| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > Obrót gospodarczy > Działalność gospodarcza > Prywatność w internecie – czy to jest w ogóle możliwe?

Prywatność w internecie – czy to jest w ogóle możliwe?

Paradoksem internetu - sieci zaprojektowanej do bezpośredniego kontaktu pomiędzy użytkownikami - jest to, że korzystamy z niej głównie za pomocą pośredników w postaci wyszukiwarek, serwisów społecznościowych, czy dostawców poczty elektronicznej. Co to oznacza w praktyce?

Niestety działanie ustawy o ochronie dóbr osobistych ogranicza się do administratorów danych osobowych, którzy mają siedzibę w Polsce, a korporacje prowadzące najpopularniejsze obecnie portale społecznościowe mają swoje siedziby głównie w Stanach Zjednoczonych, więc nie będą podlegały pod wskazane powyżej przepisy.

Podsumowanie

Na tle powyższych rozważań warto powtórzyć, że należy ostrożnie publikować informacje o sobie, szanować prywatność własną i innych osób, unikać pochopnego wyrażania zgód i akceptowania regulaminów oraz licencji bez zapoznania się z ich treścią. Najskuteczniejszą ochronę naszej prywatności zapewni bowiem nasz zdrowy rozsądek w ujawnianiu informacji.

Podyskutuj o tym na naszym FORUM

Marta Kwiatkowska-Cylke

Artykuł pochodzi z serwisu www.PortalODO.com prowadzonego przez Kancelarię Lubasz i Wspólnicy.

reklama

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

Bartosz Struzik

Dyrektor Zarządzający internetowego serwisu pracy MonsterPolska.pl, polskiego oddziału międzynarodowej grupy Monster.com.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »