Kiedy powstaje obowiązek podatkowy z tytułu świadczenia usług reklamowych
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Obowiązujące od 1 stycznia 2014 r. przepisy nie przewidują szczególnego sposobu powstawania obowiązku podatkowego z tytułu świadczenia usług reklamowych. W konsekwencji obowiązek ten powstaje na zasadach ogólnych, czyli:
- z chwilą otrzymania części lub całości zapłaty (w odniesieniu do otrzymanej kwoty) - w zakresie, w jakim zapłata została otrzymana przed wykonaniem usługi,
- z chwilą wykonania usługi - w pozostałym zakresie.
Obowiązek podatkowy przy dostawie budynków
Jeśli usługa polega na opublikowaniu reklamy w dwóch (lub więcej) numerach czasopisma, za moment wykonania usługi należy uznać moment przekazania do dystrybucji ostatniego numeru czasopisma, w którym publikowana jest reklama. Zatem w przedstawionej przez Państwa sytuacji momentem wykonania usługi jest przekazanie do dystrybucji ostatniego egzemplarza czasopisma, w którym publikowana jest reklama w ramach danej kampanii reklamowej.
Polecamy: Monitor Księgowego – prenumerata
Obowiązek podatkowy z tytułu świadczenia usług reklamowych, o których mowa w Państwa pytaniu, powstaje więc:
- z chwilą otrzymania części lub całości zapłaty (w odniesieniu do otrzymanej kwoty) - w zakresie, w jakim zapłata zostaje otrzymana przed opublikowaniem ostatniego egzemplarza czasopisma, w którym zamieszczona jest reklama w ramach danej kampanii reklamowej;
- z chwilą przekazania do dystrybucji ostatniego egzemplarza czasopisma, w którym publikowana jest reklama w ramach danej kampanii reklamowej - w pozostałym zakresie.
PODSTAWA PRAWNA:
• art. 19a ust. 1 i 8 ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług - j.t. Dz.U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054; ost.zm. Dz.U. z 2014 r. poz. 312
Podyskutuj o tym na naszym FORUM
REKLAMA
REKLAMA
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat