| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > Podatki > VAT i akcyza > Charytatywny SMS zwolniony z podatku VAT

Charytatywny SMS zwolniony z podatku VAT

SMSy przesyłane na cele charytatywne będą zwolnione z podatku VAT. Obecnie opodatkowane są stawką VAT w wysokości 22 proc.

Takie rozwiązanie zakłada rozporządzenie ministra finansów z 2 czerwca 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz.U. nr 96, poz. 623).

Zwolnienie z VAT dla usług telekomunikacyjnych, polegających na wysyłaniu SMS-ów na cele charytatywne, będzie obowiązywało począwszy od 4 sierpnia 2010 r. Obecnie tego rodzju SMSy objęte są 22-proc. podatkiem VAT. Dzięki temu operatorzy telefonii komórkowej nie będą odprowadzali VAT i cała wartość usługi trafi na konto organizacji pożytku publicznego.

Rozporządzeni określa warunki, jaki powinny zostać spełnione, aby skorzystać ze zwolnienia:

1) dostawca publicznie dostępnej usługi telekomunikacyjnej zawarł z organizacją pożytku publicznego pisemną umowę dotyczącą przekazania tej organizacji kwoty należnej, w części przekraczającej kwotę zatrzymywaną przez dostawcę usługi, z tytułu wykonywanych usług o podwyższonej opłacie dla realizacji zbiórek publicznych przez tę organizację;

2) w umowie został podany numer lub numery, wykorzystywane do świadczenia usługi o podwyższonej opłacie, okres, w którym numer lub numery będą udostępnione na potrzeby zbiórki publicznej, cena jednostkowa usługi ze wskazaniem kwoty zatrzymywanej przez dostawcę usługi;

3) dostawca usługi posiada kopię pozwolenia na przeprowadzenie przez organizację pożytku publicznego zbiórki publicznej, uzyskanego zgodnie z przepisami o zbiórkach publicznych;

4) kwota otrzymana za wykonane usługi o podwyższonej opłacie udokumentowane fakturami, z wyjątkiem kwoty zatrzymywanej przez dostawcę usługi, zostanie w terminie 45 dni od końca miesiąca, w którym dostawca usługi otrzymał tę kwotę, przekazana na rachunek bankowy organizacji pożytku publicznego;

5) w fakturach za usługi telekomunikacyjne zostanie wyszczególniona liczba połączeń zrealizowanych z wykorzystaniem numerów oraz wartość tych usług z uwzględnieniem kwot, które mają być przekazane organizacji pożytku publicznego, oraz kwot zatrzymywanych przez dostawcę usługi;

6) nabywca usługi o podwyższonej opłacie nie otrzymuje w zamian innego świadczenia, w tym również w postaci prawa do udziału w losowaniu nagród, z wyjątkiem potwierdzenia zainicjowania połączenia, w tym w formie połączenia zwrotnego;

7) organizacja pożytku publicznego nie dokonuje żadnych świadczeń na rzecz dostawcy usługi z tytułu zawarcia umowy lub w związku z nią, z wyjątkiem informowania o uczestniczeniu dostawcy usługi w zbiórce publicznej, o wysokości kwoty zatrzymywanej przez dostawcę usługi z tytułu wykonywanej usługi oraz przekazywania danych dotyczących dostawcy usługi, w tym jego logo, podczas rozpowszechniania informacji;

8) przed rozpoczęciem świadczenia usługi na podstawie umowy, dostawca usługi podaje do publicznej wiadomości informację o wysokości kwoty zatrzymywanej.

Rozporządzenie wchodzi w życie po 60 dniach od momentu ogłoszenia, czyli 4 sierpnia 2010 r.

Adam Kuchta

www.ksiegowosc.infor.pl

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

Marta Grzelak

Solicitor

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od ksiegowosc.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK