PKPiR 2016 - już nie ma obowiązku drukowania księgi prowadzonej elektronicznie
REKLAMA
REKLAMA
Dotychczas podatnicy prowadzący taką księgę elektronicznie byli zobowiązani do drukowania zapisów księgi – na koniec każdego miesiąca (uchylony ust. 2 § 31 rozporządzenia w sprawie prowadzenia pkpir). Obecnie podatnik ma jedynie obowiązek przenoszenia treści księgi na informatyczny nośnik danych zapewniający trwałość zapisu informacji. Przepisy nie regulują, jak często powinien to robić.
REKLAMA
Polecamy: Nowa PKPIR 2016 – zmiany od 8 kwietnia 2016 r.
Z uwagi na miesięczny okres rozliczeniowy za właściwe należy uznać zapisywanie treści pkpir na nośnikach po zakończeniu każdego miesiąca. Jeżeli w trakcie kontroli organ podatkowy wykryje brak zapisów zakończonych miesięcy, księga może zostać uznana za prowadzoną wadliwie. Grozi za to kara grzywny na podstawie art. 61 § 3 k.k.s.
Obowiązek wydrukowania pkpir nadal mają podatnicy posługujący się programem komputerowym, który nie zapewnia wydrukowania pkpir według wzoru określonego w załączniku nr 1 do rozporządzenia w sprawie prowadzenia pkpir (§ 31 ust. 3 rozporządzenia w sprawie prowadzenia pkpir).
Oprac. Katarzyna Wojciechowska
Zobacz więcej aktualności na IFK Platformie Księgowych i Kadrowych >>
REKLAMA
REKLAMA
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat