REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Dlaczego warto skorzystać z usług Steuerberatera (niemieckiego doradcy podatkowego)?

Dlaczego warto skorzystać z usług Steuerberatera (niemieckiego doradcy podatkowego)?
Dlaczego warto skorzystać z usług Steuerberatera (niemieckiego doradcy podatkowego)?

REKLAMA

REKLAMA

Założenie działalności gospodarczej w Niemczech – Gewerbe - związane jest z wieloma formalnościami urzędowymi i wymogami prawnymi. Warto w tej kwestii zaufać ekspertowi, który dysponuje odpowiednimi kwalifikacjami i wiedzą – Steuerberaterowi. Tego typu firma pomaga w założeniu działalności, prowadzeniu księgowości czy przygotowaniu rozliczenia rocznego. Zakres usług Steuerberatera (większy niż polskiego doradcy podatkowego) wspiera właścicieli firm oraz gwarantuje im legalne i bezpieczne usługi.

Co wyróżnia Steuerberatera?

REKLAMA

Autopromocja

1. Steuerberater ponosi pełną odpowiedzialność za prowadzenie Twojej sprawy. W momencie wystąpienia błędu i nałożenia kary pieniężnej, można dochodzić zadośćuczynienia u Steuerberatera. Firmy, które nie posiadają uprawnień niemieckiego doradcy nie ponoszą odpowiedzialności za ewentualne niedopatrzenia p. w przypadku błędu w deklaracji podatkowej wiążący jest Twój podpis i osobiście odpowiadasz za pomyłkę w dokumentach. Warto pamiętać, że uzyskanie uprawnień Steuerberatera jest związane ze sprostaniem restrykcyjnym wymogom prawa niemieckiego, dzięki czemu możemy mieć pewność, że nasze sprawy są załatwiane profesjonalnie.

2. W przypadku prowadzenia Gewerbe w Niemczech istotne jest przestrzeganie terminów. Za niedotrzymanie konkretnej daty niemieckie urzędy naliczają liczne kary pieniężne. Standardowy czas na wypełnienie danego zobowiązania wynosi miesiąc, a w przypadku braku reakcji zwrotnej sprawa przechodzi w akt wykonawczy - co może być problematyczne. Poniżej przedstawiamy kluczowe terminy, o których należy pamiętać posiadając działalność w Niemczech:

- Rozliczenie roczne należy złożyć do 31.05 roku następnego. Jednak korzystając z usług Steuerberatera termin jest wydłużony do 31 grudnia.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

- Bieżące deklaracje Vat powinny być składane miesięcznie bądź kwartalnie – jest to zależne od okresu prowadzenia działalności i uzyskanych dochodów.

- Zazwyczaj urząd wyznacza okres jednego miesiąca, na odpowiedź dotyczącą zapytania urzędowego.

3. Przekazanie rozliczenia Gewerbe do Steuerberatera daje również gwarancję, że zostaną naliczone wszelkie przysługujące prawem ulgi podatkowe. Dzięki posiadaniu niezbędnych kwalifikacji i znajomości prawa niemieckiego Steuerberater wie jakie ulgi można zastosować  w danym przypadku.

4. Bardzo ważne w przypadku Gewerbe jest zbieranie paragonów i rachunków, ponieważ koszty, które ponosi podatnik wpływają na zmniejszenie wysokości podatków do zapłacenia. Steuerberaterzy prowadzą na bieżąco ewidencje księgową na podstawie podesłanych dokumentów. Zajmują się też wystawieniem rachunków co jest znacznym ułatwieniem dla właścicieli firm w przypadku średniej znajomości niemieckiego. Należy pamiętać, że ważne są również rachunki wystawiane przez podatników, ponieważ stanowią one podstawę udokumentowania uzyskanych przychodów.

REKLAMA

Zgodnie z prawem (§ 5 StBerG) usługi w sprawach podatkowych mogą dokonywać firmy, które posiadają uprawnienia Steuerberatera bądź osoby, które spełniają wymagania i są określone jako wyjątki od tej reguły (§ 6 StBerG). Natomiast firma, która rozlicza swoich Klientów, a nie posiada takich uprawnień działa  niezgodnie z prawem - nielegalnie. Wachlarz usług Steuerberatera jest dość szeroki, wspiera właścicieli firm, jak i osoby pracujące na umowę o pracę zapewniając fachową pomoc i profesjonalizm.

Warto, więc zaufać profesjonalnym firmom, posiadającym uprawnienia Steuerberatera, ponieważ na bieżąco śledzą zmiany w niemieckim prawie i za pomocą programów urzędowych wysyłają deklarację online. Firmy te przygotowując zeznanie podatkowe starają się uzyskać dla podatnika jak najwyższy zwrot podatku, biorąc przy tym odpowiedzialność za wysłane deklaracje. W Polsce większość firm  przerzuca  wciąż odpowiedzialność na swojego Klienta, tym samym powstaje pytanie za co wówczas pobierana jest opłata za usługę?

Polecamy: Monitor Księgowego – prenumerata

Autopromocja

REKLAMA

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Podatek PIT - część 2
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/9
Są kosztem uzyskania przychodu:
koszty reprezentacji, w szczególności poniesione na usługi gastronomiczne, zakup żywności oraz napojów, w tym alkoholowych
udzielone pożyczki, w tym stracone pożyczki
wydatki na wystrój wnętrza biurowego nie będące wydatkami reprezentacyjnymi
wpłaty dokonywane do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie o pracowniczych planach kapitałowych – od nagród i premii wypłaconych z dochodu po opodatkowaniu podatkiem dochodowym
Następne
Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pracownik może czasem nie wykonywać pracy i zachować prawo do wynagrodzenia. W jakich przypadkach?

Wynagrodzenie jest – co do zasady - świadczeniem przysługującym w zamian za świadczoną przez pracownika pracę (czyli wynagrodzenie przysługuje za pracę wykonaną). Za czas niewykonywania pracy pracownik ma prawo do wynagrodzenia, jeżeli wynika to z przepisów prawa pracy.

Zmiana zasad wysyłania pocztą pism (urzędowych, podatkowych, sądowych) z zachowaniem terminu. Łatwiej będzie też uzyskać oprocentowanie nadpłat

Do Sejmu trafił już rządowy projekt nowelizacji Ordynacji podatkowej i kilku innych ustaw, który ma na celu dostosowania polskiego prawa do dwóch wyroków Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE). Nowe przepisy przewidują, że m.in. w procedurze podatkowej, administracyjnej, cywilnej, można będzie nadać pismo (z zachowaniem terminu) do urzędu u dowolnego operatora pocztowego, a nie jak do tej pory tylko za pośrednictwem Poczty Polskiej. Zmienione omawianą nowelizacją przepisy zapewnią też oprocentowanie nadpłat powstałych w wyniku orzeczeń TSUE lub TK za okres od dnia powstania nadpłaty do dnia jej zwrotu, niezależnie od czasu złożenia wniosku o zwrot nadpłaty.

Bałagan w dokumentach firmy? Sprawdź, jak skutecznie nad nimi zapanować

Papierowy bałagan w dokumentacji firmowej. Dlaczego tradycyjne przechowywanie dokumentów sprawia tyle problemów? Co musisz wiedzieć, aby to zmienić?

Ile wyniesie rata kredytu po obniżce stóp procentowych o 0,5 pp, 0,75 pp, 1 pp.? Jak wzrośnie zdolność kredytowa? Stopy NBP spadną dopiero w II połowie 2025 r.?

Rada Polityki Pieniężnej na posiedzeniu w dniach 15-16 stycznia 2024 r. utrzymała wszystkie stopy procentowe NBP na niezmienionym poziomie. RPP nie zmieniła poziomu stóp procentowych w styczniu 2025 r. Rankomat.pl zwraca jednak uwagę, że jest szansa na to, że w 2025 roku (raczej w II połowie) stopy spadną o 0,75 p.p. (punkt procentowy). To wywołałoby spadek raty przeciętnego kredytu o 196 zł i wzrost zdolności kredytowej. Okazuje się, że bankach obniżki już się zaczęły i to nie tylko w przypadku lokat, ale również kredytów. Jak wynika z danych NBP, średnie oprocentowanie lokat założonych w listopadzie (najnowsze dostępne dane) spadło poniżej 4% po raz pierwszy od maja 2022 r. Średnie oprocentowanie kredytów hipotecznych również było najniższe od maja 2022 r. i wyniosło 7,35%. Zauważalnie staniały nawet kredyty konsumpcyjne, których RRSO po raz pierwszy od grudnia 2021 r. spadło poniżej 13%.

REKLAMA

E-akta osobowe pracowników: co muszą zawierać i jak je prowadzić?

Elektroniczna forma akt osobowych, czyli e-akta, staje się coraz bardziej popularna, oferując wygodę, efektywność i oszczędność czasu. Ale czym właściwie są e-akta osobowe pracowników i jak je prawidłowo prowadzić?

Procedura VAT-OSS – na czym polega, jak stosować i dlaczego warto. Jak wypełnić zgłoszenie VIU-R

Wprowadzenie procedury VAT-OSS (One Stop Shop – co można przetłumaczyć jako: Sklep w jednym miejscu), to istotne uproszczenie rozliczeń podatkowych dla firm prowadzących działalność transgraniczną w Unii Europejskiej. Procedura ta umożliwia przedsiębiorcom rozliczać w jednym miejscu podatek VAT z tytułu sprzedaży towarów i usług na rzecz konsumentów w innych krajach UE. Pozwala to na uniknięcie skomplikowanych procesów rejestracji i rozliczeń w każdym państwie członkowskim oddzielnie.

Automatyzacja i sztuczna inteligencja w księgowości: przykłady konkretnych zastosowań. System wykryje oszusta i fałszywego dostawcę

Automatyzacja procesów finansowych (w tym zastosowanie sztucznej inteligencji) już teraz pomaga przedsiębiorcom oszczędzać czas, redukować koszty oraz minimalizuje ryzyko błędów. I choć jej korzyści odkrywają głównie najwięksi rynkowi gracze, wkrótce te narzędzia mogą stać się niezbędnym elementem każdej firmy, chociażby ze względu na ich nieocenioną pomoc w wykrywaniu cyberoszustw. O tym, dlaczego automatyzacja w księgowości jest niezbędna, mówi Marzena Janta-Lipińska, ekspertka ds. podatków, specjalizująca się w księgowości zewnętrznej i propagatorka nowoczesnych, elastycznych rozwiązań z zakresu usług operacyjnych, zgodności z przepisami i sprawozdawczości.

Świetna wiadomość dla podatników. Chodzi o odsetki z urzędu skarbowego

Odsetki od nadpłat podatkowych będą naliczane już od dnia ich powstania aż do momentu zwrotu – taką zmianę przewiduje projekt nowelizacji ordynacji podatkowej przyjęty przez rząd. Co jeszcze ulegnie zmianie?

REKLAMA

Podatek od nieruchomości w 2025 r. Budynek i budowla inaczej definiowane, przesunięcie złożenia deklaracji DN-1 i inna stawka dla garaży

Budynek i budowla zmieniły od początku 2025 r. swoje definicje w podatku od nieruchomości.  Do tej pory podatnicy posługiwali się uregulowaniami pochodzącymi z prawa budowlanego, dlatego wprowadzenie przepisów regulujących te kwestie bezpośrednio w przepisach podatkowych to spora zmiana. Sprawdzamy, w jaki sposób wpłynie ona na obowiązki podatkowe polskich przedsiębiorców. 

Tsunami zmian podatkowych – kto ucierpi najbardziej?

Rok 2025 przynosi kolejną falę zmian podatkowych, które dotkną zarówno najmniejszych przedsiębiorców, jak i największe firmy. Eksperci alarmują, że brak stabilności prawa zagraża inwestycjom w Polsce, a wprowadzenie nowych przepisów w pośpiechu prowadzi do kosztownych błędów. Czy czeka nas poprawa w zakresie przewidywalności i uproszczenia systemu fiskalnego?

REKLAMA