Twój e-PIT. Sprawdź rachunek bankowy do zwrotu podatku!
REKLAMA
REKLAMA
- Twój e-PIT a rachunek bankowy. Na przykładzie zeznania PIT-37
- Czy korzystając z usługi Twój e-PIT można dodać lub zaktualizować numer rachunku bankowego, na który chcę otrzymać nadpłatę wynikającą z PIT-37?
- Czy podatnik korzystający z usługi Twój e-PIT, rozliczający się indywidualnie na PIT-37, może wskazać - jako numer rachunku bankowego właściwego do zwrotu - numer rachunku bankowego swojego małżonka?
- Czy podatnik korzystający z usługi Twój e-PIT, rozliczając PIT-37, ma obowiązek podać numer rachunku bankowego lub rachunek SKOK właściwy do zwrotu, jeżeli z zeznania wynika nadpłata?
- Czy korzystając z usługi Twój e-PIT można liczyć na szybszy zwrot podatku na swoje konto bankowe?
Twój e-PIT a rachunek bankowy. Na przykładzie zeznania PIT-37
Numer rachunku bankowego do zwrotu nadpłaty podatku można zmienić zarówno w zeznaniu PIT-37 np. w usłudze Twój e-PIT oraz na drukach ZAP-3 (dla osób nieprowadzących działalności gospodarczej) i NIP-7 oraz w formularzu CEIDG-1 (dla prowadzących działalność).
REKLAMA
Złożenie informacji o rachunku bankowym na formularzu ZAP-3 jest możliwe po uwierzytelnieniu się do serwisu e-Urząd Skarbowy. Natomiast w przypadku prowadzenia działalności gospodarczej zgłoszenie/zmiana rachunku możliwa jest poprzez złożenie wniosku CEIDG-1, który może być podpisany również profilem zaufanym.
Zmiana numeru rachunku w formularzu PIT-37 w usłudze Twój e-PIT możliwa jest przy użyciu wszystkich form autoryzacji dla tej usługi. Zobacz artykuł: Jak zalogować się na Twój e-PIT? [od 15 lutego 2024 roku]
Poniżej kilka konkretnych pytań i odpowiedzi dotyczących rachunku bankowego w usłudze Twój e-PIT, które mogą okazać się przydatne przy sprawdzaniu swojego e-PITa.
Czy korzystając z usługi Twój e-PIT można dodać lub zaktualizować numer rachunku bankowego, na który chcę otrzymać nadpłatę wynikającą z PIT-37?
Tak. Jeżeli z zeznania wynika nadpłata, podatnik może wskazać rachunek bankowy lub rachunek w spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej (SKOK), inny niż związany z prowadzoną działalnością gospodarczą, którego jest posiadaczem lub współposiadaczem i na który ma nastąpić jej zwrot. Wskazany rachunek aktualizuje poprzednio zgłoszony rachunek służący do zwrotu podatku lub nadpłaty.
Czy podatnik korzystający z usługi Twój e-PIT, rozliczający się indywidualnie na PIT-37, może wskazać - jako numer rachunku bankowego właściwego do zwrotu - numer rachunku bankowego swojego małżonka?
Nie. W przypadku rozliczenia indywidualnego podatnik podaje wyłącznie rachunek, którego jest posiadaczem (współposiadaczem). Wskazanie rachunku, którego posiadaczem (współposiadaczem) nie jest podatnik, a jest nim małżonek, jest możliwe jedynie w przypadku wspólnego rozliczenia małżonków.
Czy podatnik korzystający z usługi Twój e-PIT, rozliczając PIT-37, ma obowiązek podać numer rachunku bankowego lub rachunek SKOK właściwy do zwrotu, jeżeli z zeznania wynika nadpłata?
Nie. Podanie rachunku osobistego właściwego do zwrotu nadpłaty nie jest obowiązkowe. Jeśli podatnik nie jest zobowiązany do posiadania rachunku bankowego i w aktualnie składanym zeznaniu PIT-37 nie poda rachunku osobistego właściwego do zwrotu nadpłaty, zwrot nastąpi na wskazany w poprzednich latach rachunek bankowy podatnika albo przekazem pocztowym, chyba że podatnik zażąda zwrotu nadpłaty w kasie.
Czy korzystając z usługi Twój e-PIT można liczyć na szybszy zwrot podatku na swoje konto bankowe?
Tak. Jeżeli z PIT wynika nadpłata podatku, to korzystając z usługi Twój e-PIT podatnik otrzyma zwrot w ciągu maksymalnie 45 dni – licząc od dnia wysłania zeznania. Jednak, jak informuje Ministerstwo Finansów, urzędy skarbowe starają się, aby ten termin był jak najkrótszy.
Źródło. Na podstawie informacji Ministerstwa Finansów
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat