REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowe zasady prowadzenia kontroli przedsiębiorców na gruncie reformy KAS - spotkanie

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Accace Polska
Kompleksowa obsługa prawna, doradztwo podatkowe, doradztwo transakcyjne, outsourcing księgowości, kadr i płac.
Nowe zasady prowadzenia kontroli przedsiębiorców na gruncie reformy KAS - spotkanie
Nowe zasady prowadzenia kontroli przedsiębiorców na gruncie reformy KAS - spotkanie

REKLAMA

REKLAMA

Accace Polska zaprasza na bezpłatne spotkanie, na którym zostaną omówione najważniejsze kwestie związane z zasadami kontroli przedsiębiorców przez organy Krajowej Administracji Skarbowej. Spotkanie odbędzie się 15 marca 2018 r. w Warszawie. Portal infor.pl jest patronem medialnym tego wydarzenia.

Zakres tematyczny

Wprowadzenie z dniem 1 marca 2017 r. Krajowej Administracji Skarbowej spowodowało całkowitą reorganizację struktury oraz sposobu funkcjonowania organów podatkowych. Sam fakt zwiększenia uprawnień kontrolujących oraz zaostrzenie sankcji może wzbudzać dużą dozę niepewności oraz obaw wśród podatników. Celem naszego spotkania z Państwem będzie szczegółowe omówienie zmian przepisów, jak również zwrócenie uwagi na aspekty praktyczne prowadzonych procedur kontrolnych.

REKLAMA

REKLAMA

Autopromocja

W trakcie spotkania zostaną poruszone kwestie dotyczące m.in.:

- zasad wszczęcia i prowadzenia poszczególnych procedur kontrolnych;

- praw i obowiązków w relacji podatnik – kontrolujący;

REKLAMA

- postępowania dowodowego (w tym składanie wyjaśnień, dostarczanie dokumentów);

Dalszy ciąg materiału pod wideo

- roli pełnomocnika w trakcie kontroli podatkowej;

- wzmożonych kontroli na gruncie podatku VAT i związanych z tym sankcji (dodatkowe zobowiązanie podatkowe, kwota podwyższonych odsetek, odpowiedzialność karnoskarbowa oraz utrata statusu czynnego podatnika VAT).

Mamy nadzieję, że przekazana przez nas wiedza i doświadczenie pomogą Państwu lepiej przygotować się na wypadek potencjalnej kontroli. Świadomość mechanizmu działania organów kontroli skarbowej i podatkowej z pewnością wpływa na ograniczenie ryzyka wydania niekorzystnego rozstrzygnięcia dla podatnika lub może złagodzić jego negatywne skutki w prowadzonej działalności gospodarczej.

Na spotkanie zapraszamy w szczególności pracowników działów finansowych, księgowych, przedsiębiorców oraz członków organów zarządzających Spółek.

Polecamy: JPK_VAT 2018

Polecamy: Wybrane zmiany w PIT i CIT 2018

Prelegenci

Agata Nieżychowska, Tax Advisor | Tax Director, Accace

Agata Nieżychowska jest doradcą podatkowym z ponad 15-letnim doświadczeniem w obszarze doradztwa podatkowego, które zdobywała w jednej z firm tzw. wielkiej czwórki oraz w renomowanych międzynarodowych kancelariach prawnych. Zajmowała się przede wszystkim kompleksowym i stałym wsparciem podatkowym podmiotów z sektora nieruchomości, branży energetycznej, w tym energetyki odnawialnej, farmaceutycznej, FMCG, mediów i reklamy oraz funduszy inwestycyjnych. Prowadziła liczne projekty optymalizacji podatkowej, restrukturyzacji, fuzji i przejęć, nabywania i zbywania aktywów, w tym dla międzynarodowych grup kapitałowych i czołowych międzynarodowych funduszy inwestycyjnych. Nadzorowała kompleksowe przeglądy podatkowe, w tym przed i po transakcyjne przeglądy typu due diligence oraz tax compliance. Specjalizuje się w zagadnieniach z zakresu podatku CIT, w tym cen transferowych, podatku VAT, podatku od nieruchomości oraz akcyzy.

Agata Nieżychowska ukończyła Wydział Prawa i Administracji na Uniwersytecie Szczecińskim. Biegle posługuje się językiem angielskim oraz francuskim.

Katarzyna Rogowska Tax Advisor | Tax Consultant, Accace

Katarzyna Rogowska jest doradcą podatkowym przy Mazowieckim Oddziale Krajowej Izby Doradców podatkowych. Doświadczenie zawodowe zdobywała współpracując z jedną z krakowskich firm doradczych, a także z renomowaną łódzką kancelarią prawno-podatkową. W ramach codziennego wsparcia dla przedsiębiorców w ich działalności businessowej zajmowała się zagadnieniami związanymi przede wszystkim z podatkami PIT oraz VAT, w tym reprezentując klientów w kontaktach z organami podatkowymi, organami kontroli skarbowej oraz w postępowaniach sądowo-administracyjnych. Jest absolwentką Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego.

Zgłoszenia

Bardzo prosimy o zgłoszenia poprzez wysłanie wypełnionego formularza bądź pod adresem adrianna.placzkowska@accace.com.

Termin i miejsce spotkania

Spotkanie odbędzie się 15 marca 2018 r. w godzinach 11:00 – 13:00 (rejestracja od 10:30) w Warszawie przy ul. Cybernetyki 9 w siedzibie Accace Poland.

Warunki uczestnictwa

Uczestnictwo w spotkaniu jest bezpłatne.

W przypadku rezygnacji z udziału w terminie późniejszym niż 3 dni przed rozpoczęciem wydarzenia pobierana jest opłata w wysokości 50 zł.

Organizator zastrzega sobie prawo odmowy uczestnictwa bez podawania przyczyny.

Regulamin spotkań

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Accace

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KSeF pomoże uszczelnić budżet. MF liczy na 18,7 mld zł wpływów w 2026 roku

Dzięki zmianom w podatkach i uszczelnieniu systemu za pomocą KSeF, Polska może w 2026 roku zyskać nawet 18,7 mld zł. Wśród planowanych działań są m.in. podwyżki CIT dla banków, wyższe stawki VAT i akcyzy oraz ograniczenie liczby osób nielegalnie zatrudnionych w budownictwie.

Samochód osobowy w firmie - zmiany w limitach od 1 stycznia 2026 r. Co z samochodami zakupionymi do końca 2025 roku?

Zmiany w prawie podatkowym potrafią zaskakiwać. Szczególnie wtedy, gdy istotne przepisy wprowadzane są niejako „tylnymi drzwiami”. Tym razem mamy do czynienia z modyfikacją, która znacząco wpłynie na sposób rozliczania kosztów związanych z nabyciem samochodów osobowych.

Rezerwa finansowa w firmie to nie luksus - to konieczność. Jak wyliczyć i budować rezerwę na nagłe sytuacje

Wielu właścicieli firm mówi: „Nie mam z czego odkładać, wszystko idzie na bieżące wydatki.” Inni: „Jak będą wolne środki, to coś odłożę.” Problem w tym, że te wolne środki rzadko kiedy się pojawiają. Albo jeśli już są – szybko znikają. A potem przychodzi miesiąc bez wpłat od klientów, niespodziewany wydatek albo gorszy sezon. I nagle z dnia na dzień zaczyna brakować nie tylko pieniędzy, ale też spokoju, decyzyjności, kontroli. To nie pech. To brak bufora.

100 dni do KSeF – co się zmieni już od lutego 2026 roku?

Już od 1 lutego 2026 r. duże firmy będą wystawiać wyłącznie e‑faktury w KSeF, a wszyscy podatnicy będą je odbierać elektronicznie. Od kwietnia obowiązek rozszerzy się na pozostałych przedsiębiorców, wprowadzając jednolity, ustandaryzowany obieg faktur i koniec papierowych dokumentów.

REKLAMA

Skarbówka potwierdza: darowizny od rodzeństwa zwolnione z podatku nawet przy wspólności majątkowej

Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej potwierdził, że darowizny pieniężne od rodzeństwa są zwolnione z podatku, nawet jeśli darczyńcy mają wspólność majątkową. Kluczowe jest jedynie terminowe zgłoszenie darowizny i udokumentowanie przelewu. To dobra wiadomość dla wszystkich, którzy otrzymują wsparcie finansowe od bliskich.

Nowa opłata cukrowa uderzy w małe firmy? Minister ostrzega przed katastrofą dla MŚP

Minister Agnieszka Majewska, Rzecznik MŚP, ostrzega przed skutkami nowelizacji „podatku cukrowego”. Zwraca uwagę, że projekt zmian w ustawie o zdrowiu publicznym przygotowany przez Ministerstwo Finansów może nadmiernie obciążyć najmniejsze firmy. Nowe przepisy dotyczące opłaty cukrowej mają – wbrew intencjom resortu – rozszerzyć obowiązki sprawozdawcze i podatkowe także na mikro i małych przedsiębiorców.

Najważniejsze zmiany przepisów dla firm 2025/2026. Jakie nowe obowiązki i wyzwania dla biznesu?

Trzeci kwartał 2025 roku przyniósł przedsiębiorcom aż 13 istotnych zmian regulacyjnych. Powszechne oburzenie przedsiębiorców wzbudza jednak krótsze od obiecywanego 6-miesięcznego vacatio legis. Z jednej strony postępuje cyfryzacja i deregulacja procesów, z drugiej – rosną obciążenia fiskalne i kontrolne. Z najnowszego Barometru TMF Group obejmującego trzeci kwartał 2025 roku wynika, że równowaga między ułatwieniami a restrykcjami została zachwiana kosztem zmian wymagających dla prowadzenia biznesu.

Jak uwierzytelnić się w KSeF? Pieczęć elektroniczna to jedna z metod - zgłoszenie w ZAW-FA, API KSeF 2.0 lub przy użyciu Aplikacji Podatnika KSeF

Aby korzystać z Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF), nie trzeba zakładać konta, ale konieczne jest potwierdzenie tożsamości i uprawnień. Jednym z bezpiecznych sposobów uwierzytelnienia – szczególnie dla spółek i innych podmiotów niebędących osobami fizycznymi – jest kwalifikowana pieczęć elektroniczna. Sprawdź, jak działa i jak jej użyć w KSeF.

REKLAMA

Faktury korygujące w KSeF: Jak powinny być wystawiane od lutego 2026 roku?

Pytanie dotyczy zawartości pliku xml, za pomocą którego będzie wczytywana do KSeF faktura korygująca. Czy w związku ze zmianą struktury logicznej FA(3) w przypadku faktur korygujących podstawę opodatkowania i podatek będzie niezbędne zawarcie w pliku xml wartości „przed korektą” i „po korekcie”? Jeżeli będzie możliwy import na podstawie samej różnicy faktury korygującej (co wynikałoby z zamieszczonego na stronie MF pliku FA_3_Przykład_3 (Przykładowe pliki dla struktury logicznej e-Faktury FA(3)), to czy ta możliwość obejmuje fakturę korygującą do faktury pierwotnej już wcześniej skorygowanej (ponowną korektę)?

Rezygnacja członka zarządu w spółce z o.o. – jak to zrobić prawidłowo (zasady, dokumentacja, odpowiedzialność)

W realiach obrotu gospodarczego zdarzają się sytuacje, w których członek zarządu spółki z ograniczoną odpowiedzialnością decyduje się na złożenie rezygnacji z pełnionej funkcji. Powody mogą być różne – osobiste, zdrowotne, biznesowe czy organizacyjne – ale decyzja ta zawsze powinna być świadoma i przemyślana, zwłaszcza z perspektywy konsekwencji prawnych i finansowych.

REKLAMA