Kategorie

Konferencja KIBR „Dwa światy audytora i biznesu. Jak zmienić obowiązek ustawowy w partnerstwo” – 3 czerwca w Warszawie

Polska Izba Biegłych Rewidentów
Samorząd zawodowy biegłych rewidentów
„Jak uzyskać realną wartość biznesową ze współpracy biegłego rewidenta i przedsiębiorcy”- Konferencja KIBR, 3 czerwca w Warszawie
„Jak uzyskać realną wartość biznesową ze współpracy biegłego rewidenta i przedsiębiorcy”- Konferencja KIBR, 3 czerwca w Warszawie
Warszawski Oddział Krajowej Izby Biegłych Rewidentów organizuje konferencję „Dwa światy audytora i biznesu. Jak zmienić obowiązek ustawowy w partnerstwo”. Wydarzenie odbędzie się 3 czerwca 2016 r. w Arkadach Kubickiego Zamku Królewskiego w Warszawie. Nad konferencją patronat objęły m.in. Ministerstwo Finansów i Szkoła Główna Handlowa. Portal Infor.pl dołączył do grona patronów medialnych.

Dla kogo?

Konferencja przeznaczona jest dla przedstawicieli spółek współpracujących z audytorami, a także biegłych rewidentów i kandydatów na biegłych.

Dlaczego warto wziąć udział?

To pierwsze takie środowiskowe wydarzenie, które łączy świat biznesu z audytorami. Dlaczego jest to ważne? Ponieważ aż 2/3 przedsiębiorstw w trakcie audytów sprawozdań nie w pełni wykorzystuje potencjał biegłych rewidentów.

Konferencja koncentrować się będzie na współpracy i kształtowaniu relacji audytorów z przedstawicielami spółek, bazując na rzeczywistych, praktycznych doświadczeniach. W jakich obszarach jest firmie potrzebny zewnętrzny audytor i gdzie tak naprawdę tkwi wartość jego usług? Jaki jest styl pracy Audytora XXI wieku i w jaki sposób powinien on rozwijać swoje kompetencje? Jaka jest rola komunikacji w osiąganiu sukcesu przez obie strony? Oto pytania, na które poszukiwać będą odpowiedzi paneliści i eksperci.

Podczas konferencji zaprezentowane zostaną m.in. wyniki badania przeprowadzanego w obu środowiskach zawodowych. W panelach dyskusyjnych wezmą udział znakomici goście, przedstawiciele środowiska audytorów i biznesu, a w formułowaniu wniosków wesprze nas gość specjalny – Jacek Santorski, psycholog społeczny i psycholog biznesu, specjalizujący się w doradztwie dla top managerów.

Po zakończeniu części merytorycznej odbędzie się część integracyjna – wieczór z uroczystym bankietem i oprawą artystyczną w wykonaniu Krzysztofa Kiljańskiego i grupy SheMoans.

Zapisy i informacje dodatkowe:

Serwis poświęcony konferencji znajduje się pod adresem www.konferencjadwaswiaty.pl. Rejestracji dokonuje się bezpośrednio przez serwis. W sprawie większej ilości zgłoszeń organizator prosi o kontakt bezpośredni pod nr telefonu 22 862 54 70 / 80 lub mailowo: konferencja@kibr.waw.pl

Liczba miejsc jest ograniczona.

Część merytoryczna może być zaliczona jako samokształcenie (5 godzin) w ramach obligatoryjnego doskonalenia zawodowego biegłych rewidentów.

Program konferencji:

13:00 - 14:00 Rejestracja uczestników i powitalna kawa

14:00 - 14:15 Rozpoczęcie konferencji przez Przedstawiciela Ministerstwa Finansów i Prezesa Krajowej Rady Biegłych Rewidentów

14:15 - 14:45 Wyniki badania: Czym jest a czym może być dla spółki audyt.

Analiza rozbieżności na podstawie sondażu przeprowadzonego wśród biegłych rewidentów oraz przedsiębiorców. „Czym jest a czym może być dla spółki audyt?” Jakie kompetencje powinni rozwijać biegli rewidenci by stać się Audytorami XXI wieku?

14:45-16:00 Panel dyskusyjny: Audyt finansowy z perspektywy biegłego rewidenta i przedstawiciela biznesu. Jak zmienić obowiązek ustawowy w partnerstwo?

Czy zewnętrzny audytor jest firmie potrzebny i gdzie tak naprawdę tkwi wartość jego usług? Jaki jest styl pracy Audytora XXI wieku? Tym razem próbę odpowiedzi na te i inne pytania podejmą w dyskusji na żywo przedstawiciele świata biegłych rewidentów i biznesu, a w sformułowaniu wniosków wesprze ich ekspert – psycholog społeczny i psycholog biznesu, specjalizujący się w doradztwie dla top managerów.

Najważniejsze zagadnienia debaty:

  • Dwa światy audytora i biznesu – wzajemne oczekiwania oraz obawy przedsiębiorcy i biegłego rewidenta dot. przebiegu i efektów badania sprawozdania finansowego
  • Będzie Pan zadowolony… – najważniejsze korzyści ze współpracy z audytorem z punktu widzenia osoby zarządzającej firmą oraz właściciela spółki
  • Balansując na linie, przełamując lody, odchodząc od stereotypów – najskuteczniejsze praktyki budujące partnerskie relacje
  • Jak żyć (…)? – jak audytor może dostarczyć realną wartość biznesową dla spółki jednocześnie pozostając w zgodzie z prawem
  • Rzeczywistość potrafi zaskoczyć – reagowanie w sytuacjach nieprawidłowości i nadużyć
  • Mówić tak by być słyszanym – komunikacja w kluczowych momentach współpracy, prezentacja wyników audytu zarządowi spółki

Paneliści:

Piotr Ciski, Dyrektor zarządzający Sage w Polsce;

Ewa Jakubczyk Cały, Członek Komisji Nadzoru Audytowego, Członek Komisji Etyki przy KIBR;

Bogusława Matuszewska, CEO ‎Learning Systems Poland, była wiceprezes Polkomtel i PGE;

Jacek Santorski, Psycholog, coach biznesowy i trener, konsultant przedsiębiorstw w zakresie psychologii biznesu;

Roman Seredyński, Partner zarządzający grupą UHY ECA, biegły rewident;

16:00 - 16:30 Przerwa kawowa, networking.

16:30 - 17:45 Panel dyskusyjny: Sprawozdanie z badania i sprawozdania z innych usług dla przedsiębiorstw na miarę Audytora XXI wieku

W jaki sposób przygotować sformalizowane dokumenty, aby dostarczyć w nich wartość dla biznesu? Jakie inne usługi biegłego rewidenta mogą wesprzeć przedsiębiorcę w rozwoju jego firmy? Jak pokazać potencjał współpracy? W drugim panelu w dyskusji na te tematy wezmą udział: przedstawiciel Ministerstwa Finansów, członek komisji standaryzacji sprawozdań finansowych i kapituły The Best Annual Report, reprezentanci świata biegłych rewidentów i biznesu, a wspierać ich będzie ponownie ekspert – psycholog społeczny i psycholog biznesu, specjalizujący się w doradztwie dla top managerów.

Najważniejsze zagadnienia debaty:

  • Na pierwszy ogień – czyli kilka słów o obowiązkach formalnych związanych ze sprawozdaniem z badania i sprawozdaniem finansowym; znaczenie zmian dla biegłych rewidentów i przedsiębiorców
  • Podążając przetartą ścieżką… – jak zaadaptować zmiany zachodzące w zawartości raportu rocznego w dokumentach rewizyjnych. Dobre praktyki na podstawie doświadczeń konkursu The Best Annual Report
  • W poszukiwaniu Świętego Graala – gdzie tkwi tzw. „wartość dodana” opinii i raportu z badania oraz innych dokumentów sporządzanych przez biegłego rewidenta; komunikacja kluczowych argumentów
  • Więcej niż ustawa przewiduje – inne usługi jakie biegły rewident może dostarczyć, tak by stać się partnerem wspierającym przedsiębiorcę w rozwoju jego biznesu
  • Nie samym tytułem audytor żyje – jak biegły rewident może „sprzedać” swoje kompetencje? Komunikacja kluczowych atutów i potencjału zawodowego, rola innych kompetencji „miękkich”
  • Jak dwie połówki jabłka - rola komunikacji w osiąganiu sukcesu przez obie strony

Paneliści:

Przedstawiciel Ministerstwa Finansów,

Tomasz Konieczny, Partner PwC, członek komisji standaryzacji sprawozdań finansowych i kapituły The Best Annual Report;

Jacek Santorski, Psycholog, coach biznesowy i trener, konsultant przedsiębiorstw w zakresie psychologii biznesu;

Ewa Sowińska, Zastępca Prezesa Krajowej Rady Biegłych Rewidentów;

Dariusz Witkowski, Wiceprezes w Stowarzyszeniu Emitentów Giełdowych;

17:45 - 18:15 Podsumowanie merytoryczne - Jacek Santorski. Dwa światy – trzy role czyli audytor, prezes oraz zespół finansowy spółki w stereotypowym trójkącie dramatycznym.

Jak wymagać i egzekwować nie wchodząc w rolę prześladowcy? Jak pomagać nie wchodząc w rolę wybawiciela? Jak przypominać o swoich prawach nie wchodząc w rolę ofiary? Jak nie dać się wciągnąć w role i pułapki trójkąta dramatycznego? Jak stosować zasady zdrowej perswazji i budować partnerskie relacje.

18:15-18:30 Podsumowanie konferencji. Jak stworzyć partnerskie relacje i uzyskać realną wartość biznesową ze spotkania "dwóch światów"?

18:30 – Rozpoczęcie uroczystego bankietu

20:00 – Koncert Krzysztofa Kiljańskiego i grupy SheMoans

ok. 24:00 – Zakończenie bankietu

Dowiedz się więcej z naszej publikacji
Przeciwdziałanie praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu. Obowiązki biur rachunkowych z aktywnymi drukami online
Przeciwdziałanie praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu. Obowiązki biur rachunkowych z aktywnymi drukami online
Tylko teraz
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Księgowość
    1 sty 2000
    16 wrz 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Kantor wymiany walut - wymogi formalne

    Prowadzenie kantoru wymiany walut to jedna z tych form działalności, które w ostatnich latach cieszą się ogromną popularnością. Łatwy dostęp do podróżowania i powszechność emigracji z kraju np. w celach zarobkowych, to główne powody, dla których taki biznes jest szczególnie opłacalny. Kantor to punkt usługowy oferujący sprzedaż i zakup obcej waluty po określonych kursach. Wydawałoby się, że to dość prosta sprawa, jednak samo założenie takiej firmy nie jest łatwe. Jeżeli chcemy prowadzić kantor, musimy uzyskać zezwolenie i spełnić kilka istotnych warunków.

    Wirtualna kasa fiskalna nie będzie musiała drukować paragonów

    Wirtualne kasy fiskalne. Kasa fiskalna w postaci oprogramowania (czyli tzw. wirtualna kasa fiskalna) nie będzie musiała drukować paragonów, jeśli została umieszczona w urządzeniach do automatycznej sprzedaży towarów i usług. Taka zmiana wynika z projektu rozporządzenia Ministra Finansów, Funduszy i Polityki Regionalnej opublikowanego w czwartek 16 września 2021 r. na stronach Rządowego Centrum Legislacji.

    Kwota wolna od podatku w 2022 roku

    Kwota wolna od podatku. W ramach Polskiego Ładu ustawodawca proponuje podwyższenie do 30 000 zł kwoty wolnej od podatku. Zmiana ma wejść w życie od 2022 roku.

    Składy podatkowe - zmiany w akcyzie

    Składy podatkowe. Jeśli dany podmiot przejmie od innego skład podatkowy, to dotychczasowy posiadacz składu nie będzie musiał zapłacić akcyzy od produktów znajdujących się w nim - przewiduje projekt nowelizacji ustawy o podatku akcyzowym, który trafi do dalszych prac w sejmowej komisji energii.

    Czy dobrowolne opłaty za toalety podlegają VAT?

    Dobrowolne opłaty za toalety a VAT. Czy otrzymane środki pieniężne (dobrowolne opłaty za skorzystanie z toalety) powinny być uznane za podlegające opodatkowaniu podatkiem VAT wynagrodzenie z tytułu świadczonych usług?

    TSUE kontra Belgia. Zwolnienia podatkowe niezgodne z prawem UE

    Zwolnienia podatkowe. Trybunał Sprawiedliwości UE orzekł, że zwolnienia podatkowe przyznawane przez Belgię przedsiębiorstwom międzynarodowym stanowią system pomocy państwowej niezgodnej z prawem Unii. Przyznał tym samym rację Komisji Europejskiej i uchylił wyrok Sądu UE z 2019 roku.

    Jaka stawka ryczałtu od przychodów z działalności produkcyjnej (wytwórczej)

    Stawka ryczałtu dla działalności produkcyjnej. Ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych można opodatkować przychody osiągane przez osoby fizyczne prowadzące pozarolniczą działalność gospodarczą. Przychody z działalności produkcyjnej (wytwórczej) mogą być opodatkowane albo stawką 8,5% albo 5,5%. Od czego zależy zastosowanie jednej z tych stawek do działalności produkcyjnej?

    Grzywny za przestępstwa i wykroczenia skarbowe w 2022 roku

    Grzywny za przestępstwa i wykroczenia skarbowe w 2022 roku. W roku 2022 podatnikom grozić będą wyższe niż w 2021 r. kwoty grzywien, jakie można wymierzyć za popełnienie przestępstwa skarbowego lub wykroczenia skarbowego.

    Kiedy e-faktury będą obligatoryjne? Jak się przygotować?

    E-faktury. Z końcem sierpnia br. Rada Ministrów przyjęła projekt zmian do ustawy VAT wdrażającej Krajowy System e-Faktur (KSeF). Choć początkowo z powyższego rozwiązania będzie można korzystać dobrowolnie, już od 2023 roku stanie się ono obligatoryjne. Jakie są korzyści i wyzwania dla przedsiębiorców wynikające z jego wdrożenia?

    Prosta Spółka Akcyjna – jak założyć, jak działa

    Prosta Spółka Akcyjna (PSA) jest szczególnie atrakcyjna dla młodych innowatorów, którzy dysponują unikalnym know-how i chcą otworzyć biznes, ale nie mają na to własnego majątku. Możesz ją szybko zarejestrować, a jej obsługa jest bardzo prosta. O tym, jak krok po kroku założyć PSA i jakie płyną z tego korzyści dla przedsiębiorców, rozmawiali 15 września 2021 r. uczestniczy konferencji online, zorganizowanej przez Ministerstwo Rozwoju i Technologii we współpracy z Ministerstwem Sprawiedliwości.

    Drugi samochód w jednoosobowej działalności a koszty podatkowe

    Samochód w działalności gospodarczej. W związku z tym, że przepisy nie zabraniają posiadania więcej niż jednego samochodu w ramach prowadzenia jednoosobowej działalności gospodarczej, przedsiębiorcy decydują się na zakup kolejnego pojazdu do swojej działalności. Część z nich ma jednak pewne wątpliwości i dostrzega potencjalne ryzyko podatkowe związane z zakupem drugiego auta. Dlatego decyduje się wystąpić o potwierdzenie planowanego zakupu oraz jego skutków podatkowych w ramach interpretacji indywidualnej. Stanowisko fiskusa jest korzystne dla podatników, jednak zawiera pewne warunki.

    Polski Ład. Przedsiębiorcy będą rezygnować z podatku liniowego

    Polski Ład. Około 700 tys. przedsiębiorców rozliczających się podatkiem liniowym zostanie najmocniej dotkniętych planowanymi zmianami w ramach Polskiego Ładu. Zwiększenie im obciążeń, nawet jeśli wyniesie 4,9 proc. zamiast 9 proc., bez możliwości odliczenia kwoty wolnej od podatku, czyli planowanych 30 tys. zł, może spowodować, że część przedsiębiorców zrezygnuje z tej formy opodatkowania. – Tymczasem od 2004 roku, kiedy ją wprowadzono, przyniosła ona wiele korzyści zarówno dla firm, jak i budżetu państwa – mówi Rzecznik MŚP Adam Abramowicz, który zbiera podpisy pod petycją w sprawie zablokowania niekorzystnych zmian. Podpisało ją już ponad 52 tys. osób.

    Polski Ład a „szara strefa” w zatrudnieniu

    Polski Ład a „szara strefa” w zatrudnieniu. Według raportu Głównego Urzędu Statystycznego skala „szarej strefy” w zatrudnieniu w Polsce szacowana jest na 880 tysięcy osób (ok. 5,4% ogólnej liczby pracujących) [1]. Trzeba jednak zaznaczyć, że badania statystyczne nie odkrywają rzeczywistej skali zjawiska. Realnie praca nierejestrowana może obejmować nawet 16% osób w wieku produkcyjnym [2].

    Polski Ład. Kontrola podatkowa na wniosek

    Polski Ład. Podatnik, który dostanie od szefa Krajowej Administracji Skarbowej ostrzeżenie przed podejrzanym kontrahentem, będzie mógł wnioskować o przeprowadzenie kontroli podatkowej w zakresie będącym przedmiotem tego ostrzeżenia.

    Przekształcasz działalność gospodarczą w jednoosobową sp. z o.o.? Sprawdź co zmieni się w Twojej księgowości!

    Zmiana dotychczasowej formy prawnej firmy z jednoosobowej działalności gospodarczej na spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością oznacza rewolucję w obowiązkach księgowych. Jeśli przed przekształceniem prowadziłeś podatkową księgę przychodów i rozchodów, zakładając spółkę z o.o. musi przejść na księgi rachunkowe.

    PIT od działalności gospodarczej w 2022 roku - skala podatkowa, podatek liniowy, ryczałt

    PIT od działalności gospodarczej w 2022 roku. Kluczowym elementem nowego Polskiego Ładu są istotne zmiany w podatkach. Zmiany te obejmą system opodatkowania działalności gospodarczej w Polsce, wsparcie innowacyjnych rozwiązań, pobudzenie inwestycji o nowe rozwiązania dla inwestorów strategicznych.

    Ulga na powrót od 1 stycznia 2022 r.

    Ulga na powrót. Polski Ład przewiduje wprowadzenie ulgi w podatku dochodowym dla podatników osiedlających się w Polsce, tzw. ulga na powrót. Proponuje się, aby ulga na powrót weszła w życie z dniem 1 stycznia 2022 r. Kto będzie miał prawo do nowej ulgi i jaka będzie jej wysokość?

    Tarcza Finansowa PFR dla Dużych Firm - wnioski do 30 września

    Tarcza Finansowa PFR dla Dużych Firm. Polski Fundusz Rozwoju ponownie uruchomił Tarczę Finansową dla Dużych Firm. 14 września 2021 r. PFR poinformował o udostępnieniu możliwości składania wniosków o finansowanie preferencyjne w ramach tej Tarczy. Finansowanie służy pokryciu szkody powstałej na skutek zakłóceń w funkcjonowaniu gospodarki w związku z COVID-19. Program został uruchomiony w związku z przyjęciem przez Radę Ministrów zmian do programu rządowego Tarczy Finansowej Polskiego Funduszu Rozwoju dla Dużych Firm, po uzyskaniu uprzednio decyzji Komisji Europejskiej. Termin na zgłoszenie wniosków upływa 30 września 2021 r.

    Minimalne wynagrodzenie za pracę w 2022 roku - 3010 zł

    Minimalne wynagrodzenie za pracę w 2022 roku. Na posiedzeniu w dniu 14 września 2021 r. Rada Ministrów przyjęła rozporządzenie w sprawie minimalnego wynagrodzenia za pracę w 2022 roku. W przyszłym roku minimalne pensje wzrosną do kwoty 3010 zł, natomiast minimalna stawka godzinowa wynosić będzie 19,70 zł.

    Polski Ład w podatkach - skutki dla podatników PIT i CIT

    Polski Ład w podatkach. W związku z Polskim Ładem skokowy wzrost obciążeń czeka przedsiębiorców płacących PIT, część osób opodatkowanych liniowo może zainteresować się ryczałtem, wreszcie dostępny dla wielu podatników będzie estoński CIT- mówi PAP partner w kancelarii KNDP Marek Kolibski. Według niego kontrowersje budzi tryb wprowadzania zmian - mają zacząć obowiązywać za niecałe 4 miesiące.

    PIT za 2020 r. Podatnicy odliczyli 7,5 mld zł ulgi termomodernizacyjnej

    Ulga termomodernizacyjna. Według wstępnych danych z rozliczeń PIT za 2020 r. z ulgi termomodernizacyjnej skorzystało ponad 450 tys. podatników, ponad dwa razy więcej niż za 2019 r. - wynika z danych resortu finansów. Za 2020 r. odliczono w ten sposób 7,5 mld zł.; za 2019 r. było to 3,2 mld zł.

    Oskarżenie o udział w karuzeli VAT

    Sankcje za udział w karuzeli VAT. Przedsiębiorca wygrał ze skarbówką, bo jej organ, nie analizując dowodów, automatycznie uznał go za przestępcę, powielając ustalenia innego organu.

    Progi podatkowe w 2022 roku

    Progi podatkowe. W ramach Polskiego Ładu ustawodawca proponuje podwyższenie do 120 000 zł progu dochodów, po przekroczeniu którego ma zastosowanie 32% stawka podatku. Zmiana miałaby wejść w życie od 2022 roku.

    Tax Free od 1 stycznia 2022 r. Obowiązek rejestracji

    Tax Free. Od 1 stycznia 2022 r. wszyscy sprzedawcy w systemie zwrotu podatku VAT podróżnym będą mieć obowiązek wystawiania dokumentów Tax Free w formie elektronicznej. Trwa rejestracja podmiotów, które będą chciały sprzedawać w systemie Tax Free po 1 stycznia 2022 r.

    Polski Ład to wzrost kosztów obsługi księgowej

    Polski Ład. Reforma podatkowa spowoduje masowe ruchy przedsiębiorców szukających możliwości optymalizacji biznesu i wpłynie na wzrost kosztów obsługi księgowej - mówią eksperci o pakiecie podatkowym Polskiego Ładu. Ich zdaniem na zmianach skorzystają pracownicy etatowi, ale i tak zyski zje inflacja.