| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > Aktualności > Dolar odrabia straty - złoty wciąż mocny

Dolar odrabia straty - złoty wciąż mocny

Do lata 2005 r. złoty może się umocnić do 3,8 zł za euro - powiedział w wywiadzie dla Radia PIN Witold Orłowski, szef doradców ekonomicznych prezydenta Aleksandra Kwaśniewskiego.

Jego zdaniem, Rada Polityki Pieniężnej powinna uwzględnić to w polityce monetarnej i obniżać stopy procentowe. – Chcąc utrzymać restrykcyjność polityki, w odpowiedzi na silne wzmocnienie waluty krajowej powinno się obniżać stopy procentowe – uważa Witold Orłowski. Uznał ponadto, że nawet interwencje na krajowym rynku walutowym na niewiele się zdadzą, ponieważ przy tak silnym trendzie będzie to jedynie krótkotrwałe działanie.



Tymczasem wczoraj zarówno amerykańska, jak i unijna waluta próbowały odrobić część strat. W godzinach popołudniowych dolar kosztował 2,99 zł, cena euro kształtowała się natomiast wokół 4,07 zł. Gorzej było na rynku międzynarodowym, gdzie dolar kolejny dzień z rzędu odnotowywał rekordowe spadki kursu wobec euro. Rynek w dalszym ciągu jest przekonany, że ani europejscy, ani amerykańscy przedstawiciele sektora finansowego nie zrobią nic, aby wspomóc coraz słabszego dolara.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

Joanna Kotzian

Absolwentka Filologii polskiej na Uniwersytecie Jagiellońskim i Zarządzania mediami w Wyższej Szkole Biznesu – National Louis University. Tematyką HR i komunikacji zajmuje się od 2000 r., a od 2008 r. współpracuje z klientami w obszarze employer brandingu. Kieruje projektami badań wizerunku, w tym identyfikacji EVP, tworzy i realizuje strategie wizerunkowe dla dużych firm polskich i międzynarodowych. Wspiera procesy komunikacji w trakcie zmian organizacyjnych. W ramach Bernard Hodes Global Network współpracuje z ekspertami employer brandingu na całym świecie. Interesuje się różnymi obliczami różnorodności i prowadzi badania na temat wpływu diversity na wizerunek pracodawcy. Jest doświadczonym prelegentem, autorką wielu publikacji z dziedziny employer brandingu, komunikacji, HR i rynku pracy.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od ksiegowosc.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK