REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Firmy osiągają sukces dzięki pracownikom, ale upadają z powodu złych decyzji szefów

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Marek Jurkiewicz
General Manager infoPraca (Grupo Intercom).
Firmy osiągają sukces dzięki pracownikom, ale upadają z powodu złych decyzji szefów
Firmy osiągają sukces dzięki pracownikom, ale upadają z powodu złych decyzji szefów
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Nie ma złych żołnierzy, są tylko źli dowódcy. To dotyczy także szefów i sposobu w jaki motywują swoich ludzi do pracy. Motywacja to nic innego jak zrozumienie pracownika, szukanie jego talentów i pasji, a następnie odpowiednie rozplanowanie zadań, jasne wskazywanie celów i sposobu ich osiągania.

To także bezpośredni kontakt z podwładnymi, szybkie reagowanie na sytuacje kryzysowe oraz precyzyjne wskazywanie popełnionych błędów.

REKLAMA

REKLAMA

Skuteczna motywacja to także umiejętność zauważania potrzeb pracowników, wiara i zaufanie do zespołu oraz delegowanie uprawnień jako czynnik zwiększający samodzielność pracowników i ich poczucie zadowolenia z wykonywanej pracy poprzez okazane im zaufanie.

Na każdym z tych etapów niezbędny jest kontakt z pracownikiem, tylko w ten sposób można zachęcić ludzi do pracy, podpowiedzieć, zmienić strategię, wysłuchać ich pomysłów, czyli zmotywować.

Wynagradzać zespołowo czy indywidualnie?

REKLAMA

Prostym, ale nie zawsze skutecznym sposobem są gratyfikacje finansowe. To jednak pójście najkrótszą drogą i często krótkotrwały sposób zwiększania wydajności. Pracownik, co prawda będzie zadowolony z dodatkowych pieniędzy, ale nie dowie się niczego tak naprawdę ważnego o swojej pracy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

O wiele ważniejsze jest wskazanie podwładnym kontekstu w jakim działają, ustalenie precyzyjnych i osiągalnych celów, dyskusja o projekcie, docenienie ich pomysłów lub wskazanie alternatywnych rozwiązań. W ten sposób nieustannie motywujemy ludzi do pracy, zachęcamy do rozmowy, burzy mózgów, szukania oryginalnych rozwiązań. Poza tym przez cały czas mamy kontrolę nad tym co się dzieje, nie zostaniemy zaskoczeni w ostatnim momencie problemami, o których wcześniej nikt nie mówił.

Komplet żółtych książek – Prawo Pracy i ZUS 2015

Odpowiednia motywacja ma także inną zaletę, inspiruje do pracy nie tylko pracowników, ale i pracodawcę. To sprzężenie zwrotne zawsze jest kluczem do osiągania sukcesów. W ten sposób tworzymy zespół i znika podział na my-pracownicy i oni-szefowie. Pracę zastępuje współpraca. Problemy zaczynamy traktować jako wyzwania a efekt końcowy jest sumą wspólnych działań. I wspólnie ponosimy ich konsekwencje. To także buduje autorytet szefa, który wybiera najlepsze rozwiązania zaproponowane przez zespół a nie arbitralnie i bez możliwości sprzeciwu narzuca swoją wolę. Jeśli szef uzna, że zawsze ma rację, szybko wpadnie w pułapkę samozachwytu a pracownicy zaniechają jakiejkolwiek aktywności i twórczego działania.

Firmy osiągają sukces dzięki pracownikom, ale upadają z powodu złych decyzji szefów.

Monitor prawa pracy i ubezpieczeń

Najlepszym sposobem motywacji jest uruchomienie w ludziach potencjału, który posiadają, kreatywnego myślenia, poczucia wspólnoty i radości z wykonywanej pracy.

Szef, który potrafi rozmawiać z pracownikiem, może nie tylko wiele dowiedzieć się o funkcjonowaniu firmy, ale także na bieżąco zmieniać podejście do działania. Pracownik, który w każdej chwili może porozmawiać z szefem, nie tylko czuje się współodpowiedzialny za powierzone mu zadania, ale samodzielnie zaczyna szukać lepszych rozwiązań.

Podyskutuj o tym na naszym FORUM

Motywacja powinna być procesem ciągłym, aby wzmocnić i utrwalić pozytywne zachowania w zespole pracowników. Aby jednak była efektywna – należy zacząć od siebie. Nawet doświadczony menedżer nie zaszczepi w ludziach tego, czego sam w sobie nie ma. Proces motywacji zaczyna się więc od przełożonych.

Marek Jurkiewicz, General Manager infoPraca

O infoPraca:

infoPraca to internetowa giełda pracy. Serwis jest platformą udostępniającą najnowocześniejsze narzędzia rekrutacji online, świadcząc efektywną pomoc i wsparcie w nawiązywaniu kontaktów pomiędzy pracodawcami i osobami poszukującymi pracy. infoPraca stanowi część grupy kapitałowej Intercom, mogącej poszczycić się prawie dziesięcioletnim doświadczeniem w dziedzinie nowych technologii. W skład Grupy wchodzi ponad 25 spółek, m.in. Softonic.com, Emagister.com, SoloStocks.com, MailxMail.com, które najlepiej odzwierciedlają możliwości wszechstronnego i efektywnego rozwoju Grupy w różnych sektorach biznesu.

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Masz pieniądze na koncie? To jeszcze nie znaczy, że masz płynność finansową

„Na koncie mam 80 tysięcy, więc wszystko jest pod kontrolą.” — to jedno z najczęściej wypowiadanych zdań przez przedsiębiorców. Niestety, w rzeczywistości nie mówi ono nic o kondycji finansowej firmy.Saldo konta to tylko liczba. Bez kontekstu potrafi być mylące, a nawet niebezpieczne. Bo jeśli z tych 80 tysięcy trzydzieści tysięcy to VAT do zapłaty, piętnaście tysięcy to wynagrodzenia, dziesięć tysięcy to niezapłacone faktury, a pięć tysięcy to ZUS i inne zobowiązania — to realnie zostaje dwadzieścia tysięcy do dyspozycji. A może i mniej, jeśli za tydzień trzeba zapłacić CIT albo ratę leasingu.

Czy obowiązkowy KSeF sprawi, że księgowi będą mieli mniej pracy? Niekoniecznie

Wdrożenie Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) to jedno z najważniejszych przedsięwzięć cyfryzacyjnych w polskim systemie podatkowym, mające na celu uproszczenie i zautomatyzowanie obiegu faktur – od ich wystawienia, przez przesyłanie, aż po archiwizację. Choć Ministerstwo Finansów zapowiada, że dzięki obowiązkowemu modelowi KSeF przedsiębiorcy i księgowi zyskają czas, w praktyce księgowi nie spodziewają się mniejszego nakładu pracy. Wręcz przeciwnie, 36,1% księgowych oczekuje, że wdrożenie KSeF przysporzy im więcej obowiązków, a 75% z nich nadal czuje, że ich firma nie jest przygotowana do wdrożenia KseF – wynika z raportu fillup k24 “Księgowi i firmy wobec wdrożenia KSeF”.

Polskie jabłka na Łotwie… a w Białorusi? Spór podatkowy trafia do TSUE

Wyobraźmy sobie typowy dzień w polskiej firmie eksportującej jabłka. Towar gotowy, kontrahent zarejestrowany na Łotwie, formalności załatwione – wszystko wydaje się proste. Ale niespodziewanie pojawia się problem: jabłka wylądowały w Białorusi. I nagle w centrum uwagi znajduje się VAT – czy to wciąż wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów (WDT), czy już eksport?

Ministerstwo Finansów i KAS: budujemy Tax Morale. Czy moralność podatkowa zastąpi mechanizmy kontroli podatkowej?

W dniu 28 października 2025 r. w Ministerstwie Finansów odbyła się konferencja na temat moralności podatkowej w społeczeństwie i gospodarce. Uczestnikami spotkania byli m.in. wiceminister finansów Szef KAS Marcin Łoboda, przedstawiciele szwedzkiej administracji podatkowej, Krajowej Administracji Skarbowej, środowiska naukowego i biznesu. Spotkanie było okazją do dyskusji na temat budowania moralności podatkowej i jej wpływu na skuteczność poboru podatków.

REKLAMA

Jak dobrze żyć (efektywnie współpracować) z księgowym? Przychody, koszty, bartery, dokumenty. Praktyczne rady dla twórców internetowych i influencerów

Jesteś influencerem, twórcą internetowym, a może dopiero zaczynasz swoją przygodę z działalnością online? Niezależnie od etapu, na którym jesteś – prędzej czy później przyjdzie moment, w którym będziesz musiał zmierzyć się z rozliczeniami podatkowymi. Współpraca z księgowym to w takim przypadku nie tylko konieczność, ale przede wszystkim ogromne ułatwienie i wsparcie w prowadzeniu legalnej, uporządkowanej działalności twórczej.

Zwolnienia z kasy fiskalnej – aktualne przepisy i wyjątki 2025

Kasy fiskalne od lat stanowią nieodłączny element prowadzenia działalności gospodarczej. Z jednej strony są narzędziem do rejestrowania sprzedaży, z drugiej wspomagają rozliczenia podatkowe, zapewniając transparentność transakcji pomiędzy sprzedawcą i nabywcą.

Cypr staje się rajem dla polskich emigrantów. Skarbówka potwierdza korzystne zasady ryczałtu od przychodów zagranicznych

Przełom w interpretacji Krajowej Informacji Skarbowej! Fiskus potwierdził, że osoby przenoszące rezydencję podatkową do Polski mogą objąć ryczałtem wszystkie swoje przychody zagraniczne – od dywidend i kryptowalut po nieruchomości. Dla zamożnych reemigrantów to szansa na ogromne oszczędności i najkorzystniejsze warunki podatkowe w historii.

KSeF pomoże uszczelnić budżet. MF liczy na 18,7 mld zł wpływów w 2026 roku

Dzięki zmianom w podatkach i uszczelnieniu systemu za pomocą KSeF, Polska może w 2026 roku zyskać nawet 18,7 mld zł. Wśród planowanych działań są m.in. podwyżki CIT dla banków, wyższe stawki VAT i akcyzy oraz ograniczenie liczby osób nielegalnie zatrudnionych w budownictwie.

REKLAMA

Samochód osobowy w firmie - zmiany w limitach od 1 stycznia 2026 r. Jak rozliczać auta kupione do końca 2025 roku?

Zmiany w prawie podatkowym potrafią zaskakiwać. Szczególnie wtedy, gdy istotne przepisy wprowadzane są niejako „tylnymi drzwiami”. Tym razem mamy do czynienia z modyfikacją, która znacząco wpłynie na sposób rozliczania kosztów związanych z nabyciem samochodów osobowych.

Rezerwa finansowa w firmie to nie luksus - to konieczność. Jak wyliczyć i budować rezerwę na nagłe sytuacje

Wielu właścicieli firm mówi: „Nie mam z czego odkładać, wszystko idzie na bieżące wydatki.” Inni: „Jak będą wolne środki, to coś odłożę.” Problem w tym, że te wolne środki rzadko kiedy się pojawiają. Albo jeśli już są – szybko znikają. A potem przychodzi miesiąc bez wpłat od klientów, niespodziewany wydatek albo gorszy sezon. I nagle z dnia na dzień zaczyna brakować nie tylko pieniędzy, ale też spokoju, decyzyjności, kontroli. To nie pech. To brak bufora.

REKLAMA