REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Efektywność pracy a kolory pomieszczeń

REKLAMA

Na efektywność pracy wpływ ma również kolor pomieszczeń, w których pracujemy - świadczą o tym badania przeprowadzone w ramach projektu Kolorowa Polska.

Polecamy: Kodeks pracy 2014 z komentarzem

REKLAMA

Autopromocja


Średnio 40 godzin tygodniowo, co daje 2000 godzin w ciągu roku - właśnie tyle czasu Polacy spędzają w pracy. To aż 3,5 godziny więcej niż średnia europejska. Taki wynik kwalifikuje nasz kraj do pierwszej dziesiątki najbardziej zapracowanych krajów Starego Kontynentu. Co ciekawe, utrzymuje się on od 10 lat, a prognozy przewidują dalszy wzrost.


Ile czasu spędzamy w pracy


Z początkiem kwietnia 2014 roku Eurostat udostępnił informacje na temat średniej liczby godzin spędzonych w pracy w Europie. Opublikowane dane plasują Polskę na 4. miejscu, ustępując miejsca wyłącznie Turcji, krajom byłej Jugosławii oraz Grecji (powyżej 42 godzin tygodniowo). W  Danii i Norwegii pracuje się poniżej 34 godzin, a rekordzistami są Holendrzy - spędzają w pracy zaledwie 30 godzin tygodniowo.

W 2014 roku - mimo licznych świąt - w biurze spędzimy aż 2000 godzin. W 2015 roku będzie jeszcze intensywniej - aż 2016 godzin. Najbardziej pracowite miesiące w tym roku ciągle jeszcze przed nami - w lipcu i październiku czeka nas aż 184 godzin pracy, a dwa najbliższe (maj i czerwiec) to, dzięki dniom ustawowo wolnym od pracy, jedynie 160 godzin poświęconych pracy. W zależności od miesiąca, w biurze spędzamy 22 - 24,7% naszego czasu.

Czy warto wprowadzić w firmie program wellness

Dalszy ciąg materiału pod wideo

2000 godzin spędzonych w pracy to dużo, a jak wiadomo, aby czas ten był efektywny, ważne jest, w jaki sposób zaaranżowane jest otoczenie. Wpływa ono nie tylko na efektywność i wydajność pracownika, ale także na jego zdrowie i dobre samopoczucie. Odpowiedni układ pomieszczeń, oświetlenie, widok z biurowego okna oraz cisza to tylko niektóre z elementów wpływających na efekt pracy. Liczy się także obecność roślin, która eliminuje liczbę błędów o 15%, a odpowiednie natężenie światła może zwiększyć produktywność nawet o 8%.


Kolory w biurze mają znaczenie


Jak się okazuje, nie bez znaczenia pozostaje również kolor pomieszczeń, w których pracujemy. Świadczą o tym badania przeprowadzone w ramach projektu Kolorowa Polska realizowanego przez markę Dekoral Fashion, które oprócz informacji na temat kolorów dominujących w polskich biurach, przedstawiają preferencje Polaków dotyczące wystroju pomieszczeń. Jak wynika z ankiety przeprowadzonej wśród osób objętych badaniem, blisko 25% pracowników skłania się ku odcieniom zieleni i błękitu (dominuje tweedowa zieleń, limonkowa tafta, lazurowy szantung), odchodząc od koloru szarości i żółci (popularne w biurach cytrusowa żorżeta, perłowa organza i kremowe boucle).

Jakie obowiązki ma pracodawca wobec pracownika

 

 

Co ciekawe, badania wskazują na zależność preferencji kolorystycznych od wykonywanych zawodów:

- blue jeans wybierają pracownicy sektora zdrowia i urody, działów Research&Development, budownictwa i IT,

- lazurowy szantung to kolory biura preferowane przez administrację, edukację i szkolenia, branże hotelarską i HoReCa oraz pracowników mediów, kultury i sztuki,

- cytrusowa żorżeta - jedna z najbardziej popularnych barw w biurze to wybór pracowników finansów.

Klauzule zakazane w umowach o pracę

Podyskutuj o tym na naszym forum


Reklama spowita w czerń


Na tle wyborów poszczególnych branż mocno wyróżnia się branża kreatywna. Okazuje się, że 22% grafików, designerów, fotografów i osób związanych z reklamą marzy o biurze w kolorze... czarnym. Choć wybór może wydawać się nieco posępny, to wbrew pozorom, czerń sprzyja skupieniu.

Niedawno media poinformowały, że w Szwecji czas pracy niektórych urzędów skrócono do 6 godzin dziennie. W Polsce, jak widać, na taką zmianę się nie zanosi, mimo, że na zaangażowanie Polaków nie można narzekać. Pracujemy długo, często elastycznie, ale jak widać, ogromne znaczenie ma też, w jakich warunkach. Badania Kolorowa Polska pokazują, że kolory mają niebagatelny wpływ na jakość naszej pracy, dlatego w tej kwestii nie wolno pozostawać... zielonym!

 

Autopromocja

REKLAMA

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Podatek PIT - część 2
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/9
Są kosztem uzyskania przychodu:
koszty reprezentacji, w szczególności poniesione na usługi gastronomiczne, zakup żywności oraz napojów, w tym alkoholowych
udzielone pożyczki, w tym stracone pożyczki
wydatki na wystrój wnętrza biurowego nie będące wydatkami reprezentacyjnymi
wpłaty dokonywane do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie o pracowniczych planach kapitałowych – od nagród i premii wypłaconych z dochodu po opodatkowaniu podatkiem dochodowym
Następne
Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pracownik może czasem nie wykonywać pracy i zachować prawo do wynagrodzenia. W jakich przypadkach?

Wynagrodzenie jest – co do zasady - świadczeniem przysługującym w zamian za świadczoną przez pracownika pracę (czyli wynagrodzenie przysługuje za pracę wykonaną). Za czas niewykonywania pracy pracownik ma prawo do wynagrodzenia, jeżeli wynika to z przepisów prawa pracy.

Zmiana zasad wysyłania pocztą pism (urzędowych, podatkowych, sądowych) z zachowaniem terminu. Łatwiej będzie też uzyskać oprocentowanie nadpłat

Do Sejmu trafił już rządowy projekt nowelizacji Ordynacji podatkowej i kilku innych ustaw, który ma na celu dostosowania polskiego prawa do dwóch wyroków Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE). Nowe przepisy przewidują, że m.in. w procedurze podatkowej, administracyjnej, cywilnej, można będzie nadać pismo (z zachowaniem terminu) do urzędu u dowolnego operatora pocztowego, a nie jak do tej pory tylko za pośrednictwem Poczty Polskiej. Zmienione omawianą nowelizacją przepisy zapewnią też oprocentowanie nadpłat powstałych w wyniku orzeczeń TSUE lub TK za okres od dnia powstania nadpłaty do dnia jej zwrotu, niezależnie od czasu złożenia wniosku o zwrot nadpłaty.

Bałagan w dokumentach firmy? Sprawdź, jak skutecznie nad nimi zapanować

Papierowy bałagan w dokumentacji firmowej. Dlaczego tradycyjne przechowywanie dokumentów sprawia tyle problemów? Co musisz wiedzieć, aby to zmienić?

Ile wyniesie rata kredytu po obniżce stóp procentowych o 0,5 pp, 0,75 pp, 1 pp.? Jak wzrośnie zdolność kredytowa? Stopy NBP spadną dopiero w II połowie 2025 r.?

Rada Polityki Pieniężnej na posiedzeniu w dniach 15-16 stycznia 2024 r. utrzymała wszystkie stopy procentowe NBP na niezmienionym poziomie. RPP nie zmieniła poziomu stóp procentowych w styczniu 2025 r. Rankomat.pl zwraca jednak uwagę, że jest szansa na to, że w 2025 roku (raczej w II połowie) stopy spadną o 0,75 p.p. (punkt procentowy). To wywołałoby spadek raty przeciętnego kredytu o 196 zł i wzrost zdolności kredytowej. Okazuje się, że bankach obniżki już się zaczęły i to nie tylko w przypadku lokat, ale również kredytów. Jak wynika z danych NBP, średnie oprocentowanie lokat założonych w listopadzie (najnowsze dostępne dane) spadło poniżej 4% po raz pierwszy od maja 2022 r. Średnie oprocentowanie kredytów hipotecznych również było najniższe od maja 2022 r. i wyniosło 7,35%. Zauważalnie staniały nawet kredyty konsumpcyjne, których RRSO po raz pierwszy od grudnia 2021 r. spadło poniżej 13%.

REKLAMA

E-akta osobowe pracowników: co muszą zawierać i jak je prowadzić?

Elektroniczna forma akt osobowych, czyli e-akta, staje się coraz bardziej popularna, oferując wygodę, efektywność i oszczędność czasu. Ale czym właściwie są e-akta osobowe pracowników i jak je prawidłowo prowadzić?

Procedura VAT-OSS – na czym polega, jak stosować i dlaczego warto. Jak wypełnić zgłoszenie VIU-R

Wprowadzenie procedury VAT-OSS (One Stop Shop – co można przetłumaczyć jako: Sklep w jednym miejscu), to istotne uproszczenie rozliczeń podatkowych dla firm prowadzących działalność transgraniczną w Unii Europejskiej. Procedura ta umożliwia przedsiębiorcom rozliczać w jednym miejscu podatek VAT z tytułu sprzedaży towarów i usług na rzecz konsumentów w innych krajach UE. Pozwala to na uniknięcie skomplikowanych procesów rejestracji i rozliczeń w każdym państwie członkowskim oddzielnie.

Automatyzacja i sztuczna inteligencja w księgowości: przykłady konkretnych zastosowań. System wykryje oszusta i fałszywego dostawcę

Automatyzacja procesów finansowych (w tym zastosowanie sztucznej inteligencji) już teraz pomaga przedsiębiorcom oszczędzać czas, redukować koszty oraz minimalizuje ryzyko błędów. I choć jej korzyści odkrywają głównie najwięksi rynkowi gracze, wkrótce te narzędzia mogą stać się niezbędnym elementem każdej firmy, chociażby ze względu na ich nieocenioną pomoc w wykrywaniu cyberoszustw. O tym, dlaczego automatyzacja w księgowości jest niezbędna, mówi Marzena Janta-Lipińska, ekspertka ds. podatków, specjalizująca się w księgowości zewnętrznej i propagatorka nowoczesnych, elastycznych rozwiązań z zakresu usług operacyjnych, zgodności z przepisami i sprawozdawczości.

Świetna wiadomość dla podatników. Chodzi o odsetki z urzędu skarbowego

Odsetki od nadpłat podatkowych będą naliczane już od dnia ich powstania aż do momentu zwrotu – taką zmianę przewiduje projekt nowelizacji ordynacji podatkowej przyjęty przez rząd. Co jeszcze ulegnie zmianie?

REKLAMA

Podatek od nieruchomości w 2025 r. Budynek i budowla inaczej definiowane, przesunięcie złożenia deklaracji DN-1 i inna stawka dla garaży

Budynek i budowla zmieniły od początku 2025 r. swoje definicje w podatku od nieruchomości.  Do tej pory podatnicy posługiwali się uregulowaniami pochodzącymi z prawa budowlanego, dlatego wprowadzenie przepisów regulujących te kwestie bezpośrednio w przepisach podatkowych to spora zmiana. Sprawdzamy, w jaki sposób wpłynie ona na obowiązki podatkowe polskich przedsiębiorców. 

Tsunami zmian podatkowych – kto ucierpi najbardziej?

Rok 2025 przynosi kolejną falę zmian podatkowych, które dotkną zarówno najmniejszych przedsiębiorców, jak i największe firmy. Eksperci alarmują, że brak stabilności prawa zagraża inwestycjom w Polsce, a wprowadzenie nowych przepisów w pośpiechu prowadzi do kosztownych błędów. Czy czeka nas poprawa w zakresie przewidywalności i uproszczenia systemu fiskalnego?

REKLAMA