Kiedy powstaje obowiązek podatkowy z tytułu usługi naprawy telefonów
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
W przedstawionej przez Pana sytuacji obowiązek podatkowy powstaje na zasadach ogólnych, czyli z chwilą wykonania usługi naprawy. W związku z tym obowiązek podatkowy z tytułu naprawy obu telefonów powstał 23 czerwca 2014 r. Nie ma znaczenia, czy i kiedy klienci odebrali telefony, ani czy i kiedy dokonają zapłaty po wykonaniu usługi.
Polecamy: Monitor Księgowego – prenumerata
Taki sposób ustalania momentu wykonania usługi i momentu powstania obowiązku podatkowego potwierdziło również Ministerstwo Finansów w broszurze informacyjnej z 28 stycznia 2014 r. pt. Zmiany w zakresie określania momentu powstania obowiązku podatkowego w VAT od 1 stycznia 2014 r.:
Dla celów powstania obowiązku podatkowego dokonanie czynności następuje z chwilą faktycznego jej dokonania, z wyjątkiem przypadków, w których przepisy ustawy o VAT określają wprost ten moment. W konsekwencji postanowienia umów cywilnoprawnych o uznaniu dostawy towarów za dokonaną (np. zastrzeżenie prawa własności do czasu zaistnienia danego zdarzenia, w sytuacji gdy towar został już wydany) lub usługi za wykonaną (np. przyjęcie jej wykonania dopiero z chwilą podpisania protokołów zdawczo-odbiorczych) pozostają bez znaczenia dla ww. celów, mogą pełnić jedynie funkcję pomocniczą w przypadku zaistnienia wątpliwości.
PODSTAWA PRAWNA:
• art. 19a ust. 1 ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług - j.t. Dz.U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054; ost.zm. Dz.U. z 2014 r. poz. 312
Podyskutuj o tym na naszym FORUM
REKLAMA
REKLAMA
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat