REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Awans w oczach pracowników

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Marek Jurkiewicz
General Manager infoPraca (Grupo Intercom).
Awans w oczach pracowników
Awans w oczach pracowników

REKLAMA

REKLAMA

Prawie co piąty pracownik awansował w ciągu ostatniego roku – takie wnioski płyną z ankiety serwisu infoPraca. Dla ponad ¾ respondentów awans wiązał się z podwyżką.

Ubiegły 2014 rok był wyjątkowo dobry dla 18,6 proc. pracowników, dla których awans był formą docenienia ich pracy. Dla 76 proc. ankietowanych awans miał też wymierny skutek pod postacią wyższych zarobków. Co ciekawe, dla 23 proc. respondentów była to podwyżka rzędu 10 – 20 proc., a 21 proc. z nich awans wiązał się ze wzrostem wynagrodzenia o ponad 30 proc. Z wyższymi zarobkami dla 81 proc. ankietowanych, wiąże się także większy zakres obowiązków. Z kolei dla 77 proc. pracowników z badania serwisu infoPraca awans to także nowy zakres obowiązków.

REKLAMA

REKLAMA

Autopromocja

Te dane pokazują, że pracodawcy są dobrymi obserwatorami i coraz szybciej reagują na zmieniające się warunki na rynku. Awans jest z jednej strony docenieniem pracownika i jego kompetencji, a z drugiej strony postawieniem nowych zadań i celów do realizacji, wynikających najczęściej z dynamiki rozwoju firmy. Pozwala on często na zwiększenie efektywności istniejących procesów i „nowe spojrzenie” na realizację strategii operacyjnej. Awans nie jest zatem jedynie ambicjonalnym zaspokajaniem aspiracji pracowników, ale naturalnym sposobem na szybszy rozwój firmy. Dla pracowników jest także wyraźnym sygnałem, że firma się zmienia, a zatrudnione osoby mają szansę na wielopłaszczyznowy rozwój i spełnienie – komentuje Marek Jurkiewicz, General Manager infoPraca. 

Komplet Kodeks pracy 2015 z komentarzem + CD + PDF

REKLAMA

Poziom atrakcyjności awansu

Respondenci z badania infoPraca stwierdzili, że najlepszą stroną awansu są wyższe zarobki (45 proc.), ale blisko dla co czwartego ankietowanego (24,8 proc.) ważny jest także rozwój osobisty związany z nowymi obowiązkami. Sam fakt docenienia przez pracodawcę był istotny dla blisko co piątego respondenta (19,5 proc.). Z kolei najmniej atrakcyjną stroną związaną z awansem jest nowy zakres obowiązków, bo tylko 2 proc. pracowników ucieszyło się z takiej opcji. Co ciekawe, pomimo dużych możliwości związanych z pięciem się w górę po szczeblach kariery, prawie 44 proc. pracowników nie uzależnia związania się na dłużej z pracodawcą od awansu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

– Warto zwrócić uwagę, co wynika z tego zestawienia. Wyraźnie widać, że część pracowników koncentruje się głównie na elemencie finansowym i mniej zauważa inne aspekty związane z awansem, chociażby rozwój i większą odpowiedzialność. Może to wynikać po części z faktu, iż pracodawca nie potrafi wyraźnie wytłumaczyć, z czego wynika awans i oczekuje od pracownika, a po części np. z typowo roszczeniowej postawy pracownika. To ważne, bo jeśli awans kojarzony jest jedynie z podwyżką finansową, a nie z nowymi zadaniami, zaufaniem i większą odpowiedzialnością dochodzi do nieporozumień. Komunikacja pracodawca-pracownik jest kluczem do sprawnego działania. Jeśli pracownik rozumie czym jest awans, a pracodawca precyzyjnie wyjaśni swoje postępowanie i oczekiwania, możemy mówić o postępie. W innym przypadku pracownik potraktuje awans jako coś, co mu się należy, a pracodawca będzie rozczarowany brakiem efektu zmian personalnych – dodaje Marek Jurkiewicz z infoPraca. 

Należy zatem uważnie obserwować i na bieżąco sprawdzać są skutki awansu pracowników i wyciągać wnioski. Awans musi być wkomponowany w działanie firmy, nie może być jedynie formalną zmianą stanowiska i wynagrodzenie. Trzeba wiedzieć, co chcemy osiągnąć i jaki jest cel, takiej a nie innej polityki kadrowej. Wyraźna informacja musi wyjść od pracodawcy, z kolei od pracownika trzeba oczekiwać deklaracji, że rozumie sytuację i postawione przed nim zadania.

Komplet żółtych książek – Prawo Pracy i ZUS 2015

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KSeF 2.0. Co ważniejsze – prawo podatkowe, czy podręczniki Ministerstwa Finansów? Faktura ustrukturyzowana istnieje tylko wirtualnie

Opublikowany przez resort finansów, liczący kilkaset stron (!) dokument pod nazwą „Podręcznik KSeF 2.0.” (w 4. częściach), jest w wielu miejscach nie tylko sprzeczny z projektowanymi przepisami, lecz również z uchwaloną już nowelizacją ustawy o VAT – pisze prof. dr hab. Witold Modzelewski.

Jaka składka zdrowotna dla przedsiębiorców w 2026 roku? Ministerstwo Finansów nie pracuje nad przedłużeniem obniżonej podstawy wymiaru

Ministerstwo Finansów poinformowało Polską Agencję Prasową, że nie pracuje nad projektem, który zakładałby utrzymanie obniżonej minimalnej podstawy obliczania składki zdrowotnej dla przedsiębiorców w 2026 r. i kolejnych latach.

KSeF: Pomoc dla przedsiębiorców czy nowy ból głowy? Fakty i mity wokół Krajowego Systemu e-Faktur [Gość Infor.pl]

Krajowy System e-Faktur (KSeF) budzi wiele emocji i narosło wokół niego sporo mitów. Czy to nowy podatek? Kogo i kiedy dotyczy obowiązek wystawiania faktur ustrukturyzowanych? Czy czeka nas rewolucja w relacjach z biurami rachunkowymi? O tym, na co muszą przygotować się przedsiębiorcy, rozmawiają eksperci z infor.pl, Szymon Glonek i Joanna Dmowska.

Rząd chce dać preferencje podatkowe funduszom inwestycyjnym spoza UE od 2026 roku

W dniu 14 października 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (ustawy o CIT), przedłożony przez Ministra Finansów i Gospodarki. Projekt dostosowuje przepisy CIT do orzeczeń Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej dotyczących zagranicznych funduszy inwestycyjnych i emerytalnych. Chodzi m.in. o rozszerzenie preferencji podatkowych na fundusze z państw spoza UE, przy zachowaniu zabezpieczeń przed nadużywaniem prawa do zwolnienia podatkowego.

REKLAMA

Programy lojalnościowe w niebezpieczeństwie. Nowa opinia TSUE to potencjalna bomba podatkowa

Rzecznik Generalna TSUE Juliane Kokott właśnie uderzyła w sedno problemu, o którym większość firm wolałaby nie słyszeć. Jej opinia w sprawie C-436/24 Lyko Operations może oznaczać rewolucję w sposobie, w jaki sklepy rozliczają punkty i bony lojalnościowe. Skutki? Dla wielu przedsiębiorców - potężny chaos i konieczność natychmiastowej zmiany systemów.

KSeF od A do Z: słownik najważniejszych pojęć

Przedsiębiorcy od kilku lat żyją w niepewności związanej z reformą w fakturowaniu, jaką jest Krajowy System e-Faktur. Rewolucja w wystawianiu faktur kojarzy im się z drastycznymi zmianami i obowiązkami, których woleliby uniknąć. Czy jednak wystawianie dokumentów w Krajowym Systemie e-Faktur rzeczywiście jest takie skomplikowane? Materiały szkoleniowe, zarówno komercyjne, jak i te opracowywane przez rząd, często napisane są bardzo skomplikowanym, nieprzystępnym językiem, przez co dla wielu osób bywają trudne do przyswojenia. A przecież ważne, żeby definicje były dla wszystkich jasne i zrozumiałe. Poniżej znajduje się wyjaśnienie podstawowych pojęć związanych z reformą.

Thermomix w kosztach? To możliwe, ale nie u każdego. Zasady są proste, ale nie każdy, je zna. Prowadzisz działalność gospodarczą? Sprawdź

Czy Thermomix może przyczynić się do uzyskania przez przedsiębiorcę przychodów? Na to pytanie dotyczące rozliczeń podatkowych nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Wiadomo jednak, jakimi kryteriami należy się kierować dokonując w tym zakresie niezbędnej oceny.

Geopolityka zaczyna sterować światowym handlem i logistyką

OECD ostrzega, że masowy reshoring może kosztować świat 18 proc. spadku w handlu i 5 proc. ubytku w PKB. Coraz więcej managerów zarządzających logistyką deklaruje jednocześnie, że szuka nowych źródeł zaopatrzenia i alternatywnych wobec Chin lokalizacji dla produkcji i inwestycji. Nie ma już żadnych wątpliwości, że globalne łańcuchy dostaw ulegają transformacji, niestety nie widać tego w Polsce, choć mamy pewne przewagi, które stawiają nas w uprzywilejowanej pozycji w Europie.

REKLAMA

KSeF 2026: obowiązek kodowania faktur ustrukturyzowanych. Dlaczego nie uprawnienie?

Obowiązek kodowania faktur ustrukturyzowanych oraz ich elektronicznych „zastępników” nie ma obiektywnie większego sensu – twierdzi prof. dr hab. Witold Modzelewski. I postuluje nowelizację przepisów, która powinna zamienić ten obowiązek na zwykłe uprawnienie podatnika.

Prof. Modzelewski: Przepisy regulujące KSeF są sprzeczne z prawem UE

Jak twierdzi prof. dr hab. Witold Modzelewski, przepisy o KSeF są sprzeczne z art. 90 dyrektywy 2006/112/UE w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej, która nakazuje określić państwom członkowskim m.in. warunki zmniejszenia podstawy opodatkowania w przypadku anulowania faktur.

REKLAMA