REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak usprawnić komunikację i poprawić współpracę międzydziałową w firmie?

SaldeoSMART
SaldeoSMART - zaufany partner w księgowości
rozmowa, praca, komunikacja
rozmowa, praca, komunikacja
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Kwestia sprawnej współpracy pomiędzy poszczególnymi działami przedsiębiorstwa jest sprawą często pomijalną i zaniedbywaną. Jednakże, to właśnie współdziałanie w firmie znacznie wpływa na jej rozwój, motywuje pracowników do pracy oraz buduje pozytywny obraz przedsiębiorstwa na rynku. Okazuje się, że komunikacja w zespole jest głównym determinantem, nierzadko przesądzającym o sukcesie firmy.

Autopromocja

Dobra komunikacja to podstawa

Sprawne funkcjonowanie przedsiębiorstwa i spójność wszystkich jego działów to czynniki, umożliwiające realizację strategii firmy oraz osiąganie wytyczonych przez nią celów. Wzajemna znajomość i zrozumienie swoich problemów, pozwala efektywniej funkcjonować całej jednostce. Silna współpraca międzydziałowa niesie korzyści nie tylko dla firmy, ale także klientów, jak również dla samych pracowników.

Polecamy produkt: Samochód w firmie 2015 - multipakiet

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dlatego też, wspólna analiza problemów firmy pozwala na lepsze zarządzanie całym przedsiębiorstwem, a porada kolegi z innego działu może okazać się bezcenną wskazówką. Brak komunikacji międzydziałowej demotywuje pracowników i sprawia, że stają się bierni. Aby poprawić wyniki przedsiębiorstwa i zwiększyć jego konkurencyjność na rynku, należy zaangażować w działania firmy cały zespół oraz przekonać jego członków, że można zdziałać więcej razem niż osobno.

Zarządzanie komunikacją

W dużych korporacjach zatrudniani są specjaliści od komunikacji, którzy nadzorują przepływ informacji w firmie. Z kolei w sektorze MŚP, za sprawną komunikację odpowiada manager. To właśnie on musi komunikować się z zespołem, dobrze orientować się w problemach firmy oraz być blisko pracowników, tak aby kształtować między nimi podwaliny sprawnej komunikacji. Odpowiednie działania managera w zakresie współpracy w zespole, wpływają znacznie na motywację oraz rozwój pracowników.

Mediacja i arbitraż jako formy rozwiązywania konfliktów między przedsiębiorcami

Aby podkreślić rolę sprawnego przepływu informacji w przedsiębiorstwie, warto organizować spotkania firmowe, szkolenia czy burze mózgów. Te wszystkie działania nauczą zespół, że do osiągnięcia pożądanego celu konieczna jest współpraca.

Jak udoskonalić współpracę międzydziałową?

Czasem, zdarza się, że współpraca, czy komunikacja w firmie praktycznie nie istnieje. Należy się zastanowić, co jest tego przyczyną. Z reguły, współpraca międzydziałowa kuleje, gdy w przedsiębiorstwie brakuje jasno wytyczonych i zrozumiałych przez wszystkich celów. Ponadto, często zdarza się, że poszczególne działy zaczynają ze sobą konkurować i walczyć o indywidualne wyniki, przy jednoczesnym braku świadomości swoich wzajemnych potrzeb i problemów. Niestety, problemy ze współpracą w firmie mogą stać się przeszkodą w dalszym jej rozwoju.

Prosty komunikat, czyli jak mieć dobrą komunikację w firmie

Aby usprawnić współpracę międzydziałową, warto pomyśleć nad warsztatami i szkoleniami dla wszystkich członków zespołu, wyznaczyć jasny podział obowiązków, opiekować się nowymi pracownikami, wyznaczyć osoby odpowiedzialne za komunikację w poszczególnych działach, jak również wprowadzić narzędzia ją usprawniające w przedsiębiorstwie, takie jak, np. komunikatory internetowe. Dzięki dobrej współpracy wszystkich działów, firma może szybko i efektywnie reagować na zmiany pojawiające się na rynku, prężniej się rozwijać, jak również stawać się bardziej innowacyjną i konkurencyjną. Ponadto, zaangażowanie pracowników w działania firmy sprawia, że są oni bardziej zmotywowani do pracy, a świadomość możliwości decydowania o sprawach przedsiębiorstwa, zapewnia każdej jednostce indywidualny rozwój.

Autor: Edyta Piekarska

Podyskutuj o tym na naszym FORUM

Edyta Piekarska - magister ekonomii na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie. Wiceprezes firmy BrainSHARE IT sp. z o.o. - producenta systemu SaldeoSMART do odczytywania danych z dokumentów. Analityk biznesowy i specjalista z zakresu optymalizacji i automatyzacji pracy wraz z elektronicznym obiegiem dokumentów.
Autopromocja

REKLAMA

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
QR Code
Podatek PIT - część 2
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Zeznanie PIT-37 za 2022 r. można złożyć w terminie do:
30 kwietnia 2023 r. (niedziela)
2 maja 2023 r. (wtorek)
4 maja 2023 r. (czwartek)
29 kwietnia 2023 r. (sobota)
Następne
Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Kasowy PIT: Projekt ustawy trafił do konsultacji. Nowe przepisy od 1 stycznia 2025 r. Kto z nich skorzysta?

Prawo do tzw. kasowego PIT będzie warunkowane wysokością przychodów z działalności gospodarczej prowadzonej samodzielnie osiągniętych w roku poprzednim - nie będzie ona mogła przekroczyć kwoty odpowiadającej równowartości 250 tys. euro. Projekt ustawy wprowadzającej kasowy PIT trafił do konsultacji międzyresortowych.

Jak przygotować się do ESG? Oto przetłumaczony unijny dokument dla firm: „Dobrowolne ESRS dla MŚP Nienotowanych na Giełdzie”

Jak małe i średnie firmy mogą przygotować się do ESG? Krajowa Izba Gospodarcza przetłumaczyła unijny dokument dla MŚP: „Dobrowolne ESRS dla MŚP Nienotowanych na Giełdzie”. Dokumentu po polsku jest dostępny bezpłatnie.

Czy to nie dyskryminacja? Jeden członek zarządu może się uwolnić od odpowiedzialności, a inny już nie, bo spółka miała jednego wierzyciela

Czy mamy do czynienia z dyskryminacją, gdy jeden członek zarządu może się uwolnić od odpowiedzialności za zobowiązania spółki przez zgłoszenie w porę wniosku o ogłoszenie jej upadłości, podczas gdy inny nie może tego zrobić tylko dlatego, że spółka miała jednego wierzyciela? Czy organy skarbowe mogą dochodzić zapłaty podatków od takiego członka zarządu bez wcześniejszego wykazania, że działał on w złej wierze albo w sposób niedbały? Z takimi pytaniami do Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej wystąpił niedawno polski sąd.

Kasowy PIT - projekt ustawy opublikowany

Projekt ustawy o kasowym PIT został opublikowany. Od kiedy wchodzi w życie? Dla kogo jest kasowy PIT? Co to jest i na czym polega?

Obligacje skarbowe [maj 2024 r.] - oprocentowanie i oferta obligacji oszczędnościowych (detalicznych)

Ministerstwo Finansów w komunikacie z 24 kwietnia 2024 r. poinformowało o oprocentowaniu i ofercie obligacji oszczędnościowych Skarbu Państwa nowych emisji, które będą sprzedawane w maju 2024 roku. Oprocentowanie i marże tych obligacji nie zmieniły się w porównaniu do oferowanych w kwietniu br. Od 25 kwietnia można nabywać nową emisję obligacji skarbowych w drodze zamiany.

Kasowy PIT dla przedsiębiorców z przychodami do 250 tys. euro od 2025 roku. I tylko do transakcji fakturowanych [projekt ustawy]

Ministerstwo Finansów przygotowało i opublikowało 24 kwietnia 2024 r. projekt nowelizacji ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (PIT) oraz ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. Ta nowelizacja przewiduje wprowadzenie kasowej metody rozliczania podatku dochodowego. Z tej metody będą mogli skorzystać przedsiębiorcy, którzy rozpoczynają działalność, a także ci przedsiębiorcy, których przychody w roku poprzednim nie przekraczały 250 tys. euro.

Coraz więcej kontroli firm logistycznych. Urzędy celno-skarbowe sprawdzają pozwolenia na uproszczenia celne

Urzędy celno-skarbowe zintensyfikowały kontrole firm logistycznych. Chodzi o monitoring pozwoleń na uproszczenia celne, szczególnie tych wydanych w czasie pandemii. Jeśli organy celno-skarbowe natrafią na jakiekolwiek uchybienia, to może dojść do zawieszenia pozwolenia, a nawet jego odebrania.

Ostatnie dni na złożenia PIT-a. W pośpiechu nie daj szansy cyberoszustowi! Podstawowe zasady bezpieczeństwa

Obecnie już prawie co drugi Polak (49%) przyznaje, że otrzymuje podejrzane wiadomości drogą mailową. Tak wynika z najnowszego raportu SMSAPI „Bezpieczeństwo Cyfrowe Polaków 2024”. Ok. 20% Polaków niestety klika w linki zawarte w mailu, gdy wiadomość dotyczy ważnych spraw. Jak zauważa Leszek Tasiemski, VP w firmie WithSecure – ostatnie dni składania zeznań podatkowych to idealna okazja dla oszustów do przeprowadzenia ataków phishingowych i polowania na nieuważnych podatników.

Czy przepis podatkowy napisany w złej wierze nie rodzi normy prawnej? Dlaczego podatnicy unikają stosowania takich przepisów?

Podatnicy prowadzący działalność gospodarczą często kontestują obowiązki nakładane na podstawie przepisów podatkowych. Nigdy wcześniej nie spotkałem się z tym w takim natężeniu – może na przełomie lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych XX wieku, gdy wprowadzono drakońskie przepisy tzw. popiwku – pisze prof. Witold Modzelewski. Dlaczego tak się dzieje?

Szef KAS: Fundacje rodzinne nie są środkiem do unikania opodatkowania

Szef Krajowej Administracji skarbowej wydał opinię zabezpieczającą w której potwierdził, że utworzenie fundacji, wniesienie do niej akcji i następnie ich sprzedaż nie będzie tzw. „unikaniem opodatkowania”, mimo wysokich korzyści podatkowych. Opinię zabezpieczające wydaje się właśnie w celu rozstrzygnięcia, czy proponowana czynność tym unikaniem by była.
Przedmiotowa opinia została wydana na wniosek przedsiębiorcy, który planuje utworzenie rodzinnej platformy inwestycyjnej przy wykorzystaniu Fundacji poprzez wniesienie do niej m.in. akcji spółki. Natomiast spółka jest właścicielem spółek zależnych, które uzyskują przychody prowadząc działalność operacyjną w różnych krajach świata. 

REKLAMA