REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Lokata bankowa dla firmy - jak wybrać

Lokata bankowa dla firmy - jak wybrać
Lokata bankowa dla firmy - jak wybrać

REKLAMA

REKLAMA

Przedsiębiorcy cenią możliwość lokowania wolnych środków swoich firm na lokatach bankowych. To prosty i bezpieczny produkt finansowy. Jednak pewnym problemem jest wybór spośród bardzo wielu ofert. Jak zatem wybrać najlepszą lokatę bankową? Czy wystarczy kierować się tylko oprocentowaniem? Czy warto korzystać z porównywarek internetowych?

Powierzanie pieniędzy bankom jest powszechnym zjawiskiem na dojrzałym gospodarczo rynku. Według danych Narodowego Banku Polskiego, w 2017 roku polscy przedsiębiorcy trzymali na lokatach ponad 275 miliardów złotych. Lokata bankowa jest świetnym sposobem na oszczędzanie pieniędzy, które można z czasem przeznaczyć na rozwój swojego biznesu czy inwestycje. Jak jednak poruszać się w gąszczu ofert, które proponują banki? Jedną z najszybszych i popularnych metod jest korzystanie z internetowych porównywarek finansowych.

REKLAMA

REKLAMA

Autopromocja

Jest wiele sposobów na to, aby wyrobić sobie opinię o bieżących ofertach lokat na rynku. W Polsce wciąż intensywnie rozwijają się serwisy online, gdzie po określeniu wymagań dotyczących danego produktu finansowego, użytkownik otrzymuje zestawienie aktualnych ofert banków uszeregowane według wybranego parametru. Przeglądarki pokazują jak na dłoni kluczowe warunki, które mogą być istotne dla przedsiębiorcy. Co innego jednak będzie się liczyło dla osoby prowadzącej jednoosobową działalność gospodarczą, która dopiero rozwija swój biznes, a co innego dla dużej czy średniej firmy, która szuka możliwości ulokowania sporej sumy pieniędzy na atrakcyjnych warunkach.

Polecamy: Komplet podatki 2019

Czego oczekują przedsiębiorcy od lokaty?

Na rynku jest mnóstwo ofert zachęcających do długoterminowego lokowania pieniędzy w bankach. Niewiele instytucji jednak zapewnia swoim klientom swobodę, obwarowując lokaty dodatkowymi kryteriami.

REKLAMA

- Z naszych obserwacji wynika, że firmy chcą mieć dostęp do lokat łatwych w obsłudze, a przy tym zapewniających stabilny, bezpieczny zysk. Takie oferty powinny być dostępne i opłacalne również przy minimalnym kapitale oraz gwarantować szybkie i łatwe wycofanie środków, możliwie bez utraty choć części zarobionych dotychczas odsetek. – wyjaśnia Paweł Trzeciak, kierownik Działu Analiz i Rozwoju Volkswagen Bank GmbH Sp. z .o.o. Oddział w Polsce.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przedsiębiorcy cenią swoje pieniądze, ale i czas. Nie potrzebują półśrodków, takich jak zbyt rzadka kapitalizacja odsetek, utrata całości zysku przy wcześniejszym rozwiązaniu umowy czy górna granica wpłaty określona na poziomie niepozwalającym na zainwestowanie dużych kwot. – opisuje Paweł Trzeciak.

Pewny zysk na lokacie

Porównywarki finansowe „tworząc” rankingi ofert biorą pod uwagę szereg kryteriów. Dla wszystkich klientów kluczowym parametrem, który liczy się przy lokowaniu pieniędzy w banku, jest z pewnością oprocentowanie. Od tego w końcu zależy ile „wypracują” na lokacie środki firmy w danym czasie. Jednak oprocentowanie to nie jedyna istotna kwestia.

- Nasza lokata Max Biznes na Nowe Środki oprocentowana jest na 2,5% w skali roku, ale  istotny jest także fakt, że odsetki od lokaty naliczane są kwartalnie. Co to oznacza dla przedsiębiorcy? Stały i pewny zysk, który nie zawsze mogą uzyskać w bankach oferujących kapitalizację odsetek w rzadszych odstępach czasu. Otrzymane odsetki można reinwestować i skorzystać z efektu „procentu składanego”, co pozwala nawet na wyższy zwrot na kapitale niż gwarantowane 2,5% w skali roku – podkreśla Paweł Trzeciak.

W porównywarkach nie ujmuje się siłą rzeczy niektórych kryteriów opisowych, które mogą być istotne dla przedsiębiorców. Chodzi na przykład o podejście banku w sytuacji, gdy klient chce zamknąć lokatę przed czasem.

- Wiele banków przy wcześniejszym zerwaniu lokaty zeruje naliczone odsetki za cały okres trwania lokaty. W Max Biznes na Nowe Środki w razie zerwania umowy bank wypłaca pełne odsetki za zakończone kwartały oraz połowę należnych odsetek za rozpoczęty kwartał. Przedsiębiorcy powinni zwracać uwagę na takie zapisy, zwłaszcza jeśli szukają dla siebie elastycznych form oszczędzania – wskazuje ekspert Volkswagen Bank.

Istotne kryteria dla różnej wielkości firm

Małe, jednoosobowe działalności gospodarcze zwracają też z pewnością uwagę na minimalną kwotę kapitału, jaki można ulokować w banku.

- W lokacie Max Biznes na Nowe Środki wymagany wkład kapitału w wysokości 1000 zł to bardzo niski próg „wejścia”. Oznacza to, że nawet firma niedysponująca dużą kwotą czy osoby rozwijające mały biznes mogą otworzyć lokatę i rozpocząć w ten sposób swoją przygodę z inwestowaniem – proponuje Paweł Trzeciak.

Kolejnym elementem, który serwisy porównywarkowe zwykle analizują, oprócz minimalnej ilości kapitału, jest górna granica kwoty, jaką można wpłacić na lokatę. Jej wartość może być istotna dla dużych i średnich firm zainteresowanych atrakcyjnymi formami bezpiecznego inwestowania.

- Najczęściej limity są określane na kilkadziesiąt tysięcy do 2 milionów złotych. Niewiele instytucji decyduje się na zaoferowanie klientom biznesowym tak dużej swobody, jak brak limitu wpłacanych środków. Lokata Max Biznes na Nowe Środki nie ma takich ograniczeń i jest dla przedsiębiorstw świetną okazją na zainwestowanie dużego kapitału. – podsumowuje Paweł Trzeciak, kierownik Działu Analiz i Rozwoju Volkswagen Bank GmbH Sp. z .o.o. Oddział w Polsce.

Lokaty bankowe to produkty uznawane za bezpieczne i pewne narzędzie pomnażania środków. Dla wielu firm to pierwszy krok do oszczędzania, dobry sposób na wzmocnienie rozwoju firmy, ale przede wszystkim – stabilna inwestycja. Porównywarki internetowe mogą się okazać bardzo pomocne przy poszukiwaniu najbardziej opłacalnych wśród dostępnych na rynku lokat.

Volkswagen Financial Services

Pod nazwą Volkswagen Financial Services oferowane są usługi bankowe (przez Volkswagen Bank GmbH Sp. z o.o. Oddział w Polsce), usługi leasingowe i mobilność (przez Volkswagen Leasing GmbH Sp. z o.o. Oddział w Polsce) oraz usługi ubezpieczeniowe (przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. jako agenta ubezpieczeniowego).

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Księgowość
Mały ZUS plus 2026 - zmiany. Komunikat ZUS: Niższe składki przez 36 miesięcy; tak trzeba liczyć ulgowe miesiące

W komunikacie z 22 grudnia 2025 r. Zakład Ubezpieczeń Społecznych udzielił obszernych wyjaśnień odnośnie zmian jakie zajdą od 1 stycznia 2026 r. w zakresie ulgi zwanej „mały ZUS plus”. Przedsiębiorcy, czyli osoby prowadzące pozarolniczą działalność gospodarczą będą mogły skorzystać z tej preferencji według nowych zasad, które określają w jaki sposób należy liczyć okresy ulgi.

PIT-11 od pracodawcy tylko na wniosek pracownika. Ministerstwo Finansów szykuje zmiany w informacjach podatkowych

W dniu 22 grudnia 2025 r. w wykazie prac legislacyjnych Rady Ministrów opublikowane zostały założenia projektu nowelizacji ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (PIT) oraz ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (PIT). Ministerstwo Finansów przygotowuje przepisy, których celem ma być zniesienie obowiązku przekazywania z mocy prawa w każdym przypadku imiennych informacji PIT-11, PIT-8C, IFT-1R i IFT- 2R wszystkim podatnikom. Podatnik będzie miał prawo uzyskania tych imiennych informacji, co do zasady, na wniosek złożony płatnikowi lub innemu podmiotowi zobowiązanemu do ich sporządzenia. Zmiany mają wejść w życie 1 stycznia 2027 r. i będą miały zastosowanie do rozliczeń dochodów uzyskanych począwszy od 1 stycznia 2026 r.

Elementarne problemy obowiązkowego KSeF. Podatnicy będą fakturować po staremu?

Podatnicy pod koniec roku czekają DOBREJ NOWINY również dotyczącej podatków: znamy jej treść – idzie o oddalenie (najlepiej na święte nigdy) pomysłu o nazwie obowiązkowy KSeF. Jeśli nie będzie to zrobione formalnie, to zrobią to podatnicy, którzy po prostu będą fakturować po staremu i zawiadomią dostawców (usługodawców), że będą płacić tylko te faktury, które będą im formalnie doręczone w dotychczasowych postaciach; „nie będę grzebał w żadnym KSeFie, bo nie mam na to czasu ani pieniędzy” - pisze prof. dr hab. Witold Modzelewski.

Nowe limity podatkowe dla samochodów firmowych od 2026 r. MF: dotyczą też umów leasingu i najmu zawartych wcześniej, jeżeli auto nie zostało ujęte w ewidencji środków trwałych przed 1 stycznia

Od 1 stycznia 2026 r. zmieniają się limity dotyczące zaliczania do kosztów podatkowych wydatków na samochody firmowe. Ministerstwo Finansów informuje, że te nowe limity mają zastosowanie do umów leasingu i najmu zawartych przed 1 stycznia 2026 r., jeśli charakter tych umów (pod względem wymogów prawa podatkowego), nie pozwala na wprowadzenie pojazdu do ewidencji środków trwałych.

REKLAMA

Zwrot VAT do 40 dni po wdrożeniu KSeF. Dlaczego to nie jest dobra wiadomość dla księgowych?

Chociaż wokół wdrożenia KSeF nie przestają narastać wątpliwości, to trzeba uczciwie przyznać, że nowy system przyniesie również wymierne korzyści. Firmy mogą liczyć na rekordowo szybkie zwroty VAT i wreszcie uwolnić się od uciążliwego gromadzenia całych ton papierowej dokumentacji. O ile to ostatnie jest też ulgą dla księgowych, o tyle mechanizm odzyskiwania VAT budzi pewne obawy.

Potwierdzenie transakcji fakturowanej w KSeF. MF: to dobrowolna opcja. Jakie dokumenty można wydać nabywcy po wystawieniu faktury w KSeF w trybie: ONLINE, OFFLINE i awaryjnym?

W opublikowanym przez Ministerstwo Finansów Podręczniku KSeF 2.0 (część II) jest dokładnie opisana możliwość wydania nabywcy „potwierdzenia transakcji” w przypadkach wystawienia faktury w KSeF w trybie ONLINE, OFFLINE, czy w trybie awaryjnym. Okazuje się, że jest to całkowicie dobrowolna opcja, która nie jest i nie będzie uregulowana przepisami. Do czego więc może służyć to potwierdzenie transakcji i jak je wystawiać?

Reklama dźwignią handlu. A co z podatkami? Jak rozliczyć napis LED zawieszony na budynku?

Czy napis LED zawieszony na budynku ulepsza go? A może stanowi odrębny środek trwały? Odpowiedź na to pytanie ma istotne znaczenia dla prawidłowego przeprowadzenia rozliczeń podatkowych. A co na to organy skarbowe?

Zmiany w podatkach 2026: powrót wyższej składki zdrowotnej, KSeF, JPK_CIT oraz zamrożone progi PIT

Choć głośne zmiany podatkowe ostatecznie nie wejdą w życie w 2026 r., od 1 stycznia zaczynają obowiązywać regulacje, które mogą realnie podnieść obciążenia przedsiębiorców – i to bez zmiany stawek podatkowych. Niższe limity dla aut firmowych, powrót wyższej składki zdrowotnej, KSeF, JPK_CIT oraz zamrożone progi PIT oznaczają dla wielu firm ukryte podwyżki sięgające kilkudziesięciu tysięcy złotych rocznie.

REKLAMA

KSeF 2026: państwowa infrastruktura cyfrowa, która zmienia biznes głębiej niż samo fakturowanie

KSeF to nie kolejny obowiązek podatkowy, lecz jedna z największych transformacji cyfrowych polskiej gospodarki. Od 2026 roku system zmieni nie tylko sposób wystawiania faktur, ale całą architekturę zarządzania danymi finansowymi, ryzykiem i płynnością w firmach. Eksperci Ministerstwa Finansów, KAS i rynku IT zgodnie podkreślają: to moment, w którym państwo staje się operatorem infrastruktury biznesowej, a przedsiębiorstwa muszą nauczyć się funkcjonować w czasie rzeczywistym.

Przelewy bankowe w Święta i Nowy Rok. Kiedy wysłać przelew, by na pewno doszedł przed końcem roku?

Koniec roku obfituje w dużo dni wolnych. Co z przelewami bankowymi wysłanymi w tych dniach dniach? Kiedy najlepiej wysłać przelew, aby dotarł na czas? Czy będą działać płatności natychmiastowe? Warto terminowe płatności zaplanować z wyprzedzeniem.

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA