REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Konferencja KIBR „Dwa światy audytora i biznesu. Jak zmienić obowiązek ustawowy w partnerstwo” – 3 czerwca w Warszawie

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Polska Izba Biegłych Rewidentów
Samorząd zawodowy biegłych rewidentów
„Jak uzyskać realną wartość biznesową ze współpracy biegłego rewidenta i przedsiębiorcy”- Konferencja KIBR, 3 czerwca w Warszawie
„Jak uzyskać realną wartość biznesową ze współpracy biegłego rewidenta i przedsiębiorcy”- Konferencja KIBR, 3 czerwca w Warszawie

REKLAMA

REKLAMA

Warszawski Oddział Krajowej Izby Biegłych Rewidentów organizuje konferencję „Dwa światy audytora i biznesu. Jak zmienić obowiązek ustawowy w partnerstwo”. Wydarzenie odbędzie się 3 czerwca 2016 r. w Arkadach Kubickiego Zamku Królewskiego w Warszawie. Nad konferencją patronat objęły m.in. Ministerstwo Finansów i Szkoła Główna Handlowa. Portal Infor.pl dołączył do grona patronów medialnych.

REKLAMA

Dla kogo?

Konferencja przeznaczona jest dla przedstawicieli spółek współpracujących z audytorami, a także biegłych rewidentów i kandydatów na biegłych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dlaczego warto wziąć udział?

To pierwsze takie środowiskowe wydarzenie, które łączy świat biznesu z audytorami. Dlaczego jest to ważne? Ponieważ aż 2/3 przedsiębiorstw w trakcie audytów sprawozdań nie w pełni wykorzystuje potencjał biegłych rewidentów.

Konferencja koncentrować się będzie na współpracy i kształtowaniu relacji audytorów z przedstawicielami spółek, bazując na rzeczywistych, praktycznych doświadczeniach. W jakich obszarach jest firmie potrzebny zewnętrzny audytor i gdzie tak naprawdę tkwi wartość jego usług? Jaki jest styl pracy Audytora XXI wieku i w jaki sposób powinien on rozwijać swoje kompetencje? Jaka jest rola komunikacji w osiąganiu sukcesu przez obie strony? Oto pytania, na które poszukiwać będą odpowiedzi paneliści i eksperci.

Podczas konferencji zaprezentowane zostaną m.in. wyniki badania przeprowadzanego w obu środowiskach zawodowych. W panelach dyskusyjnych wezmą udział znakomici goście, przedstawiciele środowiska audytorów i biznesu, a w formułowaniu wniosków wesprze nas gość specjalny – Jacek Santorski, psycholog społeczny i psycholog biznesu, specjalizujący się w doradztwie dla top managerów.

Po zakończeniu części merytorycznej odbędzie się część integracyjna – wieczór z uroczystym bankietem i oprawą artystyczną w wykonaniu Krzysztofa Kiljańskiego i grupy SheMoans.

Zapisy i informacje dodatkowe:

Serwis poświęcony konferencji znajduje się pod adresem www.konferencjadwaswiaty.pl. Rejestracji dokonuje się bezpośrednio przez serwis. W sprawie większej ilości zgłoszeń organizator prosi o kontakt bezpośredni pod nr telefonu 22 862 54 70 / 80 lub mailowo: konferencja@kibr.waw.pl

Liczba miejsc jest ograniczona.

Część merytoryczna może być zaliczona jako samokształcenie (5 godzin) w ramach obligatoryjnego doskonalenia zawodowego biegłych rewidentów.

Program konferencji:

13:00 - 14:00 Rejestracja uczestników i powitalna kawa

14:00 - 14:15 Rozpoczęcie konferencji przez Przedstawiciela Ministerstwa Finansów i Prezesa Krajowej Rady Biegłych Rewidentów

14:15 - 14:45 Wyniki badania: Czym jest a czym może być dla spółki audyt.

Analiza rozbieżności na podstawie sondażu przeprowadzonego wśród biegłych rewidentów oraz przedsiębiorców. „Czym jest a czym może być dla spółki audyt?” Jakie kompetencje powinni rozwijać biegli rewidenci by stać się Audytorami XXI wieku?

14:45-16:00 Panel dyskusyjny: Audyt finansowy z perspektywy biegłego rewidenta i przedstawiciela biznesu. Jak zmienić obowiązek ustawowy w partnerstwo?

Czy zewnętrzny audytor jest firmie potrzebny i gdzie tak naprawdę tkwi wartość jego usług? Jaki jest styl pracy Audytora XXI wieku? Tym razem próbę odpowiedzi na te i inne pytania podejmą w dyskusji na żywo przedstawiciele świata biegłych rewidentów i biznesu, a w sformułowaniu wniosków wesprze ich ekspert – psycholog społeczny i psycholog biznesu, specjalizujący się w doradztwie dla top managerów.

Najważniejsze zagadnienia debaty:

  • Dwa światy audytora i biznesu – wzajemne oczekiwania oraz obawy przedsiębiorcy i biegłego rewidenta dot. przebiegu i efektów badania sprawozdania finansowego
  • Będzie Pan zadowolony… – najważniejsze korzyści ze współpracy z audytorem z punktu widzenia osoby zarządzającej firmą oraz właściciela spółki
  • Balansując na linie, przełamując lody, odchodząc od stereotypów – najskuteczniejsze praktyki budujące partnerskie relacje
  • Jak żyć (…)? – jak audytor może dostarczyć realną wartość biznesową dla spółki jednocześnie pozostając w zgodzie z prawem
  • Rzeczywistość potrafi zaskoczyć – reagowanie w sytuacjach nieprawidłowości i nadużyć
  • Mówić tak by być słyszanym – komunikacja w kluczowych momentach współpracy, prezentacja wyników audytu zarządowi spółki

Paneliści:

Piotr Ciski, Dyrektor zarządzający Sage w Polsce;

Ewa Jakubczyk Cały, Członek Komisji Nadzoru Audytowego, Członek Komisji Etyki przy KIBR;

Bogusława Matuszewska, CEO ‎Learning Systems Poland, była wiceprezes Polkomtel i PGE;

Jacek Santorski, Psycholog, coach biznesowy i trener, konsultant przedsiębiorstw w zakresie psychologii biznesu;

Roman Seredyński, Partner zarządzający grupą UHY ECA, biegły rewident;

16:00 - 16:30 Przerwa kawowa, networking.

16:30 - 17:45 Panel dyskusyjny: Sprawozdanie z badania i sprawozdania z innych usług dla przedsiębiorstw na miarę Audytora XXI wieku

W jaki sposób przygotować sformalizowane dokumenty, aby dostarczyć w nich wartość dla biznesu? Jakie inne usługi biegłego rewidenta mogą wesprzeć przedsiębiorcę w rozwoju jego firmy? Jak pokazać potencjał współpracy? W drugim panelu w dyskusji na te tematy wezmą udział: przedstawiciel Ministerstwa Finansów, członek komisji standaryzacji sprawozdań finansowych i kapituły The Best Annual Report, reprezentanci świata biegłych rewidentów i biznesu, a wspierać ich będzie ponownie ekspert – psycholog społeczny i psycholog biznesu, specjalizujący się w doradztwie dla top managerów.

Najważniejsze zagadnienia debaty:

  • Na pierwszy ogień – czyli kilka słów o obowiązkach formalnych związanych ze sprawozdaniem z badania i sprawozdaniem finansowym; znaczenie zmian dla biegłych rewidentów i przedsiębiorców
  • Podążając przetartą ścieżką… – jak zaadaptować zmiany zachodzące w zawartości raportu rocznego w dokumentach rewizyjnych. Dobre praktyki na podstawie doświadczeń konkursu The Best Annual Report
  • W poszukiwaniu Świętego Graala – gdzie tkwi tzw. „wartość dodana” opinii i raportu z badania oraz innych dokumentów sporządzanych przez biegłego rewidenta; komunikacja kluczowych argumentów
  • Więcej niż ustawa przewiduje – inne usługi jakie biegły rewident może dostarczyć, tak by stać się partnerem wspierającym przedsiębiorcę w rozwoju jego biznesu
  • Nie samym tytułem audytor żyje – jak biegły rewident może „sprzedać” swoje kompetencje? Komunikacja kluczowych atutów i potencjału zawodowego, rola innych kompetencji „miękkich”
  • Jak dwie połówki jabłka - rola komunikacji w osiąganiu sukcesu przez obie strony

Paneliści:

Przedstawiciel Ministerstwa Finansów,

Tomasz Konieczny, Partner PwC, członek komisji standaryzacji sprawozdań finansowych i kapituły The Best Annual Report;

Jacek Santorski, Psycholog, coach biznesowy i trener, konsultant przedsiębiorstw w zakresie psychologii biznesu;

Ewa Sowińska, Zastępca Prezesa Krajowej Rady Biegłych Rewidentów;

Dariusz Witkowski, Wiceprezes w Stowarzyszeniu Emitentów Giełdowych;

17:45 - 18:15 Podsumowanie merytoryczne - Jacek Santorski. Dwa światy – trzy role czyli audytor, prezes oraz zespół finansowy spółki w stereotypowym trójkącie dramatycznym.

Jak wymagać i egzekwować nie wchodząc w rolę prześladowcy? Jak pomagać nie wchodząc w rolę wybawiciela? Jak przypominać o swoich prawach nie wchodząc w rolę ofiary? Jak nie dać się wciągnąć w role i pułapki trójkąta dramatycznego? Jak stosować zasady zdrowej perswazji i budować partnerskie relacje.

18:15-18:30 Podsumowanie konferencji. Jak stworzyć partnerskie relacje i uzyskać realną wartość biznesową ze spotkania "dwóch światów"?

18:30 – Rozpoczęcie uroczystego bankietu

20:00 – Koncert Krzysztofa Kiljańskiego i grupy SheMoans

ok. 24:00 – Zakończenie bankietu

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zatrudnianie cudzoziemców - zmiany od 1 czerwca 2025 r. Dodatkowe przesłanki odmowy wydania zezwolenia, rejestr umów o pracę, legalność pobytu obywateli Ukrainy, cyfrowe wnioski i wyższe kary

Nowe przepisy dotyczące zasad zatrudniania cudzoziemców w Polsce zaczną obowiązywać od 1 czerwca 2025 roku. Regulacje określają warunki, na jakich możliwe będzie legalne powierzenie pracy obcokrajowcom. Sprawdzamy, czy nowe przepisy wprowadzają ułatwienia i w jaki sposób zmieniają procedurę zatrudniania cudzoziemców.

Kary umowne a koszty podatkowe – korzystny wyrok dla podatników

W wyroku z 6 maja 2025 r., sygn. II FSK 1012/22 Naczelny Sąd Administracyjny zgodził się z stanowiskiem, że kary umowne mogą być zaliczane do kosztów uzyskania przychodu, jeżeli niewykonanie dostawy - nie wynikało z winy spółki. Niepewność w tej sprawie wynikała z wykładni art. 16 ust 1 pkt 22 ustawy o CIT, w którym określono jakie kary umowne i odszkodowania nie mogą być uznane za koszty podatkowe. W orzecznictwie przepis ten jest interpretowany literalnie, uznając że pozostałe rodzaje wypłat odszkodowawczych niż wskazane w przepisie mogą być uznane za koszt podatkowy.

Czy zawód księgowego powinien być certyfikowany? Ministerstwo Finansów analizuje możliwe zmiany

Od 2014 roku w Polsce nie można już uzyskać certyfikatu księgowego wydanego przez Ministra Finansów. W wyniku przeprowadzonej wówczas deregulacji zawód księgowego został formalnie otwarty – obecnie nie wymaga żadnych licencji ani zezwoleń państwowych. Choć miało to na celu ułatwienie dostępu do zawodu, skutki tej zmiany do dziś budzą mieszane opinie w branży. Temat ten nie jest również obojętny dla Ministerstwa Finansów.

Kto i kiedy może ponieść odpowiedzialność karną za niezłożenie wniosku o upadłość spółki handlowej (np. sp. z o.o.)

Złożenie wniosku o ogłoszenie upadłości spółki handlowej to obowiązek, który spoczywa na barkach między innymi członków zarządu i likwidatorów. Niezgłoszenie wniosku o ogłoszenie upadłości spółki pomimo powstania warunków uzasadniających upadłość spółki jest przestępstwem, które zostało uregulowane nie w Kodeksie karnym, a w Kodeksie spółek handlowych.

REKLAMA

Komunikat ZUS: 2 czerwca 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców. Chodzi o zwrot nadpłaconej składki zdrowotnej

Zakład Ubezpieczeń Społecznych przypomina przedsiębiorcom, że do 2 czerwca 2025 r. należy zweryfikować i odesłać przez PUE/eZUS wniosek o zwrot nadpłaconej składki zdrowotnej.

ZUS odbiera zasiłki za błędy dotyczące składek sprzed 2022 roku – Rzecznik MŚP interweniuje

Do Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców wpływa coraz więcej dramatycznych spraw dotyczących decyzji Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, w których organ odmawia wypłaty świadczeń zasiłkowych, wskazując, że przedsiębiorcy nie podlegają ubezpieczeniu chorobowemu za okres sprzed 2022 roku.

Podatnik zapłacił zaległy podatek ale nie zatrzymało to egzekucji. Urząd skarbowy wykorzystał pomyłkę w przelewie. Winą obarczył podatnika i automatyzację systemu

Absurdów podatkowych nie brakuje. Dla przykładu można podać historię przedsiębiorcy, który nie uregulował w terminie podatku, za co otrzymał upomnienie z urzędu skarbowego. Dokonując wpłaty, popełnił niezamierzony błąd, który spowodował kolejne konsekwencje. W efekcie na jego koncie jednocześnie wystąpiła niedopłata i nadpłata podatku. Ministerstwo Finansów, komentując ww. sprawę, wskazuje obowiązujące przepisy, zaś eksperci przekonują, że urzędnicy mogli zachować się inaczej. Resort zaznacza, że proces obsługi wpłat podatników jest zautomatyzowany, a w opisywanej sytuacji nie można mówić o błędzie systemowym. Wśród znawców tematu nie brakuje opinii, że zbyt sztywne przepisy i procedury podatkowe mogą właściwie stanowić pułapkę dla przedsiębiorców.

PKWiU 2025 - nowa klasyfikacja statystyczna wyrobów i usług jeszcze w 2025 roku

W wykazie prac legislacyjnych rządu opublikowano niedawno Projekt rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU). Nowa PKWiU 2025 zastąpi obecnie obowiązującą PKWiU 2015. Od kiedy?

REKLAMA

Bezpłatny webinar: Rozliczanie branży budowlanej i deweloperskiej. Jak uniknąć najczęstszych błędów?

Branża budowlana i deweloperska to sektory, w których każdy szczegół w rozliczeniach finansowych ma znaczenie, a konsekwencje popełnianych błędów mogą być daleko idące. Zarówno w księgach rachunkowych, jak i w rozliczeniach podatkowych precyzyjna klasyfikacja realizowanych prac jest kluczowa.

Usługi dietetyczne są zwolnione z VAT. Ale nie te dla osób zdrowych. Dlaczego?

Usługi dietetyczne, które nie korzystają ze zwolnienia przedmiotowego (związanego z celem medycznym), w szeregu przypadków nie mogą również korzystać ze zwolnienia podmiotowego (limit obrotów do 200 000 zł rocznie). Oznacza to, że dietetycy świadczący usługi doradztwa w zakresie dietetyki (konsultacji indywidualnych) opodatkowane VAT muszą zarejestrować się jako czynni podatnicy VAT, niezależnie od wysokości swoich obrotów i doliczać do ceny swoich usług netto podatek VAT w stawce 23%. Problem w tym, że wiele usług dietetyków ma charakter złożony (szkolenia z zakresu diet, podawanie w internecie pakietów diet dla osób zaliczanych do określonych kategorii wiekowych itp). Dlaczego usługi dietetyków świadczone na rzecz osób zdrowych nie korzystają ze zwolnienia z VAT wyjaśnił WSA w Gliwicach w wyroku z 29 stycznia 2025 r.

REKLAMA