REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Najem i dzierżawa, Rozliczenie wspólne

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Rozliczamy się wspólnie na PIT-37 - PIT 2011

Wybierając rozliczenie wspólne (zwane też preferencyjnym) pamiętajmy, że musimy wykonać nieco więcej czynności, albo wykonać je nieco inaczej niż przy rozliczeniu indywidualnym. Zapoznajmy się więc z listą tych odrębności. Ułatwi to rozliczenia podatkowe i pozwoli uniknąć błędów przy wypełnianiu zeznania.

Rozliczamy się wspólnie na PIT-37

Wybierając rozliczenie wspólne (zwane też preferencyjnym) pamiętajmy, że musimy wykonać nieco więcej czynności, albo wykonać je nieco inaczej niż przy rozliczeniu indywidualnym. Zapoznajmy się więc z listą tych odrębności. Ułatwi to rozliczenia podatkowe i pozwoli uniknąć błędów przy wypełnianiu zeznania.

Rozliczamy się wspólnie na PIT-37 - PIT 2009

Wybierając rozliczenie wspólne (zwane też preferencyjnym) pamiętajmy, że musimy wykonać nieco więcej czynności, albo wykonać je nieco inaczej niż przy rozliczeniu indywidualnym. Zapoznajmy się więc z listą tych odrębności. Ułatwi to rozliczenia podatkowe i pozwoli uniknąć błędów przy wypełnianiu zeznania.

VAT przy prywatnym najmie mieszkań

Wynajmowanie (również dzierżawa) mieszkań na cele mieszkaniowe na własny rachunek jest usługą zwolnioną z VAT (art. 43 ust. 1 pkt 1 ustawy o VAT w zw. z poz. 4 załącznika nr 4 ustawy o VAT).  Tak więc wynajmujący mieszkania na cele mieszkaniowe nie muszą się rejestrować jako podatnicy VAT.

Czy wynajem mieszkania dla pracowników jest dla nich przychodem

Firma wynajmuje trzy umeblowane mieszkania dla swoich pracowników pochodzących z innej miejscowości. Mieszkania wynajmowane są na rachunki od osób niebędących czynnymi podatnikami VAT. Jak rozliczyć taki wynajem, jeżeli jedno mieszkanie jest wynajmowane dla jednego pracownika? A jak, gdy wynajmowane jest dla kilku pracowników? Czy wartość wynajmu należy doliczyć do dochodu pracownika? Czy taki wydatek jest dla nas kosztem uzyskania przychodów?

Jak rozliczyć zakup mebli biurowych do wynajmowanego lokalu

Prowadzę podatkową księgę przychodów i rozchodów. Zakupiłam meble biurowe do lokalu wynajmowanego na działalność. Na fakturze jest napisane: meble biurowe - komplet-zestaw mebli biurowych. Cena 6355 zł + VAT. Na fakturze nie wyszczególniono, co wchodzi w skład zestawu, ale w praktyce jest to: biurko z szafką zintegrowaną, szafka z szufladami i zestaw szafek kuchennych. Jak powinnam rozliczyć ten zakup w kosztach? Czy powinnam amortyzować cały komplet przez 5 lat? A może, mimo że nie ma wyszczególnienia poszczególnych elementów zestawu na fakturze, to najpierw powinnam podzielić go na 3 części i ustalić wartość początkową każdej z nich, a dopiero potem amortyzować osobno każdą z tych części?

REKLAMA