REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak pozyskać wartościowych pracowników stosując content marketing

Content marketing w employer brandingu
Content marketing w employer brandingu
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Obecnie pracownicy mogą wybierać, często spośród kilku, a nawet kilkunastu podobnych ofert pracy. W związku z tym tradycyjne ogłoszenie o pracę często to za mało, żeby pozyskać wartościowego pracownika, szczególnie o bardzo konkretnych kwalifikacjach. Co zatem zrobić, aby pokazać się z najlepszej strony i przyciągnąć zainteresowanie wartościowych kandydatów?

Dzisiaj tradycyjne ogłoszenie o pracę nie zawsze jest wystarczające. Szczególnie jeśli szukamy pracowników kreatywnych – grafików, marketerów, PR-owców, strategów. Oczywiście, można skorzystać z pomocy headhunterów, albo kanałów komunikacji dedykowanych konkretnej branży. Można też zrobić to co zrobił Marcin Majzner, prezes firmy Cupsell.pl, i postawić na rozwiązania niestandardowe: https://www.youtube.com/watch?v=rzHvn8vg1Zg&list=UUg2639ryJNsg5BZIIsDHWcQ

REKLAMA

REKLAMA

Autopromocja

Jego film został obejrzany ponad sto tysięcy razy, a on sam pisał, że w ciągu tygodnia zgłosiło się do niego 500 osób. Jest to wideo, które rozbawia widza absurdalnym poczuciem humoru, a co za tym idzie, idealnie trafia w grupę docelową, czyli młodych ludzi. Gdyby Majzner postanowił zrobić podobny materiał, jednak w poważnym, stonowanym klimacie, efekt z pewnością byłby mniej spektakularny.

Również ciekawym przykładem niestandardowego sposobu na zaprezentowanie się pracownikom jest film zrealizowany przez PZU: https://www.youtube.com/watch?v=18eOE44j9qw

Spot ten pokazuje rozmowę kwalifikacyjną w PZU, podczas której kandydatka zostaje sprawdzona pod kątem zgodności treści CV z rzeczywistością. Co ciekawe, jedną z umiejętności rzekomo posiadanych przez kandydatkę jest rozumienie języka zwierząt. Osoba przeprowadzająca rozmowę kwalifikacyjną stawia na stole koguta i prosi o przetłumaczenie tego, co rzeczony kogut ma do powiedzenia. Jest to wideo, które kreuje wizerunek PZU jako pracodawcy elastycznego, innowacyjnego i przyjaznego pracownikom. Filmik jest sam w sobie zabawny, czym niewątpliwie przyciąga uwagę. Dzięki tego typu kampaniom jednocześnie wzrasta wizerunek firmy, zarówno jako pracodawcy oraz jako marki samej w sobie.

REKLAMA

Więcej ofert pracy - licznik rynku infoPraca

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Patrząc na powyższe sposoby przedstawienia swojej firmy i zachęcenia do pracy, pada pytanie, czy  powinno się tworzyć śmieszne filmy, aby pozyskać pracowników? Na tak postawione pytanie nie ma jednej odpowiedzi. Wszystko zależy od charakterystyki firmy. Czy jest to start-up, czy może dojrzała, poważna firma finansowa? Od tego będzie zależało, w jaki sposób pracodawca powinien prezentować swoją ofertę. Bardzo ważne jest, żeby budowany wizerunek był przede wszystkim spójny. Niezależnie od rodzaju działalności, kandydaci oczekują od firmy stabilności i troski o dobro pracownika. Nikt przecież nie będzie chciał zatrudnić się w firmie, co do której nie ma pewności, że przetrwa do końca miesiąca. Pracownik musi mieć przekonanie, że aplikuje do stabilnej firmy, toteż każda firma powinna pokazywać to w całej swojej komunikacji.

Dobrym sposobem na wzbudzenie większego zaufania pośród potencjalnych kandydatów jest prowadzenie bloga z życia firmy. Co prawda jest to czasochłonne zajęcie i niemal niemożliwe, do zlecenia zewnętrznej agencji, jednak pokazuje w jaki sposób funkcjonuje firma. Ludzie XXI wieku nie chcą pracować w anonimowych korporacjach, w których nie zna się swojego kolegi kilka biurek dalej. Każdy przyszły pracownik chce wiedzieć z czym przyjdzie mu się zmagać w nowej firmie i jaka naprawdę panuje tam atmosfera. Dobrym pomysłem jest umożliwienie prowadzenia takiego bloga pracownikowi młodemu stażem, albo wręcz stażyście. Wtedy firma zyskuje nowe, świeże spojrzenie na siebie samą, przyciąga uwagę przyszłych pracowników i zyskuje ciekawą, unikalną treść, która buduje wartość strony internetowej i profili social media. Tworząc content i całą kampanię content marketingową, nie można zapomnieć o korzystaniu z portali i blogów zewnętrznych. Sam blog, prowadzony przez pracownika firmy, nie będzie szczególnie rzetelnym wykładnikiem, jeśli nie będzie poparty innymi elementami podkreślającymi pozycję firmy – raportami, regularnie aktualizowaną stroną internetową, obecnością w mediach, głównie w internecie.  

Zatrudnienie w firmach Nowoczesnej Gospodarki

Krótki przykład – kandydat na pracownika równolegle prowadzi rozmowy z 3 firmami o identycznym profilu. Pensje i warunki są zbliżone. W obu wypadkach aplikuje na podobne stanowisko. Gdzie w związku z tym będzie poszukiwał „inspiracji” do podjęcia decyzji? Oczywiście, że zacznie przeszukiwać Internet. To najprostsze i najszybsze rozwiązanie. Decyzję najprawdopodobniej podejmie na podstawie tego co znajdzie. Opinie, wypowiedzi, profile LinkedIn, eksperckie wywiady z pracownikami firmy będą dla niego dodatkowym argumentem aby podjąć pracę w wybranej przez siebie firmie. Kiedy poszukujemy kandydata na stanowisko nie wymagające wysokich kompetencji – recepcjonistki, asystenta działu, czy ochroniarza to poruszane tutaj kwestie odgrywają drugorzędną rolę. Inaczej sytuacja wygląda, gdy szukamy specjalisty, szczególnie w branżach, gdzie to pracodawcy walczą o pracowników – IT, top management, technologia/inżynieria.

Pokażmy firmę taką, jaką pracownicy chcą ją znać – jako miejsce, w którym będą spędzać około 2000 godzin w ciągu roku. Być może warto zrobić sesję zdjęciową pokazującą pracowników, biuro i jego otoczenie? Content marketing to nie tylko artykuły i aktualności na stronie. Część firm organizuje dni otwarte, w trakcie których można porozmawiać z przedstawicielami poszczególnych działów i na własne oczy zobaczyć przyszłe środowisko pracy. Przykładem dobrego zastosowania content marketingu w employer brandingu jest strategia Grupy Żywiec. Strona internetowa firmy jest bardzo wyrazista. Jako pracodawca (http://www.grupazywiec.pl/kariera/) przekazuje informacje nie tylko o naborze na konkretne stanowiska, ale także pokazuje sposób w jaki działa firma, jej rozwój, strategię, jak również wiele cennych informacji o rynku pracy. Profil na facebooku również zawiera praktyczne informacje dla poszukujących pracy, szczególnie osób młodych. Firma angażuje się ponadto w wydarzenia skierowane do osób poszukujących pracy, przede wszystkim targi pracy. A zatem widać, że zainteresowanie kandydatami jest realnym, ważnym elementem strategii komunikacyjnej.

O czym musisz wiedzieć podpisując pierwszą umowę o pracę?

Na co zatem należy zwracać szczególną wagę tworząc content? Zawsze powinniśmy odpowiadać na następujące wątpliwości potencjalnych kandydatów: Czy wynagrodzenie finansowe jest satysfakcjonujące? Czy pracodawca daje stabilne zatrudnienie? Czy atmosfera w pracy jest przyjazna? Czy dzięki pracy można się edukować, poszerzać swoje horyzonty? Czy szanse na rozwój i awans są realne? I przede wszystkim, co jest bardzo ważne w coraz bardziej zapracowanym świecie, czy praca będzie pozwalać mi godzić życie zawodowe z prywatnym? Nikt nie cieszy się na myśl o cotygodniowych nadgodzinach, a dla coraz większej liczby osób, czas jest cenniejszy od pieniędzy. Jeśli content będzie rozwiewał te wątpliwości, a co więcej robił to w sposób atrakcyjny dla pracownika, firma ma znacznie większe szanse na jego skuteczność.

Autor: dr Paweł Strykowski, Whitepress.pl


Zobacz wskaźnik: Wymiar czasu pracy - okresy rozliczeniowe

Podyskutuj o tym na naszym FORUM

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
KSeF 2026: Czy przepisy podatkowe nakładające obowiązki publicznoprawne na podatników mogą zmienić treść umów?

Faktura ustrukturyzowana w rozumieniu ustawy o VAT nie nadaje się do roli dokumentu handlowego, którego wystawienie i przyjęcie oraz akceptacją rodzi skutki cywilnoprawne. Przymusowe otrzymanie takiego dokumentu za pośrednictwem KSeF nie może rodzić skutków cywilnoprawnych – pisze prof. dr hab. Witold Modzelewski.

Zlecenie a składki ZUS. Co gdy zleceniobiorca ma kilka umów w tym samym czasie? Kompleksowy poradnik, przykłady obliczeń

Rynek pracy dynamicznie się zmienia, a elastyczne formy współpracy stają się coraz bardziej popularne. Jedną z najczęściej wybieranych jest umowa zlecenia, szczególnie wśród osób, które chcą dorobić do etatu, prowadzą działalność gospodarczą lub realizują różnorodne projekty w ramach współpracy z firmami i organizacjami. Jakie składki ZUS trzeba płacić od zleceń?

KRUS do zmiany? Kryzys demograficzny na wsi pogłębia problemy systemu emerytalnego rolników

Depopulacja wsi, starzenie się mieszkańców i malejąca liczba płatników składek prowadzą do coraz większej presji na budżet państwa oraz konieczności pilnej modernizacji systemu KRUS, który – jak podkreślają eksperci – nie odpowiada już realiom współczesnego rolnictwa.

Odroczenie KSeF? Nowa interpelacja jest już w Sejmie

Planowane obowiązkowe uruchomienie Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) wywołuje coraz większe napięcia w środowisku przedsiębiorców. Firmy z sektora MŚP alarmują, że system w obecnym kształcie może zagrozić stabilności ich działalności, a eksperci wskazują na liczne braki techniczne i prawne. W obliczu rosnącej presji poseł Bartłomiej Pejo złożył interpelację, domagając się wstrzymania obowiązkowego wdrożenia KSeF i wyjaśnienia ryzyk przez Ministerstwo Finansów.

REKLAMA

Poprawa błędnej faktury w KSeF to zawsze konieczność korekty. Szkic faktury, czy portal kontrahenta: producenci oprogramowania widzą problem i proponują rozwiązania

Pomimo, że przepisy już dziś nie pozwalają na anulowanie lub zamianę faktury dostarczonej do nabywcy, podatnicy obawiają się uszczelnienia, jakie przyniesie w tym zakresie KSeF. Skala obaw wyrażanych przez przedsiębiorców oraz reakcje producentów oprogramowania do wystawiania faktur zdają się ujawniać, jak bardzo powszechnym zjawiskiem jest poprawienie faktur bez użycia faktury korygującej.

Konsolidacja sprawozdań finansowych – czy warto przekazać przygotowywanie skonsolidowanych SF firmie outsourcingowej?

Konsolidacja sprawozdań finansowych, czyli przygotowanie skonsolidowanego sprawozdania finansowego (SSF), to proces wymagający precyzji, wiedzy i czasu. Wraz ze wzrostem złożoności grup kapitałowych oraz częstymi zmianami regulacyjnymi, coraz więcej przedsiębiorstw staje przed pytaniem: czy proces konsolidacji realizować własnymi siłami, czy powierzyć go zewnętrznym ekspertom?

KSeF obejmie nawet rolników. Ale nie wszystkich

Z sygnałów spływających do redakcji Infor.pl wynika, że podatnicy VAT chyba nie mają entuzjazmu co do przejścia na KSeF. Może się jednak okazać, że nie taki diabeł straszny. I pod koniec 2026 r. większa część przedsiębiorców będzie chwaliła nowe rozwiązanie. Dziś jednak każda grupa zawodowa zwolniona z KSeF jest traktowana jako szczęściarze. I taką grupą są rolnicy. Ale tylko „ryczałtowi” (transakcje dokumentują fakturami VAT RR). Ta kategoria rolników może przystąpić do KSeF dobrowolnie.

Jaka inflacja w Polsce w latach 2025-2026-2027. Projekcja NBP i prognozy ekspertów

Opublikowana przez Narodowy Bank Polski 7 listopada 2025 r. projekcja inflacji i PKB w Polsce przewiduje, że inflacja CPI w 2025 r. znajdzie się na poziomie 3,7 proc., w 2026 r. wyniesie 2,9 proc., a w 2027 r. spadnie do 2,5 proc.. Natomiast PKB wzrośnie w 2025 r. ok. 3,4 proc., w 2026 r. ok. 3,7 proc., a w 2027 r. ok. 2,6 proc.

REKLAMA

Harmonogram posiedzeń Rady Polityki Pieniężnej w 2026 roku

Narodowy Bank Polski opublikował harmonogram posiedzeń Rady Polityki Pieniężnej i publikacji opisów dyskusji z posiedzeń decyzyjnych w 2026 r.

Leasing w 2026 roku – jak odzyskać koszty podatkowe ponad nowe limity ustawowe związane z emisją CO2? Klucz tkwi w odsetkach, a 100000 zł, 150000 zł i 225000 zł to wcale nie ostateczna bariera dla odliczeń w racie, bo raty działają na innych zasadach

Od stycznia 2026 roku na firmy leasingujące samochody czeka przykra niespodzianka podatkowa. Nowe limity odliczenia kosztów związanych z nabyciem pojazdów, uzależnione od emisji CO2 (100000 zł - emisja co najmniej 50g CO2/km, 150000 zł - emisja poniżej 50g CO2/km, lub 225000 zł - elektryki i wodorowce bez emisji CO2), drastycznie ograniczą możliwości optymalizacji podatkowej. Kontrowersje budzi zwłaszcza fakt, że zmiany dotkną umów już zawartych. Jednak jest nadzieja – część odsetkowa raty leasingowej nadal pozostaje w pełni odliczalna, co może uratować budżety wielu firm. Czy Twoja księgowość wykorzystuje tę możliwość?

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA