MF: Centralna infolinia KAS od 1 października. Informacje indywidualne po potwierdzeniu tożsamości podatnika kodem telePIN
REKLAMA
REKLAMA
- Infolinia KAS rusza 1 października 2024 r. Numery telefonów
- Jakie informacje przekaże infolinia KAS
- Uwierzytelnienie kodem telePIN. Jak i gdzie ustawić kod telePIN?
Infolinia KAS rusza 1 października 2024 r. Numery telefonów
W ramach infolinii KAS w całej Polsce urzędy skarbowe będą obsługiwały klientów pod numerami, które były do tej pory wykorzystywane przez Krajową Informację Skarbową:
(+48) 22 330 03 30 – dla połączeń z telefonów komórkowych,
801 055 055 – dla połączeń z telefonów stacjonarnych.
Połączenia z dotychczasowymi numerami urzędów skarbowych będą automatycznie przekierowywane na infolinię.
REKLAMA
Jakie informacje przekaże infolinia KAS
Resort finansów wyjaśnia, że dzwoniąc na infolinię KAS podatnicy i płatnicy jak dotychczas uzyskają ogólną informację podatkowo-celną bez konieczności potwierdzania tożsamości.
Nowością będzie możliwość uzyskania informacji dotyczących indywidualnych spraw podatnika objętych tajemnicą skarbową po potwierdzeniu tożsamości kodem telePIN. Dzwoniący uzyskają np. informacje o rozliczeniach swoich nadpłat i zwrotów z zeznań lub deklaracji podatkowych. Będą też mogli uzyskać wskazówki, jak załatwić swoje sprawy samodzielnie przez Internet, w dowolnym miejscu i czasie, korzystając z e-Urzędu Skarbowego.
Natomiast nie ulegną zmianie zasady udzielania informacji przez wyspecjalizowane urzędy skarbowe obsługujące duże podmioty gospodarcze. Pracownicy tych urzędów, będą dostępni pod dotychczasowymi numerami telefonów.
- To rozwiązanie dopełnia możliwości zdalnej obsługi naszych klientów. Od lat resort finansów rozwija e-Urząd Skarbowy, w którym można rozliczyć swoje podatki i załatwić wiele innych spraw z nimi związanych. Klienci logują się do niego z wykorzystaniem platformy login.gov.pl, co zapewnia im bezpieczeństwo. Teraz równie bezpiecznie będą mogli kontaktować się z urzędem skarbowym przez telefon - wskazuje wiceminister finansów zastępca szefa KAS Małgorzata Krok.
Infolinia Krajowej Administracji Skarbowej to:
1. Infolinia urzędu skarbowego –ogólna i indywidualna informacja podatkowa
2. Infolinia obsługiwana przez konsultantów Krajowej Informacji Skarbowej-ogólna informacja podatkowa i celna
3. Infolinia dla użytkowników Platformy Usług ElektronicznychSkarbowo-Celnych
4. Infolinia Centrum Obsługi Kluczowych Podmiotów
5. Potwierdzanienumerów VAT kontrahentów
W trakcie rozmowy z konsultantem po uwierzytelnieniu telePIN pracownik infolinii KAS udzieli informacji o:
- zaksięgowanych i rozliczonych deklaracjach i zeznaniach podatkowych,w tym korektach tych dokumentów,
- dokonanych wpłatach, w tym pobranych odsetkach i kosztach upomnienia,
- zrealizowanych zwrotach i przeksięgowaniach,
- wpłatach zaksięgowanych na kontach do wyjaśnienia podatników,
- wystawionych upomnieniach, tytułach wykonawczych, zagrożeniu i wpisie do Rejestru Należności Publicznoprawnych (RNP) dla transakcji nierozliczonych.
Uwierzytelnienie kodem telePIN. Jak i gdzie ustawić kod telePIN?
Każdy podatnik będzie mógł zadzwonić na infolinię KAS i uzyskać informacje dotyczące swoich spraw podatkowych, objęte tajemnicą skarbową, po uwierzytelnieniu kodem telePIN.
Jeśli dzwoniący na infolinię KAS będzie chciał uzyskać telefonicznie informację dotyczącą swoich spraw podatkowych, objętych tajemnicą skarbową, potrzebuje kodu telePIN.
Podatnik lub płatnik będzie mógł samodzielnie ustnowić kod telePIN po zalogowaniu się do e-Urzędu Skarbowego na stronie www.podatki.gov.pl.
Pełnomocnicy działający na podstawie pełnomocnictwa ogólnego PPO-1 lub osoby upoważnione do obsługi konta organizacji (UKO) także będą mogli uzyskać dostęp do informacji objętych tajemnicą skarbową, a dotyczących swoich mocodawców lub organizacji, do konta której są upoważnieni. W tym celu, poza telePINem, będą proszeni także o podanie numeru identyfikacyjnego mocodawcy lub organizacji.
W każdym przypadku proces uwierzytelnienia za pomocą telePIN jest realizowany automatycznie przez system, a potwierdzenie tożsamości odbywa się bez udziału pracownika KAS.
Centralna infolinia KAS (zdalne załatwianie spraw podatkowych) - prezentacja
REKLAMA
REKLAMA
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat