| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > Vademecum > Księgowi i rewidenci > Biura rachunkowe muszą walczyć z nieuczciwą konkurencją

Biura rachunkowe muszą walczyć z nieuczciwą konkurencją

Usługi księgowe oferowane są często przez osoby nieposiadające uprawnień. Klienci nie mają świadomości, że za ewentualne błędy w rozliczeniach to oni poniosą odpowiedzialność.

A jak jest w przypadku konkurencji między legalnie działającymi biurami rachunkowymi?

- Spotkałam się z dwiema nieuczciwymi praktykami w działaniu biur rachunkowych. Niektóre, aby zachęcić klienta do korzystania z ich usług, na początku współpracy z klientem zaniżają cenę. Następnie po jakimś czasie cena ulega podwyższeniu. Jeżeli współpraca z takim biurem układała się dobrze, klienci nie chcą z niej rezygnować.

Zdarza się też tak, że podana niska cena dotyczy ograniczonego zakresu usług. Za każdą dodatkową czynność klient musi dopłacić. W ostatecznym rozrachunku cała usługa jest dużo droższa.

Czy firmom, które mają obowiązek prowadzenia ksiąg rachunkowych, opłaca się więc korzystać z biura rachunkowego?

- W przypadku średniej wielkości firmy wyjścia są dwa: albo stworzy ona dział rachunkowości, albo skorzysta z usług biura.

Koszty zatrudnienia dobrze wykwalifikowanego księgowego są dość duże. Taka osoba w Warszawie to koszt ok. 10 tys. zł. Do tego dochodzą koszty oprogramowania ich aktualizacji, szkolenia itp. Usługi biura w takim przypadku będą tańsze.

A te większe firmy?

- Tu najważniejsze jest dobre zorganizowanie współpracy między klientem a biurem rachunkowym. Często biura rachunkowe, które przyjmują dużych klientów, tego nie potrafią. Proponują niską cenę i w pewnym momencie nie są w stanie wywiązać się należycie ze zobowiązań bądź też klient ma takie wymagania, którym biuro nie potrafi sprostać.

Jak poradzić sobie z takim problemem?

- Nasze biuro przyjęło taką politykę, że nie obsługuje klientów, którzy dokonują w miesiącu więcej niż 200 operacji zakupowo-sprzedażowych, jeżeli nie ma sprzężonych ze sobą systemów komputerowych. Z doświadczenia wiemy, że taka współpraca byłaby zarówno dla nas, jak i dla klienta niesatysfakcjonująca. Tak więc, w przypadku firm, które mają więcej operacji, proponujemy wdrożenie oprogramowania, dzięki któremu podstawowe czynności prowadzone są w siedzibie klienta - wprowadzanie dokumentów do systemu, a biuro prowadzi księgowość na podstawie tych danych.

Kliknij aby zobaczyć ilustrację.

Fot. Wojciech Górski

Monika Marcińczak, właścicielka biura rachunkowego

Rozmawiała Agnieszka Pokojska

reklama

Autor:

Źródło:

GP

Zdjęcia


Narzędzia księgowego

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

Meritoros

Biura rachunkowe

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »