REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Jak wypełnić PIT-16
Jak wypełnić PIT-16
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Wzór formularza PIT-16 skierowany jest do podatników będących osobami fizycznymi, prowadzącymi pozarolniczą działalność gospodarczą, lub zamierzających prowadzić taką działalność, którzy zdecydują się na wybór opodatkowania w formie karty podatkowej. Jak prawidłowo go wypełnić i złożyć?

Karta podatkowa

Wniosek PIT-16 służy do dokonania wyboru opodatkowania w formie karty podatkowej. Wyjaśnijmy więc na czym polega ta forma opodatkowania. Otóż karta podatkowa jest formą opodatkowania, polegającą na opłacaniu stałej kwoty podatku niezależnie od wartości faktycznie uzyskiwanych przychodów. Taka forma opodatkowania jest szczególnie korzystna w przypadku małych firm zatrudniających niewielu pracowników bądź posiadających swoją siedzibę w niewielkich miejscowościach, wysokość karty podatkowej rośnie bowiem wraz ze wzrostem zatrudnienia oraz ze wzrostem wielkości miejscowości, w której działalność jest prowadzona. Opodatkowanie w formie karty przysługuje jednak tylko niektórym przedsiębiorcom.

REKLAMA

REKLAMA

Autopromocja

Podatnicy opodatkowani w formie karty podatkowej są zwolnieni od obowiązku prowadzenia ksiąg, składania zeznań podatkowych oraz wpłacania zaliczek na podatek dochodowy.

Stawki karty podatkowej określone są kwotowo i podlegają corocznie podwyższeniu w stopniu odpowiadającym wskaźnikowi wzrostu cen towarów i usług konsumpcyjnych w okresie pierwszych trzech kwartałów roku poprzedzającego rok podatkowy w stosunku do tego samego okresu roku ubiegłego.

Jeżeli chodzi o stawki karty podatkowej, które będą obowiązywały w 2017 r., to ich wysokość została określona obwieszczeniem Ministra Finansów i Rozwoju z dnia 24 października 2016 r. w sprawie stawek karty podatkowej, kwoty, do której można wykonywać świadczenia przy prowadzeniu niektórych usług z wyjątkiem świadczeń dla ludności, oraz kwartalnych stawek ryczałtu od przychodów proboszczów i wikariuszy, które zostało opublikowane w Monitorze Polskim z 16 listopada 2015 r., poz. 1120.

REKLAMA

Ponadto, wysokość podatku uzależniona jest m.in. od:

Dalszy ciąg materiału pod wideo

- rodzaju i zakresu prowadzonej działalności,

- liczby zatrudnionych pracowników,

- liczby mieszkańców miejscowości, w której prowadzona jest działalność gospodarcza.

Podatek ulega obniżeniu, w pierwszej kolejności, o kwotę zapłaconej składki na ubezpieczenie zdrowotne.

Podatnik dokonuje wpłaty tego podatku co miesiąc – do 7 dnia każdego miesiąca za miesiąc ubiegły, a za grudzień do 28 grudnia roku podatkowego.

Podatki 2018

Złożenie wniosku

Podatnik zobowiązany jest złożyć wniosek PIT-16 do właściwego naczelnika urzędu skarbowego, nie później niż do dnia 20 stycznia roku podatkowego. Przy czym wniosek ten służy jedynie do zadeklarowania wyboru opodatkowania w formie karty podatkowej, bądź przejścia z innej formy opodatkowania na kartę podatkową.

W przypadku gdy do dnia 20 stycznia roku podatkowego podatnik nie zgłosi likwidacji działalności gospodarczej lub nie dokona wyboru innej formy opodatkowania, uważa się, że prowadzi nadal działalność opodatkowaną w tej formie. W sytuacji prowadzenia przez podatnika pozarolniczej działalności gospodarczej w formie spółki cywilnej wniosek o zastosowanie opodatkowania w formie karty podatkowej składa jeden ze wspólników.

Urząd właściwy do złożenia wniosku

Wniosek PIT-16 składa się naczelnikowi urzędu skarbowego właściwemu według miejsca położenia zorganizowanego zakładu, wskazanego w zgłoszeniu do ewidencji działalności gospodarczej.

W przypadku gdy podatnik nie dopełnił obowiązku zgłoszenia działalności do ewidencji lub gdy działalność jest wykonywana bez posiadania zorganizowanego zakładu, wniosek składa się naczelnikowi urzędu skarbowego właściwemu według miejsca zamieszkania podatnika lub siedziby spółki, a jeżeli nie można ustalić siedziby spółki - naczelnikowi urzędu skarbowego właściwemu według miejsca zamieszkania jednego ze wspólników.

Jeżeli natomiast działalność jest prowadzona w kilku zorganizowanych zakładach na terenie objętym właściwością miejscową kilku naczelników urzędów skarbowych, wniosek składa się naczelnikowi urzędu skarbowego właściwemu według miejsca wskazanego przez podatnika jako siedziba jego działalności.

Wzór wniosku

Obecnie obowiązujący wzór PIT-16 określony został rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 13 listopada 2015 r. (Dz. U. z 26 listopada 2015 r. nr 1972) w sprawie wzór wniosku o zastosowanie opodatkowania w formie karty podatkowej. Wzór ten obowiązuje 1 stycznia 2016 r.

Zobacz: Wzór formularza PIT-16


Zasady wypełniania

Część A. MIEJSCE SKŁADANIA WNIOSKU

W poz. 5 należy podać urząd skarbowy, do którego adresowany jest wniosek, czyli urząd skarbowy, przy pomocy którego właściwy dla podatnika naczelnik urzędu skarbowego wykonuje swoje zadania, także gdy wniosek dołączany jest do wniosku o wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej składanego na podstawie przepisów o swobodzie działalności gospodarczej.

Części B. DANE IDENTYFIKACYJNE PODATNIKA

W poz. 6-8 podajemy odpowiednio nazwisko, pierwsze imię i datę urodzenia (dzień - miesiąc - rok). Przy czym, jeżeli działalność jest prowadzona w formie spółki cywilnej osób fizycznych, należy wpisać dane dotyczące wspólnika składającego wniosek o zastosowanie opodatkowania w formie karty podatkowej. Dane dotyczące pozostałych wspólników należy wpisać w części D.3.

Część C. WNIOSEK O OPODATKOWANIE W FORMIE KARTY PODATKOWEJ

W poz. 9 podatnik określa dokładną datę (dzień - miesiąc - rok) od kiedy będzie w jego przypadku miało zastosowanie opodatkowania w formie karty podatkowej.

Karta podatkowa dla udzielających korepetycji

Część D. DANE DOTYCZĄCE DZIAŁALNOŚCI

D.1. ADRES SIEDZIBY LUB MIEJSCA POŁOŻENIA ZAKŁADU

W poz. 10-19 wskazuje się następujące dane: kraj, województwo, powiat, gmina, ulica, nr domu, nr lokalu, miejscowość, kod pocztowy, poczta.

D.2. RODZAJ I ZAKRES DZIAŁALNOŚCI

W tej części w poz. 20 należy podać REGON a w poz. 21 rodzaj działalności. Natomiast w kolejnych pozycjach (poz. 22-23) określa się dokładny zakres działalności oraz miejsce prowadzenia działalności.

W przypadku wyczerpania miejsca w części D należy dołączyć następny formularz PIT-16.

D.3. DANE DOTYCZĄCE STANU ZATRUDNIENIA

D.3.1. DANE DOTYCZĄCE ZATRUDNIONYCH CZŁONKÓW RODZINY

W tej części wniosku należy wymienić członków rodziny mających to samo co podatnik miejsce pobytu stałego lub czasowego. Służą do tego poz. 24-27, w których wpisuje się nazwisko, pierwsze imię, stopień pokrewieństwa, identyfikator podatkowy NIP/numer PESEL.

D.3.2. DANE DOTYCZĄCE WSPÓLNIKA(ÓW) ORAZ PRACOWNIKA(ÓW)

W tym miejscu formularza należy wymienić wspólnika(ów)/pracownika(ów). W przypadku pracowników należy wymienić osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę nakładczą oraz członków rodziny mających inne niż podatnik miejsce pobytu stałego lub czasowego.

W poz. 28-30 należy podać nazwisko wspólnika/pracownika, pierwsze imię, identyfikator podatkowy NIP/numer PESEL.

Polecamy: Jednolity Plik Kontrolny – praktyczny poradnik (wydanie II z dodatkiem specjalnym) (książka)

D.3.3. DANE DOTYCZĄCE OSÓB ZATRUDNIONYCH W CELU NAUKI ZAWODU LUB PRZYUCZENIA DO WYKONYWANIA OKREŚLONEJ PRACY

W tej części podaje się dane osób zatrudnionych w celu nauki zawodu lub przyuczenia do wykonywania określonej pracy. W przypadku zatrudnienia stażysty podaje się datę złożenia egzaminu czeladniczego.

W poz. 31-35 należy więc podać nazwisko, pierwsze imię, identyfikator podatkowy NIP/numer PESEL, datę umowy (dzień - miesiąc - rok) oraz datę egzaminu czeladniczego (dzień - miesiąc - rok).

D.3.4. DANE DOTYCZĄCE ZATRUDNIENIA BEZROBOTNYCH ABSOLWENTÓW, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 6 PKT 2 LIT. F USTAWY, SKIEROWANYCH PRZEZ WŁAŚCIWY URZĄD PRACY DO ODBYWANIA STAŻU

W poz. 40-43 wpisuje się dane o zatrudnieniu bezrobotnych absolwentów, zgodnie z art. 25 ust. 6 pkt 2 lit. F ustawy z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, skierowanych przez urząd pracy do odbywania stażu.

Przy czym należy wymienić bezrobotnych absolwentów skierowanych, na podstawie odrębnych przepisów, przez właściwy urząd pracy do odbywania stażu u pracodawcy przez okres nieprzekraczający 12 miesięcy.

D.3.6. DANE DOTYCZĄCE POZOSTAŁYCH OSÓB ZATRUDNIONYCH

W poz. 44-47 określa się dane pozostałych zatrudnionych. Należy tutaj wymienić między innymi pracowników niezatrudnionych bezpośrednio przy prowadzeniu działalności, np. osoby zatrudnione przy sprzedaży wyrobów, przyjmowaniu zleceń na usługi, utrzymywaniu czystości, prowadzeniu kasy i księgowości, kierowców i konwojentów.

D.4. POZOSTAŁE DANE DOTYCZĄCE DZIAŁALNOŚCI

W poszczególnych pozycjach (poz. 48-59) tej części wniosku należy podać dane dotyczące:

- wykonywania wolnego zawodu, w zakresie ochrony zdrowia ludzkiego lub usług weterynaryjnych,

- odrębnych miejsc sprzedaży,

- sprzedaży posiłków domowych w mieszkaniach,

- stanowisk parkingowych,

- udzielania lekcji na godziny,

- sprawowania opieki domowej nad dziećmi i osobami chorymi,

- usług rozrywkowych.

D. 5. INFORMACJA DOTYCZĄCA ODBIORCÓW ŚWIADCZEŃ

W poz. 60 należy wymienić świadczenia na rzecz ludności.

W poz. 61 należy wymienić innych odbiorców świadczeń.

W poz. 62 podaje się procentowy udział przychodu ze świadczeń usług na rzecz ludności w przychodzie ogółem.


D.6. INFORMACJA DOTYCZĄCA KORZYSTANIA Z USŁUG

Zaznaczają odpowiedni kwadrat – korzystam lub nie korzystam należy wypełnić:

- poz. 63 dotyczącą informacji o korzystaniu z usług osób niezatrudnionych przez wnioskodawcę na podstawie umowy o pracę,

- poz. 64 dotyczącą informacji o korzystaniu z usług innych zakładów i przedsiębiorstw,

- poz. 65 dotyczącą informacji o korzystaniu z usług specjalistycznych innych zakładów i przedsiębiorstw.

Natomiast w poz. 66 należy wymienić zakłady i przedsiębiorstwa, z usług których korzysta wnioskodawca.

D.7. DANE PERSONALNE MAŁŻONKA I INFORMACJA DOTYCZĄCA DZIAŁALNOŚCI PROWADZONEJ PRZEZ MAŁŻONKA

W poz. 67 podaje się identyfikator podatkowy NIP małżonka.

W poz. 68-70 należy wpisać nazwisko, pierwsze imię, datę urodzenia.

Natomiast w poz. 71 należy kreślić (zaznaczając odpowiedni kwadrat „tak” lub „nie”) czy małżonek prowadzi działalność w zakresie wymienionym w części D.2.

D.8. INFORMACJA DOTYCZĄCA INNEJ POZAROLNICZEJ DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ

W poz. 72 należy zaznaczyć właściwy kwadrat („tak” lub „nie”) czy poza działalnością objętą wnioskiem o opodatkowanie w formie karty podatkowej podatnik prowadzi inną pozarolniczą działalność gospodarczą. W przypadku zaznaczenia „tak” w poz. 72 należy w poz. 73 wymienić rodzaj prowadzonej działalności gospodarczej (nawet gdy nie przynosi dochodu).

Jaką formę opodatkowania powinna wybrać pielęgniarka?

D.9. INFORMACJA DOTYCZĄCA WYTWARZANIA WYROBÓW OPODA TKOWANYCH PODATKIEM AKCYZOWYM

W poz. 74 należy zaznaczyć właściwy kwadrat („tak” lub „nie”) jako odpowiedź w zakresie czy podatnik wytwarza wyroby opodatkowane podatkiem akcyzowym. W przypadku odpowiedzi „tak” należy wymienić nazwę wyrobu opodatkowanego podatkiem akcyzowym.

D.10 INFORMACJA DOTYCZĄCA PROWADZENIA GOSPODARSTWA ROLNEGO

W poz. 76 podatnik musi wskazać, czy wykonuje działalność w warunkach, o których mowa w art. 36 ust. 4 pkt 2 ustawy, tj. prowadzi gospodarstwo rolne i wykonuję równocześnie pozarolniczą działalność gospodarczą wymienioną w części I, z wyjątkiem tabeli ”Usługi inne, gdzie indziej w załączniku niewymienione”, II, III i IV tabeli stanowiącej załącznik nr 3 do ustawy.

W poz. 77 należy podać, czy podatnik wykonuje działalność w warunkach, o których mowa w pkt 1 Objaśnień do części XII tabeli stanowiącej załącznik nr 3 do ustawy, tj. prowadzi gospodarstwo rolne i wykonuje równocześnie usługi wymienione w poz. 1-3 części XI I tabeli.

D.11. INNE INFORMACJE MAJĄCE WPŁYW NA WYSOKOŚĆ STAWKI KARTY PODATKOWEJ

W poz. 78 podatnik wskazuje, czy poza działalnością objętą wnioskiem o opodatkowanie w formie karty podatkowej jest zatrudniony na podstawie umowy o pracę w pełnym wymiarze czasu pracy (należy zaznaczyć właściwy kwadrat „tak” lub „nie”). W przypadku zaznaczenia w poz. 78 kwadratu „tak” w poz. 79 należy podać miejsce pracy

W poz. 80 należy określić, czy podatnik posiada (zaznaczając „tak” lub „nie”) orzeczenie zespołu orzekającego o stopniu niepełnosprawności/komisji inwalidztwa i zatrudnienia. W przypadku zaznaczenia w poz. 80 kwadratu „tak” w poz. 81 należy podać datę wydania orzeczenia i stopień nie pełnosprawności/grupę inwalidzką.

Część E. OŚWIADCZENIE I PODPIS PODATNIKA / PEŁNOMOCNIKA

W poz. 82 należy złożyć podpis. Natomiast w przypadku pełnomocnictwa, w poz. 83 pełnomocnik podaje swoje imię i nazwisko i składa podpis.

Należy mieć na uwadze, że w przypadku podania nieprawdy lub zatajenia prawdy i przez to narażenie podatku na uszczuplenie grozi odpowiedzialność przewidziana w Kodeksie karnym skarbowym.

Podstawa prawna:

- ustawa z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (Dz. U. Nr 144, poz. 930, z późn. zm.),

- rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 13 listopada 2015 r w sprawie wzór wniosku o zastosowanie opodatkowania w formie karty podatkowej (Dz. U. z 26 listopada 2015 r. nr 1972),

- obwieszczenie Ministra Finansów i Rozwoju z dnia 24 października 2016 r. w sprawie stawek karty podatkowej, kwoty, do której można wykonywać świadczenia przy prowadzeniu niektórych usług z wyjątkiem świadczeń dla ludności, oraz kwartalnych stawek ryczałtu od przychodów proboszczów i wikariuszy (Monitor Polski z 2015 r. poz. 1120).

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Księgowość
Jak działają cyfrowe kontrole skarbówki i algorytmy KAS. Uczciwi, kompetentni podatnicy i księgowi nie mają się czego bać?

Jeszcze kilka lat temu Krajowa Administracja Skarbowa prowadziła wyrywkowe kontrole podatkowe, oparte głównie na intuicji swoich pracowników. Przeczucie urzędnika, zgadywanie czy żmudne przeszukiwanie deklaracji w poszukiwaniu śladów oszustw podatkowych to dziś relikt przeszłości. Współczesny fiskus opiera się na analizie danych, sztucznej inteligencji i zaawansowanych algorytmach, które potrafią w kilka sekund wychwycić nieprawidłowości tam, gdzie kiedyś potrzeba było tygodni pracy. Cyfryzacja administracji skarbowej diametralnie zmieniła charakter kontroli podatkowych. Są one precyzyjniejsze, szybsze i skuteczniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Małgorzata Bień, właścicielka Biura Rachunkowego

Jak mierzyć rentowność firmy? Trzy metody, które naprawdę działają i 5 kluczowych wskaźników. Bez kontroli rentowności przedsiębiorca działa po omacku

W firmie dużo się dzieje: telefony dzwonią, pojawiają się ciekawe zlecenia, faktury idą jedna za drugą. Przychody wyglądają obiecująco, a mimo to… na koncie coraz ciaśniej. To częsty i niebezpieczny sygnał. W wielu firmach zyski wyparowują nie dlatego, że brakuje sprzedaży, lecz dlatego, że nikt nie trzyma ręki na pulsie rentowności.

Rola głównej księgowej w erze KSeF. Jak przygotować firmę na nowe obowiązki od 2026 r.? [Webinar INFORAKADEMII]

Już w 2026 r. korzystanie z Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) stanie się obowiązkowe dla większości przedsiębiorców. To rewolucja w procesach księgowych, która wymaga od głównej księgowej nie tylko znajomości przepisów, ale także umiejętności zarządzania wdrożeniem tego systemu w firmie.

Księgowi w oku cyklonu. Jak przejść przez rewolucję KSeF i nie stracić kontroli

Setki faktur w PDF-ach, skanach i wersjach papierowych. Telefony od klientów, goniące terminy VAT i JPK. Codzienność wielu biur rachunkowych to żonglowanie zadaniami w wyścigu z czasem. Tymczasem wielkimi krokami zbliża się fundamentalna zmiana – obowiązkowy Krajowy System e-Faktur

REKLAMA

Prof. Modzelewski: faktury VAT aż w 18 różnych formach od lutego 2026 r. Przyda się nowa instrukcja obiegu dokumentów

Od lutego 2026 r. wraz z wejściem w życie przepisów dot. obowiązkowego Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) polscy czynni podatnicy VAT będą mogli otrzymywać aż dziewięć form dokumentów na miejsce obecnych faktur VAT. A jeżeli weźmiemy pod uwagę fakt, że w tych samych formach będą wystawiane również faktury korygujące, to podatnicy VAT i ich księgowi muszą się przygotować na opisywanie i dekretowanie aż 18 form faktur – pisze prof. dr hab. Witold Modzelewski.

Refinansowanie zakupu nowoczesnych tachografów: do 3 tys. zł na jeden pojazd. Wnioski, warunki, regulamin

W dniu 19 listopada 2025 r. Ministerstwo Infrastruktury poinformowało, że od 1 grudnia 2025 r. przewoźnicy mogą składać wnioski o refinansowanie wymiany tachografów na urządzenia najnowszej generacji. Środki na ten cel w wysokości 320 mln zł będą pochodziły z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności. To pierwsza tego typu realna pomoc finansowa dla branży transportu drogowego. Nabór wniosków potrwa do końca stycznia 2026 roku.

Nowe zasady rozliczania podatkowego samochodów firmowych od stycznia 2026 r. [zakup, leasing, najem, amortyzacja]. Ostatnia szansa na pełne odliczenia

Nabycie samochodu firmowego to nie tylko kwestia mobilności czy prestiżu - to również poważna decyzja finansowa, która może mieć długofalowe skutki podatkowe. Od stycznia 2026 r. wejdą w życie nowe przepisy podatkowe, które znacząco ograniczą możliwość rozliczenia kosztów zakupu pojazdów spalinowych w działalności gospodarczej.

Czy czeka nas kolejne odroczenie KSeF? Wiele firm wciąż korzysta z faktur papierowych i nie prowadzi testów nowego systemu e-fakturowania

Krajowy System e-Faktur (KSeF) powoli staje się faktem. Rzeczywistość jest jednak taka, że tylko niewielka część małych firm w Polsce prowadziła testy nowego systemu i wciąż stosuje faktury papierowe. Czy w związku z tym czeka nas ponowne odroczenie wdrożenia KSeF?

REKLAMA

Postępowania upadłościowe w Polsce się trwają za długo. Dlaczego czekamy i kto na tym traci? Jak zmienić przepisy?

Prawo upadłościowe przewiduje wydanie postanowienia o ogłoszeniu upadłości w ciągu dwóch miesięcy od złożenia wniosku. Norma ustawowa ma jednak niewiele wspólnego z rzeczywistością. W praktyce sprawy często czekają na rozstrzygnięcie kilka, a nawet kilkanaście miesięcy. Rok 2024 przyniósł rekordowe ponad 20 tysięcy upadłości konsumenckich, co przy obecnej strukturze sądownictwa pogłębia problem przewlekłości i wymaga systemowego rozwiązania. Jakie zmiany prawa upadłościowego są potrzebne?

Nowy Unijny Kodeks Celny – harmonogram wdrożenia. Polskie firmy muszą przygotować się na duże zmiany

Największa od dekad transformacja unijnego systemu celnego wchodzi w decydującą fazę. Firmy logistyczne i handlowe mają już niewiele czasu na dostosowanie swoich procesów do wymogów centralizacji danych i pełnej cyfryzacji. Eksperci ostrzegają: bez odpowiednich przygotowań technologicznych i organizacyjnych, przedsiębiorcy mogą stracić konkurencyjność na rynku.

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA