REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Narodowa Loteria Paragonowa - jak wziąć udział, jak zarejestrować paragon

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Narodowa Loteria Paragonowa - jak wziąć udział, jak zarejestrować paragon
Narodowa Loteria Paragonowa - jak wziąć udział, jak zarejestrować paragon

REKLAMA

REKLAMA

1 października 2015 r. wystartowała Narodowa Loteria Paragonowa. Od tego dnia można już zbierać paragony na co najmniej 10 zł, które wezmą udział w losowaniu nagród, w tym samochodów, tabletów i laptopów. Paragony te trzeba rejestrować na stronie https://loteriaparagonowa.gov.pl. Najbliższe losowanie 16 listopada 2015 r.

PIT-Y 2015 (książka + CD)

REKLAMA

REKLAMA

Zasady Narodowej Loterii Paragonowej

1. Zrób jednorazowo zakupy za min. 10 zł i odbierz paragon fiskalny.

2. Zarejestruj swój paragon fiskalny w miesiącu zakupu, wypełniając formularz na stronie https://loteriaparagonowa.gov.pl i weź udział w loterii.

3. Pamiętaj, aby zachować wszystkie zarejestrowane paragony fiskalne!

REKLAMA

Pobierz bezpłatnego e-booka – Zasiłki rodzinne po zmianach

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Narodowa loteria paragonowa (PDF) – bezpłatny e-book

Zgłoszenia do loterii przyjmowane są od 1.10.2015 r. do 30.09.2016 r.

W loterii można zgłosić dowolną ilość paragonów fiskalnych.

Paragon musi być zgłoszony do loterii w miesiącu zakupu.

Faktury, rachunki i paragony niefiskalne nie biorą udziału w loterii.

Losowania można obejrzeć w TVP Regionalna lub w zakładce "Losowania".

Aby wziąć udział w losowaniu nagrody specjalnej – Opla Insigni, należy w czasie określonym w regulaminie dokonać zakupu za minimum 10 zł w premiowanej branży. Premiowana branża zmienia się co 3 miesiące (w IV kwartale 2015 r. branżą premiowaną jest Fryzjerstwo i pozostałe zabiegi kosmetyczne).

Organizator kontaktuje się ze zwycięzcami drogą telefoniczną lub za pomocą e-maila.

Loteria skierowana jest do osób, które ukończyły 18 lat.

Hasłem do Twojego konta jest pierwszy numer zgłoszenia otrzymany po zarejestrowaniu pierwszego paragonu.

Szczegółowe informacje dostępne są w Regulaminie ».

Posłuchaj komentarza eksperta IFK:

Jak zarejestrować paragon

Zobacz film instruktażowy

Zgłoś swój paragon

Nagrody

Po zakończeniu każdego miesiąca trwania loterii odbywają się dwa losowania nagród:

- losowanie nagród I stopnia (transmisja na żywo w TVP Regionalna), w którym do wygrania jest Opel Astra oraz 2x iPad Air 2,

- losowanie nagród II stopnia (nagranie z losowania publikowane jest na kanale loterii w serwisie You Tube w dniu losowania), w którym do wygrania są 6 x Lenovo Thinkpad oraz 5 x iPad Air 2.

Terminy losowań dostępne są w Kalendarium losowań na stronie loterii. Pierwsze losowanie zaplanowano na 16 listopada 2015 r.

W losowaniu nagrody specjalnej (Opel Insignia), która losowana jest co 3 miesiące, biorą udział tylko paragony potwierdzające zakup w branży premiowanej. Należy jednak pamiętać, ze każdy paragon należy zarejestrować na stronie loterii w miesiącu jego wystawienia. Branże premiowane zmieniają się co 3 miesiące. Aktualnie premiowaną branżą jest Fryzjerstwo i pozostałe zabiegi kosmetyczne.

Opel Insignia

Pojemność silnika 1.6, benzyna, moc 170 KM, 5-cio osobowy, kolor czarnym, felgi aluminiowe, automatyczna klimatyzacja, nawigacja, ABS, ASR, 8 poduszek powietrznych, ubezpieczenie w zakresie pakietów OC i AC na 12 miesięcy opłacone. Nagroda zwolniona z podatku.

Opel Astra

Pojemność silnika 1.6, benzyna, moc 115 KM, 5-cio osobowy, zaawansowany układ kierowniczy, kolor czarny, felgi aluminiowe, klimatyzacja, nawigacja, 6 poduszek powietrznych, ABS, ASR, ubezpieczenie w zakresie pakietów OC i AC na 12 miesięcy opłacone. Nagroda zwolniona z podatku.

Lenovo ThinkPad

Notebook ThinkPad dedykowany jest do aplikacji biurowych oraz graficznych, obsługi e-mail oraz gier. Wyświetlacz 15,6”, 16:9, rozdzielczość 1366x768 pixeli, pamieć 8GB, dysk SSD o pojemności 256 GB, system operacyjny Microsoft Windows 8.1 Professional, program antywirusowy, torba dedykowana, karta z dostępem do Internetu na okres 11 miesięcy w zestawie. Nagroda zwolniona z podatku.

iPad Air 2

Ekran 9,7”, rozdzielczość 2048x1536 pixeli, dotykowa technologia z podświetleniem LED, zintegrowana pamięć flash 64 GB, 3G, waga 444g, interfejs Wi-Fi, słuchawki, etui, karta z dostępem do Internetu na okres 11 miesięcy.
Nagroda zwolniona z podatku.

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Najważniejsze zmiany przepisów dla firm 2025/2026. Jakie nowe obowiązki i wyzwania dla biznesu?

Trzeci kwartał 2025 roku przyniósł przedsiębiorcom aż 13 istotnych zmian regulacyjnych. Powszechne oburzenie przedsiębiorców wzbudza jednak krótsze od obiecywanego 6-miesięcznego vacatio legis. Z jednej strony postępuje cyfryzacja i deregulacja procesów, z drugiej – rosną obciążenia fiskalne i kontrolne. Z najnowszego Barometru TMF Group obejmującego trzeci kwartał 2025 roku wynika, że równowaga między ułatwieniami a restrykcjami została zachwiana kosztem zmian wymagających dla prowadzenia biznesu.

Jak uwierzytelnić się w KSeF? Pieczęć elektroniczna to jedna z metod - zgłoszenie w ZAW-FA, API KSeF 2.0 lub przy użyciu Aplikacji Podatnika KSeF

Aby korzystać z Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF), nie trzeba zakładać konta, ale konieczne jest potwierdzenie tożsamości i uprawnień. Jednym z bezpiecznych sposobów uwierzytelnienia – szczególnie dla spółek i innych podmiotów niebędących osobami fizycznymi – jest kwalifikowana pieczęć elektroniczna. Sprawdź, jak działa i jak jej użyć w KSeF.

Faktury korygujące w KSeF w 2026 r. Jak powinny być wystawiane?

Pytanie dotyczy zawartości pliku xml, za pomocą którego będzie wczytywana do KSeF faktura korygująca. Czy w związku ze zmianą struktury logicznej FA(3) w przypadku faktur korygujących podstawę opodatkowania i podatek będzie niezbędne zawarcie w pliku xml wartości „przed korektą” i „po korekcie”? Jeżeli będzie możliwy import na podstawie samej różnicy faktury korygującej (co wynikałoby z zamieszczonego na stronie MF pliku FA_3_Przykład_3 (Przykładowe pliki dla struktury logicznej e-Faktury FA(3)), to czy ta możliwość obejmuje fakturę korygującą do faktury pierwotnej już wcześniej skorygowanej (ponowną korektę)?

Rezygnacja członka zarządu w spółce z o.o. – jak to zrobić prawidłowo (zasady, dokumentacja, odpowiedzialność)

W realiach obrotu gospodarczego zdarzają się sytuacje, w których członek zarządu spółki z ograniczoną odpowiedzialnością decyduje się na złożenie rezygnacji z pełnionej funkcji. Powody mogą być różne – osobiste, zdrowotne, biznesowe czy organizacyjne – ale decyzja ta zawsze powinna być świadoma i przemyślana, zwłaszcza z perspektywy konsekwencji prawnych i finansowych.

REKLAMA

Nieujawnione operacje gospodarcze – jak uniknąć sankcyjnego opodatkowania CIT

Od kilku lat coraz więcej spółek korzysta z możliwości opodatkowania tzw. ryczałtem od dochodów spółek. To sposób opodatkowania dochodów spółki, który może przynieść realne korzyści podatkowe. Jednak korzystanie z estońskiego CIT-u wiąże się również z określonymi obowiązkami – szczególnie w zakresie prawidłowego ujmowania operacji gospodarczych w księgach rachunkowych. W tym artykule wyjaśnimy, czym są nieujawnione operacje gospodarcze i kiedy mogą prowadzić do powstania dodatkowego zobowiązania podatkowego.

Zmiany w stażu pracy od 2026 r. Potrzebne zaświadczenia z ZUS – wnioski będzie można składać już od stycznia

Od 1 stycznia 2026 roku wchodzą w życie zmiany w Kodeksie pracy. Nowe przepisy rozszerzą katalog okresów wliczanych do stażu pracy dla celów nabywania prawa do świadczeń i uprawnień pracowniczych. Obejmą one m.in. umowy zlecenia, prowadzenie działalności gospodarczej czy pracę zarobkową za granicą. Potwierdzeniem tych okresów będą zaświadczenia z ZUS, wydawane od nowego roku na podstawie wniosku składanego w PUE/eZUS.

JPK VAT dostosowany do KSeF – co w praktyce oznaczają nowe oznaczenia i obowiązek korekty?

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt rozporządzenia dostosowującego przepisy w zakresie JPK_VAT do zmian wynikających z wprowadzenia Krajowego Systemu e-Faktur. Nowe regulacje mają na celu ujednolicenie sposobu raportowania faktur, w tym tych wystawianych poza KSeF – zarówno w trybie awaryjnym, jak i offline24. Projekt określa również zasady rozliczeń VAT od pobranej i niezwróconej kaucji za opakowania objęte systemem kaucyjnym.

KSeF 2.0 a obieg dokumentów. Rewolucja w księgowości i przedsiębiorstwach już niedługo

Od chwili wejścia w życie obowiązkowego KSeF jedyną prawnie skuteczną formą faktury będzie dokument ustrukturyzowany przesłany do systemu Ministerstwa Finansów, a jej wystawienie poza KSeF nie będzie uznane za fakturę w rozumieniu przepisów prawa. Oznacza to, że dla milionów firm zmieni się sposób dokumentowania sprzedaży i zakupu – a wraz z tym całe procesy księgowe.

REKLAMA

Czy przed 2026 r. można wystawiać część faktur w KSeF, a część poza tym systemem?

Spółka (podatnik VAT) chciałaby od października lub listopada 2025 r. pilotażowo wystawiać niektórym swoim odbiorcom faktury przy użyciu KSeF. Czy jest to możliwe, tj. czy w okresie przejściowym można wystawiać część faktur przy użyciu KSeF, część zaś w tradycyjny sposób? Czy w okresie tym spółka może niekiedy wystawiać „zwykłe” faktury nabywcom, którzy wyrazili zgodę na otrzymywanie faktur przy użyciu KSeF?

Czy noty księgowe trzeba będzie wystawiać w KSeF od lutego 2026 roku?

Firma nalicza kary umowne za niezgodne z umową użytkowanie wypożyczanego sprzętu. Z uwagi na to, że kary umowne nie podlegają VAT, ich naliczanie dokumentujemy poprzez wystawienie noty księgowej. Czy taki dokument również będziemy musieli wystawiać od 2026 roku z użyciem systemu KSeF?

REKLAMA