).
Europejska Usługa Opłaty Elektronicznej ułatwia przewoźnikom międzynarodowym uiszczanie opłat drogowych i realizację przejazdów. Dzięki temu rozwiązaniu nie ma konieczności montażu i demontażu w pojeździe różnych urządzeń służących do naliczania stosownej opłaty w zależności od kraju przejazdu i dostawcy usługi poboru opłat; wystarczy jedno urządzenie pokładowe - podkreśliło Ministerstwo Finansów.
Akredytowani dostawcy EETS w Polsce
Pierwszym akredytowanym dostawcą EETS w Polsce jest firma Telepass S.p.A. Resort zapowiedział, że wkrótce usługę będzie można nabyć także u innych dostawców.
Użytkownicy systemu e-TOLL, którzy chcą skorzystać z EETS, powinni skontaktować się z akredytowanym dostawcą EETS lub postępować zgodnie z informacjami opublikowanymi na stronie internetowej Telepas (http://www.telepass.com/en/truck) - dodano.
Na podstawie umowy zawartej z szefem Krajowej Administracji Skarbowej dostawca EETS przejmuje część zadań w zakresie poboru opłaty. Dostawca zapewnia urządzenie pokładowe OBU niezbędne do naliczenia oraz pobrania należnej opłaty za przejazd. Rozliczenie opłat odbywa się pomiędzy użytkownikiem OBU a dostawcą EETS oraz pomiędzy dostawcą EETS a szefem KAS - podało ministerstwo.(PAP)
kmz/ mk/
REKLAMA
REKLAMA
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat