REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Certyfikacja administratorów danych i podmiotów przetwarzających – następny krok do zgodności z RODO

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Rödl & Partner
Audyt, BPO, doradztwo podatkowe, doradztwo prawne, consulting
Certyfikacja administratorów danych i podmiotów przetwarzających – następny krok do zgodności z RODO
Certyfikacja administratorów danych i podmiotów przetwarzających – następny krok do zgodności z RODO

REKLAMA

REKLAMA

Dostrzegając rynkową potrzebę wsparcia firm w zakresie możliwości wykazania spełnienia wymogów nowego unijnego Rozporządzenia Ogólnego o Ochronie Danych (RODO), które będzie w pełni stosowane od 25 maja 2018 r., Polskie Centrum Badań i Certyfikacji przy współpracy z Rödl & Partner i Cybercom Poland zdecydowały się na rozpoczęcie wspólnej inicjatywy zmierzającej do certyfikacji firm (administratorów danych i podmiotów przetwarzających) w zakresie ochrony danych osobowych pod kątem RODO.

RODO reguluje kwestie związane z przetwarzaniem, wykorzystaniem oraz przechowywaniem danych osobowych. Nowe przepisy wprowadzają nie tylko rozszerzone obowiązki po stronie wszelkich podmiotów przetwarzających dane, ale i sankcje, jakie mogą spotkać organizacje, które nie dostosują się do wymagań RODO. Wysokość kar za uchybienia w zakresie ochrony danych osobowych mogą sięgać nawet do 20 MLN EUR lub do 4% światowego rocznego obrotu z poprzedniego roku obrotowego, przy czym zastosowanie ma kwota wyższa.

REKLAMA

Autopromocja

Trzy firmy łączą swoje wieloletnie doświadczenie w obszarze prawa, technologii oraz badań i certyfikacji, by pomóc organizacjom zmierzyć się z nowymi wyzwaniami, jakie niesie ze sobą RODO.

REKLAMA

„RODO wprowadzi dużo zmian i wiele przedsiębiorstw się ich obawia. Musimy jednak te nowe przepisy postrzegać raczej w kontekście ewolucji niż rewolucji – to będzie pozytywna transformacja, która pozwoli lepiej chronić dane osobowe naszych pracowników, klientów, czy potencjalnych klientów” – mówi Renata Kabas-Komorniczak z firmy Rödl & Partner. „Chcemy wyjść naprzeciw potrzebom firm, by mogły zabezpieczyć swoją organizację i spać spokojnie po wejściu w życie RODO” – dodaje.

Pozytywne przejście procesu certyfikacji pozwoli firmom wykazać, zarówno swoim kontrahentom, jak i organowi nadzorczemu, że procesy przetwarzania danych osobowych w danej organizacji spełniają w określonym stopniu wymogi RODO. Dodatkowo, administratorzy danych i podmioty przetwarzające będą miały konkretny dowód na to, że podjęły odpowiednie środki, by dostosować swoją organizację do wyzwań RODO. Poddanie się przez organizacje takiej certyfikacji powinno być także postrzegane przez organ nadzorczy jako okoliczność łagodząca, pozwalająca co najmniej zminimalizować potencjalny wymiar kary administracyjnej, jaka może zostać przez taki organ nałożona.

Polecamy: INFORLEX Biznes

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Certyfikacja może obejmować kompleksowo wszystkie procesy przetwarzania danych osobowych w całej organizacji (rekomendowane), bądź też wybrane procesy (np. w kontekście zatrudnienia), produkty lub usługi. Certyfikacja w zakresie zgodności z RODO jest również bardzo istotna w przypadku wprowadzania nowych produktów (np. aplikacji, programów) – zgodnie z RODO już bowiem na etapie ich projektowania należy w maksymalnym stopniu zagwarantować ich zgodność z wymogami RODO.

„Partnerstwo biznesowe z Rödl & Partner oraz Cybercom Poland otwiera nowe możliwości – mechanizm certyfikacji zagwarantuje firmom nie tylko odpowiednie przygotowanie się do obowiązków nałożonych przez unijne Rozporządzenie, ale również może uchronić od wysokiego wymiaru kar administracyjnych” – zaznacza dr Michał Pachowski z Polskiego Centrum Badań i Certyfikacji. „Taki certyfikat będzie można odnawiać, co najmniej raz na 3 lata, przy czym z naszej praktyki wskazane są cykliczne re-audyty każdego roku” – dodaje.

„Zdecydowaliśmy się na współpracę z PCBC, gdyż to firma o ugruntowanej pozycji i z ekspercką wiedzą w temacie certyfikacji. To pierwsza taka inicjatywa na polskim rynku i cieszymy się, że to właśnie nasze trzy firmy ją tworzą” – komentuje Marcin Siech z Cybercom Poland.

Polskie Centrum Badań i Certyfikacji (PCBC), to firma z blisko sześćdziesięcioletnim doświadczeniem w obszarze badań wyrobów, certyfikacji osób i systemów zarządzania oraz szkoleń. Jest Członkiem Międzynarodowej Sieci Jednostek Certyfikujących IQNet (International Quality Net).

Rödl & Partner to międzynarodowa firma doradcza, świadcząca zintegrowane usługi z zakresu audytu, outsourcingu księgowości finansowej i płacowej, doradztwa prawnego, doradztwa podatkowego i consultingu.

Cybercom Poland jest międzynarodową firmą technologiczną dostarczającą usługi z zakresu rozwoju oprogramowania, cyberbezpieczeństwa, chmury obliczeniowej i Internetu Rzeczy.

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Odpowiedzialność osobista członków zarządu za długi i podatki spółki. Co zrobić, by jej uniknąć?

Odpowiedzialność osobista członków zarządu bywa często bagatelizowana. Tymczasem kwestia ta może urosnąć do rangi rzeczywistego problemu na skutek zaniechania. Wystarczy zbyt długo zwlekać z oceną sytuacji finansowej spółki albo błędnie zinterpretować oznaki niewypłacalności, by otworzyć sobie drogę do realnej odpowiedzialności majątkiem prywatnym.

Czym jest faktura ustrukturyzowana? Czy jej papierowa wersja jest fakturą w rozumieniu ustawy o VAT?

Sejm już uchwalił nowelizację ustawy o VAT wprowadzającą obowiązek wystawiania i otrzymywania faktur ustrukturyzowanych za pomocą KSeF. To dla podatników jest bardzo ważna informacja: gdy zostaną wydane bardzo szczegółowe akty wykonawcze (są już opublikowane kolejne wersje projektów) oraz pojawi się zgodnie z tymi rozporządzeniami urzędowe oprogramowanie interfejsowe (dostęp na stronach resortu finansów) można będzie zacząć interesować się tym przedsięwzięciem.

Czy wadliwa forma faktury zakupu pozbawi prawa do odliczenia podatku naliczonego w 2026 roku?

To pytanie zadają sobie dziś podatnicy VAT czynni biorąc pod uwagę perspektywę przyszłego roku: jest bowiem rzeczą pewną, że miliony faktur będą na co dzień wystawiane w dotychczasowych formach (papierowej i elektronicznej), mimo że powinny być wystawione w formie ustrukturyzowanej – pisze prof. dr hab. Witold Modzelewski.

KSeF 2026. Jak dokumentować transakcje od 1 lutego? Prof. Modzelewski: Podstawą rozliczeń będzie dokument handlowy (nota obciążeniowa, faktura handlowa)

Jak od lutego 2026 roku będzie wyglądała rewolucja fakturowa w Polsce? Profesor Witold Modzelewski wskazuje dwa możliwe warianty dokumentowania i fakturowania transakcji. W obu tych wariantach – jak przewiduje prof. Modzelewski - podatnicy zrezygnują z kodowania faktur ustrukturyzowanych, a podstawą rozliczeń będzie dokument handlowy i on będzie dowodem rzeczywistości ekonomicznej. A jeśli treść faktury ustrukturyzowanej będzie inna, to jej wystawca będzie mieć problem, bo potwierdził nieprawdę na dokumencie i musi go poprawić.

REKLAMA

Fakturowanie od 1 lutego 2026 r. Prof. Modzelewski: Nie da się przerobić faktury ustrukturyzowanej na dokument handlowy

Faktura ustrukturyzowana kompletnie nie nadaje się do roli dokumentu handlowego, bo jest wysyłana do KSeF a nie do kontrahenta, czyli nie występuje tu kluczowy dla stosunków handlowych moment świadomego dla obu stron umowy doręczenia i akceptacji (albo braku akceptacji) tego dokumentu - pisze prof. dr hab. Witold Modzelewski.

Firma w Szwajcarii - przewidywalne, korzystne podatki i dobry klimat ... do prowadzenia biznesu

Kiedy myślimy o Szwajcarii w kontekście prowadzenia firmy, często pojawiają się utarte skojarzenia: kraj zarezerwowany dla globalnych korporacji, potentatów finansowych, wielkich struktur holdingowych. Tymczasem rzeczywistość wygląda inaczej. Szwajcaria jest przede wszystkim przestrzenią dla tych, którzy potrafią działać mądrze, przejrzyście i z wizją. To kraj, który działa w oparciu o pragmatyzm, dzięki czemu potrafi stworzyć szanse również dla debiutantów na arenie międzynarodowej.

Fundacje rodzinne w Polsce: Rewolucja w sukcesji czy podatkowa pułapka? 2500 zarejestrowanych, ale grozi im wielka zmiana!

Fundacji rodzinnych w Polsce już ponad 2500! To narzędzie chroni majątek i ułatwia przekazanie firm kolejnym pokoleniom. Ale uwaga — nadciągają rządowe zmiany, które mogą zakończyć okres ulg podatkowych i wywołać prawdziwą burzę w środowisku przedsiębiorców. Czy warto się jeszcze spieszyć? Sprawdź, co może oznaczać nowelizacja i jak uniknąć pułapek!

Cypryjskie spółki znikają z rejestru. Polscy przedsiębiorcy tracą milionowe aktywa

Cypr przez lata były synonimem niskich podatków i minimum formalności. Dziś staje się prawną bombą zegarową. Właściciele cypryjskich spółek – często nieświadomie – tracą nieruchomości, udziały i pieniądze. Wystarczy 350 euro zaległości, by stracić majątek wart miliony.

REKLAMA

Zwolnienie SD-Z2 przy darowiźnie. Czy zawsze trzeba składać formularz?

Zwolnienie z obowiązku składania formularza SD-Z2 przy darowiźnie budzi wiele pytań. Czy zawsze trzeba zgłaszać darowiznę urzędowi skarbowemu? Wyjaśniamy, kiedy zgłoszenie jest wymagane, a kiedy obowiązek ten jest wyłączony, zwłaszcza w przypadku najbliższej rodziny i darowizny w formie aktu notarialnego.

KSeF od 1 lutego 2026: firmy bez przygotowania czeka paraliż. Ekspertka ostrzega przed pułapką „dwóch obiegów”

Już od 1 lutego 2026 wszystkie duże firmy w Polsce będą musiały wystawiać faktury w KSeF, a każdy ich kontrahent – także z sektora MŚP – odbierać je przez system. To oznacza, że nawet najmniejsze przedsiębiorstwa mają tylko pół roku, by przygotować się do cyfrowej rewolucji. Brak planu grozi chaosem, błędami i kosztownymi opóźnieniami.

REKLAMA