REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak pozyskać wartościowych pracowników stosując content marketing

Subskrybuj nas na Youtube
Content marketing w employer brandingu
Content marketing w employer brandingu
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Obecnie pracownicy mogą wybierać, często spośród kilku, a nawet kilkunastu podobnych ofert pracy. W związku z tym tradycyjne ogłoszenie o pracę często to za mało, żeby pozyskać wartościowego pracownika, szczególnie o bardzo konkretnych kwalifikacjach. Co zatem zrobić, aby pokazać się z najlepszej strony i przyciągnąć zainteresowanie wartościowych kandydatów?

Dzisiaj tradycyjne ogłoszenie o pracę nie zawsze jest wystarczające. Szczególnie jeśli szukamy pracowników kreatywnych – grafików, marketerów, PR-owców, strategów. Oczywiście, można skorzystać z pomocy headhunterów, albo kanałów komunikacji dedykowanych konkretnej branży. Można też zrobić to co zrobił Marcin Majzner, prezes firmy Cupsell.pl, i postawić na rozwiązania niestandardowe: https://www.youtube.com/watch?v=rzHvn8vg1Zg&list=UUg2639ryJNsg5BZIIsDHWcQ

REKLAMA

REKLAMA

Jego film został obejrzany ponad sto tysięcy razy, a on sam pisał, że w ciągu tygodnia zgłosiło się do niego 500 osób. Jest to wideo, które rozbawia widza absurdalnym poczuciem humoru, a co za tym idzie, idealnie trafia w grupę docelową, czyli młodych ludzi. Gdyby Majzner postanowił zrobić podobny materiał, jednak w poważnym, stonowanym klimacie, efekt z pewnością byłby mniej spektakularny.

Również ciekawym przykładem niestandardowego sposobu na zaprezentowanie się pracownikom jest film zrealizowany przez PZU: https://www.youtube.com/watch?v=18eOE44j9qw

Spot ten pokazuje rozmowę kwalifikacyjną w PZU, podczas której kandydatka zostaje sprawdzona pod kątem zgodności treści CV z rzeczywistością. Co ciekawe, jedną z umiejętności rzekomo posiadanych przez kandydatkę jest rozumienie języka zwierząt. Osoba przeprowadzająca rozmowę kwalifikacyjną stawia na stole koguta i prosi o przetłumaczenie tego, co rzeczony kogut ma do powiedzenia. Jest to wideo, które kreuje wizerunek PZU jako pracodawcy elastycznego, innowacyjnego i przyjaznego pracownikom. Filmik jest sam w sobie zabawny, czym niewątpliwie przyciąga uwagę. Dzięki tego typu kampaniom jednocześnie wzrasta wizerunek firmy, zarówno jako pracodawcy oraz jako marki samej w sobie.

REKLAMA

Więcej ofert pracy - licznik rynku infoPraca

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Patrząc na powyższe sposoby przedstawienia swojej firmy i zachęcenia do pracy, pada pytanie, czy  powinno się tworzyć śmieszne filmy, aby pozyskać pracowników? Na tak postawione pytanie nie ma jednej odpowiedzi. Wszystko zależy od charakterystyki firmy. Czy jest to start-up, czy może dojrzała, poważna firma finansowa? Od tego będzie zależało, w jaki sposób pracodawca powinien prezentować swoją ofertę. Bardzo ważne jest, żeby budowany wizerunek był przede wszystkim spójny. Niezależnie od rodzaju działalności, kandydaci oczekują od firmy stabilności i troski o dobro pracownika. Nikt przecież nie będzie chciał zatrudnić się w firmie, co do której nie ma pewności, że przetrwa do końca miesiąca. Pracownik musi mieć przekonanie, że aplikuje do stabilnej firmy, toteż każda firma powinna pokazywać to w całej swojej komunikacji.

Dobrym sposobem na wzbudzenie większego zaufania pośród potencjalnych kandydatów jest prowadzenie bloga z życia firmy. Co prawda jest to czasochłonne zajęcie i niemal niemożliwe, do zlecenia zewnętrznej agencji, jednak pokazuje w jaki sposób funkcjonuje firma. Ludzie XXI wieku nie chcą pracować w anonimowych korporacjach, w których nie zna się swojego kolegi kilka biurek dalej. Każdy przyszły pracownik chce wiedzieć z czym przyjdzie mu się zmagać w nowej firmie i jaka naprawdę panuje tam atmosfera. Dobrym pomysłem jest umożliwienie prowadzenia takiego bloga pracownikowi młodemu stażem, albo wręcz stażyście. Wtedy firma zyskuje nowe, świeże spojrzenie na siebie samą, przyciąga uwagę przyszłych pracowników i zyskuje ciekawą, unikalną treść, która buduje wartość strony internetowej i profili social media. Tworząc content i całą kampanię content marketingową, nie można zapomnieć o korzystaniu z portali i blogów zewnętrznych. Sam blog, prowadzony przez pracownika firmy, nie będzie szczególnie rzetelnym wykładnikiem, jeśli nie będzie poparty innymi elementami podkreślającymi pozycję firmy – raportami, regularnie aktualizowaną stroną internetową, obecnością w mediach, głównie w internecie.  

Zatrudnienie w firmach Nowoczesnej Gospodarki

Krótki przykład – kandydat na pracownika równolegle prowadzi rozmowy z 3 firmami o identycznym profilu. Pensje i warunki są zbliżone. W obu wypadkach aplikuje na podobne stanowisko. Gdzie w związku z tym będzie poszukiwał „inspiracji” do podjęcia decyzji? Oczywiście, że zacznie przeszukiwać Internet. To najprostsze i najszybsze rozwiązanie. Decyzję najprawdopodobniej podejmie na podstawie tego co znajdzie. Opinie, wypowiedzi, profile LinkedIn, eksperckie wywiady z pracownikami firmy będą dla niego dodatkowym argumentem aby podjąć pracę w wybranej przez siebie firmie. Kiedy poszukujemy kandydata na stanowisko nie wymagające wysokich kompetencji – recepcjonistki, asystenta działu, czy ochroniarza to poruszane tutaj kwestie odgrywają drugorzędną rolę. Inaczej sytuacja wygląda, gdy szukamy specjalisty, szczególnie w branżach, gdzie to pracodawcy walczą o pracowników – IT, top management, technologia/inżynieria.

Pokażmy firmę taką, jaką pracownicy chcą ją znać – jako miejsce, w którym będą spędzać około 2000 godzin w ciągu roku. Być może warto zrobić sesję zdjęciową pokazującą pracowników, biuro i jego otoczenie? Content marketing to nie tylko artykuły i aktualności na stronie. Część firm organizuje dni otwarte, w trakcie których można porozmawiać z przedstawicielami poszczególnych działów i na własne oczy zobaczyć przyszłe środowisko pracy. Przykładem dobrego zastosowania content marketingu w employer brandingu jest strategia Grupy Żywiec. Strona internetowa firmy jest bardzo wyrazista. Jako pracodawca (http://www.grupazywiec.pl/kariera/) przekazuje informacje nie tylko o naborze na konkretne stanowiska, ale także pokazuje sposób w jaki działa firma, jej rozwój, strategię, jak również wiele cennych informacji o rynku pracy. Profil na facebooku również zawiera praktyczne informacje dla poszukujących pracy, szczególnie osób młodych. Firma angażuje się ponadto w wydarzenia skierowane do osób poszukujących pracy, przede wszystkim targi pracy. A zatem widać, że zainteresowanie kandydatami jest realnym, ważnym elementem strategii komunikacyjnej.

O czym musisz wiedzieć podpisując pierwszą umowę o pracę?

Na co zatem należy zwracać szczególną wagę tworząc content? Zawsze powinniśmy odpowiadać na następujące wątpliwości potencjalnych kandydatów: Czy wynagrodzenie finansowe jest satysfakcjonujące? Czy pracodawca daje stabilne zatrudnienie? Czy atmosfera w pracy jest przyjazna? Czy dzięki pracy można się edukować, poszerzać swoje horyzonty? Czy szanse na rozwój i awans są realne? I przede wszystkim, co jest bardzo ważne w coraz bardziej zapracowanym świecie, czy praca będzie pozwalać mi godzić życie zawodowe z prywatnym? Nikt nie cieszy się na myśl o cotygodniowych nadgodzinach, a dla coraz większej liczby osób, czas jest cenniejszy od pieniędzy. Jeśli content będzie rozwiewał te wątpliwości, a co więcej robił to w sposób atrakcyjny dla pracownika, firma ma znacznie większe szanse na jego skuteczność.

Autor: dr Paweł Strykowski, Whitepress.pl


Zobacz wskaźnik: Wymiar czasu pracy - okresy rozliczeniowe

Podyskutuj o tym na naszym FORUM

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KSeF dla rolników – rewolucja, która zapuka do gospodarstw w 2026 roku

Cyfrowa rewolucja wkracza na wieś! Już w 2026 roku także rolnik będzie musiał zmierzyć się z KSeF – Krajowym Systemem e-Faktur. Czy jesteś gotowy na koniec papierowych faktur, łatwiejsze rozliczenia i nowe wyzwania technologiczne? Sprawdź, co dokładnie się zmienia i jak przygotować swoje gospodarstwo, żeby nie zostać w tyle.

KSeF już za rogiem: 5 pułapek, które mogą sparaliżować Twoją firmę – jak się przed nimi uchronić?

Do obowiązkowego KSeF zostało już niewiele czasu. Choć większość firm twierdzi, że jest gotowa, praktyka pokazuje coś zupełnie innego. Niespodziewane błędy w testach, odrzucane faktury czy awarie mogą sparaliżować sprzedaż. Sprawdź pięć najczęstszych pułapek i dowiedz się, jak ich uniknąć.

Mały ZUS 2026: Podwyżka może niewielka, ale składka zdrowotna znów boli

Zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dna 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokość minimalnej stawki godzinowej w 2026 r., minimalne wynagrodzenie w 2026 roku wyniesie 4806 zł, a minimalna stawka godzinowa 31,40 zł. Minimalne wynagrodzenie wpłynie również na wysokość preferencyjnych składek ZUS, tzw. mały ZUS oraz limit dla działalności nierejestrowanej. Znaczny wzrost też nastąpi w składce zdrowotnej.

KSeF 2026 - Jeszcze można uniknąć katastrofy. Prof. Modzelewski polemizuje z Ministerstwem Finansów

Niniejsza publikacja jest polemiką prof. Witolda Modzelewskiego z tezami i argumentacją resortu finansów zaprezentowanymi w artykule: „Wystawianie faktur w KSeF w 2026 roku. Wyjaśnienia Ministerstwa Finansów”. Śródtytuły pochodzą od redakcji portalu infor.pl.

REKLAMA

Rolnicy i rybacy muszą szykować się na zmiany – nowe przepisy o pomocy de minimis już w drodze!

Rolnicy i rybacy w całej Polsce powinni przygotować się na nadchodzące zmiany w systemie wsparcia publicznego. Rządowy projekt rozporządzenia wprowadza nowe obowiązki dotyczące informacji, które trzeba będzie składać, ubiegając się o pomoc de minimis. Nowe przepisy mają ujednolicić formularze, zwiększyć przejrzystość oraz zapewnić pełną kontrolę nad dotychczas otrzymanym wsparciem.

Wystawienie faktury VAT (ustrukturyzowanej) w KSeF może naruszać tajemnicę handlową lub zawodową

Czy wystawienie faktury ustrukturyzowanej może naruszać tajemnicę handlową lub zawodową? Na to pytanie odpowiada na prof. dr hab. Witold Modzelewski.

TSUE: Sąd ma ocenić, czy klauzula WIBOR szkodzi konsumentowi ale nie może oceniać samego wskaźnika

Sąd krajowy ma obowiązek dokonania oceny, czy warunek umowny dotyczący zmiennej stopy oprocentowania opartej o WIBOR, powoduje znaczącą nierównowagę ze szkodą dla konsumenta - oceniła Rzeczniczka Generalna TSUE w opinii opublikowanej 11 września 2025 r. (sprawa C‑471/24 - J.J. przeciwko PKO BP S.A.) Dodała, że ocena ta nie może jednak odnosić się do wskaźnika WIBOR jako takiego ani do metody jego ustalania.

Kiedy ZUS może przejąć wypłatę świadczeń od przedsiębiorcy? Konieczny wniosek od płatnika lub ubezpieczonego

Brak płynności finansowej płatnika składek, zatrudniającego powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników, takich jak zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. ZUS może pomóc w takiej sytuacji i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

REKLAMA

W 2026 roku 2,8 mln firm musi zmienić sposób fakturowania. Im szybciej się przygotują, tym większą przewagę zyskają nad konkurencją

W 2026 roku ponad 2,8 mln przedsiębiorstw w Polsce zostanie objętych obowiązkiem korzystania z Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF). Dla wielu z nich będzie to największa zmiana technologiczna od czasu cyfryzacji JPK. Choć Ministerstwo Finansów zapowiada tę transformację jako krok ku nowoczesności, dla MŚP może oznaczać konieczność głębokiej reorganizacji sposobu działania. Eksperci radzą przedsiębiorcom: czas wdrożenia KSeF potraktujcie jako inwestycję.

Środowisko testowe KSeF 2.0 (dot. API) od 30 września, Moduł Certyfikatów i Uprawnień do KSeF 2.0 od 1 listopada 2025 r. MF: API KSeF 1.0 nie jest kompatybilne z API KSeF 2.0

Ministerstwo Finansów poinformowało w komunikacie z 10 września 2025 r., że wprowadzone zostały nowe funkcjonalności wcześniej niedostępne w API KSeF1.0 (m.in. FA(3) z węzłem Zalacznik, tryby offline24 czy certyfikaty KSeF). W związku z wprowadzonymi zmianami konieczna jest integracja ze środowiskiem testowym KSeF 2.0., które zostanie udostępnione 30 września.

REKLAMA