| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > Aktualności > Mocne wejście złotego w nowy rok

Mocne wejście złotego w nowy rok

Polska waluta od dawna nie miała tak dobrej passy. Dynamicznie zyskuje na wartości już od kilku miesięcy, jednak końcówka roku przechodzi najśmielsze oczekiwania nawet samych ekspertów.


We wtorek dolar spadł poniżej psychologicznej bariery 3 zł, a euro wyceniane jest na 4,05 zł. Kredytobiorcy zacierają ręce. Ale firmy eksportowe mogą zdecydować się na utrzymanie produkcji na obecnym poziomie lub ją zmniejszyć – ostrzegają eksperci. To może ograniczyć ich dochody, co przełoży się na wyhamowanie na rynku pracy i być może na mniejszą ilość pieniędzy w kieszeniach pracowników, a to z kolei zmniejszy popyt wewnętrzny.

Tymczasem to właśnie dzięki eksportowi Polska notowała ostatnio szybki wzrost gospodarczy. Eksperci są zgodni, że mocny złoty to efekt wstąpienia Polski do Unii Europejskiej. Przeszły to wszystkie kraje, które wstępowały w szeregi Wspólnoty. Problem polega na tym, że w Polce proces ten przebiega zbyt szybko. Duże znaczenie ma również przecena dolara na rynkach międzynarodowych. Złoty zyskuje, kiedy dolar traci.
reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

Joanna Kotzian

Absolwentka Filologii polskiej na Uniwersytecie Jagiellońskim i Zarządzania mediami w Wyższej Szkole Biznesu – National Louis University. Tematyką HR i komunikacji zajmuje się od 2000 r., a od 2008 r. współpracuje z klientami w obszarze employer brandingu. Kieruje projektami badań wizerunku, w tym identyfikacji EVP, tworzy i realizuje strategie wizerunkowe dla dużych firm polskich i międzynarodowych. Wspiera procesy komunikacji w trakcie zmian organizacyjnych. W ramach Bernard Hodes Global Network współpracuje z ekspertami employer brandingu na całym świecie. Interesuje się różnymi obliczami różnorodności i prowadzi badania na temat wpływu diversity na wizerunek pracodawcy. Jest doświadczonym prelegentem, autorką wielu publikacji z dziedziny employer brandingu, komunikacji, HR i rynku pracy.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od ksiegowosc.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK