| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > Obrót gospodarczy > Działalność gospodarcza > Prywatność w internecie – czy to jest w ogóle możliwe?

Prywatność w internecie – czy to jest w ogóle możliwe?

Paradoksem internetu - sieci zaprojektowanej do bezpośredniego kontaktu pomiędzy użytkownikami - jest to, że korzystamy z niej głównie za pomocą pośredników w postaci wyszukiwarek, serwisów społecznościowych, czy dostawców poczty elektronicznej. Co to oznacza w praktyce?

Niestety działanie ustawy o ochronie dóbr osobistych ogranicza się do administratorów danych osobowych, którzy mają siedzibę w Polsce, a korporacje prowadzące najpopularniejsze obecnie portale społecznościowe mają swoje siedziby głównie w Stanach Zjednoczonych, więc nie będą podlegały pod wskazane powyżej przepisy.

Podsumowanie

Na tle powyższych rozważań warto powtórzyć, że należy ostrożnie publikować informacje o sobie, szanować prywatność własną i innych osób, unikać pochopnego wyrażania zgód i akceptowania regulaminów oraz licencji bez zapoznania się z ich treścią. Najskuteczniejszą ochronę naszej prywatności zapewni bowiem nasz zdrowy rozsądek w ujawnianiu informacji.

Podyskutuj o tym na naszym FORUM

Marta Kwiatkowska-Cylke

Artykuł pochodzi z serwisu www.PortalODO.com prowadzonego przez Kancelarię Lubasz i Wspólnicy.

reklama

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

Ewelina Stachowiak

Marketing Team Leader w firmie HR Tools

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »