REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Firmy osiągają sukces dzięki pracownikom, ale upadają z powodu złych decyzji szefów

Marek Jurkiewicz
General Manager infoPraca (Grupo Intercom).
Firmy osiągają sukces dzięki pracownikom, ale upadają z powodu złych decyzji szefów
Firmy osiągają sukces dzięki pracownikom, ale upadają z powodu złych decyzji szefów
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Nie ma złych żołnierzy, są tylko źli dowódcy. To dotyczy także szefów i sposobu w jaki motywują swoich ludzi do pracy. Motywacja to nic innego jak zrozumienie pracownika, szukanie jego talentów i pasji, a następnie odpowiednie rozplanowanie zadań, jasne wskazywanie celów i sposobu ich osiągania.

To także bezpośredni kontakt z podwładnymi, szybkie reagowanie na sytuacje kryzysowe oraz precyzyjne wskazywanie popełnionych błędów.

REKLAMA

Autopromocja

Skuteczna motywacja to także umiejętność zauważania potrzeb pracowników, wiara i zaufanie do zespołu oraz delegowanie uprawnień jako czynnik zwiększający samodzielność pracowników i ich poczucie zadowolenia z wykonywanej pracy poprzez okazane im zaufanie.

Na każdym z tych etapów niezbędny jest kontakt z pracownikiem, tylko w ten sposób można zachęcić ludzi do pracy, podpowiedzieć, zmienić strategię, wysłuchać ich pomysłów, czyli zmotywować.

Wynagradzać zespołowo czy indywidualnie?

Prostym, ale nie zawsze skutecznym sposobem są gratyfikacje finansowe. To jednak pójście najkrótszą drogą i często krótkotrwały sposób zwiększania wydajności. Pracownik, co prawda będzie zadowolony z dodatkowych pieniędzy, ale nie dowie się niczego tak naprawdę ważnego o swojej pracy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

O wiele ważniejsze jest wskazanie podwładnym kontekstu w jakim działają, ustalenie precyzyjnych i osiągalnych celów, dyskusja o projekcie, docenienie ich pomysłów lub wskazanie alternatywnych rozwiązań. W ten sposób nieustannie motywujemy ludzi do pracy, zachęcamy do rozmowy, burzy mózgów, szukania oryginalnych rozwiązań. Poza tym przez cały czas mamy kontrolę nad tym co się dzieje, nie zostaniemy zaskoczeni w ostatnim momencie problemami, o których wcześniej nikt nie mówił.

Komplet żółtych książek – Prawo Pracy i ZUS 2015

Odpowiednia motywacja ma także inną zaletę, inspiruje do pracy nie tylko pracowników, ale i pracodawcę. To sprzężenie zwrotne zawsze jest kluczem do osiągania sukcesów. W ten sposób tworzymy zespół i znika podział na my-pracownicy i oni-szefowie. Pracę zastępuje współpraca. Problemy zaczynamy traktować jako wyzwania a efekt końcowy jest sumą wspólnych działań. I wspólnie ponosimy ich konsekwencje. To także buduje autorytet szefa, który wybiera najlepsze rozwiązania zaproponowane przez zespół a nie arbitralnie i bez możliwości sprzeciwu narzuca swoją wolę. Jeśli szef uzna, że zawsze ma rację, szybko wpadnie w pułapkę samozachwytu a pracownicy zaniechają jakiejkolwiek aktywności i twórczego działania.

Firmy osiągają sukces dzięki pracownikom, ale upadają z powodu złych decyzji szefów.

Monitor prawa pracy i ubezpieczeń

Najlepszym sposobem motywacji jest uruchomienie w ludziach potencjału, który posiadają, kreatywnego myślenia, poczucia wspólnoty i radości z wykonywanej pracy.

Szef, który potrafi rozmawiać z pracownikiem, może nie tylko wiele dowiedzieć się o funkcjonowaniu firmy, ale także na bieżąco zmieniać podejście do działania. Pracownik, który w każdej chwili może porozmawiać z szefem, nie tylko czuje się współodpowiedzialny za powierzone mu zadania, ale samodzielnie zaczyna szukać lepszych rozwiązań.

Podyskutuj o tym na naszym FORUM

Motywacja powinna być procesem ciągłym, aby wzmocnić i utrwalić pozytywne zachowania w zespole pracowników. Aby jednak była efektywna – należy zacząć od siebie. Nawet doświadczony menedżer nie zaszczepi w ludziach tego, czego sam w sobie nie ma. Proces motywacji zaczyna się więc od przełożonych.

Marek Jurkiewicz, General Manager infoPraca

O infoPraca:

infoPraca to internetowa giełda pracy. Serwis jest platformą udostępniającą najnowocześniejsze narzędzia rekrutacji online, świadcząc efektywną pomoc i wsparcie w nawiązywaniu kontaktów pomiędzy pracodawcami i osobami poszukującymi pracy. infoPraca stanowi część grupy kapitałowej Intercom, mogącej poszczycić się prawie dziesięcioletnim doświadczeniem w dziedzinie nowych technologii. W skład Grupy wchodzi ponad 25 spółek, m.in. Softonic.com, Emagister.com, SoloStocks.com, MailxMail.com, które najlepiej odzwierciedlają możliwości wszechstronnego i efektywnego rozwoju Grupy w różnych sektorach biznesu.

Autopromocja

REKLAMA

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Podatek PIT - część 2
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/9
Są kosztem uzyskania przychodu:
koszty reprezentacji, w szczególności poniesione na usługi gastronomiczne, zakup żywności oraz napojów, w tym alkoholowych
udzielone pożyczki, w tym stracone pożyczki
wydatki na wystrój wnętrza biurowego nie będące wydatkami reprezentacyjnymi
wpłaty dokonywane do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie o pracowniczych planach kapitałowych – od nagród i premii wypłaconych z dochodu po opodatkowaniu podatkiem dochodowym
Następne
Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pracownik może czasem nie wykonywać pracy i zachować prawo do wynagrodzenia. W jakich przypadkach?

Wynagrodzenie jest – co do zasady - świadczeniem przysługującym w zamian za świadczoną przez pracownika pracę (czyli wynagrodzenie przysługuje za pracę wykonaną). Za czas niewykonywania pracy pracownik ma prawo do wynagrodzenia, jeżeli wynika to z przepisów prawa pracy.

Zmiana zasad wysyłania pocztą pism (urzędowych, podatkowych, sądowych) z zachowaniem terminu. Łatwiej będzie też uzyskać oprocentowanie nadpłat

Do Sejmu trafił już rządowy projekt nowelizacji Ordynacji podatkowej i kilku innych ustaw, który ma na celu dostosowania polskiego prawa do dwóch wyroków Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE). Nowe przepisy przewidują, że m.in. w procedurze podatkowej, administracyjnej, cywilnej, można będzie nadać pismo (z zachowaniem terminu) do urzędu u dowolnego operatora pocztowego, a nie jak do tej pory tylko za pośrednictwem Poczty Polskiej. Zmienione omawianą nowelizacją przepisy zapewnią też oprocentowanie nadpłat powstałych w wyniku orzeczeń TSUE lub TK za okres od dnia powstania nadpłaty do dnia jej zwrotu, niezależnie od czasu złożenia wniosku o zwrot nadpłaty.

Bałagan w dokumentach firmy? Sprawdź, jak skutecznie nad nimi zapanować

Papierowy bałagan w dokumentacji firmowej. Dlaczego tradycyjne przechowywanie dokumentów sprawia tyle problemów? Co musisz wiedzieć, aby to zmienić?

Ile wyniesie rata kredytu po obniżce stóp procentowych o 0,5 pp, 0,75 pp, 1 pp.? Jak wzrośnie zdolność kredytowa? Stopy NBP spadną dopiero w II połowie 2025 r.?

Rada Polityki Pieniężnej na posiedzeniu w dniach 15-16 stycznia 2024 r. utrzymała wszystkie stopy procentowe NBP na niezmienionym poziomie. RPP nie zmieniła poziomu stóp procentowych w styczniu 2025 r. Rankomat.pl zwraca jednak uwagę, że jest szansa na to, że w 2025 roku (raczej w II połowie) stopy spadną o 0,75 p.p. (punkt procentowy). To wywołałoby spadek raty przeciętnego kredytu o 196 zł i wzrost zdolności kredytowej. Okazuje się, że bankach obniżki już się zaczęły i to nie tylko w przypadku lokat, ale również kredytów. Jak wynika z danych NBP, średnie oprocentowanie lokat założonych w listopadzie (najnowsze dostępne dane) spadło poniżej 4% po raz pierwszy od maja 2022 r. Średnie oprocentowanie kredytów hipotecznych również było najniższe od maja 2022 r. i wyniosło 7,35%. Zauważalnie staniały nawet kredyty konsumpcyjne, których RRSO po raz pierwszy od grudnia 2021 r. spadło poniżej 13%.

REKLAMA

E-akta osobowe pracowników: co muszą zawierać i jak je prowadzić?

Elektroniczna forma akt osobowych, czyli e-akta, staje się coraz bardziej popularna, oferując wygodę, efektywność i oszczędność czasu. Ale czym właściwie są e-akta osobowe pracowników i jak je prawidłowo prowadzić?

Procedura VAT-OSS – na czym polega, jak stosować i dlaczego warto. Jak wypełnić zgłoszenie VIU-R

Wprowadzenie procedury VAT-OSS (One Stop Shop – co można przetłumaczyć jako: Sklep w jednym miejscu), to istotne uproszczenie rozliczeń podatkowych dla firm prowadzących działalność transgraniczną w Unii Europejskiej. Procedura ta umożliwia przedsiębiorcom rozliczać w jednym miejscu podatek VAT z tytułu sprzedaży towarów i usług na rzecz konsumentów w innych krajach UE. Pozwala to na uniknięcie skomplikowanych procesów rejestracji i rozliczeń w każdym państwie członkowskim oddzielnie.

Automatyzacja i sztuczna inteligencja w księgowości: przykłady konkretnych zastosowań. System wykryje oszusta i fałszywego dostawcę

Automatyzacja procesów finansowych (w tym zastosowanie sztucznej inteligencji) już teraz pomaga przedsiębiorcom oszczędzać czas, redukować koszty oraz minimalizuje ryzyko błędów. I choć jej korzyści odkrywają głównie najwięksi rynkowi gracze, wkrótce te narzędzia mogą stać się niezbędnym elementem każdej firmy, chociażby ze względu na ich nieocenioną pomoc w wykrywaniu cyberoszustw. O tym, dlaczego automatyzacja w księgowości jest niezbędna, mówi Marzena Janta-Lipińska, ekspertka ds. podatków, specjalizująca się w księgowości zewnętrznej i propagatorka nowoczesnych, elastycznych rozwiązań z zakresu usług operacyjnych, zgodności z przepisami i sprawozdawczości.

Świetna wiadomość dla podatników. Chodzi o odsetki z urzędu skarbowego

Odsetki od nadpłat podatkowych będą naliczane już od dnia ich powstania aż do momentu zwrotu – taką zmianę przewiduje projekt nowelizacji ordynacji podatkowej przyjęty przez rząd. Co jeszcze ulegnie zmianie?

REKLAMA

Podatek od nieruchomości w 2025 r. Budynek i budowla inaczej definiowane, przesunięcie złożenia deklaracji DN-1 i inna stawka dla garaży

Budynek i budowla zmieniły od początku 2025 r. swoje definicje w podatku od nieruchomości.  Do tej pory podatnicy posługiwali się uregulowaniami pochodzącymi z prawa budowlanego, dlatego wprowadzenie przepisów regulujących te kwestie bezpośrednio w przepisach podatkowych to spora zmiana. Sprawdzamy, w jaki sposób wpłynie ona na obowiązki podatkowe polskich przedsiębiorców. 

Tsunami zmian podatkowych – kto ucierpi najbardziej?

Rok 2025 przynosi kolejną falę zmian podatkowych, które dotkną zarówno najmniejszych przedsiębiorców, jak i największe firmy. Eksperci alarmują, że brak stabilności prawa zagraża inwestycjom w Polsce, a wprowadzenie nowych przepisów w pośpiechu prowadzi do kosztownych błędów. Czy czeka nas poprawa w zakresie przewidywalności i uproszczenia systemu fiskalnego?

REKLAMA