REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Loteria paragonowa przyciąga rzesze chętnych / Fot. Fotolia
Loteria paragonowa przyciąga rzesze chętnych / Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Tylko w miesiącu październiku Polacy zarejestrowali prawie 17 mln paragonów w loterii paragonowej organizowanej przez Ministerstwo Finansów. Pierwsze nagrody w postaci samochodu Opla Astra oraz iPadów Air 2 już zostały rozdane.

Loteria paragonowa organizowana jest przez Ministerstwo Finansów od października. Jej celem jest zachęcanie Polaków do zabierania paragonów. Z badań przeprowadzonych na zlecenie Ministerstwa Finansów wynika, że połowa Polaków nie ma zdania, czy wydawanie bądź niewydanie paragonu w jakikolwiek sposób wpływa na uzyskiwane przez państwo środki z podatków, a 1/3 pozostałych uważa, że nie ma na to wpływu. Tylko 5 proc. respondentów twierdzi, że rezygnuje z zakupów w sytuacji, gdy podejrzewa, że sprzedawca nie odprowadza podatku od transakcji. Blisko 40 proc. osób twierdzi, że nie ma to dla nich znaczenia bądź prowadzenia tego rodzaju kontroli nie należy do nich.

REKLAMA

REKLAMA

Narodowa Loteria Paragonowa - jak wziąć udział, jak zarejestrować paragon

Walka z szarą strefą

Tymczasem wielu przedsiębiorców uchyla się od obowiązku instalowania kas i co za tym idzie wydawania paragonów. Są również i tacy, którzy, mimo tego, że posiadają kasę fiskalną, nie rejestrują obrotów za każdym razem, czyli ukrywają swoje dochody. Ministerstwo Finansów uznało za konieczne podejmowanie działań, które sprawiają, że wzrośnie liczba wydawanych i odbieranych paragonów, a co za tym idzie ograniczona zostanie szara strefa. Jednym z nich jest Loteria Paragonowa. Loteria polega na rejestrowaniu paragonów wystawionych na kwotę minimum 10 zł na specjalnie przygotowanej stronie: loteriaparagonowa.gov.pl.

REKLAMA

Polecamy: Narodowa loteria paragonowa (PDF)

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Do zarejestrowania zgłoszenia potrzebne są dane z paragonu (NIP sprzedawcy, data sprzedaży, numer wydruku, unikatowy numer kasy rejestrującej oraz kwota sprzedaży brutto) i dane kontaktowe posiadacza paragonu. Uczestnikami loterii mogą być jedynie osoby, które ukończyły 18 lat. Każdy może zarejestrować dowolną liczbę paragonów.

Premiowane branże

Loteria będzie trwała 12 miesięcy. Każdego miesiąca, spośród zgłoszonych paragonów, zostaną wybrani zwycięzcy. Do wygrania są samochód Opel Astra, IPady Air oraz laptopy Lenovo ThinkPad. Dodatkowo, co kwartał, będzie można powalczyć o nagrodę specjalną – samochód Opel Insignia. Udział w tym losowaniu biorą paragony z premiowanych branż. Obecnie, od października, jest to branża fryzjerska i pozostałe zabiegi kosmetyczne. W kolejnych kwartałach będą to: prywatna praktyka lekarska i dentystyczna, konserwacja i naprawa samochodów osobowych, sprzedaż detaliczna części i akcesoriów do pojazdów samochodowych; restauracje i inne placówki gastronomiczne, przygotowanie i podawanie napojów.

Nagrody wygrane w Narodowej Loterii Paragonowej bez podatku

Dziennie pół miliona rejestracji

Na losowanie nagrody specjalnej będzie trzeba poczekać do stycznia. 16 listopada miało natomiast miejsce pierwsze losowanie nagród z głównej puli. Pierwsi szczęśliwcy otrzymali Opla Astrę, IPady Air oraz tablety. W losowaniu wzięły udział paragony zarejestrowane w październiku, a tych było blisko 17 mln!, z czego 375 tys. to paragony z branży: fryzjerstwo i pozostałe zabiegi kosmetyczne. Tylko ostatniego dnia października Polacy zarejestrowali ponad 2,3 mln paragonów. Jeśli wziąć zbiorcze dane, można z nich wywnioskować, że w minionym miesiącu Polacy rejestrowali średnio około 23 tys. paragonów na godzinę, dziennie – pół miliona.

Autor: Portal Skarbiec.biz S.A. największy, niezależny serwis o prawie, finansach i gospodarce.

Podyskutuj o tym na naszym FORUM

Portal Skarbiec.Biz S.A.
Portal Skarbiec.Biz S.A. - największy w Polsce niezależny serwis o prawie, finansowaniu, gospodarce i rynku kapitałowym, który zachowuje pełną niezależność od banków, firm inwestycyjnych i instytucji kredytowych.

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Mały ZUS plus 2026 - zmiany. ZUS wyjaśnia jak trzeba liczyć ulgowe miesiące. Niższe składki na ubezpieczenia społeczne przez 36 miesięcy

W komunikacie z 22 grudnia 2025 r. Zakład Ubezpieczeń Społecznych udzielił obszernych wyjaśnień odnośnie zmian jakie zajdą od 1 stycznia 2026 r. w zakresie ulgi zwanej „mały ZUS plus”. Przedsiębiorcy, czyli osoby prowadzące pozarolniczą działalność gospodarczą będą mogły skorzystać z tej preferencji w według nowych zasad, które określają w jaki sposób należy liczyć okresy ulgi.

PIT-11, PIT-8C tylko na wniosek. Ministerstwo Finansów szykuje zmiany w przekazywaniu informacji podatkowych

W dniu 22 grudnia 2025 r. w wykazie prac legislacyjnych Rady Ministrów opublikowane zostały założenia projektu nowelizacji ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (PIT) oraz ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (PIT). Ministerstwo Finansów przygotowuje przepisy, których celem ma być zniesienie obowiązku przekazywania z mocy prawa w każdym przypadku imiennych informacji PIT-11, PIT-8C, IFT-1R i IFT- 2R wszystkim podatnikom. Podatnik będzie miał prawo uzyskania tych imiennych informacji, co do zasady, na wniosek złożony płatnikowi lub innemu podmiotowi zobowiązanemu do ich sporządzenia. Zmiany mają wejść w życie 1 stycznia 2027 r. i będą miały zastosowanie do rozliczeń dochodów uzyskanych począwszy od 1 stycznia 2026 r.

Elementarne problemy obowiązkowego KSeF. Podatnicy w 2026 r. będą fakturować po staremu?

Podatnicy pod koniec roku czekają DOBREJ NOWINY również dotyczącej podatków: znamy jej treść – idzie o oddalenie (najlepiej na święte nigdy) pomysłu o nazwie obowiązkowy KSeF. Jeśli nie będzie to zrobione formalnie, to zrobią to podatnicy, którzy po prostu będą fakturować po staremu i zawiadomią dostawców (usługodawców), że będą płacić tylko te faktury, które będą im formalnie doręczone w dotychczasowych postaciach; „nie będę grzebał w żadnym KSeFie, bo nie mam na to czasu ani pieniędzy” - pisze prof. dr hab. Witold Modzelewski.

Nowe limity podatkowe dla samochodów firmowych od 2026 r. MF: dotyczą też umów leasingu i najmu zawartych wcześniej, jeżeli auto nie zostało ujęte w ewidencji środków trwałych przed 1 stycznia

Od 1 stycznia 2026 r. zmieniają się limity dotyczące zaliczania do kosztów podatkowych wydatków na samochody firmowe. Ministerstwo Finansów informuje, że te nowe limity mają zastosowanie do umów leasingu i najmu zawartych przed 1 stycznia 2026 r., jeśli charakter tych umów (pod względem wymogów prawa podatkowego), nie pozwala na wprowadzenie pojazdu do ewidencji środków trwałych.

REKLAMA

Zwrot VAT do 40 dni po wdrożeniu KSeF. Dlaczego to nie jest dobra wiadomość dla księgowych?

Chociaż wokół wdrożenia KSeF nie przestają narastać wątpliwości, to trzeba uczciwie przyznać, że nowy system przyniesie również wymierne korzyści. Firmy mogą liczyć na rekordowo szybkie zwroty VAT i wreszcie uwolnić się od uciążliwego gromadzenia całych ton papierowej dokumentacji. O ile to ostatnie jest też ulgą dla księgowych, o tyle mechanizm odzyskiwania VAT budzi pewne obawy.

Potwierdzenie transakcji fakturowanej w KSeF. MF: to dobrowolna opcja. Jakie dokumenty można wydać nabywcy po wystawieniu faktury w KSeF w trybie: ONLINE, OFFLINE i awaryjnym?

W opublikowanym przez Ministerstwo Finansów Podręczniku KSeF 2.0 (część II) jest dokładnie opisana możliwość wydania nabywcy „potwierdzenia transakcji” w przypadkach wystawienia faktury w KSeF w trybie ONLINE, OFFLINE, czy w trybie awaryjnym. Okazuje się, że jest to całkowicie dobrowolna opcja, która nie jest i nie będzie uregulowana przepisami. Do czego więc może służyć to potwierdzenie transakcji i jak je wystawiać?

Reklama dźwignią handlu. A co z podatkami? Jak rozliczyć napis LED zawieszony na budynku?

Czy napis LED zawieszony na budynku ulepsza go? A może stanowi odrębny środek trwały? Odpowiedź na to pytanie ma istotne znaczenia dla prawidłowego przeprowadzenia rozliczeń podatkowych. A co na to organy skarbowe?

Zmiany w podatkach 2026: powrót wyższej składki zdrowotnej, KSeF, JPK_CIT oraz zamrożone progi PIT

Choć głośne zmiany podatkowe ostatecznie nie wejdą w życie w 2026 r., od 1 stycznia zaczynają obowiązywać regulacje, które mogą realnie podnieść obciążenia przedsiębiorców – i to bez zmiany stawek podatkowych. Niższe limity dla aut firmowych, powrót wyższej składki zdrowotnej, KSeF, JPK_CIT oraz zamrożone progi PIT oznaczają dla wielu firm ukryte podwyżki sięgające kilkudziesięciu tysięcy złotych rocznie.

REKLAMA

KSeF 2026: państwowa infrastruktura cyfrowa, która zmienia biznes głębiej niż samo fakturowanie

KSeF to nie kolejny obowiązek podatkowy, lecz jedna z największych transformacji cyfrowych polskiej gospodarki. Od 2026 roku system zmieni nie tylko sposób wystawiania faktur, ale całą architekturę zarządzania danymi finansowymi, ryzykiem i płynnością w firmach. Eksperci Ministerstwa Finansów, KAS i rynku IT zgodnie podkreślają: to moment, w którym państwo staje się operatorem infrastruktury biznesowej, a przedsiębiorstwa muszą nauczyć się funkcjonować w czasie rzeczywistym.

Przelewy bankowe w Święta i Nowy Rok. Kiedy wysłać przelew, by na pewno doszedł przed końcem roku?

Koniec roku obfituje w dużo dni wolnych. Co z przelewami bankowymi wysłanymi w tych dniach dniach? Kiedy najlepiej wysłać przelew, aby dotarł na czas? Czy będą działać płatności natychmiastowe? Warto terminowe płatności zaplanować z wyprzedzeniem.

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA