REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Big idea ważniejsza niż nowe technologie

Subskrybuj nas na Youtube
IV Kongres Innowacyjnego Marketingu w Samorządach
IV Kongres Innowacyjnego Marketingu w Samorządach

REKLAMA

REKLAMA

Zaciekaw, zainspiruj, zaangażuj, a potem mów o tym tak, aby inni chcieli tego słuchać. Twórz historię, opowiadaj obrazem i buduj emocje – takie nowe spojrzenie na promocję miejsc i regionów przedstawili eksperci IV Kongresu Innowacyjnego Marketingu w Samorządach. Wydarzenie, które odbyło się w dniach 20-21 listopada br. w Rzeszowie zgromadziło przeszło 150 uczestników. Patronat medialny nad Kongresem objął portal Infor.pl

REKLAMA

Po pierwsze liczy się niebanalny pomysł – tak zwana big idea. Po drugie potrzebna jest długofalowa strategia. I wreszcie, wymagane są odpowiednio dobrane narzędzia. Tak w bardzo dużym skrócie przedstawia się przepis na wizerunkowy sukces miast i regionów. Według ekspertów nowe technologie są potrzebne, ale tylko wówczas, kiedy ich obecność jest w pełni uzasadniona, a całości towarzyszy głębsza idea. Podczas wydarzenia dużo uwagi poświęcono informatycznym nowościom, dobrym praktykom z kraju i z zagranicy, ale jednocześnie przypomniano o elementarnych zasadach komunikacji.

Nowe technologie – tak, ale…

Gospodarze miast i regionów przeznaczają coraz większe budżety na promocję, w tym innowacyjne rozwiązania.
Modnym dodatkiem są aplikacje oraz inne nowinki technologiczne. Jednak to wszystko nie jest gwarancją sukcesu, bo w wielu przypadkach prowadzone działania są po prostu chaotyczne i pozbawione spójnej koncepcji – tłumaczy dr Dariusz Tworzydło, prezes zarządu Exacto sp. z o.o. Efektem tego jest brak zakładanych rezultatów, a dzisiaj potrzeba czegoś więcej, niż tylko chwytliwego sloganu. Przede wszystkim konieczne jest wypracowanie unikalnego i trafionego pomysłu. Aby go stworzyć należy zbadać rzeczywiste oczekiwania oraz preferencje mieszkańców lub umiejętnie je kształtować. Następnie opracować koncept, czyli big idea – nurt, wokół którego będą budowane szczegółowe przesłania komunikacyjne. Jak mówił Adam ŁASZYN, Prezes Zarządu, Alert Media Communications, podczas tworzenia ważne jest, aby zastanowić się jak przekaz zostanie zinterpretowany. Kolejnym krokiem jest dobór narzędzi i zastosowanie tych, które okażą się odpowiednie dla poszczególnych grup odbiorców. Tymczasem działania wizerunkowe wielu miast i regionów prowadzone są w zupełnie innej, a przez to w niewłaściwej kolejności. Adam ŁASZYN jako przykład podał kampanię promującą Zimowe Igrzyska Olimpijskie w Krakowie. Organizatorzy przygotowali widowiskowe spoty i rozpoczęli ich dystrybucję w mediach, ale te przekazy były pozbawione spójności i wyrazistego przesłania. Zapomniano przede wszystkim o komunikowaniu rzeczywistych korzyści. Dlatego zbytnia koncentracja na formach przekazu i bezrefleksyjne wykorzystywanie nowych technologii z pewnością nie są drogą do sukcesu.

Komu potrzebny jest marketing miejsc?

Opowieści mają moc

Już w latach 70-tych w psychologii stosowano pojęcie nadmiaru informacji. Dzisiaj jesteśmy bombardowani jeszcze większą ilością komunikatów, które nas przytłaczają. Nie łatwo wyselekcjonować informacje rzeczywiście istotne. Z kolei dla marketerów i piarowców przebicie się z przekazem jest prawdziwym wyzwaniem. Podczas wydarzenia sygnalizowano również ten problem, jednocześnie sugerując pewne rozwiązania, takie jak storytelling, który jest metodą budowania historii wokół marki. Wielu praktyków od dawna zwraca uwagę, że samo dostarczanie informacji nie jest już skuteczne. Warto natomiast „sprzedawać historię” i na bazie opowieści przekazywać idee. Jak przekonywał Maciej TROJNIAR z firmy SPOTLIKE, marketing narracyjny znajduje również zastosowanie w promocji miejsc i regionów. Ciekawa, a nawet intrygująca historia znacznie bardziej zaabsorbuje odbiorcę niż setki kolorowych reklam – wyjaśniał. Ponadto opowieści fascynują i sprawiają, że pewne rzeczy stają się nam bliższe, a w konsekwencji działamy, czyli przekazujemy informacje dalej. Zasada ta sprawdza się w przypadku Dubaju. Metropolia nie koncentruje się przesadnio na promocji, ale buduje swoją tożsamość, a jednocześnie zyskuje rozgłos poprzez wdrażanie unikalnych w skali świata inwestycji. Miasto promuje się jako miejsce, w którym może ziścić się nawet najbardziej oryginalna wizja. Dubaj to oczywiście przykład, w którym nie bez znaczenia jest olbrzymi budżet przeznaczany na nowatorskie projekty. Jednak storytelling może sprawdzić się także w przypadku mniejszych miejscowości. Konieczne jest zdefiniowanie cech lub elementów charakterystycznych dla danego regionu, na bazie których można tworzyć opowieść i zainspirować nią otoczenie. W tą konwencję wpisała się Katarzyna KOZIOŁ, Senior Account Executive, Onet.pl. Zwracała ona uwagę na rolę lokalnych społeczności, które swoim zaangażowaniem mogą sprawić, że nawet niewielki projekt stanie się fenomenem na skalę światową.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dlaczego nie ma marketingu bez tłumaczeń?

Wzbudź emocje i zaangażuj

Według badań 3M Corporation i Zabisco, aż 90 proc. pozyskiwanych komunikatów trafia do nas dzięki obrazowi. Co więcej są one przetwarzane 60 tysięcy razy szybciej, niż w pisemnej formie. O zastosowaniu visual content marketingu, a także jak za pomocą obrazu opowiadać historię mówili dr Jakub LEBUDA, Współzałożyciel i CEO CLIPATIZE oraz Weronika NAROŻNIAK, Client Service Director CLIPATIZE. Podkreślali oni, że fundamentem dobrego materiału są pożyteczne i ciekawe informacje, nie zaś te, które tylko nam wydają się atrakcyjne. Elementem składowym są również emocje, dzięki nim obraz nie pozostawi odbiorcy obojętnym. O dobrych praktykach w tym zakresie wspominał Szymon SIKORSKI, Prezes Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, Prezes Zarządu PUBLICON. Przytoczył on między innymi przykłady Londynu oraz Gdańska, gdzie posługując się infografikami komunikowano o nowych inwestycjach czy bieżących wydatkach. Wizualna forma przekazu pozwalała na przyswojenie informacji, które zazwyczaj nie są interesujące dla przeciętnego mieszkańca.

Prawie każde miasto lub region ma swoje logo i slogan reklamowy. Tak jak w przypadku opracowania identyfikacji wizualnej dla Polski, kampanie promocyjne są przedmiotem szerokiej dyskusji. Niestety wciąż nie brakuje błędów oraz nietrafionych pomysłów, a w rezultacie bezsensownie wydawanych pieniędzy. Czy po spotkaniu w Rzeszowie samorządowcy i osoby odpowiedzialne za marketing miejsc wysuną trafne wnioski? O tym przekonamy się obserwując kolejne kreacje.

Głównymi partnerami wydarzenia byli: Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego, Urząd Miasta Rzeszowa, Stowarzyszenie Informatyka Podkarpacka, a organizatorem technicznym firma Exacto Sp. z o.o. Partnerem technologicznym wydarzenia była Telewizja Polska S.A. Więcej informacji na temat organizowanych przez Exacto Sp. z o.o. wydarzeń oraz realizowanych projektów można znaleźć na: www.exacto.pl

Podyskutuj o tym na naszym FORUM

IV Kongres Innowacyjnego Marketingu w Samorządach
IV Kongres Innowacyjnego Marketingu w Samorządach
Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zatrudnianie osób z niepełnosprawnościami w 2025 r. Jak i ile można zaoszczędzić na wpłatach do PFRON? Case study i obliczenia dla pracodawcy

Dlaczego 5 maja to ważna data w kontekście integracji i równości? Co powstrzymuje pracodawców przed zatrudnianiem osób z niepełnosprawnościami? Jakie są obowiązki pracodawcy wobec PFRON? Wyjaśniają eksperci z HRQ Ability Sp. z o.o. Sp. k. I pokazują na przykładzie ile może zaoszczędzić firma na zatrudnieniu osób z niepełnosprawnościami.

Koszty NKUP w księgach rachunkowych - klasyfikacja i księgowanie

– W praktyce rachunkowej i podatkowej przedsiębiorcy często napotykają na wydatki, które - mimo że wpływają na wynik finansowy jednostki - to jednak nie mogą zostać zaliczone do kosztów uzyskania przychodów (tzw. NKUP) – zauważa Beata Tęgowska, ekspertka ds. księgowości i płac z Systim.pl i wyjaśnia jak je prawidłowo klasyfikować i księgować?

Zmiany w podatku od spadków darowizn w 2025 r. Likwidacja obowiązku uzyskiwania zaświadczenia z urzędu skarbowego i określenie wartości nieodpłatnej renty [projekt]

W dniu 28 kwietnia 2025 r. w Wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów opublikowano założenia nowelizacji ustawy o zmianie ustawy o podatku od spadków i darowizn. Ta nowelizacja ma dwa cele. Likwidację obowiązku uzyskiwania zaświadczenia naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego zwolnienie z podatku od spadków i darowizn

na celu ograniczenie formalności i zmniejszenie barier administracyjnych wynikających ze stosowania ustawy o podatku od spadków i darowizn, związanych z dokonywaniem obrotu majątkiem nabytym tytułem spadku lub inny nieodpłatny sposób objęty zakresem ustawy o podatku od spadków i darowizn, od osób z kręgu najbliższej rodziny, a także uproszczenie rozliczania podatku z tytułu nabycia nieodpłatnej renty.

Co zmieni unijne rozporządzenie w sprawie maszyn od 2027 roku. Nowe wymogi prawne cyberbezpieczeństwa przemysłu w UE

Szybko zachodząca cyfrowa transformacja, automatyzacja, integracja środowisk IT i OT oraz Przemysł 4.0 na nowo definiują krajobraz branży przemysłowej, przynosząc nowe wyzwania i możliwości. Odpowiedzią na ten fakt jest m.in. przygotowane przez Komisję Europejską Rozporządzenie 2023/1230 w sprawie maszyn. Firmy działające na terenie UE muszą dołożyć starań, aby sprostać nowym, wynikającym z tego dokumentu standardom przed 14 stycznia 2027 roku.

REKLAMA

Skarbówka kontra przedsiębiorcy. Firmy odzyskują miliardy, walcząc z niesprawiedliwymi decyzjami

Tysiące polskich firm zostało oskarżonych o udział w karuzelach VAT - często niesłusznie. Ale coraz więcej z nich mówi "dość" i wygrywa w sądach. Tylko w ostatnich latach odzyskali aż 2,8 miliarda złotych! Sprawdź, dlaczego warto walczyć i jak nie dać się wciągnąć w urzędniczy absurd.

Krajowy System e-Faktur – czas na konkrety. Przygotowania nie powinny czekać. Firmy muszą dziś świadomie zarządzać dostępnością zasobów, priorytetami i ryzykiem "przeciążenia projektowego"

Wdrożenie Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) przeszło z etapu spekulacji do fazy przygotowań wymagających konkretnego działania. Ministerstwo Finansów ogłosiło nowy projekt ustawy, który wprowadza obowiązek korzystania z KSeF, a 25 kwietnia skończył się okres konsultacji publicznych. Dla wszystkich zainteresowanych oznacza to jedno: czas, w którym można było czekać na „ostateczny kształt przepisów”, dobiegł końca. Dziś wiemy już wystarczająco dużo, by prowadzić rzeczywiste przygotowania – bez odkładania na później. Ekspert komisji podatkowej BCC, radca prawny, doradca podatkowy Tomasz Groszyk o wdrożeniu Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF).

Wdrożenie KSeF i JPK_CIT to nie lada wyzwanie dla firm w 2025 r. [KOMENTARZ EKSPERCKI]

Rok 2025 będzie się przełomowy dla większości działów finansowych polskich firm. Wynika to z obowiązków podatkowych nałożonych na przedsiębiorców w zakresie konieczności wdrożenia obligatoryjnego e-fakturowania (KSeF) oraz raportowania danych księgowo- podatkowych w formie nowej schemy JPK_CIT.

Sprzedałeś 30 rzeczy w sieci przez rok? Twoje dane ma już urząd skarbowy. Co z nimi zrobi? MF i KAS walczą z szarą strefą w handlu internetowym i unikaniem płacenia podatków

Ministerstwo Finansów (MF) i Krajowa Administracja Skarbowa (KAS) wdrożyły unijną dyrektywę (DAC7), która nakłada na operatorów platform handlu internetowego obowiązki sprawozdawcze. Dyrektywa jest kolejnym elementem uszczelnienia systemów podatkowych państw członkowskich UE. Dyrektywa nie wprowadza nowych podatków. Do 31 stycznia 2025 r. operatorzy platform mieli obowiązek składać raporty do Szefa KAS za lata 2023 i 2024. 82 operatorów platform przekazało za ten okres informacje o ponad 177 tys. unikalnych osobach fizycznych oraz ponad 115 tys. unikalnych podmiotach.

REKLAMA

2 miliony firm czeka na podpis prezydenta. Stawką jest niższa składka zdrowotna

To może być przełom dla mikroprzedsiębiorców: Rada Przedsiębiorców apeluje do Andrzeja Dudy o podpisanie ustawy, która ulży milionom firm dotkniętym Polskim Ładem. "To test, czy naprawdę zależy nam na polskich firmach" – mówią organizatorzy pikiety zaplanowanej na 6 maja.

Obowiązkowe ubezpieczenie OC księgowych nie obejmuje skutków błędów w deklaracjach podatkowych. Ochrona dopiero po wykupieniu rozszerzonej polisy OC

Księgowi w biurach rachunkowych mają coraz mniej czasu na złożenie deklaracji podatkowych swoich klientów – termin składania m.in. PIT-36, PIT-37 i PIT-28 mija 30 kwietnia. Pod presją czasu księgowym zdarzają się pomyłki, np. błędne rozliczenie ulg, nieuwzględnienie wszystkich przychodów czy pomyłki w zaliczkach na podatek. W jednej z takich spraw nieprawidłowe wykazanie zaliczek w PIT-36L zakończyło się naliczonymi przez Urząd Skarbowy odsetkami w wysokości ponad 7000 zł. Obowiązkowe ubezpieczenie OC księgowych nie obejmuje błędów w deklaracjach podatkowych – ochronę zapewnia dopiero wykupienie rozszerzonej polisy.

REKLAMA