REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Big idea ważniejsza niż nowe technologie

Subskrybuj nas na Youtube
IV Kongres Innowacyjnego Marketingu w Samorządach
IV Kongres Innowacyjnego Marketingu w Samorządach

REKLAMA

REKLAMA

Zaciekaw, zainspiruj, zaangażuj, a potem mów o tym tak, aby inni chcieli tego słuchać. Twórz historię, opowiadaj obrazem i buduj emocje – takie nowe spojrzenie na promocję miejsc i regionów przedstawili eksperci IV Kongresu Innowacyjnego Marketingu w Samorządach. Wydarzenie, które odbyło się w dniach 20-21 listopada br. w Rzeszowie zgromadziło przeszło 150 uczestników. Patronat medialny nad Kongresem objął portal Infor.pl

REKLAMA

Autopromocja

Po pierwsze liczy się niebanalny pomysł – tak zwana big idea. Po drugie potrzebna jest długofalowa strategia. I wreszcie, wymagane są odpowiednio dobrane narzędzia. Tak w bardzo dużym skrócie przedstawia się przepis na wizerunkowy sukces miast i regionów. Według ekspertów nowe technologie są potrzebne, ale tylko wówczas, kiedy ich obecność jest w pełni uzasadniona, a całości towarzyszy głębsza idea. Podczas wydarzenia dużo uwagi poświęcono informatycznym nowościom, dobrym praktykom z kraju i z zagranicy, ale jednocześnie przypomniano o elementarnych zasadach komunikacji.

Nowe technologie – tak, ale…

Gospodarze miast i regionów przeznaczają coraz większe budżety na promocję, w tym innowacyjne rozwiązania.
Modnym dodatkiem są aplikacje oraz inne nowinki technologiczne. Jednak to wszystko nie jest gwarancją sukcesu, bo w wielu przypadkach prowadzone działania są po prostu chaotyczne i pozbawione spójnej koncepcji – tłumaczy dr Dariusz Tworzydło, prezes zarządu Exacto sp. z o.o. Efektem tego jest brak zakładanych rezultatów, a dzisiaj potrzeba czegoś więcej, niż tylko chwytliwego sloganu. Przede wszystkim konieczne jest wypracowanie unikalnego i trafionego pomysłu. Aby go stworzyć należy zbadać rzeczywiste oczekiwania oraz preferencje mieszkańców lub umiejętnie je kształtować. Następnie opracować koncept, czyli big idea – nurt, wokół którego będą budowane szczegółowe przesłania komunikacyjne. Jak mówił Adam ŁASZYN, Prezes Zarządu, Alert Media Communications, podczas tworzenia ważne jest, aby zastanowić się jak przekaz zostanie zinterpretowany. Kolejnym krokiem jest dobór narzędzi i zastosowanie tych, które okażą się odpowiednie dla poszczególnych grup odbiorców. Tymczasem działania wizerunkowe wielu miast i regionów prowadzone są w zupełnie innej, a przez to w niewłaściwej kolejności. Adam ŁASZYN jako przykład podał kampanię promującą Zimowe Igrzyska Olimpijskie w Krakowie. Organizatorzy przygotowali widowiskowe spoty i rozpoczęli ich dystrybucję w mediach, ale te przekazy były pozbawione spójności i wyrazistego przesłania. Zapomniano przede wszystkim o komunikowaniu rzeczywistych korzyści. Dlatego zbytnia koncentracja na formach przekazu i bezrefleksyjne wykorzystywanie nowych technologii z pewnością nie są drogą do sukcesu.

Komu potrzebny jest marketing miejsc?

Opowieści mają moc

Już w latach 70-tych w psychologii stosowano pojęcie nadmiaru informacji. Dzisiaj jesteśmy bombardowani jeszcze większą ilością komunikatów, które nas przytłaczają. Nie łatwo wyselekcjonować informacje rzeczywiście istotne. Z kolei dla marketerów i piarowców przebicie się z przekazem jest prawdziwym wyzwaniem. Podczas wydarzenia sygnalizowano również ten problem, jednocześnie sugerując pewne rozwiązania, takie jak storytelling, który jest metodą budowania historii wokół marki. Wielu praktyków od dawna zwraca uwagę, że samo dostarczanie informacji nie jest już skuteczne. Warto natomiast „sprzedawać historię” i na bazie opowieści przekazywać idee. Jak przekonywał Maciej TROJNIAR z firmy SPOTLIKE, marketing narracyjny znajduje również zastosowanie w promocji miejsc i regionów. Ciekawa, a nawet intrygująca historia znacznie bardziej zaabsorbuje odbiorcę niż setki kolorowych reklam – wyjaśniał. Ponadto opowieści fascynują i sprawiają, że pewne rzeczy stają się nam bliższe, a w konsekwencji działamy, czyli przekazujemy informacje dalej. Zasada ta sprawdza się w przypadku Dubaju. Metropolia nie koncentruje się przesadnio na promocji, ale buduje swoją tożsamość, a jednocześnie zyskuje rozgłos poprzez wdrażanie unikalnych w skali świata inwestycji. Miasto promuje się jako miejsce, w którym może ziścić się nawet najbardziej oryginalna wizja. Dubaj to oczywiście przykład, w którym nie bez znaczenia jest olbrzymi budżet przeznaczany na nowatorskie projekty. Jednak storytelling może sprawdzić się także w przypadku mniejszych miejscowości. Konieczne jest zdefiniowanie cech lub elementów charakterystycznych dla danego regionu, na bazie których można tworzyć opowieść i zainspirować nią otoczenie. W tą konwencję wpisała się Katarzyna KOZIOŁ, Senior Account Executive, Onet.pl. Zwracała ona uwagę na rolę lokalnych społeczności, które swoim zaangażowaniem mogą sprawić, że nawet niewielki projekt stanie się fenomenem na skalę światową.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dlaczego nie ma marketingu bez tłumaczeń?

Wzbudź emocje i zaangażuj

Według badań 3M Corporation i Zabisco, aż 90 proc. pozyskiwanych komunikatów trafia do nas dzięki obrazowi. Co więcej są one przetwarzane 60 tysięcy razy szybciej, niż w pisemnej formie. O zastosowaniu visual content marketingu, a także jak za pomocą obrazu opowiadać historię mówili dr Jakub LEBUDA, Współzałożyciel i CEO CLIPATIZE oraz Weronika NAROŻNIAK, Client Service Director CLIPATIZE. Podkreślali oni, że fundamentem dobrego materiału są pożyteczne i ciekawe informacje, nie zaś te, które tylko nam wydają się atrakcyjne. Elementem składowym są również emocje, dzięki nim obraz nie pozostawi odbiorcy obojętnym. O dobrych praktykach w tym zakresie wspominał Szymon SIKORSKI, Prezes Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, Prezes Zarządu PUBLICON. Przytoczył on między innymi przykłady Londynu oraz Gdańska, gdzie posługując się infografikami komunikowano o nowych inwestycjach czy bieżących wydatkach. Wizualna forma przekazu pozwalała na przyswojenie informacji, które zazwyczaj nie są interesujące dla przeciętnego mieszkańca.

Prawie każde miasto lub region ma swoje logo i slogan reklamowy. Tak jak w przypadku opracowania identyfikacji wizualnej dla Polski, kampanie promocyjne są przedmiotem szerokiej dyskusji. Niestety wciąż nie brakuje błędów oraz nietrafionych pomysłów, a w rezultacie bezsensownie wydawanych pieniędzy. Czy po spotkaniu w Rzeszowie samorządowcy i osoby odpowiedzialne za marketing miejsc wysuną trafne wnioski? O tym przekonamy się obserwując kolejne kreacje.

Głównymi partnerami wydarzenia byli: Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego, Urząd Miasta Rzeszowa, Stowarzyszenie Informatyka Podkarpacka, a organizatorem technicznym firma Exacto Sp. z o.o. Partnerem technologicznym wydarzenia była Telewizja Polska S.A. Więcej informacji na temat organizowanych przez Exacto Sp. z o.o. wydarzeń oraz realizowanych projektów można znaleźć na: www.exacto.pl

Podyskutuj o tym na naszym FORUM

IV Kongres Innowacyjnego Marketingu w Samorządach
IV Kongres Innowacyjnego Marketingu w Samorządach
Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Obowiązkowy KSeF - najnowszy harmonogram MF. KSeF 2.0, integracja i testy, tryb offline24, faktury masowe, certyfikat wystawcy faktury i inne szczegóły

W komunikacie z 12 kwietnia 2025 r. Ministerstwo Finansów przedstawiło aktualny stan projektu rozwiązań prawnych, technicznych i biznesowych oraz plan wdrożenia (harmonogram) obowiązkowego systemu KSeF. Można jeszcze do 25 kwietnia 2025 r. zgłaszać do Ministerstwa uwagi i opinie do projektu pisząc maila na adres sekretariat.PT@mf.gov.pl.

Cyfrowe narzędzia dla księgowych. Kiedy warto zmienić oprogramowanie księgowe?

Nowoczesne narzędzia dla księgowych. Na co zwracać uwagę przy zmianie oprogramowania księgowego? Według raportów branżowych księgowi spędzają nawet 50 proc. czasu na czynnościach, które mogłyby zostać usprawnione przez nowoczesne technologie.

Obowiązkowy KSeF - czy będzie kolejne przesunięcie terminów? Kiedy nowelizacja ustawy o VAT? Minister finansów odpowiada

Ministerstwo Finansów dość wolno prowadzi prace legislacyjne nad nowelizacją ustawy o VAT dotyczącą wdrożenia obowiązkowego modelu Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF). Od listopada zeszłego roku - kiedy to zakończyły się konsultacje projektu - nie widać żadnych postępów. Jeden z posłów zapytał ministra finansów o aktualny harmonogram prac legislacyjnych w tym zakresie a także czy minister ma zamiar przesunięcia terminów wejścia w życie obowiązkowego KSeF? W dniu 31 marca 2025 r. minister finansów odpowiedział na te pytania.

Jak przełożyć termin płatności składek do ZUS? Skutki odroczenia: Podwójna składka w przyszłości i opłata prolongacyjna

Przedsiębiorcy, którzy mają przejściowe turbulencje płynności finansowej mogą starać się w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych o odroczenie (przesunięcie w czasie) terminu płatności składek. Taka decyzja ZUS pozwala zmniejszyć na pewien czas bieżące obciążenia i utrzymać płynność finansową. Od przesuniętych płatności nie płaci się odsetek ale opłatę prolongacyjną.

REKLAMA

Czas na e-fakturowanie. System obsługujący KSeF powinien skutecznie chronić przed cyberzagrożeniami, jak to zrobić

KSeF to krok w stronę cyfryzacji i automatyzacji procesów księgowych, ale jego wdrożenie wiąże się z nowymi wyzwaniami, zwłaszcza w obszarze bezpieczeństwa. Firmy powinny już teraz zadbać o odpowiednie zabezpieczenia i przygotować swoje systemy IT na nową rzeczywistość e-fakturowania.

Prokurent czy pełnomocnik? Różne podejście w spółce z o.o.

Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, jako osoba prawna, działa przez swoje organy. Za prowadzenie spraw spółki i jej reprezentowanie odpowiedzialny jest zarząd. Mnogość obowiązków w firmie może jednak sprawić, że członkowie zarządu będą potrzebowali pomocy.

Nie trzeba będzie składać wniosku o stwierdzenie nadpłaty po korekcie deklaracji podatkowej. Od 2026 r. zmiany w ordynacji podatkowej

Trwają prace legislacyjne nad zmianami w ordynacji podatkowej. W dniu 28 marca 2025 r. opublikowany został projekt bardzo obszernej nowelizacji Ordynacji podatkowej i kilkunastu innych ustaw. Zmiany mają wejść w życie 1 stycznia 2026 r. a jedną z nich jest zniesienie wymogu składania wniosku o stwierdzenie nadpłaty w przypadku, gdy nadpłata wynika ze skorygowanego zeznania podatkowego (deklaracji).

Dodatkowe dane w księgach rachunkowych i ewidencji środków trwałych od 2026 r. Jest projekt nowego rozporządzenia ministra finansów

Od 1 stycznia 2026 r. podatnicy PIT, którzy prowadzą księgi rachunkowe i mają obowiązek przesyłania JPK_V7M/K - będą musieli prowadzić te księgi w formie elektronicznej przy użyciu programów komputerowych. Te elektroniczne księgi rachunkowe będą musiały być przekazywane do właściwego naczelnika urzędu skarbowego w ustrukturyzowanej formie (pliki JPK) od 2027 roku. Na początku kwietnia 2025 r. Minister Finansów przygotował projekt nowego rozporządzenia w sprawie w sprawie dodatkowych danych, o które należy uzupełnić prowadzone księgi rachunkowe i ewidencję środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych - podlegające przekazaniu w formie elektronicznej na podstawie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Rozporządzenie to zacznie obowiązywać także od 1 stycznia 2026 r.

REKLAMA

Zmiany w przedawnieniu zobowiązań podatkowych od 2026 r. Wiceminister: czasem potrzebujemy więcej niż 5 lat. Co wynika z projektu nowelizacji ordynacji podatkowej

Jedna z wielu zmian zawartych w opublikowanym 28 marca 2025 r. projekcie nowelizacji Ordynacji podatkowej dotyczy zasad przedawniania zobowiązań podatkowych. Postanowiliśmy zmienić przepisy o przedawnieniu zobowiązań podatkowych, ale tak, aby nie wywrócić całego systemu – powiedział PAP wiceminister finansów Jarosław Neneman. Wskazał, że przerwanie biegu przedawnienia przez wszczęcie postępowania będzie możliwe tylko w przypadku poważnych przestępstw. Ponadto projekt przewiduje wykreślenie z kodeksu karnego skarbowego zapisu, że karalność przestępstwa skarbowego ustaje wraz z przedawnieniem podatku.

KSeF pod lupą hakerów? Dlaczego cyfrowa rewolucja może być ryzykowna dla polskich firm

Wdrożenie Krajowego Systemu e-Faktur to milowy krok w cyfryzacji biznesu, ale czy na pewno jesteśmy na to gotowi? Za e-fakturowaniem stoi wizja uproszczenia i przejrzystości, ale też realne zagrożenia – od wycieków danych po cyberataki. Eksperci ostrzegają: bez odpowiednich zabezpieczeń KSeF może stać się niebezpieczną bramą dla cyberprzestępców.

REKLAMA