REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Big idea ważniejsza niż nowe technologie

Subskrybuj nas na Youtube
IV Kongres Innowacyjnego Marketingu w Samorządach
IV Kongres Innowacyjnego Marketingu w Samorządach

REKLAMA

REKLAMA

Zaciekaw, zainspiruj, zaangażuj, a potem mów o tym tak, aby inni chcieli tego słuchać. Twórz historię, opowiadaj obrazem i buduj emocje – takie nowe spojrzenie na promocję miejsc i regionów przedstawili eksperci IV Kongresu Innowacyjnego Marketingu w Samorządach. Wydarzenie, które odbyło się w dniach 20-21 listopada br. w Rzeszowie zgromadziło przeszło 150 uczestników. Patronat medialny nad Kongresem objął portal Infor.pl

REKLAMA

REKLAMA

Autopromocja

Po pierwsze liczy się niebanalny pomysł – tak zwana big idea. Po drugie potrzebna jest długofalowa strategia. I wreszcie, wymagane są odpowiednio dobrane narzędzia. Tak w bardzo dużym skrócie przedstawia się przepis na wizerunkowy sukces miast i regionów. Według ekspertów nowe technologie są potrzebne, ale tylko wówczas, kiedy ich obecność jest w pełni uzasadniona, a całości towarzyszy głębsza idea. Podczas wydarzenia dużo uwagi poświęcono informatycznym nowościom, dobrym praktykom z kraju i z zagranicy, ale jednocześnie przypomniano o elementarnych zasadach komunikacji.

Nowe technologie – tak, ale…

Gospodarze miast i regionów przeznaczają coraz większe budżety na promocję, w tym innowacyjne rozwiązania.
Modnym dodatkiem są aplikacje oraz inne nowinki technologiczne. Jednak to wszystko nie jest gwarancją sukcesu, bo w wielu przypadkach prowadzone działania są po prostu chaotyczne i pozbawione spójnej koncepcji – tłumaczy dr Dariusz Tworzydło, prezes zarządu Exacto sp. z o.o. Efektem tego jest brak zakładanych rezultatów, a dzisiaj potrzeba czegoś więcej, niż tylko chwytliwego sloganu. Przede wszystkim konieczne jest wypracowanie unikalnego i trafionego pomysłu. Aby go stworzyć należy zbadać rzeczywiste oczekiwania oraz preferencje mieszkańców lub umiejętnie je kształtować. Następnie opracować koncept, czyli big idea – nurt, wokół którego będą budowane szczegółowe przesłania komunikacyjne. Jak mówił Adam ŁASZYN, Prezes Zarządu, Alert Media Communications, podczas tworzenia ważne jest, aby zastanowić się jak przekaz zostanie zinterpretowany. Kolejnym krokiem jest dobór narzędzi i zastosowanie tych, które okażą się odpowiednie dla poszczególnych grup odbiorców. Tymczasem działania wizerunkowe wielu miast i regionów prowadzone są w zupełnie innej, a przez to w niewłaściwej kolejności. Adam ŁASZYN jako przykład podał kampanię promującą Zimowe Igrzyska Olimpijskie w Krakowie. Organizatorzy przygotowali widowiskowe spoty i rozpoczęli ich dystrybucję w mediach, ale te przekazy były pozbawione spójności i wyrazistego przesłania. Zapomniano przede wszystkim o komunikowaniu rzeczywistych korzyści. Dlatego zbytnia koncentracja na formach przekazu i bezrefleksyjne wykorzystywanie nowych technologii z pewnością nie są drogą do sukcesu.

Komu potrzebny jest marketing miejsc?

REKLAMA

Opowieści mają moc

Już w latach 70-tych w psychologii stosowano pojęcie nadmiaru informacji. Dzisiaj jesteśmy bombardowani jeszcze większą ilością komunikatów, które nas przytłaczają. Nie łatwo wyselekcjonować informacje rzeczywiście istotne. Z kolei dla marketerów i piarowców przebicie się z przekazem jest prawdziwym wyzwaniem. Podczas wydarzenia sygnalizowano również ten problem, jednocześnie sugerując pewne rozwiązania, takie jak storytelling, który jest metodą budowania historii wokół marki. Wielu praktyków od dawna zwraca uwagę, że samo dostarczanie informacji nie jest już skuteczne. Warto natomiast „sprzedawać historię” i na bazie opowieści przekazywać idee. Jak przekonywał Maciej TROJNIAR z firmy SPOTLIKE, marketing narracyjny znajduje również zastosowanie w promocji miejsc i regionów. Ciekawa, a nawet intrygująca historia znacznie bardziej zaabsorbuje odbiorcę niż setki kolorowych reklam – wyjaśniał. Ponadto opowieści fascynują i sprawiają, że pewne rzeczy stają się nam bliższe, a w konsekwencji działamy, czyli przekazujemy informacje dalej. Zasada ta sprawdza się w przypadku Dubaju. Metropolia nie koncentruje się przesadnio na promocji, ale buduje swoją tożsamość, a jednocześnie zyskuje rozgłos poprzez wdrażanie unikalnych w skali świata inwestycji. Miasto promuje się jako miejsce, w którym może ziścić się nawet najbardziej oryginalna wizja. Dubaj to oczywiście przykład, w którym nie bez znaczenia jest olbrzymi budżet przeznaczany na nowatorskie projekty. Jednak storytelling może sprawdzić się także w przypadku mniejszych miejscowości. Konieczne jest zdefiniowanie cech lub elementów charakterystycznych dla danego regionu, na bazie których można tworzyć opowieść i zainspirować nią otoczenie. W tą konwencję wpisała się Katarzyna KOZIOŁ, Senior Account Executive, Onet.pl. Zwracała ona uwagę na rolę lokalnych społeczności, które swoim zaangażowaniem mogą sprawić, że nawet niewielki projekt stanie się fenomenem na skalę światową.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dlaczego nie ma marketingu bez tłumaczeń?

Wzbudź emocje i zaangażuj

Według badań 3M Corporation i Zabisco, aż 90 proc. pozyskiwanych komunikatów trafia do nas dzięki obrazowi. Co więcej są one przetwarzane 60 tysięcy razy szybciej, niż w pisemnej formie. O zastosowaniu visual content marketingu, a także jak za pomocą obrazu opowiadać historię mówili dr Jakub LEBUDA, Współzałożyciel i CEO CLIPATIZE oraz Weronika NAROŻNIAK, Client Service Director CLIPATIZE. Podkreślali oni, że fundamentem dobrego materiału są pożyteczne i ciekawe informacje, nie zaś te, które tylko nam wydają się atrakcyjne. Elementem składowym są również emocje, dzięki nim obraz nie pozostawi odbiorcy obojętnym. O dobrych praktykach w tym zakresie wspominał Szymon SIKORSKI, Prezes Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, Prezes Zarządu PUBLICON. Przytoczył on między innymi przykłady Londynu oraz Gdańska, gdzie posługując się infografikami komunikowano o nowych inwestycjach czy bieżących wydatkach. Wizualna forma przekazu pozwalała na przyswojenie informacji, które zazwyczaj nie są interesujące dla przeciętnego mieszkańca.

Prawie każde miasto lub region ma swoje logo i slogan reklamowy. Tak jak w przypadku opracowania identyfikacji wizualnej dla Polski, kampanie promocyjne są przedmiotem szerokiej dyskusji. Niestety wciąż nie brakuje błędów oraz nietrafionych pomysłów, a w rezultacie bezsensownie wydawanych pieniędzy. Czy po spotkaniu w Rzeszowie samorządowcy i osoby odpowiedzialne za marketing miejsc wysuną trafne wnioski? O tym przekonamy się obserwując kolejne kreacje.

Głównymi partnerami wydarzenia byli: Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego, Urząd Miasta Rzeszowa, Stowarzyszenie Informatyka Podkarpacka, a organizatorem technicznym firma Exacto Sp. z o.o. Partnerem technologicznym wydarzenia była Telewizja Polska S.A. Więcej informacji na temat organizowanych przez Exacto Sp. z o.o. wydarzeń oraz realizowanych projektów można znaleźć na: www.exacto.pl

Podyskutuj o tym na naszym FORUM

IV Kongres Innowacyjnego Marketingu w Samorządach
IV Kongres Innowacyjnego Marketingu w Samorządach
Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowe faktury elektroniczne w 2026 r. Prof. Modzelewski: art. 106nda ust. 3 ustawy o VAT nakłada niewykonalne obowiązki i jest sprzeczny z prawem UE

Nowe faktury elektroniczne, o których mowa w art. 106nf, 106nh, 106nda i 106nha ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (ustawa o VAT), które będą w przyszłym roku wystawione zgodnie z wzorem faktury ustrukturyzowanej, budzą wśród podatników najwięcej wątpliwości – pisze prof. dr hab. Witold Modzelewski.

KSeF 2026: Tylko 4 miesiące na przygotowanie. Czego wymagać od dostawców oprogramowania? Kto powinien mieć dostęp do systemu?

Od 1 lutego 2026 roku w Polsce zacznie obowiązywać obligatoryjne fakturowanie elektroniczne z wykorzystaniem faktur ustrukturyzowanych wprowadzonych do ustawy o podatku VAT. Najpierw dotyczyć to będzie największych podatników (przekroczone 200 mln zł obrotów brutto w 2024 r.), a od 1 kwietnia 2026 r. - pozostałych. Oznacza to, że wymiana faktur pomiędzy przedsiębiorcami będzie musiała odbywać się za pośrednictwem Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF).

Zmiany w VAT: rozliczanie importu towarów bezpośrednio w deklaracji podatkowej

W dniu 17 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy o podatku od towarów i usług, będący częścią pakietu deregulacyjnego. Jak wyjaśnia Ministerstwo Finansów nowelizacja ta jest konieczna, bowiem po wprowadzeniu od czerwca br. nowego systemu celnego AIS/IMPORT PLUS, niektóre firmy posiadające pozwolenie na stosowanie zgłoszenia uproszczonego i stosujące to uproszczenie zostałyby de facto pozbawione możliwości rozliczania podatku VAT z tytułu importu towarów bezpośrednio w deklaracji podatkowej. Dzięki nowym przepisom ci przedsiębiorcy będą mogli nadal rozliczać podatek VAT z tytułu importu towarów bezpośrednio w deklaracji podatkowej.

Ulga B+R na wakacjach. O czym należy pamiętać przy ewidencji czasu pracy w czasie nieobecności pracowników?

Ulga na działalność badawczo-rozwojową (ulga B+R) to jeden z najistotniejszych i najbardziej przystępnych instrumentów wspierających finansowanie innowacji w Polsce. Ta preferencja podatkowa umożliwia przedsiębiorcom odliczenie od podstawy opodatkowania kosztów poniesionych na działania badawczo-rozwojowe nawet na poziomie 200%. W praktyce oznacza to możliwość odzyskania wydatków ponoszonych m.in. na wynagrodzenia pracowników zaangażowanych w prace B+R. Jednak dużym wyzwaniem pozostaje prawidłowe ewidencjonowanie czasu pracy osób zaangażowanych w takie projekty.

REKLAMA

Od kiedy KSeF: co to za system faktur, co warto wiedzieć? Dla kogo będzie obowiązkowy w 2026 roku?

No i staje przed nami nowe wyzwanie. Nadchodzi koniec tradycyjnego modelu księgowości. Od 1 lutego 2026 r. największe podmioty będą musiały wystartować z wystawianiem faktur przez KSeF. Natomiast wszyscy odbiorcy będą musieli za pośrednictwem KSeF te faktury odbierać. Dla kogo w 2026 r. system KSeF będzie obowiązkowy?

Konsekwencje dla łańcucha dostaw przez zamknięcie kolejowego przejścia granicznego w Małaszewiczach w związku z manewrami Zapad-2025

Polska zdecydowała o czasowym zamknięciu kolejowych przejść granicznych z Białorusią, w tym kluczowego węzła w Małaszewiczach. Powodem są zakrojone na szeroką skalę rosyjsko-białoruskie manewry wojskowe Zapad-2025. Decyzja ta, choć motywowana względami bezpieczeństwa, rodzi poważne skutki gospodarcze i logistyczne, uderzając w europejsko-azjatyckie łańcuchy dostaw.

KSeF a JDG – rewolucja w fakturach dla jednoosobowych działalności

Krajowy System e-Faktur (KSeF) to największa zmiana dla firm od lat. Do tej pory dla wielu przedsiębiorców prowadzących jednoosobowe działalności gospodarcze (JDG) faktura była prostym dokumentem np. wystawianym w Wordzie, Excelu czy nawet odręcznie. W 2026 roku ta rzeczywistość diametralnie się zmieni. Faktura będzie musiała być wystawiona w formie ustrukturyzowanej i przekazana do centralnego systemu Ministerstwa Finansów.

Liczne zmiany w podatkach PIT i CIT od 2026 r: nowe definicje ustawowe, ulga mieszkaniowa, amortyzacja, programy lojalnościowe, zbywanie nieruchomości, estoński CIT, IP Box

Na stronach Rządowego Centrum Legislacji został opublikowany 16 września 2025 r. projekt ustawy o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz niektórych innych ustaw. Projekt ten, nad którym pracuje Ministerstwo Finansów, ma na celu uszczelnienie systemu podatkowego. Zmiany mają wejść w życie od początku 2026 roku.

REKLAMA

Bank prosi o aktualizację danych twojej firmy? Oto dlaczego nie warto z tym zwlekać

Otwierasz serwis elektroniczny swojego banku i widzisz wiadomość o konieczności zaktualizowania danych osobowych lub firmowych? To nie przypadek. Potraktuj to jako priorytet, by działać zgodnie z prawem i zapewnić swojej firmie ciągłość świadczenia usług bankowych. Szczególnie że aktualizację można zrobić w kilku prostych krokach i w dogodnej dla ciebie formie.

Czy ominie Cię KSeF? Może jesteś w grupie, która nie będzie musiała stosować e-faktur w 2026 roku

W 2026 roku wchodzi w życie obowiązek korzystania z Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) dla większości przedsiębiorców w Polsce. System pozwala na wystawianie faktur ustrukturyzowanych i automatyczne przesyłanie ich do administracji podatkowej. Choć wielu przedsiębiorców będzie zobowiązanych do korzystania z platformy, istnieją wyjątki i odroczenia. Sprawdź!

REKLAMA