REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Dlaczego warto skorzystać z usług Steuerberatera (niemieckiego doradcy podatkowego)?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Dlaczego warto skorzystać z usług Steuerberatera (niemieckiego doradcy podatkowego)?
Dlaczego warto skorzystać z usług Steuerberatera (niemieckiego doradcy podatkowego)?

REKLAMA

REKLAMA

Założenie działalności gospodarczej w Niemczech – Gewerbe - związane jest z wieloma formalnościami urzędowymi i wymogami prawnymi. Warto w tej kwestii zaufać ekspertowi, który dysponuje odpowiednimi kwalifikacjami i wiedzą – Steuerberaterowi. Tego typu firma pomaga w założeniu działalności, prowadzeniu księgowości czy przygotowaniu rozliczenia rocznego. Zakres usług Steuerberatera (większy niż polskiego doradcy podatkowego) wspiera właścicieli firm oraz gwarantuje im legalne i bezpieczne usługi.

Co wyróżnia Steuerberatera?

REKLAMA

1. Steuerberater ponosi pełną odpowiedzialność za prowadzenie Twojej sprawy. W momencie wystąpienia błędu i nałożenia kary pieniężnej, można dochodzić zadośćuczynienia u Steuerberatera. Firmy, które nie posiadają uprawnień niemieckiego doradcy nie ponoszą odpowiedzialności za ewentualne niedopatrzenia p. w przypadku błędu w deklaracji podatkowej wiążący jest Twój podpis i osobiście odpowiadasz za pomyłkę w dokumentach. Warto pamiętać, że uzyskanie uprawnień Steuerberatera jest związane ze sprostaniem restrykcyjnym wymogom prawa niemieckiego, dzięki czemu możemy mieć pewność, że nasze sprawy są załatwiane profesjonalnie.

2. W przypadku prowadzenia Gewerbe w Niemczech istotne jest przestrzeganie terminów. Za niedotrzymanie konkretnej daty niemieckie urzędy naliczają liczne kary pieniężne. Standardowy czas na wypełnienie danego zobowiązania wynosi miesiąc, a w przypadku braku reakcji zwrotnej sprawa przechodzi w akt wykonawczy - co może być problematyczne. Poniżej przedstawiamy kluczowe terminy, o których należy pamiętać posiadając działalność w Niemczech:

- Rozliczenie roczne należy złożyć do 31.05 roku następnego. Jednak korzystając z usług Steuerberatera termin jest wydłużony do 31 grudnia.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

- Bieżące deklaracje Vat powinny być składane miesięcznie bądź kwartalnie – jest to zależne od okresu prowadzenia działalności i uzyskanych dochodów.

- Zazwyczaj urząd wyznacza okres jednego miesiąca, na odpowiedź dotyczącą zapytania urzędowego.

REKLAMA

3. Przekazanie rozliczenia Gewerbe do Steuerberatera daje również gwarancję, że zostaną naliczone wszelkie przysługujące prawem ulgi podatkowe. Dzięki posiadaniu niezbędnych kwalifikacji i znajomości prawa niemieckiego Steuerberater wie jakie ulgi można zastosować  w danym przypadku.

4. Bardzo ważne w przypadku Gewerbe jest zbieranie paragonów i rachunków, ponieważ koszty, które ponosi podatnik wpływają na zmniejszenie wysokości podatków do zapłacenia. Steuerberaterzy prowadzą na bieżąco ewidencje księgową na podstawie podesłanych dokumentów. Zajmują się też wystawieniem rachunków co jest znacznym ułatwieniem dla właścicieli firm w przypadku średniej znajomości niemieckiego. Należy pamiętać, że ważne są również rachunki wystawiane przez podatników, ponieważ stanowią one podstawę udokumentowania uzyskanych przychodów.

REKLAMA

Zgodnie z prawem (§ 5 StBerG) usługi w sprawach podatkowych mogą dokonywać firmy, które posiadają uprawnienia Steuerberatera bądź osoby, które spełniają wymagania i są określone jako wyjątki od tej reguły (§ 6 StBerG). Natomiast firma, która rozlicza swoich Klientów, a nie posiada takich uprawnień działa  niezgodnie z prawem - nielegalnie. Wachlarz usług Steuerberatera jest dość szeroki, wspiera właścicieli firm, jak i osoby pracujące na umowę o pracę zapewniając fachową pomoc i profesjonalizm.

Warto, więc zaufać profesjonalnym firmom, posiadającym uprawnienia Steuerberatera, ponieważ na bieżąco śledzą zmiany w niemieckim prawie i za pomocą programów urzędowych wysyłają deklarację online. Firmy te przygotowując zeznanie podatkowe starają się uzyskać dla podatnika jak najwyższy zwrot podatku, biorąc przy tym odpowiedzialność za wysłane deklaracje. W Polsce większość firm  przerzuca  wciąż odpowiedzialność na swojego Klienta, tym samym powstaje pytanie za co wówczas pobierana jest opłata za usługę?

Polecamy: Monitor Księgowego – prenumerata

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KSeF 2026: koniec z papierowymi fakturami, zmiany w obiegu dokumentów i obsłudze procesu sprzedaży w firmie

W przyszłym roku w Polsce zostanie uruchomiony obowiązkowy system fakturowania za pomocą Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF). Obowiązek ten wejdzie w życie na początku 2026 roku i wynika z procedowanego w Parlamencie projektu ustawy o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług. Aktualny postęp prac legislacyjnych nad projektem, oznaczonym numerem druku 1407, można śledzić na stronach Sejmu.

Składki ZUS dla małych firm w 2025 roku - preferencje: ulga na start, mały ZUS plus i wakacje składkowe

Ulga na start, preferencyjne składki, czy „Mały ZUS plus”, a także wakacje składkowe – to propozycje wsparcia dla małych przedsiębiorców. Korzyści to możliwość opłacania niższych składek lub ich brak. Warto też zwrócić uwagę na konsekwencje z tym związane. ZUS tłumaczy kto i z jakich ulg może skorzystać oraz jakie są zagrożenia z tym związane.

Zwracasz pracownikom wydatki na taksówki – czy musisz pobrać zaliczkę na podatek PIT? Najnowsze wyjaśnienia fiskusa (taksówki w podróży służbowej i w czasie wyjścia służbowego)

Pracodawcy mają wątpliwości, czy w przypadku zwracania pracownikom wydatków na taksówki (kiedy to pracownicy wykonują obowiązki służbowe – zarówno w podróży służbowej jak i w czasie tzw. wyjścia służbowego), trzeba od tych kwot pobierać zaliczki na podatek dochodowy? Pod koniec czerwca 2025 r. wyjaśnił to dokładnie Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej. Kilka miesięcy wcześniej odpowiedzi na to pytanie udzielił Minister Finansów.

Minister Majewska chce uproszczenia ZUS dla firm – konkretne propozycje zmian już na stole

Minister Agnieszka Majewska zaproponowała szereg zmian w przepisach dotyczących ubezpieczeń społecznych, które mają ułatwić życie mikro, małym i średnim przedsiębiorcom. Wśród postulatów znalazły się m.in. podniesienie limitu Małego ZUS Plus, likwidacja składki rentowej dla emerytów-przedsiębiorców, uproszczenia przy wakacjach składkowych oraz ułatwienia dla łączących biznes z rodzicielstwem.

REKLAMA

Miliardy z KPO usprawniają kolejową infrastrukturę

Prawie 11,5 mld zł warte są inwestycje realizowane ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększenia Odporności (KPO) przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Zarządzająca infrastrukturą kolejową spółka, która jest największym beneficjentem KPO, zawarła już ponad 120 umów z wykonawcami na kwotę 8 mld zł. Przeszło 160 prowadzonych zadań ma przyczynić się do zwiększenia prędkości pociągów, a także zwiększenia przepustowości tras oraz usprawnienia zarządzania ruchem kolejowym. Inwestycje poprawiają bezpieczeństwo ruchu i komfort obsługi podróżnych. Na stacjach i przystankach budowany jest nowoczesny system informacji pasażerskiej, a ich infrastruktura - dopasowywana do potrzeb osób o ograniczonej mobilności.

Darowizna od brata ponad limit 36 120 zł. Jakie warunki muszą zostać spełnione, aby nie stracić prawa do zwolnienia podatkowego?

Co robić gdy darowizna przekazana przez brata przekracza limit kwoty wolnej w wysokości 36 120 zł? Czy podlegała zwolnieniu od podatku od spadków i darowizn, pomimo że jest dokonywana z majątku wspólnego brata i jego małżonki? Jakie warunki muszą zostać spełnione, żeby nie stracić prawa do zwolnienia?

KSeF wymusi zmiany. Rejestry VAT i wydatki pracownicze po nowemu od 2026 roku

Wdrożenie Krajowego Systemu e-Faktur to jeden z najważniejszych projektów cyfryzacyjnych polskiej administracji podatkowej ostatnich lat. Od 1 lutego lub od 1 kwietnia 2026 roku – w zależności od poziomu sprzedaży w 2024 roku – podatnicy VAT będą zobowiązani do wystawiania faktur wyłącznie w formie elektronicznej za pośrednictwem KSeF. To nie tylko zmiana technologiczna, ale także rewolucja organizacyjna, która wymusi dostosowanie systemów księgowych, procesów wewnętrznych i codziennej pracy działów finansowych.

Kredyt EKOlogiczny 2025 – bezzwrotna dotacja dla firm na modernizację energetyczną. Jakie warunki trzeba spełnić?

Już od października 2025 r. przedsiębiorcy będą mogli ubiegać się o dofinansowanie z Kredytu EKOlogicznego – dotacji realizowanej w ramach programu Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki (FENG 3.01).

REKLAMA

Obowiązkowy KSeF: kogo obejmie, jak wystawiać faktury w czasie awarii? Co czeka podatników VAT w 2026 roku?

Ponad pół rok dzieli przedsiębiorców od dnia, w którym elektroniczne fakturowanie stanie się w Polsce obowiązkowe. W zależności od poziomu sprzedaży w 2024 roku, firmy będą musiały dołączyć do Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) od 1 lutego lub od 1 kwietnia 2026 roku. Od tego momentu korzystanie z KSeF stanie się obowiązkowe dla wszystkich podatników VAT czynnych. Firmy mają już niewiele czasu, by dostosować swoje systemy, procedury i zespoły do nowych wymogów.

Ulga termomodernizacyjna i zwolnienie z podatku dochodowego (PIT) dla osób realizujących przedsięwzięcia termomodernizacyjne. Najnowsze objaśnienia Ministra Finansów z 2025 r.

W dniu 30 czerwca 2025 r. Minister Finansów wydał objaśnienia podatkowe odnośnie form wsparcia przedsięwzięcia termomodernizacyjnego w podatku dochodowym od osób fizycznych. Objaśnienie te dotyczą rozwiązań podatkowych (ulga termomodernizacyjna i zwolnienie podatkowe), które wspierają przedsięwzięcie termomodernizacyjne na gruncie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (dalej „ustawa PIT”), oraz ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (dalej „ustawa o ryczałcie”). Objaśnienia zawierają ogólne wyjaśnienia przepisów prawa podatkowego oraz uwzględniają stan prawny obowiązujący na dzień 1 stycznia 2025 r. Objaśnienia podatkowe są wydawane przez ministra finansów na podstawie art. 14a § 1 pkt 2 ustawy – Ordynacja podatkowa z urzędu w celu zapewnienia jednolitego stosowania przepisów prawa podatkowego przez organy podatkowe. Warto w szczególności zwrócić uwagę na zmieniony wykaz wydatków uprawniających do odliczenia w ramach ulgi rehabilitacyjnej. Walorem tych objaśnień są także liczne przykłady wyjaśniające treść przepisów. Publikujemy poniżej pełną treść tych objaśnień.

REKLAMA