REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Branża inwestycyjna bardziej otwarta na potrzeby konkretnych klientów

Branża inwestycyjna bardziej otwarta na potrzeby konkretnych klientów
Branża inwestycyjna bardziej otwarta na potrzeby konkretnych klientów
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Zdanie specjalistów branża inwestycyjna powoli powinna zaczynać się zastanawiać nad zakończeniem ery funduszy dla mas. Z uwagi na fakt, że coraz bardziej potrzebne są fundusze odpowiadające na potrzeby konkretnych grup inwestorów.

Wraz z drukarkami 3D nadchodzi era indywidualnej produkcji – czy to nie wskazanie przyszłości biznesowej również dla branży inwestycyjnej? Apel o przejście do „funduszy szytych na miarę” wystosował do środowiska inwestycyjnego na łamach „Investment Europe” reprezentujący Milestone Group Nathan Travell.

REKLAMA

Autopromocja

Co to jest drukarka 3D wie już chyba nawet dziecko. Chodzi o urządzenie, które pozwala wyprodukować – po niewygórowanej cenie - przedmiot dostosowany idealnie do potrzeb zamawiającego. Drukarki 3D prawdopodobnie zrewolucjonizują rzeczywistość firm produkcyjnych w ciągu najbliższych kilkunastu lat. Dzięki temu wynalazkowi firmy odejdą od modelu wystandaryzowanej produkcji na wielką skalę, a wytwarzanie detali na zamówienie stanie się nieporównywalnie tańsze, niż w chwili obecnej – twierdzą fascynaci drukarek 3D.

Jak będą wyglądały płatności za 20 lat?

Nathan Travell, product manager na region EMEA w Milestone Group, widzi ścisły związek między rewolucją, jaka ma nadejść w przemyśle, a losami branży inwestycyjnej. Na łamach poważanego w branży „Investment Europe” wystosował apel do środowiska, w którym nawołuje do tworzenia rozwiązań inwestycyjnych „szytych na miarę” klienta. Chodzi o każdego klienta detalicznego, nie tylko o wielkie firmy dysponujące setkami milionów (albo i miliardami) USD!

- Branża inwestycyjna powoli zaczyna dyskutować o zakończeniu ery funduszy dla mas. Zdaję sobie sprawę, że coraz bardziej potrzebne są fundusze odpowiadające na potrzeby konkretnych grup inwestorów – twierdzi Travell.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jak zauważa Travell, już teraz inwestorzy z największymi portfelami mogą liczyć na indywidualne podejście. Doradcy inwestycyjni z chęcią projektują dla nich oryginalne rozwiązania po tym, jak prowizje od sprzedaży – w takich krajach jak Australia, Wielka Brytania czy Holandia – zostały zastąpione innymi formami wynagrodzenia (głównie chodzi o wynagrodzenie za efekty). Według przedstawiciela Milestone Group, wejście MiFID II doprowadzi do upowszechnienia się takiego podejścia do bogatych klientów również w innych krajach europejskich.

Jak chronić swoje finanse przed cyberatakiem?

Według Travella rosnące znaczenie funduszy „szytych na miarę” będzie się objawiało na różne sposoby, na przykład poprzez powstawanie większej liczby funduszy typu multi-asset, jak również przez pojawienie się platform inwestycyjnych umożliwiających komunikację na linii inwestor – doradca, w ramach których środowisko eksperckie tworzyć będzie dedykowane jednostkom rozwiązania portfelowe.

Co z kosztami inwestowania za pośrednictwem takich produktów? Według Travella, w miarę rozwoju dedykowanych rozwiązań inwestycyjnych, koszty będą coraz niższe, aczkolwiek pozostaną wyższe niż w obecnych masowych rozwiązaniach. W początkowej fazie rozwoju będą jednak znacząco wyższe, niż w popularnych obecnie ETF (exchange traded funds, czyli fundusze notowane na giełdzie) czy funduszach aktywnie zarządzanych. Dlaczego? Firmy inwestycyjne będą musiały nauczyć się je obsługiwać, a do tego będzie potrzebne swego rodzaju informatyczno-finansowe know-how. Travell nie wyklucza, że pojawi się też nowy, niespotykany dotąd, rodzaj opłat związanych z funduszami „szytymi na miarę”. Opłaty te będą w pełni usprawiedliwione i nie będą przeszkadzać klientom.

Kiedy można zaliczyć do kosztów niezamortyzowaną wartość inwestycji

Wraz z momentem, w którym rynek i firmy inwestycyjne znajdą konsensus na poziomie kosztów, dopełni się – według Travella – rewolucja w branży finansowej. Rewolucja na miarę tej, którą wywołają drukarki 3D w branży produkcyjnej.

Portal Skarbiec.Biznajwiększy, niezależny serwis o prawie, finansowaniu i gospodarce.

Autopromocja
Portal Skarbiec.Biz S.A.
Portal Skarbiec.Biz S.A. - największy w Polsce niezależny serwis o prawie, finansowaniu, gospodarce i rynku kapitałowym, który zachowuje pełną niezależność od banków, firm inwestycyjnych i instytucji kredytowych.

REKLAMA

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Podatek PIT - część 2
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/9
Są kosztem uzyskania przychodu:
koszty reprezentacji, w szczególności poniesione na usługi gastronomiczne, zakup żywności oraz napojów, w tym alkoholowych
udzielone pożyczki, w tym stracone pożyczki
wydatki na wystrój wnętrza biurowego nie będące wydatkami reprezentacyjnymi
wpłaty dokonywane do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie o pracowniczych planach kapitałowych – od nagród i premii wypłaconych z dochodu po opodatkowaniu podatkiem dochodowym
Następne
Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pracownik może czasem nie wykonywać pracy i zachować prawo do wynagrodzenia. W jakich przypadkach?

Wynagrodzenie jest – co do zasady - świadczeniem przysługującym w zamian za świadczoną przez pracownika pracę (czyli wynagrodzenie przysługuje za pracę wykonaną). Za czas niewykonywania pracy pracownik ma prawo do wynagrodzenia, jeżeli wynika to z przepisów prawa pracy.

Zmiana zasad wysyłania pocztą pism (urzędowych, podatkowych, sądowych) z zachowaniem terminu. Łatwiej będzie też uzyskać oprocentowanie nadpłat

Do Sejmu trafił już rządowy projekt nowelizacji Ordynacji podatkowej i kilku innych ustaw, który ma na celu dostosowania polskiego prawa do dwóch wyroków Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE). Nowe przepisy przewidują, że m.in. w procedurze podatkowej, administracyjnej, cywilnej, można będzie nadać pismo (z zachowaniem terminu) do urzędu u dowolnego operatora pocztowego, a nie jak do tej pory tylko za pośrednictwem Poczty Polskiej. Zmienione omawianą nowelizacją przepisy zapewnią też oprocentowanie nadpłat powstałych w wyniku orzeczeń TSUE lub TK za okres od dnia powstania nadpłaty do dnia jej zwrotu, niezależnie od czasu złożenia wniosku o zwrot nadpłaty.

Bałagan w dokumentach firmy? Sprawdź, jak skutecznie nad nimi zapanować

Papierowy bałagan w dokumentacji firmowej. Dlaczego tradycyjne przechowywanie dokumentów sprawia tyle problemów? Co musisz wiedzieć, aby to zmienić?

Ile wyniesie rata kredytu po obniżce stóp procentowych o 0,5 pp, 0,75 pp, 1 pp.? Jak wzrośnie zdolność kredytowa? Stopy NBP spadną dopiero w II połowie 2025 r.?

Rada Polityki Pieniężnej na posiedzeniu w dniach 15-16 stycznia 2024 r. utrzymała wszystkie stopy procentowe NBP na niezmienionym poziomie. RPP nie zmieniła poziomu stóp procentowych w styczniu 2025 r. Rankomat.pl zwraca jednak uwagę, że jest szansa na to, że w 2025 roku (raczej w II połowie) stopy spadną o 0,75 p.p. (punkt procentowy). To wywołałoby spadek raty przeciętnego kredytu o 196 zł i wzrost zdolności kredytowej. Okazuje się, że bankach obniżki już się zaczęły i to nie tylko w przypadku lokat, ale również kredytów. Jak wynika z danych NBP, średnie oprocentowanie lokat założonych w listopadzie (najnowsze dostępne dane) spadło poniżej 4% po raz pierwszy od maja 2022 r. Średnie oprocentowanie kredytów hipotecznych również było najniższe od maja 2022 r. i wyniosło 7,35%. Zauważalnie staniały nawet kredyty konsumpcyjne, których RRSO po raz pierwszy od grudnia 2021 r. spadło poniżej 13%.

REKLAMA

E-akta osobowe pracowników: co muszą zawierać i jak je prowadzić?

Elektroniczna forma akt osobowych, czyli e-akta, staje się coraz bardziej popularna, oferując wygodę, efektywność i oszczędność czasu. Ale czym właściwie są e-akta osobowe pracowników i jak je prawidłowo prowadzić?

Procedura VAT-OSS – na czym polega, jak stosować i dlaczego warto. Jak wypełnić zgłoszenie VIU-R

Wprowadzenie procedury VAT-OSS (One Stop Shop – co można przetłumaczyć jako: Sklep w jednym miejscu), to istotne uproszczenie rozliczeń podatkowych dla firm prowadzących działalność transgraniczną w Unii Europejskiej. Procedura ta umożliwia przedsiębiorcom rozliczać w jednym miejscu podatek VAT z tytułu sprzedaży towarów i usług na rzecz konsumentów w innych krajach UE. Pozwala to na uniknięcie skomplikowanych procesów rejestracji i rozliczeń w każdym państwie członkowskim oddzielnie.

Automatyzacja i sztuczna inteligencja w księgowości: przykłady konkretnych zastosowań. System wykryje oszusta i fałszywego dostawcę

Automatyzacja procesów finansowych (w tym zastosowanie sztucznej inteligencji) już teraz pomaga przedsiębiorcom oszczędzać czas, redukować koszty oraz minimalizuje ryzyko błędów. I choć jej korzyści odkrywają głównie najwięksi rynkowi gracze, wkrótce te narzędzia mogą stać się niezbędnym elementem każdej firmy, chociażby ze względu na ich nieocenioną pomoc w wykrywaniu cyberoszustw. O tym, dlaczego automatyzacja w księgowości jest niezbędna, mówi Marzena Janta-Lipińska, ekspertka ds. podatków, specjalizująca się w księgowości zewnętrznej i propagatorka nowoczesnych, elastycznych rozwiązań z zakresu usług operacyjnych, zgodności z przepisami i sprawozdawczości.

Świetna wiadomość dla podatników. Chodzi o odsetki z urzędu skarbowego

Odsetki od nadpłat podatkowych będą naliczane już od dnia ich powstania aż do momentu zwrotu – taką zmianę przewiduje projekt nowelizacji ordynacji podatkowej przyjęty przez rząd. Co jeszcze ulegnie zmianie?

REKLAMA

Podatek od nieruchomości w 2025 r. Budynek i budowla inaczej definiowane, przesunięcie złożenia deklaracji DN-1 i inna stawka dla garaży

Budynek i budowla zmieniły od początku 2025 r. swoje definicje w podatku od nieruchomości.  Do tej pory podatnicy posługiwali się uregulowaniami pochodzącymi z prawa budowlanego, dlatego wprowadzenie przepisów regulujących te kwestie bezpośrednio w przepisach podatkowych to spora zmiana. Sprawdzamy, w jaki sposób wpłynie ona na obowiązki podatkowe polskich przedsiębiorców. 

Tsunami zmian podatkowych – kto ucierpi najbardziej?

Rok 2025 przynosi kolejną falę zmian podatkowych, które dotkną zarówno najmniejszych przedsiębiorców, jak i największe firmy. Eksperci alarmują, że brak stabilności prawa zagraża inwestycjom w Polsce, a wprowadzenie nowych przepisów w pośpiechu prowadzi do kosztownych błędów. Czy czeka nas poprawa w zakresie przewidywalności i uproszczenia systemu fiskalnego?

REKLAMA