| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > Aktualności > MF zachęca do udziału w akcji "Weź paragon"

MF zachęca do udziału w akcji "Weź paragon"

Inspektorzy skarbowi kontrolują sklepy w miejscowościach turystycznych. Celem akcji jest walka z szarą strefą w handlu. Rusza także kampania skierowana do konsumentów. Działania urzędników wsparł swym talentem rysownik Andrzej Mleczko.

"Akcja "Nie bądź jeleń, weź paragon" to akcja ogólnokrajowych kontroli, a przede wszystkim kampania informacyjno-edukacyjna, kampania społeczna wsparta wyjątkowo przez zaproszonego do współpracy znanego polskiego rysownika Andrzeja Mleczkę" - powiedziała podczas piątkowego spotkania z dziennikarzami rzeczniczka prasowa administracji podatkowej Wiesława Dróżdż.

"Paragon to, jeśli chodzi o budżet państwa, przede wszystkim dowód na to, że naliczony w cenie podatek nie trafia do nieuczciwego przedsiębiorcy, a do budżetu państwa" - powiedziała rzeczniczka.

Poinformowała, że inspektorzy prowadzący kontrole podczas ubiegłych wakacji zauważyli, że w miejscowościach turystycznych - nadmorskich i górskich - dynamicznie rosła rentowność sezonowych barów, restauracji czy sklepów. Zdaniem MF świadczy to o tym, że sprzedawcy zaczęli uczciwie ewidencjonować sprzedaż.

Dróżdż zaznaczyła, że tegoroczna akcja "Weź paragon" jest pierwszą prowadzoną przez resort finansów wspólnie z Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Rzeczniczka prasowa UOKiK Małgorzata Cieloch powiedziała, że hasło akcji "Nie bądź jeleń, weź paragon" mówi zarówno o samej akcji, ale także o tym, jak często konsumenci są wykorzystywani przez sprzedawców, którzy nie wydają paragonów.

Poinformowała, że kupujący ma prawo do zareklamowania wadliwego towaru w ciągu dwóch lat od daty zakupu (z wyjątkiem artykułów spożywczych). "Mamy bardzo dużo czasu na dochodzenie swoich roszczeń, ale ważny warunek to dowód zakupu" - dodała.

Zauważyła, że do UOKiK trafiają skargi konsumentów, którzy donoszą o blaknięciu paragonów, co sprawia, że dane na nich zawarte są nieczytelne. Zaapelowała, by paragony przechowywać w miejscu, do którego nie ma dostępu światło.

MF namawia konsumentów, by w przypadku nieotrzymania paragonu od sprzedawcy zgłaszać tan fakt w urzędzie kontroli skarbowej. Z kolei UOKiK przypomina, że w razie problemów z zakupami czy odrzuconą reklamacją można liczyć na bezpłatną pomoc miejskich lub powiatowych rzeczników konsumentów. Poradę prawną można również uzyskać dzwoniąc pod darmowy numer infolinii konsumenckiej 800 007 707.

reklama

Źródło:

PAP

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

Paulina Hućko

Adwokat

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »