REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Konferencja KIBR „Dwa światy audytora i biznesu. Jak zmienić obowiązek ustawowy w partnerstwo” – 3 czerwca w Warszawie

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Polska Izba Biegłych Rewidentów
Samorząd zawodowy biegłych rewidentów
„Jak uzyskać realną wartość biznesową ze współpracy biegłego rewidenta i przedsiębiorcy”- Konferencja KIBR, 3 czerwca w Warszawie
„Jak uzyskać realną wartość biznesową ze współpracy biegłego rewidenta i przedsiębiorcy”- Konferencja KIBR, 3 czerwca w Warszawie

REKLAMA

REKLAMA

Warszawski Oddział Krajowej Izby Biegłych Rewidentów organizuje konferencję „Dwa światy audytora i biznesu. Jak zmienić obowiązek ustawowy w partnerstwo”. Wydarzenie odbędzie się 3 czerwca 2016 r. w Arkadach Kubickiego Zamku Królewskiego w Warszawie. Nad konferencją patronat objęły m.in. Ministerstwo Finansów i Szkoła Główna Handlowa. Portal Infor.pl dołączył do grona patronów medialnych.

REKLAMA

REKLAMA

Dla kogo?

Konferencja przeznaczona jest dla przedstawicieli spółek współpracujących z audytorami, a także biegłych rewidentów i kandydatów na biegłych.

REKLAMA

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dlaczego warto wziąć udział?

To pierwsze takie środowiskowe wydarzenie, które łączy świat biznesu z audytorami. Dlaczego jest to ważne? Ponieważ aż 2/3 przedsiębiorstw w trakcie audytów sprawozdań nie w pełni wykorzystuje potencjał biegłych rewidentów.

Konferencja koncentrować się będzie na współpracy i kształtowaniu relacji audytorów z przedstawicielami spółek, bazując na rzeczywistych, praktycznych doświadczeniach. W jakich obszarach jest firmie potrzebny zewnętrzny audytor i gdzie tak naprawdę tkwi wartość jego usług? Jaki jest styl pracy Audytora XXI wieku i w jaki sposób powinien on rozwijać swoje kompetencje? Jaka jest rola komunikacji w osiąganiu sukcesu przez obie strony? Oto pytania, na które poszukiwać będą odpowiedzi paneliści i eksperci.

Podczas konferencji zaprezentowane zostaną m.in. wyniki badania przeprowadzanego w obu środowiskach zawodowych. W panelach dyskusyjnych wezmą udział znakomici goście, przedstawiciele środowiska audytorów i biznesu, a w formułowaniu wniosków wesprze nas gość specjalny – Jacek Santorski, psycholog społeczny i psycholog biznesu, specjalizujący się w doradztwie dla top managerów.

Po zakończeniu części merytorycznej odbędzie się część integracyjna – wieczór z uroczystym bankietem i oprawą artystyczną w wykonaniu Krzysztofa Kiljańskiego i grupy SheMoans.

Zapisy i informacje dodatkowe:

Serwis poświęcony konferencji znajduje się pod adresem www.konferencjadwaswiaty.pl. Rejestracji dokonuje się bezpośrednio przez serwis. W sprawie większej ilości zgłoszeń organizator prosi o kontakt bezpośredni pod nr telefonu 22 862 54 70 / 80 lub mailowo: konferencja@kibr.waw.pl

Liczba miejsc jest ograniczona.

Część merytoryczna może być zaliczona jako samokształcenie (5 godzin) w ramach obligatoryjnego doskonalenia zawodowego biegłych rewidentów.

Program konferencji:

13:00 - 14:00 Rejestracja uczestników i powitalna kawa

14:00 - 14:15 Rozpoczęcie konferencji przez Przedstawiciela Ministerstwa Finansów i Prezesa Krajowej Rady Biegłych Rewidentów

14:15 - 14:45 Wyniki badania: Czym jest a czym może być dla spółki audyt.

Analiza rozbieżności na podstawie sondażu przeprowadzonego wśród biegłych rewidentów oraz przedsiębiorców. „Czym jest a czym może być dla spółki audyt?” Jakie kompetencje powinni rozwijać biegli rewidenci by stać się Audytorami XXI wieku?

14:45-16:00 Panel dyskusyjny: Audyt finansowy z perspektywy biegłego rewidenta i przedstawiciela biznesu. Jak zmienić obowiązek ustawowy w partnerstwo?

Czy zewnętrzny audytor jest firmie potrzebny i gdzie tak naprawdę tkwi wartość jego usług? Jaki jest styl pracy Audytora XXI wieku? Tym razem próbę odpowiedzi na te i inne pytania podejmą w dyskusji na żywo przedstawiciele świata biegłych rewidentów i biznesu, a w sformułowaniu wniosków wesprze ich ekspert – psycholog społeczny i psycholog biznesu, specjalizujący się w doradztwie dla top managerów.

Najważniejsze zagadnienia debaty:

  • Dwa światy audytora i biznesu – wzajemne oczekiwania oraz obawy przedsiębiorcy i biegłego rewidenta dot. przebiegu i efektów badania sprawozdania finansowego
  • Będzie Pan zadowolony… – najważniejsze korzyści ze współpracy z audytorem z punktu widzenia osoby zarządzającej firmą oraz właściciela spółki
  • Balansując na linie, przełamując lody, odchodząc od stereotypów – najskuteczniejsze praktyki budujące partnerskie relacje
  • Jak żyć (…)? – jak audytor może dostarczyć realną wartość biznesową dla spółki jednocześnie pozostając w zgodzie z prawem
  • Rzeczywistość potrafi zaskoczyć – reagowanie w sytuacjach nieprawidłowości i nadużyć
  • Mówić tak by być słyszanym – komunikacja w kluczowych momentach współpracy, prezentacja wyników audytu zarządowi spółki

Paneliści:

Piotr Ciski, Dyrektor zarządzający Sage w Polsce;

Ewa Jakubczyk Cały, Członek Komisji Nadzoru Audytowego, Członek Komisji Etyki przy KIBR;

Bogusława Matuszewska, CEO ‎Learning Systems Poland, była wiceprezes Polkomtel i PGE;

Jacek Santorski, Psycholog, coach biznesowy i trener, konsultant przedsiębiorstw w zakresie psychologii biznesu;

Roman Seredyński, Partner zarządzający grupą UHY ECA, biegły rewident;

16:00 - 16:30 Przerwa kawowa, networking.

16:30 - 17:45 Panel dyskusyjny: Sprawozdanie z badania i sprawozdania z innych usług dla przedsiębiorstw na miarę Audytora XXI wieku

W jaki sposób przygotować sformalizowane dokumenty, aby dostarczyć w nich wartość dla biznesu? Jakie inne usługi biegłego rewidenta mogą wesprzeć przedsiębiorcę w rozwoju jego firmy? Jak pokazać potencjał współpracy? W drugim panelu w dyskusji na te tematy wezmą udział: przedstawiciel Ministerstwa Finansów, członek komisji standaryzacji sprawozdań finansowych i kapituły The Best Annual Report, reprezentanci świata biegłych rewidentów i biznesu, a wspierać ich będzie ponownie ekspert – psycholog społeczny i psycholog biznesu, specjalizujący się w doradztwie dla top managerów.

Najważniejsze zagadnienia debaty:

  • Na pierwszy ogień – czyli kilka słów o obowiązkach formalnych związanych ze sprawozdaniem z badania i sprawozdaniem finansowym; znaczenie zmian dla biegłych rewidentów i przedsiębiorców
  • Podążając przetartą ścieżką… – jak zaadaptować zmiany zachodzące w zawartości raportu rocznego w dokumentach rewizyjnych. Dobre praktyki na podstawie doświadczeń konkursu The Best Annual Report
  • W poszukiwaniu Świętego Graala – gdzie tkwi tzw. „wartość dodana” opinii i raportu z badania oraz innych dokumentów sporządzanych przez biegłego rewidenta; komunikacja kluczowych argumentów
  • Więcej niż ustawa przewiduje – inne usługi jakie biegły rewident może dostarczyć, tak by stać się partnerem wspierającym przedsiębiorcę w rozwoju jego biznesu
  • Nie samym tytułem audytor żyje – jak biegły rewident może „sprzedać” swoje kompetencje? Komunikacja kluczowych atutów i potencjału zawodowego, rola innych kompetencji „miękkich”
  • Jak dwie połówki jabłka - rola komunikacji w osiąganiu sukcesu przez obie strony

Paneliści:

Przedstawiciel Ministerstwa Finansów,

Tomasz Konieczny, Partner PwC, członek komisji standaryzacji sprawozdań finansowych i kapituły The Best Annual Report;

Jacek Santorski, Psycholog, coach biznesowy i trener, konsultant przedsiębiorstw w zakresie psychologii biznesu;

Ewa Sowińska, Zastępca Prezesa Krajowej Rady Biegłych Rewidentów;

Dariusz Witkowski, Wiceprezes w Stowarzyszeniu Emitentów Giełdowych;

17:45 - 18:15 Podsumowanie merytoryczne - Jacek Santorski. Dwa światy – trzy role czyli audytor, prezes oraz zespół finansowy spółki w stereotypowym trójkącie dramatycznym.

Jak wymagać i egzekwować nie wchodząc w rolę prześladowcy? Jak pomagać nie wchodząc w rolę wybawiciela? Jak przypominać o swoich prawach nie wchodząc w rolę ofiary? Jak nie dać się wciągnąć w role i pułapki trójkąta dramatycznego? Jak stosować zasady zdrowej perswazji i budować partnerskie relacje.

18:15-18:30 Podsumowanie konferencji. Jak stworzyć partnerskie relacje i uzyskać realną wartość biznesową ze spotkania "dwóch światów"?

18:30 – Rozpoczęcie uroczystego bankietu

20:00 – Koncert Krzysztofa Kiljańskiego i grupy SheMoans

ok. 24:00 – Zakończenie bankietu

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wystawienie faktury VAT (ustrukturyzowanej) w KSeF może naruszać tajemnicę handlową lub zawodową

Czy wystawienie faktury ustrukturyzowanej może naruszać tajemnicę handlową lub zawodową? Na to pytanie odpowiada na prof. dr hab. Witold Modzelewski.

TSUE: Sąd ma ocenić, czy klauzula WIBOR szkodzi konsumentowi ale nie może oceniać samego wskaźnika

Sąd krajowy ma obowiązek dokonania oceny, czy warunek umowny dotyczący zmiennej stopy oprocentowania opartej o WIBOR, powoduje znaczącą nierównowagę ze szkodą dla konsumenta - oceniła Rzeczniczka Generalna TSUE w opinii opublikowanej 11 września 2025 r. (sprawa C‑471/24 - J.J. przeciwko PKO BP S.A.) Dodała, że ocena ta nie może jednak odnosić się do wskaźnika WIBOR jako takiego ani do metody jego ustalania.

Kiedy ZUS może przejąć wypłatę świadczeń od przedsiębiorcy? Konieczny wniosek od płatnika lub ubezpieczonego

Brak płynności finansowej płatnika składek, zatrudniającego powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników, takich jak zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. ZUS może pomóc w takiej sytuacji i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

W 2026 roku 2,8 mln firm musi zmienić sposób fakturowania. Im szybciej się przygotują, tym większą przewagę zyskają nad konkurencją

W 2026 roku ponad 2,8 mln przedsiębiorstw w Polsce zostanie objętych obowiązkiem korzystania z Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF). Dla wielu z nich będzie to największa zmiana technologiczna od czasu cyfryzacji JPK. Choć Ministerstwo Finansów zapowiada tę transformację jako krok ku nowoczesności, dla MŚP może oznaczać konieczność głębokiej reorganizacji sposobu działania. Eksperci radzą przedsiębiorcom: czas wdrożenia KSeF potraktujcie jako inwestycję.

REKLAMA

Środowisko testowe KSeF 2.0 (dot. API) od 30 września, Moduł Certyfikatów i Uprawnień do KSeF 2.0 od 1 listopada 2025 r. MF: API KSeF 1.0 nie jest kompatybilne z API KSeF 2.0

Ministerstwo Finansów poinformowało w komunikacie z 10 września 2025 r., że wprowadzone zostały nowe funkcjonalności wcześniej niedostępne w API KSeF1.0 (m.in. FA(3) z węzłem Zalacznik, tryby offline24 czy certyfikaty KSeF). W związku z wprowadzonymi zmianami konieczna jest integracja ze środowiskiem testowym KSeF 2.0., które zostanie udostępnione 30 września.

KSeF 2.0 już nadchodzi: Wszystko, co musisz wiedzieć o rewolucji w e-fakturowaniu

Już od 1 lutego 2026 r. w Polsce zacznie obowiązywać nowy, obligatoryjny KSeF 2.0. Ministerstwo Finansów ogłosiło, że wersja produkcyjna KSeF 1.0 zostaje „zamrożona” i nie będzie dalej rozwijana, a przedsiębiorcy muszą przygotować się do pełnej migracji. Ważne terminy nadchodzą szybko – środowisko testowe wystartuje 30 września 2025 r., a od 1 listopada ruszy Moduł Certyfikatów i Uprawnień. To oznacza prawdziwą rewolucję w e-fakturowaniu, której nie można przespać.

Te czynności w księgowości można wykonać automatycznie. Czy księgowi muszą się bać utraty pracy?

Automatyzacja procesów księgowych to kolejny krok w rozwoju tej branży. Dzięki możliwościom systemów, księgowi mogą pracować szybciej i wydajniej. Era ręcznego wprowadzania danych dobiega końca, a digitalizacja pracy biur rachunkowych i konieczność dostosowania oferty do potrzeb XXI wieku to konsekwencje cyfrowej rewolucji, której jesteśmy świadkami. Czy zmiany te niosą wyłącznie korzyści, czy również pewne zagrożenia?

4 mln zł zaległego podatku. Skarbówka wykryła nieprawidłowości: spółka zawyżyła koszty uzyskania przychodów o 186 mln zł

Firma musi zapłacić aż 4 mln zł zaległego podatku CIT. Funkcjonariusze podlaskiej skarbówki wykryli nieprawidłowości w stosowaniu cen transferowych przez jedną ze spółek.

REKLAMA

Wystawianie faktur w KSeF w 2026 roku. Wyjaśnienia Ministerstwa Finansów

Wydział Prasowy Biura Komunikacji i Promocji Ministerstwa Finansów przesłał 9 września br do naszej redakcji wyjaśnienia do artykułu "KSeF 2026. Jak dokumentować transakcje od 1 lutego? Prof. Modzelewski: Podstawą rozliczeń będzie dokument handlowy (nota obciążeniowa, faktura handlowa)" z prośbą o sprostowanie. Publikujemy poniżej w całości wyjaśnienia Ministerstwa.

Zmiany w ustawie o doradztwie podatkowym od 2026 roku: doprecyzowanie kompetencji i strój urzędowy doradców podatkowych, nowości w egzaminach

W dniu 9 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy zmieniającej ustawę o doradztwie podatkowym oraz ustawę – Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi. Przepisy dotyczące doradztwa podatkowego zostają dostosowane do współczesnych realiów prawnych, technologicznych i rynkowych. Nowe rozwiązania mają poprawić funkcjonowanie samorządu zawodowego doradców podatkowych.

REKLAMA