REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

ZUS udziela wsparcia finansowego i doradza przedsiębiorcom

Subskrybuj nas na Youtube
ZUS udziela wsparcia finansowego i doradza przedsiębiorcom
ZUS udziela wsparcia finansowego i doradza przedsiębiorcom

REKLAMA

REKLAMA

Zakład Ubezpieczeń Społecznych inwestuje w rozwiązania korzystne dla firm. Przedsiębiorcy mogą liczyć na wsparcie finansowe z ZUS i porady ekspertów.

REKLAMA

REKLAMA

Wprowadzenie elektronicznego zwolnienia lekarskiego i rozszerzenie listy osób, których zaległości za nieopłacone składki będą mogły być rozłożone na raty, to zmiany, które w najbliższym czasie czekają pracodawców. Żeby ich na te zmiany przygotować, ZUS organizuje w dniach 23–27 listopada Tydzień Przedsiębiorcy. W 43 oddziałach, 212 inspektoratach i 70 biurach terenowych w ramach akcji „ZUS dla Biznesu” przedsiębiorcy będą mogli skorzystać z porad ekspertów.

– Tydzień Przedsiębiorcy to cykliczna inicjatywa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, która w tym roku odbywa się pod hasłem „ZUS dla Biznesu”. Zapraszamy wszystkich związanych z biznesem oraz osoby dopiero planujące rozpocząć działalność gospodarczą do odwiedzenia naszych oddziałów, inspektoratów czy biur terenowych – mówi agencji Newseria Paweł Jaroszek, członek zarządu Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. – Będzie można w przyjaznej atmosferze spotkać się z naszymi ekspertami oraz ekspertami administracji podatkowej, a także przedstawicielami urzędów gmin i miast i uzyskać wszelkie odpowiedzi na pytania dotyczące relacji przedsiębiorca–urząd.

Jak przygotować się do kontroli ZUS?

W ramach Tygodnia Przedsiębiorcy klienci będą mogli wziąć udział w seminariach tematycznych, które w tym roku będą dotyczyć osób, które rozpoczynają własną działalność gospodarczą, oraz takich zagadnień, jak rozliczanie kont w związku z jakością wprowadzonych danych oraz rozliczanie i wypłata świadczeń.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

– Szczególnie zależy nam na informowaniu o nowych zdarzeniach i zmianach w przepisach, które będą miały miejsce bądź pod koniec bieżącego roku, bądź z początkiem 2016 roku. To przede wszystkim wprowadzenie elektronicznego zwolnienia lekarskiego, czyli e-ZLA, od 1 stycznia 2016 roku – podkreśla członek zarządu ZUS.

Przedsiębiorcy, którzy mają swój profil na Platformie Usług Elektronicznych ZUS, będą otrzymywać zwolnienia lekarskie wystawione ich ubezpieczonym bezpośrednio na PUE. Dlatego płatnicy, którzy rozliczają składki za więcej niż pięć osób, muszą do końca roku założyć profil na PUE. Pozostali przedsiębiorcy takiego obowiązku nie mają, jednak – jak przekonuje ZUS – tylko na tym skorzystają.

Zmiany w prawie pracy 2016. Przepisy przejściowe

REKLAMA

– Wyjaśnimy także zmiany w zakresie udzielania ulg i umorzeń, w tym w rozkładaniu zaległych składek na raty. Do tej pory mogliśmy rozkładać tylko część finansowaną przez płatnika, od 1 grudnia roku 2015 również część ubezpieczonego, czyli de facto całość zaległości będzie mogła być rozłożona na raty – wyjaśnia Paweł Jaroszek.

Dotychczas uldze podlegały wyłącznie składki finansowane ze środków płatnika składek – to połowa składki emerytalnej, część składki rentowej oraz składka wypadkowa. Po zmianach również składki osób ubezpieczonych, które nie są płatnikami składek, będą mogły zostać rozłożone na raty.

– Będziemy również informowali o możliwości uzyskania z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych dofinansowania na poprawę warunków pracy w ramach prewencji wypadkowej, a także zachęcali do korzystania z nowej, lepszej, interaktywnej wersji programu Płatnik – mówi Paweł Jaroszek.

Polecamy: Kodeks pracy 2016 z komentarzem

W tym roku na poprawę warunków pracy ZUS przeznaczył 26 mln zł. Mikroprzedsiębiorstwa mogą liczyć nawet na 40 tys. zł dla projektów doradczych, 100 tys. zł dla projektów inwestycyjnych i 140 tys. zł dla projektów doradczo-inwestycyjnych. Maksymalnie ZUS dofinansuje nawet 90 proc. wydatków. Małe firmy (10–49 zatrudnionych) mogą liczyć na 80-proc. dofinansowanie, w wysokości odpowiednio 60, 150 i 210 tys. zł. Z kolei średnie przedsiębiorstwa przy 60-proc. dofinansowaniu dostaną maksymalnie 340 tys. zł.

Na stronie ZUS i podstronie poświęconej Tygodniowi Przedsiębiorcy (www.zus.pl/tydzienprzedsiebiorcy) można znaleźć szczegółowe informacje dotyczące zaproszonych ekspertów i harmonogramów działań w poszczególnych oddziałach ZUS.

Zostań naszym ekspertem!

Podyskutuj o tym na FORUM

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Newseria.pl

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Minister Majewska chce uproszczenia ZUS dla firm – konkretne propozycje zmian już na stole

Minister Agnieszka Majewska zaproponowała szereg zmian w przepisach dotyczących ubezpieczeń społecznych, które mają ułatwić życie mikro, małym i średnim przedsiębiorcom. Wśród postulatów znalazły się m.in. podniesienie limitu Małego ZUS Plus, likwidacja składki rentowej dla emerytów-przedsiębiorców, uproszczenia przy wakacjach składkowych oraz ułatwienia dla łączących biznes z rodzicielstwem.

Miliardy z KPO usprawniają kolejową infrastrukturę

Prawie 11,5 mld zł warte są inwestycje realizowane ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększenia Odporności (KPO) przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Zarządzająca infrastrukturą kolejową spółka, która jest największym beneficjentem KPO, zawarła już ponad 120 umów z wykonawcami na kwotę 8 mld zł. Przeszło 160 prowadzonych zadań ma przyczynić się do zwiększenia prędkości pociągów, a także zwiększenia przepustowości tras oraz usprawnienia zarządzania ruchem kolejowym. Inwestycje poprawiają bezpieczeństwo ruchu i komfort obsługi podróżnych. Na stacjach i przystankach budowany jest nowoczesny system informacji pasażerskiej, a ich infrastruktura - dopasowywana do potrzeb osób o ograniczonej mobilności.

Darowizna od brata ponad limit 36 120 zł. Jakie warunki muszą zostać spełnione, aby nie stracić prawa do zwolnienia podatkowego?

Co robić gdy darowizna przekazana przez brata przekracza limit kwoty wolnej w wysokości 36 120 zł? Czy podlegała zwolnieniu od podatku od spadków i darowizn, pomimo że jest dokonywana z majątku wspólnego brata i jego małżonki? Jakie warunki muszą zostać spełnione, żeby nie stracić prawa do zwolnienia?

KSeF wymusi zmiany. Rejestry VAT i wydatki pracownicze po nowemu od 2026 roku

Wdrożenie Krajowego Systemu e-Faktur to jeden z najważniejszych projektów cyfryzacyjnych polskiej administracji podatkowej ostatnich lat. Od 1 lutego lub od 1 kwietnia 2026 roku – w zależności od poziomu sprzedaży w 2024 roku – podatnicy VAT będą zobowiązani do wystawiania faktur wyłącznie w formie elektronicznej za pośrednictwem KSeF. To nie tylko zmiana technologiczna, ale także rewolucja organizacyjna, która wymusi dostosowanie systemów księgowych, procesów wewnętrznych i codziennej pracy działów finansowych.

REKLAMA

Kredyt EKOlogiczny 2025 – bezzwrotna dotacja dla firm na modernizację energetyczną. Jakie warunki trzeba spełnić?

Już od października 2025 r. przedsiębiorcy będą mogli ubiegać się o dofinansowanie z Kredytu EKOlogicznego – dotacji realizowanej w ramach programu Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki (FENG 3.01).

Obowiązkowy KSeF: kogo obejmie, jak fakturować w czasie awarii? Co czeka podatników VAT w 2026 roku?

Ponad pół rok dzieli przedsiębiorców od dnia, w którym elektroniczne fakturowanie stanie się w Polsce obowiązkowe. W zależności od poziomu sprzedaży w 2024 roku, firmy będą musiały dołączyć do Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) od 1 lutego lub od 1 kwietnia 2026 roku. Od tego momentu korzystanie z KSeF stanie się obowiązkowe dla wszystkich podatników VAT czynnych. Firmy mają już niewiele czasu, by dostosować swoje systemy, procedury i zespoły do nowych wymogów.

Ulga termomodernizacyjna i zwolnienie z podatku dochodowego (PIT) dla osób realizujących przedsięwzięcia termomodernizacyjne. Najnowsze objaśnienia Ministra Finansów z 2025 r.

W dniu 30 czerwca 2025 r. Minister Finansów wydał objaśnienia podatkowe odnośnie form wsparcia przedsięwzięcia termomodernizacyjnego w podatku dochodowym od osób fizycznych. Objaśnienie te dotyczą rozwiązań podatkowych (ulga termomodernizacyjna i zwolnienie podatkowe), które wspierają przedsięwzięcie termomodernizacyjne na gruncie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (dalej „ustawa PIT”), oraz ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (dalej „ustawa o ryczałcie”). Objaśnienia zawierają ogólne wyjaśnienia przepisów prawa podatkowego oraz uwzględniają stan prawny obowiązujący na dzień 1 stycznia 2025 r. Objaśnienia podatkowe są wydawane przez ministra finansów na podstawie art. 14a § 1 pkt 2 ustawy – Ordynacja podatkowa z urzędu w celu zapewnienia jednolitego stosowania przepisów prawa podatkowego przez organy podatkowe. Warto w szczególności zwrócić uwagę na zmieniony wykaz wydatków uprawniających do odliczenia w ramach ulgi rehabilitacyjnej. Walorem tych objaśnień są także liczne przykłady wyjaśniające treść przepisów. Publikujemy poniżej pełną treść tych objaśnień.

Nowe tachografy nie aż tak inteligentne jak zakładano. Na jakie błędy muszą uważać kierowcy i firmy transportowe?

Od 19 sierpnia 2025 roku w przewozach międzynarodowych w UE wymagane będą już wyłącznie najnowsze tachografy inteligentne często oznaczane jako tachografy G2V2, czyli druga wersja tachografów inteligentnych. Obecnie w transporcie międzynarodowym stanowią one już większość tachografów. Choć nowe urządzenia rejestrujące miały za zadanie ułatwiać pracę firmom transportowym, to jednak są zawodne i mogą powodować wiele trudności przy rozliczaniu i kontroli czasu pracy kierowców. Na jakie błędy nowych smart tachografów trzeba uważać i jak skutecznie sobie z nimi radzić?

REKLAMA

Patologiczna prywatyzacja majątku firm? Rada Przedsiębiorców wzywa rząd do pilnych zmian w prawie

Rada Przedsiębiorców alarmuje: niekontrolowane postępowania upadłościowe sprzyjają nadużyciom i grabieży majątku firm. W liście do premiera Donalda Tuska organizacja apeluje o zmiany legislacyjne, które mają zakończyć nieformalny system patologicznej prywatyzacji i chronić interes publiczny.

Jak korzystać w praktyce z procedury VAT OSS – rejestracja, rozliczenia, płatności, ewidencja

Procedura OSS (ang. One Stop Shop) obowiązuje w Polsce od 1 lipca 2021 r., jednak wciąż wiele firm nie zdaje sobie sprawy, jak bardzo może ona uprościć ich rozliczenia podatkowe w zakresie VAT. Choć na pierwszy rzut oka może wydawać się skomplikowana, przy wsparciu doświadczonego doradcy jej wdrożenie jest szybkie i efektywne, a korzyści z jej stosowania znaczące.

REKLAMA