REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Loteria paragonowa przyciąga rzesze chętnych / Fot. Fotolia
Loteria paragonowa przyciąga rzesze chętnych / Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Tylko w miesiącu październiku Polacy zarejestrowali prawie 17 mln paragonów w loterii paragonowej organizowanej przez Ministerstwo Finansów. Pierwsze nagrody w postaci samochodu Opla Astra oraz iPadów Air 2 już zostały rozdane.

Loteria paragonowa organizowana jest przez Ministerstwo Finansów od października. Jej celem jest zachęcanie Polaków do zabierania paragonów. Z badań przeprowadzonych na zlecenie Ministerstwa Finansów wynika, że połowa Polaków nie ma zdania, czy wydawanie bądź niewydanie paragonu w jakikolwiek sposób wpływa na uzyskiwane przez państwo środki z podatków, a 1/3 pozostałych uważa, że nie ma na to wpływu. Tylko 5 proc. respondentów twierdzi, że rezygnuje z zakupów w sytuacji, gdy podejrzewa, że sprzedawca nie odprowadza podatku od transakcji. Blisko 40 proc. osób twierdzi, że nie ma to dla nich znaczenia bądź prowadzenia tego rodzaju kontroli nie należy do nich.

REKLAMA

REKLAMA

Autopromocja

Narodowa Loteria Paragonowa - jak wziąć udział, jak zarejestrować paragon

Walka z szarą strefą

Tymczasem wielu przedsiębiorców uchyla się od obowiązku instalowania kas i co za tym idzie wydawania paragonów. Są również i tacy, którzy, mimo tego, że posiadają kasę fiskalną, nie rejestrują obrotów za każdym razem, czyli ukrywają swoje dochody. Ministerstwo Finansów uznało za konieczne podejmowanie działań, które sprawiają, że wzrośnie liczba wydawanych i odbieranych paragonów, a co za tym idzie ograniczona zostanie szara strefa. Jednym z nich jest Loteria Paragonowa. Loteria polega na rejestrowaniu paragonów wystawionych na kwotę minimum 10 zł na specjalnie przygotowanej stronie: loteriaparagonowa.gov.pl.

REKLAMA

Polecamy: Narodowa loteria paragonowa (PDF)

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Do zarejestrowania zgłoszenia potrzebne są dane z paragonu (NIP sprzedawcy, data sprzedaży, numer wydruku, unikatowy numer kasy rejestrującej oraz kwota sprzedaży brutto) i dane kontaktowe posiadacza paragonu. Uczestnikami loterii mogą być jedynie osoby, które ukończyły 18 lat. Każdy może zarejestrować dowolną liczbę paragonów.

Premiowane branże

Loteria będzie trwała 12 miesięcy. Każdego miesiąca, spośród zgłoszonych paragonów, zostaną wybrani zwycięzcy. Do wygrania są samochód Opel Astra, IPady Air oraz laptopy Lenovo ThinkPad. Dodatkowo, co kwartał, będzie można powalczyć o nagrodę specjalną – samochód Opel Insignia. Udział w tym losowaniu biorą paragony z premiowanych branż. Obecnie, od października, jest to branża fryzjerska i pozostałe zabiegi kosmetyczne. W kolejnych kwartałach będą to: prywatna praktyka lekarska i dentystyczna, konserwacja i naprawa samochodów osobowych, sprzedaż detaliczna części i akcesoriów do pojazdów samochodowych; restauracje i inne placówki gastronomiczne, przygotowanie i podawanie napojów.

Nagrody wygrane w Narodowej Loterii Paragonowej bez podatku

Dziennie pół miliona rejestracji

Na losowanie nagrody specjalnej będzie trzeba poczekać do stycznia. 16 listopada miało natomiast miejsce pierwsze losowanie nagród z głównej puli. Pierwsi szczęśliwcy otrzymali Opla Astrę, IPady Air oraz tablety. W losowaniu wzięły udział paragony zarejestrowane w październiku, a tych było blisko 17 mln!, z czego 375 tys. to paragony z branży: fryzjerstwo i pozostałe zabiegi kosmetyczne. Tylko ostatniego dnia października Polacy zarejestrowali ponad 2,3 mln paragonów. Jeśli wziąć zbiorcze dane, można z nich wywnioskować, że w minionym miesiącu Polacy rejestrowali średnio około 23 tys. paragonów na godzinę, dziennie – pół miliona.

Autor: Portal Skarbiec.biz S.A. największy, niezależny serwis o prawie, finansach i gospodarce.

Podyskutuj o tym na naszym FORUM

Portal Skarbiec.Biz S.A.
Portal Skarbiec.Biz S.A. - największy w Polsce niezależny serwis o prawie, finansowaniu, gospodarce i rynku kapitałowym, który zachowuje pełną niezależność od banków, firm inwestycyjnych i instytucji kredytowych.

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Refinansowanie zakupu nowoczesnych tachografów: do 3 tys. zł na jeden pojazd. Wnioski, warunki, regulamin

W dniu 19 listopada 2025 r. Ministerstwo Infrastruktury poinformowało, że od 1 grudnia 2025 r. przewoźnicy mogą składać wnioski o refinansowanie wymiany tachografów na urządzenia najnowszej generacji. Środki na ten cel w wysokości 320 mln zł będą pochodziły z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności. To pierwsza tego typu realna pomoc finansowa dla branży transportu drogowego. Nabór wniosków potrwa do końca stycznia 2026 roku.

Nowe zasady rozliczania podatkowego samochodów firmowych od stycznia 2026 r. [zakup, leasing, najem, amortyzacja]. Ostatnia szansa na pełne odliczenia

Nabycie samochodu firmowego to nie tylko kwestia mobilności czy prestiżu - to również poważna decyzja finansowa, która może mieć długofalowe skutki podatkowe. Od stycznia 2026 r. wejdą w życie nowe przepisy podatkowe, które znacząco ograniczą możliwość rozliczenia kosztów zakupu pojazdów spalinowych w działalności gospodarczej.

Czy czeka nas kolejne odroczenie KSeF? Wiele firm wciąż korzysta z faktur papierowych i nie prowadzi testów nowego systemu e-fakturowania

Krajowy System e-Faktur (KSeF) powoli staje się faktem. Rzeczywistość jest jednak taka, że tylko niewielka część małych firm w Polsce prowadziła testy nowego systemu i wciąż stosuje faktury papierowe. Czy w związku z tym czeka nas ponowne odroczenie wdrożenia KSeF?

Postępowania upadłościowe w Polsce się trwają za długo. Dlaczego czekamy i kto na tym traci? Jak zmienić przepisy?

Prawo upadłościowe przewiduje wydanie postanowienia o ogłoszeniu upadłości w ciągu dwóch miesięcy od złożenia wniosku. Norma ustawowa ma jednak niewiele wspólnego z rzeczywistością. W praktyce sprawy często czekają na rozstrzygnięcie kilka, a nawet kilkanaście miesięcy. Rok 2024 przyniósł rekordowe ponad 20 tysięcy upadłości konsumenckich, co przy obecnej strukturze sądownictwa pogłębia problem przewlekłości i wymaga systemowego rozwiązania. Jakie zmiany prawa upadłościowego są potrzebne?

REKLAMA

Nowy Unijny Kodeks Celny – harmonogram wdrożenia. Polskie firmy muszą przygotować się na duże zmiany

Największa od dekad transformacja unijnego systemu celnego wchodzi w decydującą fazę. Firmy logistyczne i handlowe mają już niewiele czasu na dostosowanie swoich procesów do wymogów centralizacji danych i pełnej cyfryzacji. Eksperci ostrzegają: bez odpowiednich przygotowań technologicznych i organizacyjnych, przedsiębiorcy mogą stracić konkurencyjność na rynku.

Aplikacja Podatnika KSeF 2.0 - Ministerstwo Finansów udostępniło demo (środowisko przedprodukcyjne)

W dniu 15 listopada 2025 r. zostało udostępnione środowisko przedprodukcyjne (Demo) Aplikacji Podatnika KSeF 2.0. Wersja przedprodukcyjna udostępnia funkcje, które będą dostępne w wersji produkcyjnej udostępnionej 1 lutego 2026 r. Działania w wersji przedprodukcyjnej nie niosą ze sobą żadnych skutków prawnych. Ministerstwo Finansów zapewnia wsparcie techniczne dla użytkowników środowiska przedprodukcyjnego pod adresem: ksef.podatki.gov.pl/formularz.

Ostatni moment na zmiany! Polityka rachunkowości w obliczu KSeF i nowych przepisów 2026

Rok 2026 przyniesie prawdziwą rewolucję w obszarze rachunkowości i finansów. Wraz z wejściem w życie obowiązkowego Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) przedsiębiorcy będą musieli nie tylko zmienić sposób wystawiania i odbierania faktur, lecz także zaktualizować politykę rachunkowości swoich jednostek.

Komisja Europejska aktualizuje prognozy dla Polski: niższy wzrost w 2025 r., ale mocne odbicie w 2026 r.

Najnowsza jesienna prognoza makroekonomiczna Komisji Europejskiej dla Polski pokazuje wyraźne korekty dotyczące wzrostu gospodarczego, inflacji, finansów publicznych oraz długu, z podkreśleniem roli inwestycji unijnych i słabnącego tempa ekspansji po 2026 roku.

REKLAMA

Kiedy stawki VAT spadną do 22% i 7%? Minister Finansów i Gospodarki wyjaśnia i wskazuje warunki, które muszą być spełnione

Podwyższone o 1 punkt procentowy stawki VAT (23% i 8%) powrócą do poziomu sprzed 1 stycznia 2011 r. (tj. do wysokości 22% i 7%), gdy wydatki na obronność nie przekroczą 3% wartości produktu krajowego brutto - PKB (tj. wyniosą 3% lub mniej PKB). Taką informację przekazał 7 listopada 2025 r. - z upoważnienia Ministra Finansów i Gospodarki - Jarosław Neneman, Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Finansów w odpowiedzi na interpelację poselską.

KSeF 2026: Czy przepisy podatkowe mogą zmienić treść umów?

Faktura ustrukturyzowana w rozumieniu ustawy o VAT nie nadaje się do roli dokumentu handlowego, którego wystawienie i przyjęcie oraz akceptacją rodzi skutki cywilnoprawne. Przymusowe otrzymanie takiego dokumentu za pośrednictwem KSeF nie może rodzić skutków cywilnoprawnych – pisze prof. dr hab. Witold Modzelewski.

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA