REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Są już pożyczki dla przedsiębiorców na dostępność. Niskie oprocentowanie, od 0,15 proc. w skali roku w całym okresie kredytowania

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Są już pożyczki dla przedsiębiorców na dostępność. Niskie oprocentowanie, od 0,15 proc. w skali roku w całym okresie kredytowania
Są już pożyczki dla przedsiębiorców na dostępność. Niskie oprocentowanie, od 0,15 proc. w skali roku w całym okresie kredytowania
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Przedsiębiorcy mogą już korzystać z pożyczki na sfinansowanie inwestycji, które poprawią dostępność architektoniczną, cyfrową i komunikacyjno-informacyjną przedsiębiorstwa dla osób ze szczególnymi potrzebami. Jeden pożyczkobiorca może skorzystać z kilku pożyczek, które łącznie nie przekraczają 1 mln zł. Oprocentowanie od 0,15 proc. w skali roku w całym okresie kredytowania.

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej przekazało, że rusza nabór na europejskie pożyczki dla przedsiębiorców na dostępność

REKLAMA

Ponad 73 miliony złotych z funduszy europejskich, które pomogą poprawić dostępność prowadzonej działalności gospodarczej, trafi do polskich przedsiębiorców. Pożyczki pozwolą także na dostosowanie się do wymogów ustawy wdrażającej Dyrektywę EAA (Polski akt o dostępności). Dziś rozpoczął się nabór wniosków pożyczkowych w programie Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego. Startować mogą mikro, małe, średnie i duże przedsiębiorstwa z całego kraju.

REKLAMA

Europejskie pożyczki na dostępność to inicjatywa, która oferuje preferencyjne warunki finansowania dla firm chcących uczynić swoje działalności bardziej przyjaznymi dla wszystkich członków społeczeństwa. Z pożyczki można sfinansować inwestycje, które poprawią dostępność architektoniczną, cyfrową i komunikacyjno-informacyjną przedsiębiorstwa dla osób ze szczególnymi potrzebami. Mogą to być inwestycje m.in. w zakresie:

  • siedziby lub miejsca prowadzenia działalności gospodarczej,
  • sposobu lub formy prowadzenia działalności gospodarczej,
  • produktów i usług będących przedmiotem działalności gospodarczej.

O pożyczkę mogą wnioskować mikro-, małe, średnie i duże przedsiębiorstwa, na określonych warunkach

Projekt to krok w stronę równouprawnienia i szerszej integracji społecznej, a jednocześnie doskonała okazja dla przedsiębiorców na zmodernizowanie swojego biznesu. Główne parametry pożyczki to:

  • wysokość wsparcia: 1 mln zł (jeden pożyczkobiorca może skorzystać z kilku pożyczek, które łącznie nie przekraczają 1 mln zł),
  • oprocentowanie: od 0,15 proc. w skali roku w całym okresie kredytowania,
  • okres spłaty: do 7 lat (dla pożyczek do 500 tys. zł), 10 lat (dla pożyczek powyżej 500 tys. zł),
  • karencja w spłacie: do 12 miesięcy od dnia podpisania umowy pożyczki,
  • umorzenie: max. 30%. 15 % – po prawidłowym zrealizowaniu inwestycji i rozliczeniu wydatków finansowanych pożyczką + 15 % – w przypadku uzyskania certyfikatu dostępności w rozumieniu art. 19 ustawy z dnia 19.07.2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

O pożyczkę mogą wnioskować mikro-, małe, średnie i duże przedsiębiorstwa. Warunkiem otrzymania dofinansowania jest przeprowadzenie audytu dostępności ex-ante w zakresie inwestycji finansowanej z pożyczki.

REKLAMA

Dzięki pieniądzom z pożyczki przedsiębiorcy przeprowadzą 750 inwestycji na poprawę dostępności, w tym umożliwienia dostosowania do wymogów określonych w przepisach prawa. Wartość projektu to 73 070 227,00 zł, w tym wkład UE: 60 296 552,00 zł. Projekt realizuje Bank Gospodarstwa Krajowego wraz z partnerami finansującymi: Polską Fundacją Przedsiębiorczości ze Szczecina i Agencją Rozwoju Regionalnego MARR S.A.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

5 sierpnia nabór wniosków rozpoczyna Polska Fundacja Przedsiębiorczości a w następnej kolejności Agencja Rozwoju Regionalnego MARR S.A. Więcej szczegółów tutaj: https://www.gov.pl/web/fundusze-regiony/europejskie-pozyczki-dla-przedsiebiorcow-na-dostepnosc--rusza-nabor

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Kolejna rewolucja i sensacyjne zmiany w KSeF i elektronicznym fakturowaniu. Czy są nowe terminy, co z możliwością fakturowania offline

Deregulacja idzie pełną parą. Rząd zmienia nie tylko obowiązujące już przepisy, ale i te, które dopiero mają wejść w życie. Przykładem takiej deregulacji są przepisy o KSeF czyli o obowiązkowym przejściu na wyłącznie cyfrowe e-faktury. Co się zmieni, co z terminami obowiązkowego przejścia na e-fakturowanie dla poszczególnych grup podatników?

BPO jako most do innowacji: Jak outsourcing pomaga firmom wyjść ze swojej bańki i myśleć globalnie

W dzisiejszym dynamicznym środowisku biznesowym, gdzie innowacyjność decyduje o przewadze konkurencyjnej, wiele przedsiębiorstw boryka się z paradoksem: potrzebują dostępu do najnowszych technologii i świeżych perspektyw, ale ograniczają ich własne zasoby, lokalizacja czy kultura organizacyjna. Business Process Outsourcing (BPO) staje się w tym kontekście nie tylko narzędziem optymalizacji kosztów, ale przede wszystkim bramą do globalnej puli wiedzy i innowacji.

Nowelizacja ustawy o VAT dot. obowiązkowego KSeF. Rząd podjął decyzję

W dniu 17 czerwca 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o zmianie ustawy o podatku od towarów oraz zmieniająca ustawę o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Finansów. Ta nowelizacja ma na celu wprowadzenie obowiązkowego modelu Krajowego Systemu e-Faktur („KSeF”), czyli specjalnego systemu elektronicznego do wystawiania i odbierania faktur (tzw. faktur ustrukturyzowanych). Oznaczać to będzie odejście od papierowych faktur VAT. Ponadto, w związku z wejściem w życie nowego systemu, o 1/3 skrócony zostanie podstawowy termin zwrotu VAT – z 60 do 40 dni. Wprowadzenie tego systemu zostanie podzielone na 2 etapy, aby firmy lepiej mogły się do niego dostosować.

Nowelizacja ustawy o VAT dot. obowiązkowego KSeF. Rząd podjął decyzję

W dniu 17 czerwca 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o zmianie ustawy o podatku od towarów oraz zmieniająca ustawę o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Finansów. Ta nowelizacja ma na celu wprowadzenie obowiązkowego modelu Krajowego Systemu e-Faktur („KSeF”), czyli specjalnego systemu elektronicznego do wystawiania i odbierania faktur (tzw. faktur ustrukturyzowanych). Oznaczać to będzie odejście od papierowych faktur VAT. Ponadto, w związku z wejściem w życie nowego systemu, o 1/3 skrócony zostanie podstawowy termin zwrotu VAT – z 60 do 40 dni. Wprowadzenie tego systemu zostanie podzielone na 2 etapy, aby firmy lepiej mogły się do niego dostosować.

REKLAMA

Wzmożone kontrole upoważnionych i zarejestrowanych eksporterów w UE

Od czerwca 2025 r. unijne służby celne rozpoczęły skoordynowane i intensywne kontrole firm posiadających status upoważnionego eksportera (UE) oraz zarejestrowanego eksportera (REX). Działania te są odpowiedzią na narastające nieprawidłowości w dokumentowaniu preferencyjnego pochodzenia towarów i mają na celu uszczelnienie systemu celnego w ramach umów o wolnym handlu.

8 Najczęstszych błędów przy wycenie usług księgowych

Prawidłowa wycena usług księgowych pozwala prowadzić rentowne biuro rachunkowe. Za niskie wynagrodzenie za usługi księgowe spowoduje w pewnym momencie zapaść zdrowotną księgowej, wypalenie zawodowe, depresję, problemy w życiu osobistym.

Audytor pod lupą – IAASB zmienia zasady współpracy i czeka na opinie

Jak audytorzy powinni korzystać z wiedzy zewnętrznych ekspertów? IAASB proponuje zmiany w międzynarodowych standardach i otwiera konsultacje społeczne. To szansa, by wpłynąć na przyszłość audytu – głos można oddać do 24 lipca 2025 r.

Zamiast imigrantów na stałe ich praca zdalna. Nowa szansa dla gospodarki dzięki deregulacji

Polska jako hub rozliczeniowy: Jak deregulacja podatkowa może przynieść miliardowe wpływy? Zgodnie z szacunkami rynkowych ekspertów, gdyby Polska zrezygnowała z obowiązku przedstawiania certyfikatów rezydencji podatkowej, mogłaby zwiększyć liczbę zagranicznych freelancerów zatrudnianych zdalnie przez polskie firmy do około 1 mln osób rocznie.

REKLAMA

Zmiany w zamówieniach publicznych od 2026 r. Wyższy próg stosowania Prawa zamówień publicznych i jego skutki dla zamawiających i wykonawców

W ostatnich dniach maja br Rada Ministrów przedłożyła Sejmowi projekt ustawy deregulacyjnej (druk nr 1303 z dnia 27 maja 2025 r.), który przewiduje m.in. podwyższenie minimalnego progu stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych (Pzp) oraz ustawy o umowie koncesji z dnia 21 października 2016 r. z obecnych 130 000 zł netto do 170 000 zł netto. Planowana do wejścia w życie 1 stycznia 2026 r. zmiana ma charakter systemowy i wpisuje się w szerszy trend upraszczania procedur oraz dostosowywania ich do aktualnych realiów gospodarczych.

Obowiązkowy KSeF 2026: będzie problem z udostępnieniem faktury ustrukturyzowanej kontrahentowi. Prof. Modzelewski: Większość nabywców nie będzie tym zainteresowana

W 2026 roku większość kontrahentów nie będzie zainteresowanych tzw. „udostępnieniem” faktur ustrukturyzowanych – jedną z dwóch form przekazania tych faktur w obowiązkowym modelu Krajowego Systemu e-Faktur. Oczekiwać będą wystawienia innych dokumentów, które uznają za wywołujące skutki cywilnoprawne. Wystawcy prawdopodobnie wprowadzą odrębny dokument handlowy, który z istoty nie będzie fakturą ustrukturyzowaną. Może on być wystawiony zarówno przed jak i po wystawieniu tej faktury ustrukturyzowanej - pisze prof. dr hab. Witold Modzelewski.

REKLAMA