| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > Aktualności > Będą dwa sposoby zdobywania certyfikatu księgowego

Będą dwa sposoby zdobywania certyfikatu księgowego

Księgowy otrzyma uprawnienia, zdając egzamin lub dokumentując odpowiednie doświadczenie i wykształcenie.


NOWE PRAWO

Księgowi nie stracą możliwości ubiegania się o certyfikat do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych bez egzaminu. To wynik zmiany do ustawy o rachunkowości (Dz.U. z 2008 r. nr 223, poz. 1466), które gwarantują utrzymanie dwóch sposobów zdobywania tych uprawnień. Zmieniono przepisy nowelizacji ustawy o rachunkowości z 18 marca 2008 r., w której wyłączono możliwości ubiegania się o certyfikat bez egzaminu po 29 czerwca 2010 r.

Ponieważ przepisy te zostały znowelizowane, księgowi nie muszą się śpieszyć ze składaniem dokumentów. Dostaną oni uprawnienia bez względu na termin ich przesłania do Ministerstwa Finansów.

Muszą jednak spełnić określone w przepisach warunki. Konieczne jest udokumentowanie trzyletniego doświadczenia w księgowości i odpowiedniego wykształcenie z rachunkowości.

Uznawany jest dyplom uzyskany w tym zakresie zarówno na studiach magisterskich, jak i podyplomowych (które zostały poprzedzone dowolnymi studiami magisterskimi lub równorzędnymi). Musi być on jednak zdobyty w jednostkach uprawnionych do nadawania tytułu doktora nauk ekonomicznych.

AGNIESZKA POKOJSKA

agnieszka.pokojska@infor.pl

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

Joanna Kotzian

Absolwentka Filologii polskiej na Uniwersytecie Jagiellońskim i Zarządzania mediami w Wyższej Szkole Biznesu – National Louis University. Tematyką HR i komunikacji zajmuje się od 2000 r., a od 2008 r. współpracuje z klientami w obszarze employer brandingu. Kieruje projektami badań wizerunku, w tym identyfikacji EVP, tworzy i realizuje strategie wizerunkowe dla dużych firm polskich i międzynarodowych. Wspiera procesy komunikacji w trakcie zmian organizacyjnych. W ramach Bernard Hodes Global Network współpracuje z ekspertami employer brandingu na całym świecie. Interesuje się różnymi obliczami różnorodności i prowadzi badania na temat wpływu diversity na wizerunek pracodawcy. Jest doświadczonym prelegentem, autorką wielu publikacji z dziedziny employer brandingu, komunikacji, HR i rynku pracy.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »