REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Polacy zakładają firmy w Wielkiej Brytanii, chcą zdążyć przed Brexitem

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Zdążyć przed Brexitem - polscy przedsiębiorcy zakładają coraz więcej firm w Wielkiej Brytanii /Fot. Fotolia
Zdążyć przed Brexitem - polscy przedsiębiorcy zakładają coraz więcej firm w Wielkiej Brytanii /Fot. Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

W Brytyjskiej Izbie Gmin w dniu 15 stycznia doszło do głosowania nad przyjęciem umowy w sprawie wyjścia Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej. Większość posłów zagłosowało przeciw i odrzuciło polityczną deklaracją dotyczącą przyszłych relacji z UE. Ma to duży wpływ na polskich przedsiębiorców, którzy wykazują wzmożone zainteresowanie założeniem firmy w Wielkiej Brytanii, żeby zdążyć jeszcze przed Brexitem.

Brexit coraz bliżej

Rząd Theresy May uzyskał jedynie 202 głosy poparcia i trwale zapisał się w annałach brytyjskiego parlamentaryzmu, dzięki najwyższej porażce urzędującego premiera Wielkiej Brytanii w historii. Opozycja zamierza wykorzystać porażkę May do jej odwołania - wniosek o wotum nieufności może zostać złożony w każdej chwili. Zgodnie z przyjętą w ubiegłym tygodniu zmianą proceduralną premier Theresa May będzie musiała przedstawić plany dotyczące następnych kroków dot. warunków wyjścia Wielkiej Brytanii z UE w ciągu trzech dni obrad Izby Gmin, tj. najpóźniej w poniedziałek.

REKLAMA

Na 73 dni przed planowanym opuszczeniem struktur Unii Europejskiej rysują się następujące scenariusze - m.in. powtórzenie głosowania w Izbie Gmin, przedłużenie procesu wyjścia z UE na mocy art. 50 traktatu lub warianty mało prawdopodobne - tzw. no brexit deal (wyjście z UE bez umowy) czy organizacja drugiego referendum ws. Brexitu.

Przedsiębiorcy zabezpieczają się przed Brexitem

Według danych Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii, obecnie ponad 5700 polskich firm eksportuje towary do Wielkiej Brytanii. Warunki wyjścia Wielkiej Brytanii z Wspólnoty będą mieć dla tych firm fundamentalne znaczenie. Brexit może jednak w praktyce dotknąć znacznie więcej przedsiębiorców, ponieważ wiele polskich firm to podwykonawcy w pracach związanych z rynkiem brytyjskim, a także spora część firm importuje towary i usługi z Wielkiej Brytanii. Skutki Brexitu odczuje także polska branża e-commerce, przedsiębiorcy sprzedający na Ebay czy Amazon - dla tych firm brytyjski rynek jest niezwykle cenny. Twardy Brexit może skutkować utrudnionym przepływem towarów, co dla e-commerce stanowi spore zagrożenie.

Nie dziwi zatem fakt wzmożonego zainteresowania rejestracją firmy w Wielkiej Brytanii przez polskich przedsiębiorców. Jak informuje kancelaria podatkowa Admiral Tax w najlepszej sytuacji w kontekście wyjścia Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej i niepewnych negocjacji, są polskie firmy, które postanowiły na potrzebę współpracy z brytyjskimi kontrahentami przenieść swoją działalność do Wielkiej Brytanii. Wielka Brytania jest najczęściej wybieranym krajem przez polskich przedsiębiorców rejestrujących firmę za granicą, jak wynika z raportu Admiral Tax aż 61,3-proc. badanych prowadzi firmę w Wielkiej Brytanii. Potwierdzają to także dane polskiego Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii - Polacy założyli na Wyspach ponad 60 tys. firm i liczba ta stale rośnie.

Firma w Wielkiej Brytanii

Prowadzenie biznesu w Wielkiej Brytanii jest zdecydowanie prostsze niż ma to miejsce nad Wisłą. Przedsiębiorca prowadzący firmę w Anglii może w pełni skupić się na rozwoju własnego biznesu, bez konieczności inwestycji znacznych środków i czasu na żmudne czynności administracyjne i ciągłe śledzenie zmian prawnych jak ma to miejsce w Polsce” - komentuje Agnieszka Moryc, Dyrektor Zarządzająca kancelarii podatkowej Admiral Tax.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy: 11 kluczowych zmian 2019 – PODATKI I KADRY

W 2017 roku czas potrzebny na rozliczenie podatkowe w Wielkiej Brytanii wyniósł 105 godzin, czyli ponad trzykrotnie mniej niż w Polsce (336 godzin w 2017 roku). Brytyjski rząd po Brexicie zamierza przyciągnąć do Wielkiej Brytanii kolejnych przedsiębiorców. Niższa biurokracja, prostsze przepisy oraz niższe podatki - na tych fundamentach brytyjski rząd zamierza budować sukces ekonomiczny kraju po wyjściu z Unii Europejskiej. To świetny prognostyk także dla wielu polskich firm prowadzących działalność w Wielkiej Brytanii.

Zobacz także: Moja firma

Admiral Tax Ltd
Eksperci w planowaniu podatkowym i optymalizacji kosztów fiskalnych.
Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Koniec z bieganiem po zaświadczenia! Rewolucyjne zmiany w podatku od spadków i darowizn, dotyczące zaświadczeń z urzędu skarbowego oraz rozliczeń rent prywatnych

Koniec z obowiązkiem przedstawiania zaświadczeń z urzędu skarbowego przy sprzedaży majątku otrzymanego od najbliższej rodziny! Nowelizacja ustawy o podatku od spadków i darowizn upraszcza formalności i rozliczenia rent prywatnych. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe przepisy wchodzą w życie.

2 mln zł zamiast 1 mln! Rząd luzuje zasady w podatku PIT – to przełom dla przedsiębiorców, którzy korzystają z rozliczenia kasowego

Rząd szykuje istotną zmianę w podatku dochodowym – limit przychodów uprawniający do kasowego PIT ma wzrosnąć z 1 mln do 2 mln zł. To ogromna ulga dla tysięcy firm, które dzięki nowym przepisom poprawią swoją płynność finansową i uproszczą rozliczenia z fiskusem.

Wystawianie faktur ustrukturyzowanych narusza konstytucyjne prawo do prywatności

Istotna część podatników, mimo istnienia formalnego obowiązku, nie będzie mogła wystawiać faktur ustrukturyzowanych, gdyż nie pozwalają im na to zawarte umowy, w których nabywcy zastrzegają sobie zachowanie tajemnicy handlowej. Wystawianie faktur ustrukturyzowanych w sposób oczywisty narusza tę zasadę, bowiem ich treść będzie w sposób nieograniczony dostępna dla długiej listy organów państwa – pisze prof. dr hab. Witold Modzelewski. I dodaje: Organy te będą mogły bez jakichkolwiek ograniczeń czerpać informacje o tajemnicach handlowych, a zwłaszcza o towarach i usługach oraz cenach stosowanych przez podatników.

Nowe Centrum Kompetencyjne i Zespół ds. zwalczania agresywnego planowania podatkowego – jest ważny krok w uszczelnianiu CIT

Ministerstwo Finansów ogłosiło powstanie Centrum Kompetencyjnego ds. zwalczania agresywnego planowania podatkowego w CIT oraz nowego Zespołu analizującego systemowe rozwiązania w tym obszarze. KAS zmienia też priorytety kontroli – liczyć się będą efekty, nie liczba postępowań.

REKLAMA

Nowe projekty KSR do konsultacji publicznych: wartości niematerialne i inwestycje w nieruchomości

Komitet Standardów Rachunkowości opublikował dwa projekty Krajowych Standardów Rachunkowości – dotyczące wartości niematerialnych i prawnych oraz inwestycji w nieruchomości. Dokumenty mają ujednolicić zasady ewidencji, wyceny i prezentacji tych aktywów. Opinie można zgłaszać do 30 września 2025 r.

Nowa opłata 2 euro od każdej paczki do UE albo 50 eurocentów po spełnieniu szeregu formalności. Na walce Unii z chińskim e-commerce skorzysta europejska logistyka

Komisja Europejska i Parlament Europejski chcą ograniczenia napływu chińskiego e-commerce przez wprowadzenie opłaty manipulacyjnej wynoszącej 2 euro dla każdej paczki, niezależnie od jej wartości. Nowy podatek będzie można obniżyć do 50 eurocentów, ale najpierw przesyłka będzie musiała trafić do magazynu na terenie Unii, skąd będzie dystrybuowana do klienta końcowego. Oznacza to, że każda z 4,6 mld paczek, bo tyle zaimportowano ich w 2024 r., będzie wymagała indywidualnej obsługi logistycznej, którą mogą zapewnić europejscy operatorzy. W opinii ekspertów to wielka dla sektora logistyki kontraktowej, również w Polsce, ale do walki o największych graczy e-commerce należy się dobrze przygotować.

Tajemnica przedsiębiorstwa pod ochroną – rząd szykuje rewolucję w przepisach o znakach towarowych

Rząd pracuje nad długo wyczekiwaną nowelizacją Prawa własności przemysłowej. Projekt UDER85 wprowadzi skuteczne mechanizmy ochrony tajemnicy przedsiębiorstwa w postępowaniach przed Urzędem Patentowym. To przełom, który zmieni zasady gry w sporach o znaki towarowe i zwiększy bezpieczeństwo firmowych danych.

Ubezpieczenie zdrowotne przy delegowaniu pracownika do Niemiec – formularz A1, EKUZ i kasy chorych

Delegowanie pracowników do Niemiec wiąże się z szeregiem obowiązków administracyjnych. Jednym z kluczowych aspektów, często niedocenianym przez pracodawców, jest właściwe zabezpieczenie zdrowotne osoby delegowanej. W praktyce powtarzają się pytania: czy wystarczy formularz A1? Czy EKUZ chroni pracownika w Niemczech w razie wypadku? Co pokrywa niemiecka AOK? I czy warto wykupić prywatne ubezpieczenie? W tym artykule odpowiemy na te i inne pytania, wyjaśnimy czym jest formularz A1, co zapewnia karta EKUZ w Niemczech oraz czy trzeba zgłaszać się do niemieckiej kasy chorych?

REKLAMA

Kryzys na rynku księgowych? Specjaliści są przemęczeni, a chętnych i wykwalifikowanych kandydatów do pracy brakuje

Co drugi pracownik obszaru księgowości uważa, że branża boryka się z niedoborem wykwalifikowanych specjalistów – wynika z badania SaldeoSMART. Wśród głównych powodów luki kompetencyjnej respondenci wymieniają trudność w nadążaniu za zmieniającymi się przepisami (64%) oraz wypalenie zawodowe (53%). Siedmiu na dziesięciu ankietowanych przyznaje, że w ostatnim kwartale często lub bardzo często odczuwało przeciążenie obowiązkami zawodowymi. Jednocześnie 44% upatruje w sztucznej inteligencji szansy na odciążenie pracowników i zwiększenie ich efektywności.

3 poprawki Senatu do ustawy wdrażającej obowiązkowy KSeF

Ustawa wprowadzająca Krajowy System e-Faktur została uchwalona przez Sejm 25 lipca 2025 roku i trafiła do Senatu. Na posiedzeniu w dniu 30 lipca 2025 r. Senacka Komisja Budżetu i Finansów Publicznych zaproponowała jedynie 3 poprawki redakcyjne do ustawy o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz ustawy o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw, nie wprowadzając innych zmian.

REKLAMA