REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Firma w Anglii, oddział w Polsce - co warto wiedzieć?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Firma w Anglii Limited
Kancelaria księgowa
Firma w Anglii oddział w Polsce
Firma w Anglii oddział w Polsce
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Firma w Anglii. Ze względu na atrakcyjne dla biznesu rozwiązania prawne oraz przyjazne nastawienie urzędów względem przedsiębiorców, Wielka Brytania przyciąga pod swoje skrzydła wielu przedsiębiorców, chcących pracować w tak odpowiednich dla nich warunkach. Są wśród nich także nasi rodacy. Jednak decydując się na przeniesienie bądź zarejestrowanie firmy w UK, powinni oni pamiętać, że będąc właścicielami spółki typu Limited (odpowiednik polskiej spółki z ograniczoną odpowiedzialnością), mają oni możliwość otworzenia oddziału tejże spółki na terytorium Polski. Kiedy taki oddział powinno się otworzyć? Jak to zrobić i jakie płyną z tego korzyści?

Firma w Anglii. Dla kogo oddział w Polsce?

Polski przedsiębiorca będący właścicielem spółki Limited, powinien rozważyć utworzenie oddziału swojej firmy działającego w jego ojczyźnie, jeżeli zaistnieje co najmniej jedna z trzech sytuacji:

REKLAMA

- po pierwsze, charakter świadczonych usług wymaga fizycznej obecności w miejscu ich świadczenia; jeżeli więc ktoś zechce pod szyldem brytyjskiej spółki Ltd prowadzić w Polsce np. sklep stacjonarny, restaurację, gabinety kosmetyczne itd, będzie musiał otworzyć oddział tejże spółki;

- po drugie, jeżeli dla właściwego prowadzenia działalności, niezbędne będzie posiadanie w Polsce   magazynu/magazynów, podobnie jak w pierwszym przypadku konieczne będzie otwarcie oddziału w naszym kraju. Przykład – osoba prowadzi internetowy sklep modelarski zarejestrowany w UK, ale magazyn, z którego rozsyłane są modele znajduje się w Polsce;

- po trzecie, dla prowadzenia działalności niezbędne jest zatrudnienie pracowników w miejscu świadczenia usług (czyli w Polsce).

Jak działa oddział brytyjskiej spółki Ltd?

Zarejestrowany w Polsce oddział brytyjskiej spółki Ltd to niezależnie funkcjonująca struktura gospodarcza, przy czym nie posiada ona osobowości prawnej w Polsce. Obowiązki księgowe i rachunkowe realizowane są na terytorium Polski, tak samo jak rozliczenia podatkowe; miejscem właściwym dla ich dokonywania jest polski Urząd Skarbowy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Rejestracja polskiego oddziału spółki Ltd

Rejestracja polskiego oddziału spółki Ltd, jest teoretycznie prosta, ponieważ wymaga tylko złożenia odpowiedniego wniosku do Krajowego Rejestru Sądowego, który wpisze następnie rzeczony oddział do rejestru przedsiębiorców. Wniosek taki musi jednak zawierać sporą ilość dikumentów, takich jak:

  • opis rodzaju działalności oddziału
  • dane osoby reprezentującej polski oddział firmy (powinna to być rezydent Polski), a także potwierdzony notarialnie wzór jej podpisu
  • uchwałę o powołaniu rzeczonego oddziału
  • odpis aktu założycielskiego, statutu, ewentualnie innej umowy opisującej podstawę działalności spółki, razem z jego tłumaczeniem wykonanym przez tłumacza przysięgłego
  • pozostałe dokumenty statutowe oraz ich tłumaczenia, wykonane przez tłumacza przysięgłego

Następnie należy poczekać, jako że czas rejestracji oddziału spółki Limited w Polsce wynosi od 30 do 60 dni.

Zalety posiadania oddziału spółki Ltd w Polsce

Duża elastyczność; oddział spółki Ltd w Polsce ma prawo do zatrudniania pracowników, uzyskiwania różnego rodzaju licencji, może być także płatnikiem VAT, a do tego korzystać z kapitału brytyjskiej firmy macierzystej.

Oszczędności – o ile założenie spółki Limited w Wielkiej Brytanii wymaga wpłaty określonego prawem kapitału założycielskiego, nie jest to konieczne w przypadku otwarcia jej oddziału w Polsce.

Prestiż. To sprawa nieco względna i niewymierna, ale istotna. Dlaczego? Ponieważ Wielka Brytania to jedna z najbardziej rozpoznawalnych, szanowanych i cenionych w świecie jurysdykcji, jeżeli chodzi o warunki dla prowadzenia działalności gospodarczej. Założone w UK spółki korzystają niejako z tego „kapitału zaufania”, dzięki czemu łatwiej im pozyskać nowych inwestorów, kontrahentów czy klientów. Dlatego też polski oddział brytyjskiej spółki Limited jest o wiele bardziej rozpoznawalną i cenioną strukturą biznesową, niż zwykła polska spółka z ograniczoną odpowiedzialnością.

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Koniec z bieganiem po zaświadczenia! Rewolucyjne zmiany w podatku od spadków i darowizn, dotyczące zaświadczeń z urzędu skarbowego oraz rozliczeń rent prywatnych

Koniec z obowiązkiem przedstawiania zaświadczeń z urzędu skarbowego przy sprzedaży majątku otrzymanego od najbliższej rodziny! Nowelizacja ustawy o podatku od spadków i darowizn upraszcza formalności i rozliczenia rent prywatnych. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe przepisy wchodzą w życie.

2 mln zł zamiast 1 mln! Rząd luzuje zasady w podatku PIT – to przełom dla przedsiębiorców, którzy korzystają z rozliczenia kasowego

Rząd szykuje istotną zmianę w podatku dochodowym – limit przychodów uprawniający do kasowego PIT ma wzrosnąć z 1 mln do 2 mln zł. To ogromna ulga dla tysięcy firm, które dzięki nowym przepisom poprawią swoją płynność finansową i uproszczą rozliczenia z fiskusem.

Wystawianie faktur ustrukturyzowanych narusza konstytucyjne prawo do prywatności

Istotna część podatników, mimo istnienia formalnego obowiązku, nie będzie mogła wystawiać faktur ustrukturyzowanych, gdyż nie pozwalają im na to zawarte umowy, w których nabywcy zastrzegają sobie zachowanie tajemnicy handlowej. Wystawianie faktur ustrukturyzowanych w sposób oczywisty narusza tę zasadę, bowiem ich treść będzie w sposób nieograniczony dostępna dla długiej listy organów państwa – pisze prof. dr hab. Witold Modzelewski. I dodaje: Organy te będą mogły bez jakichkolwiek ograniczeń czerpać informacje o tajemnicach handlowych, a zwłaszcza o towarach i usługach oraz cenach stosowanych przez podatników.

Nowe Centrum Kompetencyjne i Zespół ds. zwalczania agresywnego planowania podatkowego – jest ważny krok w uszczelnianiu CIT

Ministerstwo Finansów ogłosiło powstanie Centrum Kompetencyjnego ds. zwalczania agresywnego planowania podatkowego w CIT oraz nowego Zespołu analizującego systemowe rozwiązania w tym obszarze. KAS zmienia też priorytety kontroli – liczyć się będą efekty, nie liczba postępowań.

REKLAMA

Nowe projekty KSR do konsultacji publicznych: wartości niematerialne i inwestycje w nieruchomości

Komitet Standardów Rachunkowości opublikował dwa projekty Krajowych Standardów Rachunkowości – dotyczące wartości niematerialnych i prawnych oraz inwestycji w nieruchomości. Dokumenty mają ujednolicić zasady ewidencji, wyceny i prezentacji tych aktywów. Opinie można zgłaszać do 30 września 2025 r.

Nowa opłata 2 euro od każdej paczki do UE albo 50 eurocentów po spełnieniu szeregu formalności. Na walce Unii z chińskim e-commerce skorzysta europejska logistyka

Komisja Europejska i Parlament Europejski chcą ograniczenia napływu chińskiego e-commerce przez wprowadzenie opłaty manipulacyjnej wynoszącej 2 euro dla każdej paczki, niezależnie od jej wartości. Nowy podatek będzie można obniżyć do 50 eurocentów, ale najpierw przesyłka będzie musiała trafić do magazynu na terenie Unii, skąd będzie dystrybuowana do klienta końcowego. Oznacza to, że każda z 4,6 mld paczek, bo tyle zaimportowano ich w 2024 r., będzie wymagała indywidualnej obsługi logistycznej, którą mogą zapewnić europejscy operatorzy. W opinii ekspertów to wielka dla sektora logistyki kontraktowej, również w Polsce, ale do walki o największych graczy e-commerce należy się dobrze przygotować.

Tajemnica przedsiębiorstwa pod ochroną – rząd szykuje rewolucję w przepisach o znakach towarowych

Rząd pracuje nad długo wyczekiwaną nowelizacją Prawa własności przemysłowej. Projekt UDER85 wprowadzi skuteczne mechanizmy ochrony tajemnicy przedsiębiorstwa w postępowaniach przed Urzędem Patentowym. To przełom, który zmieni zasady gry w sporach o znaki towarowe i zwiększy bezpieczeństwo firmowych danych.

Ubezpieczenie zdrowotne przy delegowaniu pracownika do Niemiec – formularz A1, EKUZ i kasy chorych

Delegowanie pracowników do Niemiec wiąże się z szeregiem obowiązków administracyjnych. Jednym z kluczowych aspektów, często niedocenianym przez pracodawców, jest właściwe zabezpieczenie zdrowotne osoby delegowanej. W praktyce powtarzają się pytania: czy wystarczy formularz A1? Czy EKUZ chroni pracownika w Niemczech w razie wypadku? Co pokrywa niemiecka AOK? I czy warto wykupić prywatne ubezpieczenie? W tym artykule odpowiemy na te i inne pytania, wyjaśnimy czym jest formularz A1, co zapewnia karta EKUZ w Niemczech oraz czy trzeba zgłaszać się do niemieckiej kasy chorych?

REKLAMA

Kryzys na rynku księgowych? Specjaliści są przemęczeni, a chętnych i wykwalifikowanych kandydatów do pracy brakuje

Co drugi pracownik obszaru księgowości uważa, że branża boryka się z niedoborem wykwalifikowanych specjalistów – wynika z badania SaldeoSMART. Wśród głównych powodów luki kompetencyjnej respondenci wymieniają trudność w nadążaniu za zmieniającymi się przepisami (64%) oraz wypalenie zawodowe (53%). Siedmiu na dziesięciu ankietowanych przyznaje, że w ostatnim kwartale często lub bardzo często odczuwało przeciążenie obowiązkami zawodowymi. Jednocześnie 44% upatruje w sztucznej inteligencji szansy na odciążenie pracowników i zwiększenie ich efektywności.

3 poprawki Senatu do ustawy wdrażającej obowiązkowy KSeF

Ustawa wprowadzająca Krajowy System e-Faktur została uchwalona przez Sejm 25 lipca 2025 roku i trafiła do Senatu. Na posiedzeniu w dniu 30 lipca 2025 r. Senacka Komisja Budżetu i Finansów Publicznych zaproponowała jedynie 3 poprawki redakcyjne do ustawy o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz ustawy o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw, nie wprowadzając innych zmian.

REKLAMA