| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > Podatki > PIT > Skutki w podatku dochodowym u uczestników programów lojalnościowych

Skutki w podatku dochodowym u uczestników programów lojalnościowych

Wartość nagrody w postaci pieniężnej, otrzymanej przez konsumenta uzależniona od zakupów dokonanych przez jego grupę zakupową, stanowi dla niego przychód z innych źródeł. Nagrody pieniężne przyznawane z tego tytułu nie są związane ze sprzedażą premiową.

Tak wynika z interpretacji indywidualnej dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie z dnia 20 grudnia 2012 r., nr IPPB2/415-810/12-4/JG.

Sprawa rozpatrywana przez organ podatkowy dotyczyła podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika związanych z uczestnictwem konsumentów w programie lojalnościowym.

Z przedstawionego we wniosku o interpretację opisu zdarzenia przyszłego wynika, że spółka realizuje autorski program lojalnościowy dla grup konsumenckich, stworzony w oparciu o ideę marketingu wielopoziomowego. Generalnie przedmiotowy program polega na tworzeniu przez poszczególnych klientów sklepu swoich własnych grup zakupowych. Grupy zakupowe tworzone są poprzez system rekomendacji polegający na tym, iż rejestracja nowego klienta w sklepie (tj. konsumenta rekomendowanego) możliwa jest tylko i wyłącznie za pośrednictwem konsumenta już zarejestrowanego (tj. konsumenta rekomendującego) w wyniku użycia jego linku referencyjnego. Tak zarejestrowany konsument rekomendowany ma z kolei prawo do rekomendowania dalszych konsumentów, którzy w łańcuchu rekomendacji mają prawo analogiczne itd. W ten sposób tworzy się grupa zakupowa konsumenta rekomendującego, tj. składa się ona nie tylko z konsumentów rekomendowanych przez niego bezpośrednio, ale także wszystkich tych konsumentów, którzy zostali zarejestrowani w wyniku działania łańcucha rekomendacji opisanego powyżej.

Prawo uczestniczenia w programie premiowym przysługuje wszystkim uczestnikom od dnia rejestracji zgodnie z zasadami określonymi w regulaminie.

Kiedy niewypłacone wynagrodzenie ująć w kosztach podatkowych

Czy stypendia dla młodych naukowców są zwolnione z PIT

Zapraszamy na forum  PIT i PKPiR

Konsument ma prawo do otrzymywania od spółki upustu ustalonego według zasad programu premiowego, jednakże realizowanego w maksymalnej wysokości do 90% (dziewięćdziesiąt procent) wartości danego zamówienia. Ewentualna nie wykorzystana nadwyżka kwoty bonusów może zostać wykorzystana w ramach następnych zamówień. Spółka dopuszcza możliwość wypłaty konsumentowi należnego upustu w sytuacji, gdy umożliwiają to obowiązujące dla takiej transakcji przepisy prawa. Wypłacana kwota pomniejszona będzie o wszelkie obciążające spółkę koszty z tego tytułu oraz te koszty, które obciążają konsumenta, lecz spółka jest ich płatnikiem.

Upust określony jest dla każdego uprawnionego konsumenta kwotowo i może być wykorzystywany sukcesywnie przy dokonywaniu zakupów. Kwota upustu odejmowana jest od ceny towarów zakupionych w sklepie w ramach danej transakcji według cen detalicznych określonych w cenniku.

Przedstawione powyżej premie pieniężne oraz bonusy naliczane są danemu uczestnikowi przez spółkę na podstawie wyników sprzedaży sklepu dokonanej w jego grupie zakupowej w okresie rozliczeniowym.

reklama

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

Piotr Rabczewski

Ekspert podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »