REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Konferencja KIBR „Dwa światy audytora i biznesu. Jak zmienić obowiązek ustawowy w partnerstwo” – 3 czerwca w Warszawie

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Polska Izba Biegłych Rewidentów
Samorząd zawodowy biegłych rewidentów
„Jak uzyskać realną wartość biznesową ze współpracy biegłego rewidenta i przedsiębiorcy”- Konferencja KIBR, 3 czerwca w Warszawie
„Jak uzyskać realną wartość biznesową ze współpracy biegłego rewidenta i przedsiębiorcy”- Konferencja KIBR, 3 czerwca w Warszawie

REKLAMA

REKLAMA

Warszawski Oddział Krajowej Izby Biegłych Rewidentów organizuje konferencję „Dwa światy audytora i biznesu. Jak zmienić obowiązek ustawowy w partnerstwo”. Wydarzenie odbędzie się 3 czerwca 2016 r. w Arkadach Kubickiego Zamku Królewskiego w Warszawie. Nad konferencją patronat objęły m.in. Ministerstwo Finansów i Szkoła Główna Handlowa. Portal Infor.pl dołączył do grona patronów medialnych.

REKLAMA

Dla kogo?

Konferencja przeznaczona jest dla przedstawicieli spółek współpracujących z audytorami, a także biegłych rewidentów i kandydatów na biegłych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dlaczego warto wziąć udział?

To pierwsze takie środowiskowe wydarzenie, które łączy świat biznesu z audytorami. Dlaczego jest to ważne? Ponieważ aż 2/3 przedsiębiorstw w trakcie audytów sprawozdań nie w pełni wykorzystuje potencjał biegłych rewidentów.

Konferencja koncentrować się będzie na współpracy i kształtowaniu relacji audytorów z przedstawicielami spółek, bazując na rzeczywistych, praktycznych doświadczeniach. W jakich obszarach jest firmie potrzebny zewnętrzny audytor i gdzie tak naprawdę tkwi wartość jego usług? Jaki jest styl pracy Audytora XXI wieku i w jaki sposób powinien on rozwijać swoje kompetencje? Jaka jest rola komunikacji w osiąganiu sukcesu przez obie strony? Oto pytania, na które poszukiwać będą odpowiedzi paneliści i eksperci.

Podczas konferencji zaprezentowane zostaną m.in. wyniki badania przeprowadzanego w obu środowiskach zawodowych. W panelach dyskusyjnych wezmą udział znakomici goście, przedstawiciele środowiska audytorów i biznesu, a w formułowaniu wniosków wesprze nas gość specjalny – Jacek Santorski, psycholog społeczny i psycholog biznesu, specjalizujący się w doradztwie dla top managerów.

Po zakończeniu części merytorycznej odbędzie się część integracyjna – wieczór z uroczystym bankietem i oprawą artystyczną w wykonaniu Krzysztofa Kiljańskiego i grupy SheMoans.

Zapisy i informacje dodatkowe:

Serwis poświęcony konferencji znajduje się pod adresem www.konferencjadwaswiaty.pl. Rejestracji dokonuje się bezpośrednio przez serwis. W sprawie większej ilości zgłoszeń organizator prosi o kontakt bezpośredni pod nr telefonu 22 862 54 70 / 80 lub mailowo: konferencja@kibr.waw.pl

Liczba miejsc jest ograniczona.

Część merytoryczna może być zaliczona jako samokształcenie (5 godzin) w ramach obligatoryjnego doskonalenia zawodowego biegłych rewidentów.

Program konferencji:

13:00 - 14:00 Rejestracja uczestników i powitalna kawa

14:00 - 14:15 Rozpoczęcie konferencji przez Przedstawiciela Ministerstwa Finansów i Prezesa Krajowej Rady Biegłych Rewidentów

14:15 - 14:45 Wyniki badania: Czym jest a czym może być dla spółki audyt.

Analiza rozbieżności na podstawie sondażu przeprowadzonego wśród biegłych rewidentów oraz przedsiębiorców. „Czym jest a czym może być dla spółki audyt?” Jakie kompetencje powinni rozwijać biegli rewidenci by stać się Audytorami XXI wieku?

14:45-16:00 Panel dyskusyjny: Audyt finansowy z perspektywy biegłego rewidenta i przedstawiciela biznesu. Jak zmienić obowiązek ustawowy w partnerstwo?

Czy zewnętrzny audytor jest firmie potrzebny i gdzie tak naprawdę tkwi wartość jego usług? Jaki jest styl pracy Audytora XXI wieku? Tym razem próbę odpowiedzi na te i inne pytania podejmą w dyskusji na żywo przedstawiciele świata biegłych rewidentów i biznesu, a w sformułowaniu wniosków wesprze ich ekspert – psycholog społeczny i psycholog biznesu, specjalizujący się w doradztwie dla top managerów.

Najważniejsze zagadnienia debaty:

  • Dwa światy audytora i biznesu – wzajemne oczekiwania oraz obawy przedsiębiorcy i biegłego rewidenta dot. przebiegu i efektów badania sprawozdania finansowego
  • Będzie Pan zadowolony… – najważniejsze korzyści ze współpracy z audytorem z punktu widzenia osoby zarządzającej firmą oraz właściciela spółki
  • Balansując na linie, przełamując lody, odchodząc od stereotypów – najskuteczniejsze praktyki budujące partnerskie relacje
  • Jak żyć (…)? – jak audytor może dostarczyć realną wartość biznesową dla spółki jednocześnie pozostając w zgodzie z prawem
  • Rzeczywistość potrafi zaskoczyć – reagowanie w sytuacjach nieprawidłowości i nadużyć
  • Mówić tak by być słyszanym – komunikacja w kluczowych momentach współpracy, prezentacja wyników audytu zarządowi spółki

Paneliści:

Piotr Ciski, Dyrektor zarządzający Sage w Polsce;

Ewa Jakubczyk Cały, Członek Komisji Nadzoru Audytowego, Członek Komisji Etyki przy KIBR;

Bogusława Matuszewska, CEO ‎Learning Systems Poland, była wiceprezes Polkomtel i PGE;

Jacek Santorski, Psycholog, coach biznesowy i trener, konsultant przedsiębiorstw w zakresie psychologii biznesu;

Roman Seredyński, Partner zarządzający grupą UHY ECA, biegły rewident;

16:00 - 16:30 Przerwa kawowa, networking.

16:30 - 17:45 Panel dyskusyjny: Sprawozdanie z badania i sprawozdania z innych usług dla przedsiębiorstw na miarę Audytora XXI wieku

W jaki sposób przygotować sformalizowane dokumenty, aby dostarczyć w nich wartość dla biznesu? Jakie inne usługi biegłego rewidenta mogą wesprzeć przedsiębiorcę w rozwoju jego firmy? Jak pokazać potencjał współpracy? W drugim panelu w dyskusji na te tematy wezmą udział: przedstawiciel Ministerstwa Finansów, członek komisji standaryzacji sprawozdań finansowych i kapituły The Best Annual Report, reprezentanci świata biegłych rewidentów i biznesu, a wspierać ich będzie ponownie ekspert – psycholog społeczny i psycholog biznesu, specjalizujący się w doradztwie dla top managerów.

Najważniejsze zagadnienia debaty:

  • Na pierwszy ogień – czyli kilka słów o obowiązkach formalnych związanych ze sprawozdaniem z badania i sprawozdaniem finansowym; znaczenie zmian dla biegłych rewidentów i przedsiębiorców
  • Podążając przetartą ścieżką… – jak zaadaptować zmiany zachodzące w zawartości raportu rocznego w dokumentach rewizyjnych. Dobre praktyki na podstawie doświadczeń konkursu The Best Annual Report
  • W poszukiwaniu Świętego Graala – gdzie tkwi tzw. „wartość dodana” opinii i raportu z badania oraz innych dokumentów sporządzanych przez biegłego rewidenta; komunikacja kluczowych argumentów
  • Więcej niż ustawa przewiduje – inne usługi jakie biegły rewident może dostarczyć, tak by stać się partnerem wspierającym przedsiębiorcę w rozwoju jego biznesu
  • Nie samym tytułem audytor żyje – jak biegły rewident może „sprzedać” swoje kompetencje? Komunikacja kluczowych atutów i potencjału zawodowego, rola innych kompetencji „miękkich”
  • Jak dwie połówki jabłka - rola komunikacji w osiąganiu sukcesu przez obie strony

Paneliści:

Przedstawiciel Ministerstwa Finansów,

Tomasz Konieczny, Partner PwC, członek komisji standaryzacji sprawozdań finansowych i kapituły The Best Annual Report;

Jacek Santorski, Psycholog, coach biznesowy i trener, konsultant przedsiębiorstw w zakresie psychologii biznesu;

Ewa Sowińska, Zastępca Prezesa Krajowej Rady Biegłych Rewidentów;

Dariusz Witkowski, Wiceprezes w Stowarzyszeniu Emitentów Giełdowych;

17:45 - 18:15 Podsumowanie merytoryczne - Jacek Santorski. Dwa światy – trzy role czyli audytor, prezes oraz zespół finansowy spółki w stereotypowym trójkącie dramatycznym.

Jak wymagać i egzekwować nie wchodząc w rolę prześladowcy? Jak pomagać nie wchodząc w rolę wybawiciela? Jak przypominać o swoich prawach nie wchodząc w rolę ofiary? Jak nie dać się wciągnąć w role i pułapki trójkąta dramatycznego? Jak stosować zasady zdrowej perswazji i budować partnerskie relacje.

18:15-18:30 Podsumowanie konferencji. Jak stworzyć partnerskie relacje i uzyskać realną wartość biznesową ze spotkania "dwóch światów"?

18:30 – Rozpoczęcie uroczystego bankietu

20:00 – Koncert Krzysztofa Kiljańskiego i grupy SheMoans

ok. 24:00 – Zakończenie bankietu

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Darowizna od brata ponad limit 36 120 zł. Jakie warunki muszą zostać spełnione, żeby nie stracić prawa do zwolnienia podatkowego?

Co robić gdy darowizna przekazana przez brata przekracza limit kwoty wolnej w wysokości 36 120 zł? Czy podlegała zwolnieniu od podatku od spadków i darowizn, pomimo że jest dokonywana z majątku wspólnego brata i jego małżonki? Jakie warunki muszą zostać spełnione, żeby nie stracić prawa do zwolnienia?

KSeF wymusi zmiany. Rejestry VAT i wydatki pracownicze po nowemu od 2026 roku

Wdrożenie Krajowego Systemu e-Faktur to jeden z najważniejszych projektów cyfryzacyjnych polskiej administracji podatkowej ostatnich lat. Od 1 lutego lub od 1 kwietnia 2026 roku – w zależności od poziomu sprzedaży w 2024 roku – podatnicy VAT będą zobowiązani do wystawiania faktur wyłącznie w formie elektronicznej za pośrednictwem KSeF. To nie tylko zmiana technologiczna, ale także rewolucja organizacyjna, która wymusi dostosowanie systemów księgowych, procesów wewnętrznych i codziennej pracy działów finansowych.

Kredyt EKOlogiczny 2025 – bezzwrotna dotacja dla firm na modernizację energetyczną. Jakie warunki trzeba spełnić?

Już od października 2025 r. przedsiębiorcy będą mogli ubiegać się o dofinansowanie z Kredytu EKOlogicznego – dotacji realizowanej w ramach programu Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki (FENG 3.01).

Obowiązkowy KSeF: kogo obejmie, jak fakturować w czasie awarii? Co czeka podatników VAT w 2026 roku?

Ponad pół rok dzieli przedsiębiorców od dnia, w którym elektroniczne fakturowanie stanie się w Polsce obowiązkowe. W zależności od poziomu sprzedaży w 2024 roku, firmy będą musiały dołączyć do Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) od 1 lutego lub od 1 kwietnia 2026 roku. Od tego momentu korzystanie z KSeF stanie się obowiązkowe dla wszystkich podatników VAT czynnych. Firmy mają już niewiele czasu, by dostosować swoje systemy, procedury i zespoły do nowych wymogów.

REKLAMA

Ulga termomodernizacyjna i zwolnienie z podatku dochodowego (PIT) dla osób realizujących przedsięwzięcia termomodernizacyjne. Najnowsze objaśnienia Ministra Finansów z 2025 r.

W dniu 30 czerwca 2025 r. Minister Finansów wydał objaśnienia podatkowe odnośnie form wsparcia przedsięwzięcia termomodernizacyjnego w podatku dochodowym od osób fizycznych. Objaśnienie te dotyczą rozwiązań podatkowych (ulga termomodernizacyjna i zwolnienie podatkowe), które wspierają przedsięwzięcie termomodernizacyjne na gruncie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (dalej „ustawa PIT”), oraz ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (dalej „ustawa o ryczałcie”). Objaśnienia zawierają ogólne wyjaśnienia przepisów prawa podatkowego oraz uwzględniają stan prawny obowiązujący na dzień 1 stycznia 2025 r. Objaśnienia podatkowe są wydawane przez ministra finansów na podstawie art. 14a § 1 pkt 2 ustawy – Ordynacja podatkowa z urzędu w celu zapewnienia jednolitego stosowania przepisów prawa podatkowego przez organy podatkowe. Warto w szczególności zwrócić uwagę na zmieniony wykaz wydatków uprawniających do odliczenia w ramach ulgi rehabilitacyjnej. Walorem tych objaśnień są także liczne przykłady wyjaśniające treść przepisów. Publikujemy poniżej pełną treść tych objaśnień.

Nowe tachografy nie aż tak inteligentne jak zakładano. Na jakie błędy muszą uważać kierowcy i firmy transportowe?

Od 19 sierpnia 2025 roku w przewozach międzynarodowych w UE wymagane będą już wyłącznie najnowsze tachografy inteligentne często oznaczane jako tachografy G2V2, czyli druga wersja tachografów inteligentnych. Obecnie w transporcie międzynarodowym stanowią one już większość tachografów. Choć nowe urządzenia rejestrujące miały za zadanie ułatwiać pracę firmom transportowym, to jednak są zawodne i mogą powodować wiele trudności przy rozliczaniu i kontroli czasu pracy kierowców. Na jakie błędy nowych smart tachografów trzeba uważać i jak skutecznie sobie z nimi radzić?

Patologiczna prywatyzacja majątku firm? Rada Przedsiębiorców wzywa rząd do pilnych zmian w prawie

Rada Przedsiębiorców alarmuje: niekontrolowane postępowania upadłościowe sprzyjają nadużyciom i grabieży majątku firm. W liście do premiera Donalda Tuska organizacja apeluje o zmiany legislacyjne, które mają zakończyć nieformalny system patologicznej prywatyzacji i chronić interes publiczny.

Jak korzystać w praktyce z procedury VAT OSS – rejestracja, rozliczenia, płatności, ewidencja

Procedura OSS (ang. One Stop Shop) obowiązuje w Polsce od 1 lipca 2021 r., jednak wciąż wiele firm nie zdaje sobie sprawy, jak bardzo może ona uprościć ich rozliczenia podatkowe w zakresie VAT. Choć na pierwszy rzut oka może wydawać się skomplikowana, przy wsparciu doświadczonego doradcy jej wdrożenie jest szybkie i efektywne, a korzyści z jej stosowania znaczące.

REKLAMA

Stawka VAT 0%: Jak poprawnie udokumentować dostawę wewnątrz UE, by nie stracić na podatku?

Wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów (WDT) może być opodatkowana stawką VAT 0%, ale tylko pod warunkiem spełnienia określonych wymogów formalnych. Sprawdź, czym dokładnie jest WDT, jakie dokumenty są niezbędne, by transakcja była zgodna z przepisami i jak uniknąć pułapek, które mogą skutkować dodatkowymi kosztami podatkowymi.

Urlop na samozatrudnieniu (kontrakt B2B) - komu przysługuje i co trzeba wiedzieć?

Zmęczenie i potrzeba oddechu od maili, telefonów i projektów to uczucia, które dobrze zna nie tylko pracownik etatowy. Coraz więcej samozatrudnionych prowadzących jednoosobowe działalności gospodarcze przyznaje wprost: chcieliby odpocząć, ale mają wątpliwości, co będzie się działo z ich firmą podczas dłuższej nieobecności. Często nie wiedzą nawet, jakie prawa do odpoczynku im przysługują. Wyjaśniamy, jakie mechanizmy prawne, podatkowe oraz organizacyjne mogą pomóc przedsiębiorcy złapać oddech.

REKLAMA