REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kredyt ekologiczny: dofinansowanie nawet 80% kosztów zrównoważonego rozwoju dla firm. Nabór wniosków od 17 października 2024 r.

LPW Grupa
Jedna z wiodących grup doradczo-inżynierskich w Polsce
Kredyt ekologiczny: dofinansowanie nawet 80% kosztów zrównoważonego rozwoju dla firm. Nabór wniosków od 17 października 2024 r.
Kredyt ekologiczny: dofinansowanie nawet 80% kosztów zrównoważonego rozwoju dla firm. Nabór wniosków od 17 października 2024 r.
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

W dobie rosnącej świadomości ekologicznej oraz zaostrzających się przepisów dotyczących ochrony środowiska, firmy coraz częściej muszą zmierzyć się z wyzwaniami związanymi z wprowadzeniem zrównoważonych praktyk biznesowych. Inwestycje w technologie przyjazne środowisku są jednak kosztowne i wymagają odpowiedniego wsparcia finansowego. Odpowiedzią na te potrzeby jest kredyt ekologiczny, który staje się kluczowym narzędziem umożliwiającym firmom realizację proekologicznych inwestycji bez nadmiernego obciążania budżetu. 

Czym jest kredyt ekologiczny?

Celem kredytu ekologicznego jest nie tylko ułatwienie modernizacji przedsiębiorstw, ale także wspieranie działań na rzecz zmniejszenia ich śladu węglowego i negatywnego oddziaływania na otoczenie. Kredyt ekologiczny to narzędzie, które pozwala firmom inwestować w zrównoważony rozwój. Dzięki tej dotacji (choć w nazwie jest słowo kredyt) przedsiębiorstwa mogą efektywnie modernizować swoje działania i przyczyniać się do ochrony środowiska.

REKLAMA

Autopromocja

Kiedy najbliższy nabór na kredyt ekologiczny?

Najbliższy nabór na kredyt ekologiczny ogłoszony przez BGK rozpocznie się 17 października i potrwa do 31 stycznia 2025 r. 
Firmy mogą aplikować do momentu wyczerpania środków, co sprawia, że warto niezwłocznie zainteresować się tym wsparciem, zwłaszcza jeśli przedsiębiorstwo planuje inwestycje w zrównoważony rozwój. 

Dla kogo?

Program skierowany jest do mikro, małych, średnich firm oraz średnich przedsiębiorstw oraz dla firm klasyfikowanych jako small mid-caps (podmioty zatrudniające do 499 pracowników) oraz mid-caps (podmioty zatrudniające do 3 000 pracowników).

Jaki poziom dofinansowania?

Firmy mogą liczyć na dofinansowanie od 25% do 80% kosztów kwalifikowanych w zależności od statusu przedsiębiorstwa, typu inwestycji w ramach wydatku oraz lokalizacji przedsięwzięcia) 

Ważne kroki w procesie aplikowania o „Kredyt ekologiczny” 

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • Uzyskanie promesy kredytowej w banku komercyjnym 
  • Wykonanie audytu energetycznego
  • Złożenie wniosku do Banku Gospodarstwa Krajowego 
  • Ocena wniosku
  • Podpisanie umów: z bankiem komercyjnym na kredyt technologiczny oraz z BGK na dofinansowanie
  • Realizacja projektu 
  • Przyznanie dofinansowania w formie premii ekologicznej

Ważnym elementem i zarazem kluczowym wymogiem w ubieganiu się o to dofinansowanie jest audyt energetyczny, który potwierdzi redukcję zużycia energii o co najmniej 30%. Warto zatem zadbać, aby do czasu wystartowania naboru niezbędna dokumentacja była sporządzona
Niemniej ważne jest, aby przedsiębiorstwo posiadało zdolność kredytową na co najmniej wartość dofinansowania, dlatego odpowiednio wcześniej należy przeprowadzić niezbędne analizy finansowe. 

Autor: Grzegorz Ocieczek, Dyrektor ds. Dotacji i Analiz LPW Consulting

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Podatek PIT - część 2
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Zeznanie PIT-37 za 2022 r. można złożyć w terminie do:
30 kwietnia 2023 r. (niedziela)
2 maja 2023 r. (wtorek)
4 maja 2023 r. (czwartek)
29 kwietnia 2023 r. (sobota)
Następne
Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Kredyt ekologiczny: dofinansowanie nawet 80% kosztów zrównoważonego rozwoju dla firm. Nabór wniosków od 17 października 2024 r.

W dobie rosnącej świadomości ekologicznej oraz zaostrzających się przepisów dotyczących ochrony środowiska, firmy coraz częściej muszą zmierzyć się z wyzwaniami związanymi z wprowadzeniem zrównoważonych praktyk biznesowych. Inwestycje w technologie przyjazne środowisku są jednak kosztowne i wymagają odpowiedniego wsparcia finansowego. Odpowiedzią na te potrzeby jest kredyt ekologiczny, który staje się kluczowym narzędziem umożliwiającym firmom realizację proekologicznych inwestycji bez nadmiernego obciążania budżetu. 

Od jakiej kwoty pełna księgowość w 2025 r.? Limit przychodów wynosi 8 569 200 zł

Obowiązek prowadzenia pełnych ksiąg rachunkowych w 2025 roku zależy od limitu przychodów za rok obecny. Konieczność prowadzenia ksiąg powstanie po przekroczeniu kwoty 8 569 200 zł. Zdecydował o tym kurs euro z 1 października br.

Konferencja „Cyfrowy Księgowy” – zmiany w rachunkowości w erze cyfryzacji

Stowarzyszenie Księgowych w Polsce, organizacja z ponad 100-letnią tradycją we wspieraniu rozwoju profesjonalnych księgowych, zaprasza na konferencję „Cyfrowy Księgowy – najważniejsze zmiany i wyzwania”. 

Ekspert: zmiany w sposobie opodatkowania fundacji rodzinnych nie mają silnych podstaw merytorycznych

Czy warto jest jedną, nieprzemyślaną zmianą przepisów podatkowych zniszczyć sens zakładania fundacji rodzinnych? Komentarz Andrzej Paczuskiego do odpowiedzi MF na interpelację ws. fundacji rodzinnych.

REKLAMA

Niższa składka zdrowotna? Leszczyna: nie ma przestrzeni fiskalnej, dlatego zakres reformy dotyczy tylko sprzedaży środków trwałych

Czy składka zdrowotna zostanie obniżona? Ministra zdrowia Izabela Leszczyna stwierdziła, że wcale nie czeka na to, żeby zmniejszono składkę zdrowotną. Jej zdaniem nie ma przestrzeni fiskalnej, dlatego zakres proponowanej reformy zasad naliczania składki zdrowotnej zaproponowany przez MZ zawiera tylko zmianę dotyczącą sprzedaży środków trwałych.

Nowe przepisy dla spółek jeszcze w 2024 r. Przy równorzędnych kwalifikacjach, trzeba wybrać kandydata płci "niedostatecznie reprezentowanej"

W dniu 28 grudnia 2024 r. ma wejść w życie część polskich przepisów wdrażających dyrektywę unijną 2022/2381 z 23 listopada 2022 r. w sprawie poprawy równowagi płci wśród dyrektorów spółek giełdowych. Minister Sprawiedliwości opublikował niedawno projekt ustawy w tym zakresie. Co ważne, przepisy dyrektywy odnoszą się do niedostatecznie reprezentowanej płci w organach spółek, a więc – co do zasady - dotyczą zarówno mężczyzn, jak i kobiet. Co się zmieni po wejściu w życie tych przepisów? 

Od kiedy e-Doręczenia będą obowiązkowe? Są różne terminy wdrożenia, zależnie od podmiotu

Już od 1 stycznia 2025 roku przedsiębiorcy składający wniosek o wpis do CEIDG będą musieli korzystać z e-Doręczeń. Obowiązek ten ma dotyczyć komunikacji między firmami a administracją państwową. Jest to kolejny krok w kierunku cyfryzacji polskich usług publicznych.

Nowe przepisy dla branży TSL w październiku i listopadzie 2024 r. Jakie nowe obowiązki dla firm?

W październiku i listopadzie 2024 r. firmy z sektora TSL czekają znaczące zmiany w prawie, jednocześnie wiążą się z tym nowe obowiązki. – Zmiany w prawie celnym, zarówno krajowe, jak i na poziomie Unii Europejskiej mają być wprowadzane stopniowo, ale potrzeba czasu, by się do nich przygotować – mówi Joanna Porath, właścicielka agencji celnej AC Porath. 

REKLAMA

Odroczony termin płatności na fakturze. Jak przyśpieszyć zapłatę należności? Co to jest faktoring jawny z regresem?

W wielu branżach i firmach wystawianie faktur z odroczonym terminem płatności to powszechna praktyka i standard biznesowy. Dla przedsiębiorców sprzedających towary i usługi, możliwość zaoferowania klientom odroczonego terminu zapłaty to często kluczowy element współpracy biznesowej. Jednak długie terminy płatności, sięgające 30, 45, 60 czy nawet 90 dni, mogą znacząco obciążać płynność finansową przedsiębiorstwa. Czy można więc przyspieszyć spływ należności? Rozwiązaniem może być finansowanie faktur, a dokładniej - usługa faktoringu.

Zapłata kartą lub BLIK-iem: czy można nie rejestrować transakcji na kasie fiskalnej? Kiedy jeszcze? Stanowiska fiskusa i sądów

Płatności bezgotówkowe przybierają najróżniejsze formy. Należności uiścić można przykładowo plastikową kartą płatniczą przy pomocy terminala (zbliżeniowo lub z użyciem kodu PIN) albo online z wykorzystaniem kodu CVV/CVC, jak również tradycyjnym lub szybkim przelewem bankowym albo za pomocą dostępnej na smartfony usługi BLIK. Jako że transakcje te siłą rzeczy podlegają rejestracji w systemach elektronicznych, pojawia się pytanie o konieczność równoczesnego ich ewidencjonowania na kasie rejestrującej (tzw. kasie fiskalnej). W interpretacji z 14 marca 2024 r. Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej (KIS) udzielił odpowiedzi na pytanie przedsiębiorcy świadczącego na rzecz turystów usługi krótkoterminowego zakwaterowania.

REKLAMA