REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Polacy zakładają firmy w Wielkiej Brytanii, chcą zdążyć przed Brexitem

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Zdążyć przed Brexitem - polscy przedsiębiorcy zakładają coraz więcej firm w Wielkiej Brytanii /Fot. Fotolia
Zdążyć przed Brexitem - polscy przedsiębiorcy zakładają coraz więcej firm w Wielkiej Brytanii /Fot. Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

W Brytyjskiej Izbie Gmin w dniu 15 stycznia doszło do głosowania nad przyjęciem umowy w sprawie wyjścia Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej. Większość posłów zagłosowało przeciw i odrzuciło polityczną deklaracją dotyczącą przyszłych relacji z UE. Ma to duży wpływ na polskich przedsiębiorców, którzy wykazują wzmożone zainteresowanie założeniem firmy w Wielkiej Brytanii, żeby zdążyć jeszcze przed Brexitem.

Brexit coraz bliżej

Rząd Theresy May uzyskał jedynie 202 głosy poparcia i trwale zapisał się w annałach brytyjskiego parlamentaryzmu, dzięki najwyższej porażce urzędującego premiera Wielkiej Brytanii w historii. Opozycja zamierza wykorzystać porażkę May do jej odwołania - wniosek o wotum nieufności może zostać złożony w każdej chwili. Zgodnie z przyjętą w ubiegłym tygodniu zmianą proceduralną premier Theresa May będzie musiała przedstawić plany dotyczące następnych kroków dot. warunków wyjścia Wielkiej Brytanii z UE w ciągu trzech dni obrad Izby Gmin, tj. najpóźniej w poniedziałek.

REKLAMA

Na 73 dni przed planowanym opuszczeniem struktur Unii Europejskiej rysują się następujące scenariusze - m.in. powtórzenie głosowania w Izbie Gmin, przedłużenie procesu wyjścia z UE na mocy art. 50 traktatu lub warianty mało prawdopodobne - tzw. no brexit deal (wyjście z UE bez umowy) czy organizacja drugiego referendum ws. Brexitu.

Przedsiębiorcy zabezpieczają się przed Brexitem

Według danych Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii, obecnie ponad 5700 polskich firm eksportuje towary do Wielkiej Brytanii. Warunki wyjścia Wielkiej Brytanii z Wspólnoty będą mieć dla tych firm fundamentalne znaczenie. Brexit może jednak w praktyce dotknąć znacznie więcej przedsiębiorców, ponieważ wiele polskich firm to podwykonawcy w pracach związanych z rynkiem brytyjskim, a także spora część firm importuje towary i usługi z Wielkiej Brytanii. Skutki Brexitu odczuje także polska branża e-commerce, przedsiębiorcy sprzedający na Ebay czy Amazon - dla tych firm brytyjski rynek jest niezwykle cenny. Twardy Brexit może skutkować utrudnionym przepływem towarów, co dla e-commerce stanowi spore zagrożenie.

Nie dziwi zatem fakt wzmożonego zainteresowania rejestracją firmy w Wielkiej Brytanii przez polskich przedsiębiorców. Jak informuje kancelaria podatkowa Admiral Tax w najlepszej sytuacji w kontekście wyjścia Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej i niepewnych negocjacji, są polskie firmy, które postanowiły na potrzebę współpracy z brytyjskimi kontrahentami przenieść swoją działalność do Wielkiej Brytanii. Wielka Brytania jest najczęściej wybieranym krajem przez polskich przedsiębiorców rejestrujących firmę za granicą, jak wynika z raportu Admiral Tax aż 61,3-proc. badanych prowadzi firmę w Wielkiej Brytanii. Potwierdzają to także dane polskiego Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii - Polacy założyli na Wyspach ponad 60 tys. firm i liczba ta stale rośnie.

Firma w Wielkiej Brytanii

Prowadzenie biznesu w Wielkiej Brytanii jest zdecydowanie prostsze niż ma to miejsce nad Wisłą. Przedsiębiorca prowadzący firmę w Anglii może w pełni skupić się na rozwoju własnego biznesu, bez konieczności inwestycji znacznych środków i czasu na żmudne czynności administracyjne i ciągłe śledzenie zmian prawnych jak ma to miejsce w Polsce” - komentuje Agnieszka Moryc, Dyrektor Zarządzająca kancelarii podatkowej Admiral Tax.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy: 11 kluczowych zmian 2019 – PODATKI I KADRY

W 2017 roku czas potrzebny na rozliczenie podatkowe w Wielkiej Brytanii wyniósł 105 godzin, czyli ponad trzykrotnie mniej niż w Polsce (336 godzin w 2017 roku). Brytyjski rząd po Brexicie zamierza przyciągnąć do Wielkiej Brytanii kolejnych przedsiębiorców. Niższa biurokracja, prostsze przepisy oraz niższe podatki - na tych fundamentach brytyjski rząd zamierza budować sukces ekonomiczny kraju po wyjściu z Unii Europejskiej. To świetny prognostyk także dla wielu polskich firm prowadzących działalność w Wielkiej Brytanii.

Zobacz także: Moja firma

Admiral Tax Ltd
Eksperci w planowaniu podatkowym i optymalizacji kosztów fiskalnych.
Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Kolejna rewolucja i sensacyjne zmiany w KSeF i elektronicznym fakturowaniu. Czy są nowe terminy, co z możliwością fakturowania offline

Deregulacja idzie pełną parą. Rząd zmienia nie tylko obowiązujące już przepisy, ale i te, które dopiero mają wejść w życie. Przykładem takiej deregulacji są przepisy o KSeF czyli o obowiązkowym przejściu na wyłącznie cyfrowe e-faktury. Co się zmieni, co z terminami obowiązkowego przejścia na e-fakturowanie dla poszczególnych grup podatników?

BPO jako most do innowacji: Jak outsourcing pomaga firmom wyjść ze swojej bańki i myśleć globalnie

W dzisiejszym dynamicznym środowisku biznesowym, gdzie innowacyjność decyduje o przewadze konkurencyjnej, wiele przedsiębiorstw boryka się z paradoksem: potrzebują dostępu do najnowszych technologii i świeżych perspektyw, ale ograniczają ich własne zasoby, lokalizacja czy kultura organizacyjna. Business Process Outsourcing (BPO) staje się w tym kontekście nie tylko narzędziem optymalizacji kosztów, ale przede wszystkim bramą do globalnej puli wiedzy i innowacji.

Nowelizacja ustawy o VAT dot. obowiązkowego KSeF. Rząd podjął decyzję

W dniu 17 czerwca 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o zmianie ustawy o podatku od towarów oraz zmieniająca ustawę o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Finansów. Ta nowelizacja ma na celu wprowadzenie obowiązkowego modelu Krajowego Systemu e-Faktur („KSeF”), czyli specjalnego systemu elektronicznego do wystawiania i odbierania faktur (tzw. faktur ustrukturyzowanych). Oznaczać to będzie odejście od papierowych faktur VAT. Ponadto, w związku z wejściem w życie nowego systemu, o 1/3 skrócony zostanie podstawowy termin zwrotu VAT – z 60 do 40 dni. Wprowadzenie tego systemu zostanie podzielone na 2 etapy, aby firmy lepiej mogły się do niego dostosować.

Nowelizacja ustawy o VAT dot. obowiązkowego KSeF. Rząd podjął decyzję

W dniu 17 czerwca 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o zmianie ustawy o podatku od towarów oraz zmieniająca ustawę o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Finansów. Ta nowelizacja ma na celu wprowadzenie obowiązkowego modelu Krajowego Systemu e-Faktur („KSeF”), czyli specjalnego systemu elektronicznego do wystawiania i odbierania faktur (tzw. faktur ustrukturyzowanych). Oznaczać to będzie odejście od papierowych faktur VAT. Ponadto, w związku z wejściem w życie nowego systemu, o 1/3 skrócony zostanie podstawowy termin zwrotu VAT – z 60 do 40 dni. Wprowadzenie tego systemu zostanie podzielone na 2 etapy, aby firmy lepiej mogły się do niego dostosować.

REKLAMA

Wzmożone kontrole upoważnionych i zarejestrowanych eksporterów w UE

Od czerwca 2025 r. unijne służby celne rozpoczęły skoordynowane i intensywne kontrole firm posiadających status upoważnionego eksportera (UE) oraz zarejestrowanego eksportera (REX). Działania te są odpowiedzią na narastające nieprawidłowości w dokumentowaniu preferencyjnego pochodzenia towarów i mają na celu uszczelnienie systemu celnego w ramach umów o wolnym handlu.

8 Najczęstszych błędów przy wycenie usług księgowych

Prawidłowa wycena usług księgowych pozwala prowadzić rentowne biuro rachunkowe. Za niskie wynagrodzenie za usługi księgowe spowoduje w pewnym momencie zapaść zdrowotną księgowej, wypalenie zawodowe, depresję, problemy w życiu osobistym.

Audytor pod lupą – IAASB zmienia zasady współpracy i czeka na opinie

Jak audytorzy powinni korzystać z wiedzy zewnętrznych ekspertów? IAASB proponuje zmiany w międzynarodowych standardach i otwiera konsultacje społeczne. To szansa, by wpłynąć na przyszłość audytu – głos można oddać do 24 lipca 2025 r.

Zamiast imigrantów na stałe ich praca zdalna. Nowa szansa dla gospodarki dzięki deregulacji

Polska jako hub rozliczeniowy: Jak deregulacja podatkowa może przynieść miliardowe wpływy? Zgodnie z szacunkami rynkowych ekspertów, gdyby Polska zrezygnowała z obowiązku przedstawiania certyfikatów rezydencji podatkowej, mogłaby zwiększyć liczbę zagranicznych freelancerów zatrudnianych zdalnie przez polskie firmy do około 1 mln osób rocznie.

REKLAMA

Zmiany w zamówieniach publicznych od 2026 r. Wyższy próg stosowania Prawa zamówień publicznych i jego skutki dla zamawiających i wykonawców

W ostatnich dniach maja br Rada Ministrów przedłożyła Sejmowi projekt ustawy deregulacyjnej (druk nr 1303 z dnia 27 maja 2025 r.), który przewiduje m.in. podwyższenie minimalnego progu stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych (Pzp) oraz ustawy o umowie koncesji z dnia 21 października 2016 r. z obecnych 130 000 zł netto do 170 000 zł netto. Planowana do wejścia w życie 1 stycznia 2026 r. zmiana ma charakter systemowy i wpisuje się w szerszy trend upraszczania procedur oraz dostosowywania ich do aktualnych realiów gospodarczych.

Obowiązkowy KSeF 2026: będzie problem z udostępnieniem faktury ustrukturyzowanej kontrahentowi. Prof. Modzelewski: Większość nabywców nie będzie tym zainteresowana

W 2026 roku większość kontrahentów nie będzie zainteresowanych tzw. „udostępnieniem” faktur ustrukturyzowanych – jedną z dwóch form przekazania tych faktur w obowiązkowym modelu Krajowego Systemu e-Faktur. Oczekiwać będą wystawienia innych dokumentów, które uznają za wywołujące skutki cywilnoprawne. Wystawcy prawdopodobnie wprowadzą odrębny dokument handlowy, który z istoty nie będzie fakturą ustrukturyzowaną. Może on być wystawiony zarówno przed jak i po wystawieniu tej faktury ustrukturyzowanej - pisze prof. dr hab. Witold Modzelewski.

REKLAMA