| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > Aktualności > MF zachęca do udziału w akcji "Weź paragon"

MF zachęca do udziału w akcji "Weź paragon"

Inspektorzy skarbowi kontrolują sklepy w miejscowościach turystycznych. Celem akcji jest walka z szarą strefą w handlu. Rusza także kampania skierowana do konsumentów. Działania urzędników wsparł swym talentem rysownik Andrzej Mleczko.

"Akcja "Nie bądź jeleń, weź paragon" to akcja ogólnokrajowych kontroli, a przede wszystkim kampania informacyjno-edukacyjna, kampania społeczna wsparta wyjątkowo przez zaproszonego do współpracy znanego polskiego rysownika Andrzeja Mleczkę" - powiedziała podczas piątkowego spotkania z dziennikarzami rzeczniczka prasowa administracji podatkowej Wiesława Dróżdż.

"Paragon to, jeśli chodzi o budżet państwa, przede wszystkim dowód na to, że naliczony w cenie podatek nie trafia do nieuczciwego przedsiębiorcy, a do budżetu państwa" - powiedziała rzeczniczka.

Poinformowała, że inspektorzy prowadzący kontrole podczas ubiegłych wakacji zauważyli, że w miejscowościach turystycznych - nadmorskich i górskich - dynamicznie rosła rentowność sezonowych barów, restauracji czy sklepów. Zdaniem MF świadczy to o tym, że sprzedawcy zaczęli uczciwie ewidencjonować sprzedaż.

Dróżdż zaznaczyła, że tegoroczna akcja "Weź paragon" jest pierwszą prowadzoną przez resort finansów wspólnie z Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Rzeczniczka prasowa UOKiK Małgorzata Cieloch powiedziała, że hasło akcji "Nie bądź jeleń, weź paragon" mówi zarówno o samej akcji, ale także o tym, jak często konsumenci są wykorzystywani przez sprzedawców, którzy nie wydają paragonów.

Poinformowała, że kupujący ma prawo do zareklamowania wadliwego towaru w ciągu dwóch lat od daty zakupu (z wyjątkiem artykułów spożywczych). "Mamy bardzo dużo czasu na dochodzenie swoich roszczeń, ale ważny warunek to dowód zakupu" - dodała.

Zauważyła, że do UOKiK trafiają skargi konsumentów, którzy donoszą o blaknięciu paragonów, co sprawia, że dane na nich zawarte są nieczytelne. Zaapelowała, by paragony przechowywać w miejscu, do którego nie ma dostępu światło.

MF namawia konsumentów, by w przypadku nieotrzymania paragonu od sprzedawcy zgłaszać tan fakt w urzędzie kontroli skarbowej. Z kolei UOKiK przypomina, że w razie problemów z zakupami czy odrzuconą reklamacją można liczyć na bezpłatną pomoc miejskich lub powiatowych rzeczników konsumentów. Poradę prawną można również uzyskać dzwoniąc pod darmowy numer infolinii konsumenckiej 800 007 707.

reklama

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

Rafał Tołwiński

Radca Prawny z kancelarii BGST Radcowie Prawni Borek, Gajda, Tołwiński Spółka partnerska

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »