REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Efektywność pracy a kolory pomieszczeń

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

Na efektywność pracy wpływ ma również kolor pomieszczeń, w których pracujemy - świadczą o tym badania przeprowadzone w ramach projektu Kolorowa Polska.

Polecamy: Kodeks pracy 2014 z komentarzem

REKLAMA


Średnio 40 godzin tygodniowo, co daje 2000 godzin w ciągu roku - właśnie tyle czasu Polacy spędzają w pracy. To aż 3,5 godziny więcej niż średnia europejska. Taki wynik kwalifikuje nasz kraj do pierwszej dziesiątki najbardziej zapracowanych krajów Starego Kontynentu. Co ciekawe, utrzymuje się on od 10 lat, a prognozy przewidują dalszy wzrost.


Ile czasu spędzamy w pracy


Z początkiem kwietnia 2014 roku Eurostat udostępnił informacje na temat średniej liczby godzin spędzonych w pracy w Europie. Opublikowane dane plasują Polskę na 4. miejscu, ustępując miejsca wyłącznie Turcji, krajom byłej Jugosławii oraz Grecji (powyżej 42 godzin tygodniowo). W  Danii i Norwegii pracuje się poniżej 34 godzin, a rekordzistami są Holendrzy - spędzają w pracy zaledwie 30 godzin tygodniowo.

W 2014 roku - mimo licznych świąt - w biurze spędzimy aż 2000 godzin. W 2015 roku będzie jeszcze intensywniej - aż 2016 godzin. Najbardziej pracowite miesiące w tym roku ciągle jeszcze przed nami - w lipcu i październiku czeka nas aż 184 godzin pracy, a dwa najbliższe (maj i czerwiec) to, dzięki dniom ustawowo wolnym od pracy, jedynie 160 godzin poświęconych pracy. W zależności od miesiąca, w biurze spędzamy 22 - 24,7% naszego czasu.

Czy warto wprowadzić w firmie program wellness

Dalszy ciąg materiału pod wideo

2000 godzin spędzonych w pracy to dużo, a jak wiadomo, aby czas ten był efektywny, ważne jest, w jaki sposób zaaranżowane jest otoczenie. Wpływa ono nie tylko na efektywność i wydajność pracownika, ale także na jego zdrowie i dobre samopoczucie. Odpowiedni układ pomieszczeń, oświetlenie, widok z biurowego okna oraz cisza to tylko niektóre z elementów wpływających na efekt pracy. Liczy się także obecność roślin, która eliminuje liczbę błędów o 15%, a odpowiednie natężenie światła może zwiększyć produktywność nawet o 8%.


Kolory w biurze mają znaczenie


Jak się okazuje, nie bez znaczenia pozostaje również kolor pomieszczeń, w których pracujemy. Świadczą o tym badania przeprowadzone w ramach projektu Kolorowa Polska realizowanego przez markę Dekoral Fashion, które oprócz informacji na temat kolorów dominujących w polskich biurach, przedstawiają preferencje Polaków dotyczące wystroju pomieszczeń. Jak wynika z ankiety przeprowadzonej wśród osób objętych badaniem, blisko 25% pracowników skłania się ku odcieniom zieleni i błękitu (dominuje tweedowa zieleń, limonkowa tafta, lazurowy szantung), odchodząc od koloru szarości i żółci (popularne w biurach cytrusowa żorżeta, perłowa organza i kremowe boucle).

Jakie obowiązki ma pracodawca wobec pracownika

 

 

Co ciekawe, badania wskazują na zależność preferencji kolorystycznych od wykonywanych zawodów:

- blue jeans wybierają pracownicy sektora zdrowia i urody, działów Research&Development, budownictwa i IT,

- lazurowy szantung to kolory biura preferowane przez administrację, edukację i szkolenia, branże hotelarską i HoReCa oraz pracowników mediów, kultury i sztuki,

- cytrusowa żorżeta - jedna z najbardziej popularnych barw w biurze to wybór pracowników finansów.

Klauzule zakazane w umowach o pracę

Podyskutuj o tym na naszym forum


Reklama spowita w czerń

REKLAMA


Na tle wyborów poszczególnych branż mocno wyróżnia się branża kreatywna. Okazuje się, że 22% grafików, designerów, fotografów i osób związanych z reklamą marzy o biurze w kolorze... czarnym. Choć wybór może wydawać się nieco posępny, to wbrew pozorom, czerń sprzyja skupieniu.

Niedawno media poinformowały, że w Szwecji czas pracy niektórych urzędów skrócono do 6 godzin dziennie. W Polsce, jak widać, na taką zmianę się nie zanosi, mimo, że na zaangażowanie Polaków nie można narzekać. Pracujemy długo, często elastycznie, ale jak widać, ogromne znaczenie ma też, w jakich warunkach. Badania Kolorowa Polska pokazują, że kolory mają niebagatelny wpływ na jakość naszej pracy, dlatego w tej kwestii nie wolno pozostawać... zielonym!

 

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
API KSeF 2.0: Nowe narzędzia od Ministerstwa Finansów. Firmy muszą już zacząć przygotowania

Resort finansów opublikował pełną dokumentację API KSeF 2.0 wraz z bibliotekami SDK i podręcznikiem dla programistów. Od 30 września 2025 r. ruszy środowisko testowe, a od 1 lutego 2026 r. KSeF stanie się obowiązkowy dla wszystkich przedsiębiorców.

Przeniesienie grupy spółek do centrum BPO: jak to zrobić skutecznie i prawidłowo

Migracja grupy kilkunastu spółek w ramach jednego projektu outsourcingu księgowo-kadrowego w ramach BPO to jedno z najbardziej złożonych przedsięwzięć w branży usług finansowo-księgowych. Wymaga to precyzyjnego planowania, koordynacji wielu zespołów oraz szczególnej uwagi na aspekty prawne, techniczne i operacyjne. Jak przygotować się do takiego procesu z perspektywy firmy przekazującej procesy oraz dostawcy usług BPO?

E-faktura w KSeF: definicja, nowy wzór FA(3) i zasady wystawiania od 2026 r.

Od 1 lutego 2026 r. wszyscy podatnicy będą wystawiać faktury ustrukturyzowane wyłącznie w nowym formacie FA(3). Sprawdź, czym jest e-faktura w KSeF, jakie zmiany wprowadza nowy wzór i z jakich bezpłatnych narzędzi można korzystać, aby prawidłowo wystawiać dokumenty.

Miliardy złotych na fikcyjnych fakturach. W pół roku fiskus wykrył oszustwa na ponad 4,1 mld zł [DANE MF]

W 6 miesięcy br. liczba wykrytych fikcyjnych faktur była o prawie 3% mniejsza niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Jak zaznaczają eksperci, KAS stosuje coraz skuteczniejsze cyfrowe narzędzia weryfikujące. Algorytmy z użyciem sztucznej inteligencji są dużo szybsze i dokładniejsze w wyłapywaniu oszustw niż metody tradycyjne. Jednocześnie oszuści są mniej skłonni do podejmowania ryzyka. Ostatnio wartość brutto wynikająca z fikcyjnych faktur wyniosła ponad 4,1 mld zł, a więc o przeszło 3% mniej niż rok wcześniej.

REKLAMA

Faktura handlowa nie będzie jednocześnie fakturą ustrukturyzowaną. Dodatkowe obowiązki podatników VAT

Po wejściu w życie zmian w ustawie o VAT wdrażających model obowiązkowego Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) wielu podatników może mieć problem (i dodatkowe obowiązki) wynikające z faktu, że faktura ustrukturyzowana nie może pełnić funkcji faktury handlowej – pisze prof. dr hab. Witold Modzelewski. Co powinni zrobić podatnicy VAT, którzy zdecydują się na wystawianie faktur handlowych nie będących fakturami VAT?

System kaucyjny a VAT: Objaśnienia MF dotyczące rozliczeń podatników i płatników w związku z nowymi zasadami obrotu opakowaniami

Objaśnienia MF mają na celu pokazanie, jak w praktyce stosować przepisy ustawy o VAT w odniesieniu do czynności wykonywanych przez podatników i płatników uczestniczących w systemie kaucyjnym. Nowe reguły prawne wynikają z wprowadzenia obowiązku pobierania kaucji przy sprzedaży wybranych opakowań jednorazowych i wielokrotnego użytku. System ten umożliwia konsumentom zwrot opakowań lub odpadów opakowaniowych w dowolnym punkcie zbiórki, bez konieczności przedstawiania dowodu zakupu.

Błąd w fakturze w KSeF? Ministerstwo Finansów ostrzega: tak tego nie poprawisz!

Wystawienie faktury na błędnego nabywcę może mieć poważne konsekwencje – i nie da się tego naprawić zwykłą korektą NIP. Ministerstwo Finansów wyjaśnia, że w KSeF konieczne jest wystawienie faktury korygującej do zera oraz zupełnie nowej faktury z prawidłowymi danymi. Inaczej dokument trafi do... zupełnie obcej firmy.

Ustawa o KSeF opublikowana w Dzienniku Ustaw. Ważne zmiany i nowe funkcjonalności dla przedsiębiorców!

W Dzienniku Ustaw opublikowano nowelizację wprowadzającą Krajowy System e-Faktur (KSeF). Przedsiębiorców czekają ważne zmiany – nowe terminy wdrożenia, dodatkowe funkcjonalności systemu, a także skrócony czas zwrotu VAT. Sprawdź, co dokładnie przewiduje ustawa i jak przygotować się do obowiązkowego KSeF!

REKLAMA

„Towar w drodze mimo kontroli” – kiedy urząd celny może zwolnić przesyłkę wcześniej?

W obrocie towarowym czas to pieniądz. Dlatego przedsiębiorcy chętnie korzystają z możliwości, jakie daje art. 194 ust. 1 Unijnego Kodeksu Celnego (UKC) – przepis pozwalający zwolnić towar do obrotu, nawet jeśli weryfikacja w urzędzie celno-skarbowym wciąż trwa. Brzmi jak wyjątek od reguły? Tak jest, ale w praktyce może być to realne ułatwienie, pod warunkiem, że spełnione są ściśle określone warunki i złożony wniosek do UCS.

KSeF 2.0 coraz bliżej: MF ujawnia plan wdrożenia. Oto najważniejsze terminy!

KSeF 2.0 od 30 września zastąpi obecną wersję środowiska testowego KSeF 1.0 - informuje Ministerstwo Finansów. Dotychczasowi użytkownicy wersji produkcyjnej KSeF 1.0 nadal mogą z niej korzystać, aż do 26 stycznia 2026. To jest kolejny krok do wprowadzenia obligatoryjnego Krajowego Systemu e-Faktur.

REKLAMA