| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > Vademecum > Księgowi i rewidenci > Biura rachunkowe muszą walczyć z nieuczciwą konkurencją

Biura rachunkowe muszą walczyć z nieuczciwą konkurencją

Usługi księgowe oferowane są często przez osoby nieposiadające uprawnień. Klienci nie mają świadomości, że za ewentualne błędy w rozliczeniach to oni poniosą odpowiedzialność.

A jak jest w przypadku konkurencji między legalnie działającymi biurami rachunkowymi?

- Spotkałam się z dwiema nieuczciwymi praktykami w działaniu biur rachunkowych. Niektóre, aby zachęcić klienta do korzystania z ich usług, na początku współpracy z klientem zaniżają cenę. Następnie po jakimś czasie cena ulega podwyższeniu. Jeżeli współpraca z takim biurem układała się dobrze, klienci nie chcą z niej rezygnować.

Zdarza się też tak, że podana niska cena dotyczy ograniczonego zakresu usług. Za każdą dodatkową czynność klient musi dopłacić. W ostatecznym rozrachunku cała usługa jest dużo droższa.

Czy firmom, które mają obowiązek prowadzenia ksiąg rachunkowych, opłaca się więc korzystać z biura rachunkowego?

- W przypadku średniej wielkości firmy wyjścia są dwa: albo stworzy ona dział rachunkowości, albo skorzysta z usług biura.

Koszty zatrudnienia dobrze wykwalifikowanego księgowego są dość duże. Taka osoba w Warszawie to koszt ok. 10 tys. zł. Do tego dochodzą koszty oprogramowania ich aktualizacji, szkolenia itp. Usługi biura w takim przypadku będą tańsze.

A te większe firmy?

- Tu najważniejsze jest dobre zorganizowanie współpracy między klientem a biurem rachunkowym. Często biura rachunkowe, które przyjmują dużych klientów, tego nie potrafią. Proponują niską cenę i w pewnym momencie nie są w stanie wywiązać się należycie ze zobowiązań bądź też klient ma takie wymagania, którym biuro nie potrafi sprostać.

Jak poradzić sobie z takim problemem?

- Nasze biuro przyjęło taką politykę, że nie obsługuje klientów, którzy dokonują w miesiącu więcej niż 200 operacji zakupowo-sprzedażowych, jeżeli nie ma sprzężonych ze sobą systemów komputerowych. Z doświadczenia wiemy, że taka współpraca byłaby zarówno dla nas, jak i dla klienta niesatysfakcjonująca. Tak więc, w przypadku firm, które mają więcej operacji, proponujemy wdrożenie oprogramowania, dzięki któremu podstawowe czynności prowadzone są w siedzibie klienta - wprowadzanie dokumentów do systemu, a biuro prowadzi księgowość na podstawie tych danych.

Kliknij aby zobaczyć ilustrację.

Fot. Wojciech Górski

Monika Marcińczak, właścicielka biura rachunkowego

Rozmawiała Agnieszka Pokojska

reklama

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

Comperia.pl

Porównywarka finansowa nr 1

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »