reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > Podatki > VAT i akcyza > Kiedy powstaje obowiązek podatkowy z tytułu świadczenia usług reklamowych

Kiedy powstaje obowiązek podatkowy z tytułu świadczenia usług reklamowych

Wydajemy magazyny dla kobiet. W naszych miesięcznikach klienci zamawiają kampanie reklamowe, w ramach których reklamy pojawiają się niekiedy w trzech - czterech kolejnych numerach. Kiedy powstaje u nas obowiązek podatkowy?

Obowiązujące od 1 stycznia 2014 r. przepisy nie przewidują szczególnego sposobu powstawania obo­wiązku podatkowego z tytułu świadczenia usług reklamowych. W konsekwencji obowiązek ten powstaje na zasadach ogólnych, czyli:

  • z chwilą otrzymania części lub całości zapłaty (w odniesieniu do otrzymanej kwoty) - w zakresie, w ja­kim zapłata została otrzymana przed wykonaniem usługi,
  • z chwilą wykonania usługi - w pozostałym zakresie.

Obowiązek podatkowy przy dostawie budynków

Jeśli usługa polega na opublikowaniu reklamy w dwóch (lub więcej) numerach czasopisma, za mo­ment wykonania usługi należy uznać moment przekazania do dystrybucji ostatniego numeru czasopisma, w którym publikowana jest reklama. Zatem w przedstawionej przez Państwa sytuacji momentem wyko­nania usługi jest przekazanie do dystrybucji ostatniego egzemplarza czasopisma, w którym publikowana jest reklama w ramach danej kampanii reklamowej.

Polecamy: Monitor Księgowego – prenumerata

Obowiązek podatkowy z tytułu świadczenia usług reklamowych, o których mowa w Państwa pytaniu, powstaje więc:

  • z chwilą otrzymania części lub całości zapłaty (w odniesieniu do otrzymanej kwoty) - w zakresie, w ja­kim zapłata zostaje otrzymana przed opublikowaniem ostatniego egzemplarza czasopisma, w którym zamieszczona jest reklama w ramach danej kampanii reklamowej;
  • z chwilą przekazania do dystrybucji ostatniego egzemplarza czasopisma, w którym publikowana jest reklama w ramach danej kampanii reklamowej - w pozostałym zakresie.

PODSTAWA PRAWNA:

• art. 19a ust. 1 i 8 ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług - j.t. Dz.U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054; ost.zm. Dz.U. z 2014 r. poz. 312

Podyskutuj o tym na naszym FORUM

reklama

Przydatne formularze online

Artykuł pochodzi z poradnika "500 pytań o VAT"

Książka do nabycia na sklep.infor.pl

Czytaj także

Narzędzia księgowego

reklama
reklama

POLECANE

reklama
reklama

Ostatnio na forum

reklama

Nowy JPK_VAT

Oznaczenia dostawy towarów i świadczenia usług (kody GTU) w nowym JPK_VAT z deklaracją

reklama

Eksperci portalu infor.pl

GKR Legal

Przejrzyste Zasady, Adekwatne Doradztwo

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama