Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak pozyskać wartościowych pracowników stosując content marketing

Content marketing w employer brandingu
Content marketing w employer brandingu
Fotolia
Obecnie pracownicy mogą wybierać, często spośród kilku, a nawet kilkunastu podobnych ofert pracy. W związku z tym tradycyjne ogłoszenie o pracę często to za mało, żeby pozyskać wartościowego pracownika, szczególnie o bardzo konkretnych kwalifikacjach. Co zatem zrobić, aby pokazać się z najlepszej strony i przyciągnąć zainteresowanie wartościowych kandydatów?

Dzisiaj tradycyjne ogłoszenie o pracę nie zawsze jest wystarczające. Szczególnie jeśli szukamy pracowników kreatywnych – grafików, marketerów, PR-owców, strategów. Oczywiście, można skorzystać z pomocy headhunterów, albo kanałów komunikacji dedykowanych konkretnej branży. Można też zrobić to co zrobił Marcin Majzner, prezes firmy Cupsell.pl, i postawić na rozwiązania niestandardowe: https://www.youtube.com/watch?v=rzHvn8vg1Zg&list=UUg2639ryJNsg5BZIIsDHWcQ

Jego film został obejrzany ponad sto tysięcy razy, a on sam pisał, że w ciągu tygodnia zgłosiło się do niego 500 osób. Jest to wideo, które rozbawia widza absurdalnym poczuciem humoru, a co za tym idzie, idealnie trafia w grupę docelową, czyli młodych ludzi. Gdyby Majzner postanowił zrobić podobny materiał, jednak w poważnym, stonowanym klimacie, efekt z pewnością byłby mniej spektakularny.

Również ciekawym przykładem niestandardowego sposobu na zaprezentowanie się pracownikom jest film zrealizowany przez PZU: https://www.youtube.com/watch?v=18eOE44j9qw

Spot ten pokazuje rozmowę kwalifikacyjną w PZU, podczas której kandydatka zostaje sprawdzona pod kątem zgodności treści CV z rzeczywistością. Co ciekawe, jedną z umiejętności rzekomo posiadanych przez kandydatkę jest rozumienie języka zwierząt. Osoba przeprowadzająca rozmowę kwalifikacyjną stawia na stole koguta i prosi o przetłumaczenie tego, co rzeczony kogut ma do powiedzenia. Jest to wideo, które kreuje wizerunek PZU jako pracodawcy elastycznego, innowacyjnego i przyjaznego pracownikom. Filmik jest sam w sobie zabawny, czym niewątpliwie przyciąga uwagę. Dzięki tego typu kampaniom jednocześnie wzrasta wizerunek firmy, zarówno jako pracodawcy oraz jako marki samej w sobie.

Więcej ofert pracy - licznik rynku infoPraca

Patrząc na powyższe sposoby przedstawienia swojej firmy i zachęcenia do pracy, pada pytanie, czy  powinno się tworzyć śmieszne filmy, aby pozyskać pracowników? Na tak postawione pytanie nie ma jednej odpowiedzi. Wszystko zależy od charakterystyki firmy. Czy jest to start-up, czy może dojrzała, poważna firma finansowa? Od tego będzie zależało, w jaki sposób pracodawca powinien prezentować swoją ofertę. Bardzo ważne jest, żeby budowany wizerunek był przede wszystkim spójny. Niezależnie od rodzaju działalności, kandydaci oczekują od firmy stabilności i troski o dobro pracownika. Nikt przecież nie będzie chciał zatrudnić się w firmie, co do której nie ma pewności, że przetrwa do końca miesiąca. Pracownik musi mieć przekonanie, że aplikuje do stabilnej firmy, toteż każda firma powinna pokazywać to w całej swojej komunikacji.

Dobrym sposobem na wzbudzenie większego zaufania pośród potencjalnych kandydatów jest prowadzenie bloga z życia firmy. Co prawda jest to czasochłonne zajęcie i niemal niemożliwe, do zlecenia zewnętrznej agencji, jednak pokazuje w jaki sposób funkcjonuje firma. Ludzie XXI wieku nie chcą pracować w anonimowych korporacjach, w których nie zna się swojego kolegi kilka biurek dalej. Każdy przyszły pracownik chce wiedzieć z czym przyjdzie mu się zmagać w nowej firmie i jaka naprawdę panuje tam atmosfera. Dobrym pomysłem jest umożliwienie prowadzenia takiego bloga pracownikowi młodemu stażem, albo wręcz stażyście. Wtedy firma zyskuje nowe, świeże spojrzenie na siebie samą, przyciąga uwagę przyszłych pracowników i zyskuje ciekawą, unikalną treść, która buduje wartość strony internetowej i profili social media. Tworząc content i całą kampanię content marketingową, nie można zapomnieć o korzystaniu z portali i blogów zewnętrznych. Sam blog, prowadzony przez pracownika firmy, nie będzie szczególnie rzetelnym wykładnikiem, jeśli nie będzie poparty innymi elementami podkreślającymi pozycję firmy – raportami, regularnie aktualizowaną stroną internetową, obecnością w mediach, głównie w internecie.  

Zatrudnienie w firmach Nowoczesnej Gospodarki

Krótki przykład – kandydat na pracownika równolegle prowadzi rozmowy z 3 firmami o identycznym profilu. Pensje i warunki są zbliżone. W obu wypadkach aplikuje na podobne stanowisko. Gdzie w związku z tym będzie poszukiwał „inspiracji” do podjęcia decyzji? Oczywiście, że zacznie przeszukiwać Internet. To najprostsze i najszybsze rozwiązanie. Decyzję najprawdopodobniej podejmie na podstawie tego co znajdzie. Opinie, wypowiedzi, profile LinkedIn, eksperckie wywiady z pracownikami firmy będą dla niego dodatkowym argumentem aby podjąć pracę w wybranej przez siebie firmie. Kiedy poszukujemy kandydata na stanowisko nie wymagające wysokich kompetencji – recepcjonistki, asystenta działu, czy ochroniarza to poruszane tutaj kwestie odgrywają drugorzędną rolę. Inaczej sytuacja wygląda, gdy szukamy specjalisty, szczególnie w branżach, gdzie to pracodawcy walczą o pracowników – IT, top management, technologia/inżynieria.

Pokażmy firmę taką, jaką pracownicy chcą ją znać – jako miejsce, w którym będą spędzać około 2000 godzin w ciągu roku. Być może warto zrobić sesję zdjęciową pokazującą pracowników, biuro i jego otoczenie? Content marketing to nie tylko artykuły i aktualności na stronie. Część firm organizuje dni otwarte, w trakcie których można porozmawiać z przedstawicielami poszczególnych działów i na własne oczy zobaczyć przyszłe środowisko pracy. Przykładem dobrego zastosowania content marketingu w employer brandingu jest strategia Grupy Żywiec. Strona internetowa firmy jest bardzo wyrazista. Jako pracodawca (http://www.grupazywiec.pl/kariera/) przekazuje informacje nie tylko o naborze na konkretne stanowiska, ale także pokazuje sposób w jaki działa firma, jej rozwój, strategię, jak również wiele cennych informacji o rynku pracy. Profil na facebooku również zawiera praktyczne informacje dla poszukujących pracy, szczególnie osób młodych. Firma angażuje się ponadto w wydarzenia skierowane do osób poszukujących pracy, przede wszystkim targi pracy. A zatem widać, że zainteresowanie kandydatami jest realnym, ważnym elementem strategii komunikacyjnej.

O czym musisz wiedzieć podpisując pierwszą umowę o pracę?

Na co zatem należy zwracać szczególną wagę tworząc content? Zawsze powinniśmy odpowiadać na następujące wątpliwości potencjalnych kandydatów: Czy wynagrodzenie finansowe jest satysfakcjonujące? Czy pracodawca daje stabilne zatrudnienie? Czy atmosfera w pracy jest przyjazna? Czy dzięki pracy można się edukować, poszerzać swoje horyzonty? Czy szanse na rozwój i awans są realne? I przede wszystkim, co jest bardzo ważne w coraz bardziej zapracowanym świecie, czy praca będzie pozwalać mi godzić życie zawodowe z prywatnym? Nikt nie cieszy się na myśl o cotygodniowych nadgodzinach, a dla coraz większej liczby osób, czas jest cenniejszy od pieniędzy. Jeśli content będzie rozwiewał te wątpliwości, a co więcej robił to w sposób atrakcyjny dla pracownika, firma ma znacznie większe szanse na jego skuteczność.

Autor: dr Paweł Strykowski, Whitepress.pl


Zobacz wskaźnik: Wymiar czasu pracy - okresy rozliczeniowe

Podyskutuj o tym na naszym FORUM

Jak skutecznie i efektywnie zarządzać biurem rachunkowym
Zarządzanie biurem rachunkowym. Teraz książka z serwisem online

Publikacja jest skierowana do księgowych, kadry kierowniczej i właścicieli biur rachunkowych. Kompleksowo opisuje zasady organizacji pracy biura rachunkowego. Praktyczną pomocą są wzory dokumentów oraz instrukcji dostępnych również w edytowalnej formie w serwisie powiązanym z książką.

Teraz 12% taniej!
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Podatek od nieruchomości
    certificate
    Jak zdobyć Certyfikat:
    • Czytaj artykuły
    • Rozwiązuj testy
    • Zdobądź certyfikat
    1/10
    Opodatkowaniu podatkiem od nieruchomości nie podlegają:
    działki budowlane
    domy jednorodzinne
    garaże
    lasy
    Następne
    Księgowość
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Nowe obowiązki i uprawnienia rad nadzorczych spółek kapitałowych. Zmiany w KSH od 13 października 2022 r.
    Od 13 października 2022 r. wchodzi w życie nowelizacja Kodeksu Spółek Handlowych, która w dużej mierze dotyczy rozszerzenia kompetencji rady nadzorczej w spółkach kapitałowych. Na czym polegają te zmiany?
    Likwidacja spółki z ograniczoną odpowiedzialnością – procedura, zasady, reprezentacja
    Podstawowym sposobem zakończenia istnienia spółki z ograniczoną odpowiedzialnością jest jej formalna likwidacja. Jak ona przebiega w praktyce, jakich obowiązków należy dochować i co warto o niej wiedzieć?
    HUB e-paragony od września 2023 r. Nowa wersja aplikacji e-paragony
    We wrześniu 2023 r. uruchomione zostanie rozwiązanie HUB e-paragony umożliwiające powszechne stosowanie paragonów elektronicznych - poinformował 6 października 2022 r. wiceminister finansów Mariusz Gojny. Dodał, że Ministerstwo Finansów opublikuje rozwiązanie pozwalające przystąpić do projektu producentom kas fiskalnych oraz tworzenie konkurencyjnych aplikacji do odbiorów paragonów.
    Wydatki na utrzymanie psa - koszty podatkowe, odliczenie VAT
    Podatnicy prowadzący działalność gospodarczą w swoim domu lub mieszkaniu mają wątpliwości, czy wydatki na utrzymanie psa stróżującego mogą zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów. Powstaje też pytanie, czy można odliczyć VAT od wydatków na utrzymanie psa stróżującego, który pilnuje biura, czy innych miejsc, w których jest prowadzona działalność gospodarcza? Sprawdźmy jak na te pytania odpowiada Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w indywidualnych interpretacjach podatkowych.
    Inflacja a dochody budżetowe. Wzrost inflacji o 1 punkt proc. to 4,7 mld zł więcej dochodów w budżecie państwa
    Każdy punkt procentowy wyższej inflacji to jest 4,7 mld zł więcej dochodów w budżecie państwa, po drugiej stronie generuje to jednakowo wysokie wydatki - powiedział 5 października 2022 r. w Senacie wiceminister finansów Artur Soboń. Poinformował także, że ostatnie zmiany w PIT i CIT kończą zmiany w Polskim Ładzie.
    Stopy procentowe NBP 2022 - bez zmian od 6 października
    Rada Polityki Pieniężnej na posiedzeniu 5 października 2022 r. utrzymała wszystkie stopy procentowe na dotychczasowym poziomie. Stopa referencyjna, główna stopa NBP, wynosi od 8 września br. 6,75 proc.
    Obliczanie długości mandatów członków zarządu i rady nadzorczej - nowe zasady od 13 października 2022 r.
    Nowelizacja Kodeksu spółek handlowych, która wejdzie w życie z dniem 13 października 2022 r., wprowadza nowe zasady obliczania czasu trwania mandatów członków zarządu i rady nadzorczej. Sprawdź, jak będą one wyglądać.
    Limity podatkowe 2023
    Limity podatkowe 2023. Średni kurs euro publikowany przez NBP pierwszego dnia roboczego października decyduje o ważnych limitach podatkowych w następnym roku. Znamy już ten kurs euro z 3 października 2022 r. (4,8272 zł). Sprawdźmy zatem jakie limity podatkowe będą obowiązywały w 2023 roku.
    Wywóz i tranzyt towarów dual-use – zezwolenia, oświadczenie użytkownika końcowego
    W związku z wojną na Ukrainie, towary (produkty) typu dual-use zyskały na szczególnym znaczeniu. Istotna stała się również możliwość jak najszybszej realizacji tego rodzaju zamówień. Warto przyjrzeć się regulacjom prawnym, które obowiązują w tym zakresie.
    Przedpłaty, zaliczki, zadatki a podatek dochodowy. Moment powstania przychodu
    W transakcjach handlowych często możemy spotkać się z wpłatami poprzedzającymi wykonanie usługi lub dostawę towarów. Wynika to z potrzeby zabezpieczenia wykonania umowy wiążącej dwie strony transakcji. W związku z tym pojawia się pytanie- jak otrzymanie przedpłaty, zaliczki bądź zadatku powinno być rozliczone na gruncie podatku dochodowego?
    Podatki związane z alkoholem – czym jest podatek piwny
    Jak już wiemy, alkohol jest jednym z najwyżej opodatkowanych dóbr. Najwyższa stawka VAT, akcyza i podatek dochodowy. Ustawodawca przewidział również opłatę za to, że reklamujemy napoje alkoholowe – tzw. podatek piwny.
    Rożne stawki ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych
    Nowy Ład spowodował znaczne zmiany w prawie podatkowym. Wielu przedsiębiorców w celu uniknięcia składki zdrowotnej szuka lepszych rozwiązań. Jedną z opcji była zmiana formy opodatkowania na ryczałt od przychodów ewidencjonowanych.
    Darowizna pieniędzy ze wspólnego rachunku bankowego a zwolnienie z podatku
    Czy darowizna pieniędzy od członka najbliższej rodziny może być zwolniona z podatku od spadków i darowizn jeżeli w chwili zawarcia umowy darowizny pieniądze znajdowały się na rachunku bankowym, którego współwłaścicielami są darczyńca i obdarowany? Na to pytanie odpowiedział Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji indywidualnej z 30 września 2022 r.
    Sprzedaż złomu – kwestie podatkowe
    Opodatkowanie sprzedaży złomu zależy od tego, czy odbywa się w ramach działalności gospodarczej czy okazjonalnie.
    JPK_VAT po 6 latach. Czy przesyłanie ksiąg podatkowych dla potrzeb VAT ma sens?
    Wprowadzenie w naszym kraju ustawowego obowiązku przesyłania organom podatkowym pierwszej instancji standaryzowanych części ewidencji prowadzonych dla potrzeb podatku od towarów i usług (JPK_VAT) było pierwszym przedsięwzięciem tego rodzaju i po sześciu latach obowiązywania trudno uznać to za sukces (być może tylko lobbingowy i propagandowy) – pisze prof. dr hab. Witold Modzelewski.
    Zmiany w ustawie o rachunkowości 2022/2023 – wdrożenie dyrektywy 2021/2101. Sprawozdanie o podatku dochodowym
    W Ministerstwie Finansów trwają prace nad projektem ustawy o zmianie ustawy o rachunkowości oraz zmianie ustawy o biegłych rewidentach, firmach audytorskich oraz nadzorze publicznym. Ta nowelizacja ma na celu implementację do polskiego prawa dyrektywy unijnej 2021/2101.
    Progi podatkowe 2023 - co warto wiedzieć?
    Progi podatkowe 2023. Jaka wysokość progów będzie obowiązywała w rozliczeniu rocznym PIT w 2023 roku? Jaka będzie kwota wolna od podatku? Co się zmieniło?
    Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych 2023 - limity, stawki
    Jakie limity dla ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych będą obowiązywały w 2023 roku? Kto może płacić ryczałt w 2023 roku? Kto może płacić ryczałt od przychodów ewidencjonowanych kwartalnie w 2023 roku? Jakie stawki ryczałtu obowiązują w 2023 roku?
    Webinarium „Korygowanie VAT należnego i naliczonego”
    Korygowanie VAT. Zapraszamy na praktyczne webinarium „Korygowanie VAT należnego i naliczonego” z gwarantowanym imiennym certyfikatem, które odbędzie się 20 października 2022 roku. Polecamy!
    Dropshipping oczami księgowej. Kasa fiskalna, paragony, dokumentowanie sprzedaży
    Bardzo często trafiają do mnie osoby, najczęściej młode, które chcą rozpocząć działalność gospodarczą od dropshippingu. Skuszeni zarabianiem bez wydawania własnych pieniędzy często wchodzą w prowadzenie biznesu bez zastanowienia. Nasi Klienci - Sprzedawcy często rozpoczynają od inwestycji w szkolenia. Jest ich na rynku coraz więcej. Trudno mi zweryfikować faktyczny poziom merytoryczny tych kursów więc oprę się jedynie o informacje uzyskane od Klientów naszego Biura.
    Limit jednorazowej amortyzacji 2023 r.
    Jednorazowa amortyzacja 2023. Kurs euro z pierwszego dnia roboczego października decyduje o wysokości określonych limitów w podatkach na następny rok. Dotyczy to m.in. przywileju jakim jest jednorazowa amortyzacja.
    Mały podatnik VAT 2023. Jakie limity?
    Mały podatnik VAT 2023 to przedsiębiorca, którego przychody mieszczą się w określonym limicie wyrażonym w euro. Limity ustalane są co roku na podstawie kursu z 1 października. Kto może liczyć na status małego podatnika VAT w roku 2023?
    Przymusowa restrukturyzacja Getin Noble Bank. Co to oznacza dla Frankowiczów?
    Decyzja Bankowego Funduszu Gwarancyjnego o rozpoczęciu przymusowej restrukturyzacji Getin Noble Bank S.A. znacznie skomplikuje sytuację Frankowiczów posiadających kredyty hipoteczne w tym banku. Zgodnie z nią kredyty indeksowane i denominowane kursem waluty obcej, czyli przede wszystkim kursem CHF, ale także USD, EUR, JPY, nie zostały przeniesione i zostają w Getin Noble Bank S.A. Co to oznacza dla Frankowiczów?
    Najwięksi podatnicy CIT w Polsce
    Ministerstwo Finansów opublikowało 30 września 2022 r. listę dużych podatników podatku CIT za 2021 r. Dane dotyczą zeznań indywidualnych firm, których przychód przekroczył 50 mln euro oraz podatników będących podatkowymi grupami kapitałowymi (PGK). Wśród indywidualnych firm liderami są firmy z sektora bankowego, energetycznego i paliwowego. Podobnie jest wśród podatkowych grup kapitałowych.
    Wykreślenie podatnika z rejestru czynnych podatników VAT na podstawie podejrzenia wyłudzeń skarbowych
    Czy można wykreślić podatnika VAT z rejestru czynnych podatników VAT tylko na podstawie podejrzenia, że ów podatnik zamierza dokonać wyłudzeń skarbowych z wykorzystaniem banku? Okazuje się, że tak. Można tak zrobić (i to bez zawiadamiania tego podatnika) na podstawie art. 96 ust. 9 pkt 5 ustawy o VAT. Problem wyjaśnia Jagoda Kondratowska-Muszyńska, doradca podatkowy w Kancelarii Prof. dr hab. Henryka Dzwonkowskiego.