Ustalanie korekt cen transferowych metodą marży transakcyjnej netto dla spółek dystrybucyjnych w grupie kapitałowej – aspekty praktyczne

Od 1 stycznia 2019 r. obowiązują nowe przepisy dotyczące ustalania cen transferowych, szacowania dochodów podmiotów powiązanych oraz dokumentowania zawieranych przez nie transakcji. Wprowadziła je ustawa z 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy – Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw. W ustawie o podatku dochodowym od osób prawnych (dalej: „updop”) pojawił się nowy rozdział poświęcony cenom transferowym (rozdz. 1a, art. 11a i nast.) i analogiczne zmiany zostały także wprowadzone w ustawie o podatku dochodowym od osób fizycznych (rozdz. 4b, art. 23m i nast.).
Wprowadzone regulacje obligują wprost podmioty powiązane do zawierania transakcji już na etapie ustalania cen, na warunkach rynkowych. Pokreślenia wymaga również fakt, że w przeciwieństwie do przepisów poprzednio obowiązujących od 1 stycznia 2019 r przepisy regulują wprost kwestie możliwości przeprowadzenia korekt dotyczących cen transferowych. Podatnik może sporządzić korektę przy spełnieniu łącznie kryteriów wymienionych w ustawie.
Zgodnie z art. 11e updop podatnik może dokonać korekty cen transferowych poprzez zmianę wysokości uzyskanych przychodów lub poniesionych kosztów uzyskania przychodów, jeżeli są spełnione łącznie następujące warunki:
- w transakcjach kontrolowanych realizowanych przez podatnika w trakcie roku podatkowego ustalone zostały warunki, które ustaliłyby podmioty niepowiązane;
- nastąpiła zmiana istotnych okoliczności mających wpływ na ustalone w trakcie roku podatkowego warunki lub znane są faktycznie poniesione koszty lub uzyskane przychody będące podstawą obliczenia ceny transferowej, a zapewnienie ich zgodności z warunkami, jakie ustaliłyby podmioty niepowiązane, wymaga dokonania korekty cen transferowych;
- w momencie dokonania korekty podatnik posiada oświadczenie podmiotu powiązanego, że podmiot ten dokonał korekty cen transferowych w tej samej wysokości, co podatnik[1];
- podmiot powiązany, o którym mowa w pkt 3, ma miejsce zamieszkania, siedzibę lub zarząd na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej albo w państwie lub na terytorium, z którym Rzeczpospolita Polska zawarła umowę o unikaniu podwójnego opodatkowania oraz istnieje podstawa prawna do wymiany informacji podatkowych z tym państwem[2];
- podatnik potwierdzi dokonanie korekty cen transferowych w rocznym zeznaniu podatkowym za rok podatkowy, którego dotyczy ta korekta.
Dane wyjściowe do przykładu - ustalenie cen transferowych metodą marży transakcyjnej na podstawie danych budżetowych – dane wyjściowe przedstawione zostały w artykule omawiającym Ustalanie cen transferowych metodą marży transakcyjnej netto dla spółek dystrybucyjnych / usługowych w grupie kapitałowej – link.
Polecamy: INFORLEX Księgowość i Kadry
Polecamy: INFORLEX Biznes
W niniejszym przykładzie zakładamy, że:
- została przeprowadzona analiza czynników porównywalności i wybrana metoda, o której mowa w art. 11d ust. 1 i 2 updop;
- stroną podlegającą badaniu w ramach analizy cen transferowych (stroną testowaną) jest przedmiotowa spółka opisana w przykładzie;
- spółka nie ma porównywalnych transakcji zawieranych z podmiotami niepowiązanymi (innymi słowami mamy do czynienia z brakiem możliwości wykorzystania danych wewnętrznych w zakresie analizy porównawczej);
- spółka ma dokonaną analizę porównawczą (t.j. ustalony tzw. „benchmark”).
Dla celów przykładu zakładamy, że przedmiotowa spółka jest dystrybutorem produktów chemicznych. Większość produktów sprzedawanych przez spółkę jest kupowana od podmiotów z grupy kapitałowej w celu odsprzedaży na rynku polskim. Jednakże ze względu na specyficzne zapotrzebowania klientów polskich spółka zajmuje się również dystrybucją produktów z grupy produktowej D niebędących produktami chemicznymi, które są kupowane bezpośrednio od podmiotu niepowiązanego (transakcja niekontrolowana). Ze względu na różnice cech charakterystycznych produktów grupy D w porównaniu do A, B i C i różnice w zakresie funkcji w dystrybucji produktów kupowanych od podmiotów z grupy kapitałowej w porównaniu do dystrybucji grupy produktowej D (nie ma potrzeby promocji i marketingu) nie ma porównywalnych transakcji zawieranych z podmiotami niepowiązanymi (innymi słowami mamy do czynienia z brakiem możliwości wykorzystania danych wewnętrznych w zakresie analizy porównawczej). Grupy produktowe A, B i C nieznacznie różnią się charakterystyką ale też różnią się dojrzałością rynkową produktów. W związku z tym poziom zaangażowania w zakresie promocji i marketingu jest różny dla tych grup produktowych.
Poniżej przedstawione są dane z budżetu na rok 20xx jakie były wykorzystane w celu ustalenia cen transferowych:
Budżet ogółem rok finansowy 20xx |
Sprzedaż towarów - grupa produktowa A (zakup transakcja kontrolowana) |
Sprzedaż towarów - grupa produktowa B (zakup transakcja kontrolowana) |
Sprzedaż towarów - grupa produktowa C (zakup transakcja kontrolowana) |
Sprzedaż towarów - grupa produktowa D (zakup transakcja niekontrolowana) |
||||||
Budżet rok finansowy 20xx: |
||||||||||
Sprzedaż przed rabatami do podmiotów niepowiązanych |
4.950.000 |
1.500.000 |
2.200.000 |
750.000 |
500.000 |
|||||
Rabaty (w tym również udzielane retrospektywnie) |
(950.000) |
(500.000) |
(200.000) |
(250.000) |
||||||
Sprzedaż po uwzględnieniu rabatów |
4.000.000 |
1.000.000 |
2.000.000 |
500.000 |
500.000 |
|||||
Koszty (tylko transakcje niekontrolowane): |
||||||||||
Koszt własny sprzedaży dla transakcji niekontrolowanych |
(410.000) |
(410.000) |
||||||||
Koszty marketingu i sprzedaży |
(470.000) |
(200.000) |
(20.000) |
(250.000) |
||||||
Koszty administracyjne |
(500.000) |
(125.000) |
(250.000) |
(62.500) |
(62.500) |
|||||
Koszty pozostałe |
(100.000) |
(25.000) |
(50.000) |
(12.500) |
(12.500) |
|||||
Marża transakcyjna netto (rentowność przychodów) dla transakcji niekontrolowanych |
3.0% |
|||||||||
Zysk przed odsetkami oraz opodatkowaniem (EBIT) dla transakcji niekontrolowanych |
15.000 |
|||||||||
Założenia dla ustalenia cen transferowych w transakcjach kontrolowanych (na podstawie analizy porównawczej):
Sprzedaż towarów - grupa produktowa A (zakup transakcja kontrolowana) |
Sprzedaż towarów - grupa produktowa B (zakup transakcja kontrolowana) |
Sprzedaż towarów - grupa produktowa C (zakup transakcja kontrolowana) |
|||
Oczekiwana marża transakcyjna netto (rentowność przychodów) dla transakcji kontrolowanych |
4,0% |
4,0% |
4,0% |
Przed rozpoczęciem roku finansowego na podstawie danych budżetowych przeprowadzono następujące etapy obliczeń dla sprzedaży towarów zakupionych w transakcjach kontrolowanych:
- obliczenie oczekiwanego zysku przed odsetkami oraz opodatkowaniem (EBIT) dla grup produktowych A, B i C = sprzedaż po uwzględnieniu rabatów x oczekiwana marża transakcyjna netto (rentowność przychodów);
- obliczenie kosztu własnego sprzedaży dla transakcji kontrolowanych dla grup produktowych A, B i C jako wartości rezydualnej z uwzględnieniem przychodów, kosztów i oczekiwanego zysku przed odsetkami oraz opodatkowaniem (EBIT);
- obliczenie wskaźnika procentowego do ustalenia ceny transferowej dla poszczególnych produktów z grup produktowych A, B i C wg formuły -koszt własny/sprzedaż przed rabatami x 100.
Sprzedaż towarów - grupa produktowa A (zakup transakcja kontrolowana) |
Sprzedaż towarów - grupa produktowa B (zakup transakcja kontrolowana) |
Sprzedaż towarów - grupa produktowa C (zakup transakcja kontrolowana) |
|||
Oczekiwany zysk przed odsetkami oraz opodatkowaniem (EBIT) |
40.000 |
80.000 |
20.000 |
||
Koszt własny sprzedaży dla transakcji kontrolowanych |
(610.000) |
(1.600.000) |
(155.000) |
||
Wskaźnik % do ustalenia ceny transferowej dla poszczególnych produktów z grupy produktowej (-koszt własny/sprzedaż przed rabatami x 100) |
40,67% |
72,73% |
20,67% |
Podsumowanie na podstawie danych budżetowych:
Budżet ogółem rok finansowy 20xx |
Sprzedaż towarów - grupa produktowa A (zakup transakcja kontrolowana) |
Sprzedaż towarów - grupa produktowa B (zakup transakcja kontrolowana) |
Sprzedaż towarów - grupa produktowa C (zakup transakcja kontrolowana) |
Sprzedaż towarów - grupa produktowa D (zakup transakcja niekontrolowana) |
|
Zysk przed odsetkami oraz opodatkowaniem (EBIT) |
155.000 |
40.000 |
80.000 |
20.000 |
15.000 |
Przychody |
4.000.000 |
1.000.000 |
2.000.000 |
500.000 |
500.000 |
EBIT/Przychody (%) |
3,9% |
4,0% |
4,0% |
4,0% |
3,0% |
Korekta cen transferowych - przykład
Zgodnie z art. 11e updop jednym z warunków kiedy podatnik może dokonać korekty cen transferowych poprzez zmianę wysokości uzyskanych przychodów lub poniesionych kosztów uzyskania przychodów jest wystąpienie zmiany istotnych okoliczności mających wpływ na ustalone w trakcie roku podatkowego warunki lub znane są faktycznie poniesione koszty lub uzyskane przychody będące podstawą obliczenia ceny transferowej, a zapewnienie ich zgodności z warunkami, jakie ustaliłyby podmioty niepowiązane, wymaga dokonania korekty cen transferowych. Ceny transferowe ustalone w przykładzie opisywanym powyżej oparte są o założenia budżetowe. W przypadku gdy faktyczne wyniki sprzedaży oraz poniesione koszty będą inne niż w założeniach budżetowych wówczas zapewnienie zgodności z warunkami, jakie ustaliłyby podmioty niepowiązane, wymaga dokonania korekty cen transferowych.
Wykonanie ogółem rok finansowy 20xx |
Sprzedaż towarów - grupa produktowa A (zakup transakcja kontrolowana) |
Sprzedaż towarów - grupa produktowa B (zakup transakcja kontrolowana) |
Sprzedaż towarów - grupa produktowa C (zakup transakcja kontrolowana) |
Sprzedaż towarów - grupa produktowa D (zakup transakcja niekontrolowana) |
|
Wykonanie rok finansowy 20xx: |
|||||
Sprzedaż towarów przed rabatami do podmiotów niepowiązanych |
5.150.000 |
2.000.000 |
2.200.000 |
500.000 |
450.000 |
Rabaty (w tym również udzielane retrospektywnie) |
(1.033.333) |
(666.667) |
(200.000) |
(166.667) |
|
Sprzedaż towarów po uwzględnieniu rabatów |
4.116.667 |
1.333.333 |
2.000.000 |
333.333 |
450.000 |
Koszty: |
|||||
Koszt własny sprzedaży (dla transakcji kontrolowanych wg ustalonych cen transferowych) |
(2.885.667) |
(813.333) |
(1.600.000) |
(103.333) |
(369.000) |
Koszty marketingu i sprzedaży |
(470.000) |
(250.000) |
(20.000) |
(200.000) |
|
Koszty administracyjne |
(500.000) |
(161.943) |
(242.915) |
(40.486) |
(54.656) |
Koszty pozostałe |
(100.000) |
(32.389) |
(48.583) |
(8.097) |
(10.931) |
Zysk/(strata) przed odsetkami oraz opodatkowaniem (EBIT) |
161.000 |
75.668 |
88.502 |
(18.583) |
15.413 |
Marża transakcyjna netto (rentowność przychodów) |
5,7% |
4,4% |
-5,6% |
3,4% |
Założenia dla ustalenia korekt cen transferowych w transakcjach kontrolowanych:
Sprzedaż towarów - grupa produktowa A (zakup transakcja kontrolowana) |
Sprzedaż towarów - grupa produktowa B (zakup transakcja kontrolowana) |
Sprzedaż towarów - grupa produktowa C (zakup transakcja kontrolowana) |
|||
Oczekiwana marża transakcyjna netto (rentowność przychodów) dla transakcji kontrolowanych |
4,0% |
4,0% |
4,0% |
Korekty cen transferowych dla towarów zakupionych w transakcjach kontrolowanych:
- obliczenie oczekiwanego zysku przed odsetkami oraz opodatkowaniem (EBIT) - Sprzedaż towarów po uwzględnieniu rabatów x oczekiwana marża transakcyjna netto (rentowność przychodów);
- obliczenie korekty cen transferowych - oczekiwany zysk przed odsetkami oraz opodatkowaniem (EBIT) minus zysk/(strata) przed odsetkami oraz opodatkowaniem (EBIT).
Sprzedaż towarów - grupa produktowa A (zakup transakcja kontrolowana) |
Sprzedaż towarów - grupa produktowa B (zakup transakcja kontrolowana) |
Sprzedaż towarów - grupa produktowa C (zakup transakcja kontrolowana) |
|||
Oczekiwany zysk przed odsetkami oraz opodatkowaniem (EBIT) |
53.333 |
80.000 |
13.333 |
||
Korekta cen transferowych |
(22.335) |
(8.502) |
31.916 |
||
Zysk przed odsetkami oraz opodatkowaniem (EBIT) po uwzględnieniu korekty cen transferowych |
53.333 |
80.000 |
13.333 |
Podsumowanie po korektach cen transferowych:
Wykonanie ogółem rok finansowy 20xx |
Sprzedaż towarów - grupa produktowa A (zakup transakcja kontrolowana) |
Sprzedaż towarów - grupa produktowa B (zakup transakcja kontrolowana) |
Sprzedaż towarów - grupa produktowa C (zakup transakcja kontrolowana) |
Sprzedaż towarów - grupa produktowa D (zakup transakcja niekontrolowana) |
|
Zysk przed odsetkami oraz opodatkowaniem (EBIT) |
162.080 |
53.333 |
80.000 |
13.333 |
15.413 |
Przychody |
4.116.667 |
1.333.333 |
2.000.000 |
333.333 |
450.000 |
EBIT/Przychody (%) |
3,9% |
4,0% |
4,0% |
4,0% |
3,4% |
Tomasz Stasiewski
[1] Oznacza to konieczność posiadania w momencie dokonywania korekty oświadczenia kontrahenta o dokonaniu korekty odwrotnej.
[2] Oznacza to, że korekta może okazać się niemożliwa w przypadku, gdy kontrahent pochodzi z kraju, z którym Polska nie zawarła umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania lub innej umowy dającej podstawę do wymiany informacji podatkowych.

- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat
Prezydent podpisał ustawę znaną jako SLIM VAT 3. Na mocy nowych przepisów zwiększony został m.in. limit dla podatników, którzy mogą korzystać z metody kasowej rozliczania podatku VAT oraz rozliczać się kwartalnie. Próg przychodowy wzrósł z 1,2 miliona do 2 milionów euro. Ustawa wejdzie w życie 1 lipca. Jej celem jest uproszczenie regulacji podatkowych i ułatwienie prowadzenia działalności przedsiębiorcom. Jakie zmiany na nich czekają?
Zapadł ważny wyrok dla praktyki naliczania stawki podatku od nieruchomości dla działalności opiekuńczej (domów seniora). Chodzi o wyrok z dnia 23 maja 2023 r. Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie w sprawie o sygn. I SA/ Kr 250/23.
Prezent dla współpracownika odchodzącego na emeryturę to sympatyczny gest i podziękowanie za dotychczasową wspólną pracę. Ale co kupić? Przygotowaliśmy kilka pomysłów.
Prezydent Andrzej Duda podpisał nowelizację ustawy o VAT – podała kancelaria prezydenta. Ustawa wprowadza pakiet Slim VAT 3, który ma uprosić rozliczanie tego podatku.
Zakładam, że projekt ustawy o KUKE w przyszłym tygodniu trafi pod obrady rządu, byśmy zdążyli przepracować ją w Sejmie w czerwcu i lipcu - powiedziała PAP pełnomocnik rządu ds. polsko-ukraińskiej współpracy rozwojowej Jadwiga Emilewicz.
Jeżeli w wyniku rocznego rozliczenia składki na ubezpieczenie zdrowotne okaże się, że składka ta została opłacona w kwocie wyższej niż ustalona, płatnikowi składek przysługuje jej zwrot. Termin na złożenie wniosku o zwrot nadpłaty wynikającej z rocznego rozliczenia (RZS-R) został wydłużony do 5 czerwca 2023 r.
Napiwek przypisany konkretnej osobie nie jest dochodem spółki gastronomicznej, a spółka nie zapłaci podatku dochodowego. Podatek dochodowy za napiwek obciąża jednak osobę, która otrzymała napiwek.
Do obliczenia podatku od zysku wypłaconego komplementariuszowi konieczne jest poznanie wysokości podatku należnego od spółki. Skoro PIT od zysku komplementariusza pomniejszany jest o proporcjonalną część CIT zapłaconego przez spółkę komandytową, to pierwszy z wymienionych podatków będzie mógł zostać wyliczony i pobrany dopiero po złożeniu przez spółkę rocznego zeznania i podjęciu przez wspólników uchwały o zatwierdzeniu sprawozdania finansowego i podziale zysku. Spółka, jako płatnik, nie ma więc obowiązku pobierania zryczałtowanego podatku dochodowego przy wypłacie komplementariuszowi zaliczki na poczet zysku. Wyrok z 2 lutego 2023 r. Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu (sygn. akt I SA/Wr 394/22).
31 maja 2023 r. ZUS poinformował, że udostępnił aktualizację aplikacji mobilnej mZUS. W nowej wersji zmieniony został wygląd aplikacji i rozbudowano ją o kolejne funkcje.
Do 5 czerwca 2023 r. prowadzący działalność gospodarczą mają czas na złożenie wniosku RZS-R o zwrot nadpłaty składki na ubezpieczenie zdrowotne wynikającej z rocznego rozliczenia. Wniosek w tej sprawie należy złożyć elektronicznie na Platformie Usług Elektronicznych ZUS – poinformował 1 czerwca 2023 r. Zakład Ubezpieczeń Społecznych.
Aż 79% Polaków nie oszczędza pieniędzy na emeryturę poza obowiązującymi składkami, a 62,5% nie odkłada regularnie żadnej kwoty na żaden cel. Jednocześnie dochód rozporządzalny na 1 osobę w Polsce w 2022 roku wyniósł 2 249,79 zł. Czy daje to możliwość odłożenia miliona złotych na emeryturę?
Mały ZUS Plus będzie wydłużony o rok dla przedsiębiorców, którzy korzystają z tej preferencji (ulgi) w 2023 roku. Poinformowało o tym 31 maja 2023 r. Ministerstwo Rozwoju i Technologii. Wskutek tego przedłużenia przedsiębiorcy ci zaoszczędzą nawet kilkaset złotych miesięcznie.
Obniżony VAT na odzież dziecięcą. W ostatnim czasie ożywiła się dyskusja wokół obniżenia stawki VAT na odzież i obuwie dla dzieci. Eksperci nie wykluczają, że temat powróci w najbliższej kampanii wyborczej. Na czym polega problem?
Dokonanie wpisu oraz rejestracja zmian danych ujawnionych w rejestrze przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego (KRS) to jeden z podstawowych obowiązków przedsiębiorcy prowadzącego działalność gospodarczą w formie spółki handlowej. Zgodnie z przepisami, wniosek o wpis lub o zmianę danych podmiotu w rejestrze przedsiębiorców KRS powinien być złożony do sądu rejestrowego w terminie 7 dni od dnia, w którym zdarzenie uzasadniające zmianę miało miejsce. Praktyka pokazuje, że wielu przedsiębiorców zaniedbuje ten obowiązek i zgłasza zmiany za późno lub nie robi tego wcale.
Krajowy System e-Faktur (KSeF) to ważne narzędzie pomagające w zwalczaniu oszustw podatkowych. Elektroniczny proces wystawiania, przekazywania i przechowywania faktur ułatwia walkę z nieuczciwymi praktykami. Czy obowiązkowe wprowadzenie systemu zapewni skuteczne środki kontroli i wyeliminuje tzw. szarą strefę? Jakie korzyści przyniesie firmom?
Wprowadzenie podatku od nadmiarowych zysków dla niektórych branż nie jest przesądzone - poinformował wicepremier i minister aktywów państwowych Jacek Sasin. Zastrzegł, że nad rozwiązaniami pracuje resort klimatu.
Pakiet e-commerce, który wprowadził szereg zmian oraz nowych pojęć głównie w ustawie o podatku od towarów i usług obowiązuje od 20 maja 2021 r. Szczególnie ciekawe były zmiany, które „uporządkowały” kwestię platform ułatwiających sprzedaż wysyłkową dla konsumentów z UE (B2C). Mowa jest tutaj głównie o interfejsach elektronicznych takich jak chociażby Amazon. Co istotne, adres siedziby dla takich platform nie ma żadnego znaczenia w rozwiązaniu, o którym będzie mowa, o ile ułatwiają one określone dostawy towarów.
W Biuletynie Informacji Publicznej opublikowano oświadczenie majątkowe prezydenta Rzeszowa Konrada Fijołka. Wynika z niego, że prezydent zarobił ponad 250 tys. zł w 2022 roku. To o nieco ponad 107 tys. zł więcej niż w 2021 roku.
Od 1 lipca przyszłego roku korzystanie z KSeF będzie obowiązkowe. Obecnie jest to dobrowolne, a oficjalne dane Ministerstwa Finansów pokazują, jakie jest podejście podatników do tego tematu. Jak to wygląda?
Od 15 czerwca 2023 r. podatnicy i płatnicy podatków będą mogli uzyskać od każdego z naczelników urzędów skarbowych (niezależnie od terytorialnej właściwości działania tych organów) dane i informacje o swojej indywidualnej sytuacji podatkowo-prawnej (w tym objęte tajemnicą skarbową) telefonicznie lub za pośrednictwem konta w e-Urzędzie Skarbowym.
Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE) wydał 25 maja 2023 r. wyrok w polskiej sprawie (C-114/22) dotyczącej kwestionowania prawa do odliczenia VAT na podstawie pozorności czynności. Sprawa dotyczyła transakcji sprzedaży znaków towarowych i odliczenia podatku naliczonego w tym zakresie.
Ministerstwo Finansów przypomina, że organizacje pożytku publicznego (OPP), które chcą otrzymać 1,5% podatku PIT, powinny do 30 czerwca 2023 r. zgłosić do urzędu skarbowego aktualny rachunek bankowy. Zgłoszenie nie jest konieczne jeżeli rachunek został zgłoszony w ubiegłych latach i jest nadal aktualny.
Jak prawidłowo rozliczyć VAT w przypadku zwrotu zakupionych towarów przez nabywcę? Wyjaśniamy na poniższym przykładzie.
Inwestycje amerykańskich spółek na polskim rynku widoczne są na każdym kroku. Wbrew pozorom, ruch kapitału odbywa się jednak również w przeciwnym kierunku. Polscy inwestorzy co raz częściej lokują kapitał w zagraniczne start-up’y, w tym w innowacyjne projekty z Ameryki Północnej. Jedną z możliwości prowadzenia tego typu działań są umowy SAFE.
Rolnik ryczałtowy sprzedaje samochód, który wykorzystywał w działalności rolniczej. Samochód ten został przed sprzedażą wycofany z działalności rolniczej, co zostało potwierdzone sporządzonym na tę okoliczność protokołem. Czy sprzedaż taka podlega opodatkowaniu VAT? Czy byłoby inaczej, gdyby przed sprzedażą samochód nie został wycofany z działalności rolniczej?
Komentarze(0)
Pokaż: