Kategorie

Opłata reklamowa

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Opłata reklamowa w 2022 r. Ustawodawca określił górną granicę stawki części stałej opłaty reklamowej oraz stawki części zmiennej opłaty reklamowej na przyszły rok. Jakie wartości kwotowe stawek maksymalnych opłaty reklamowej obowiązują na 2022 r.?
Górne granice stawek kwotowych podatków i opłat lokalnych w 2022 roku, z uwagi na wyższy wskaźnik inflacji, ulegną podwyższeniu w stosunku do roku obecnego. Jakie wartości kwotowe będą miały stawki maksymalne podatków i opłat lokalnych w 2022 r.?
Podatek od reklam (składka od reklam). Ministerstwo Finansów analizuje 150 uwag do projektu dotyczącego podatku od reklam, które wpłynęły do 16 lutego; cały czas trwają prekonsultacje projektu - wynika z informacji resortu finansów.
Ministerstwo Finansów określiło wysokość stawek maksymalnych podatków i opłat lokalnych jakie będą obowiązywać w 2020 roku. Nowe stawki dotyczą podatku od nieruchomości, podatku od środków transportowych, opłaty targowej, opłaty miejscowej, opłaty uzdrowiskowej, opłaty od posiadania psów oraz opłaty reklamowej. Z uwagi na wzrost cen towarów i usług stawki maksymalne w 2020 roku będą wyższe w porównaniu z 2019 rokiem o 1,8 proc.
W drodze uchwały rady poszczególnych gmin mogą wprowadzać opłatę targową. Opłata ta nie może jednak przekroczyć ustawowego progu, który jest określany dla każdego kolejnego roku w zależności od wskaźnika cen towarów i usług konsumpcyjnych. Dla roku 2019 stawka opłaty targowej nie może przekroczyć 778,20 zł dziennie.
Gminy mogą wprowadzać opłatę reklamową od właścicieli nieruchomości, na których są umieszczone tablice reklamowe lub urządzenia reklamowe. Opłata składała się z części stałej i części zmiennej – w 2019 roku stawka części stałej może wynosić maksymalnie 2,54 zł dziennie, natomiast stawka części zmiennej nie będzie mogła przekroczyć 0,22 zł od 1 m2 pola powierzchni tablicy reklamowej lub urządzenia reklamowego służących ekspozycji reklamy dziennie.
Resort finansów określił wysokość stawek maksymalnych podatków i opłat lokalnych jakie będą obowiązywać w 2019 roku. Nowe stawki dotyczą podatku od nieruchomości, podatku od środków transportowych, opłaty targowej, opłaty miejscowej, opłaty uzdrowiskowej, opłaty od posiadania psów oraz opłaty reklamowej. Z uwagi na wzrost cen towarów i usług stawki maksymalne w 2019 roku będą wyższe w porównaniu z 2018 rokiem o 1,6%.
Przepisy wprowadzające opłatę reklamową pojawiły się jeszcze w 2015 roku, ale do tej pory gminy jej nie pobierały, ze względu na brak odpowiednich uchwał rad gmin dotyczących zasad umieszczania reklam w przestrzeni publicznej. W ostatnich miesiącach obserwujemy jednak wzrost aktywności gmin w podejmowaniu takich uchwał, w związku z czym opłata reklamowa powoli zaczyn być faktem. Pierwsze uchwały dotyczące póki co zasad umieszczania reklam weszły już w życie, a kolejne gminy (w tym Warszawa) poczyniły kroki mające na celu ich wprowadzenie. Gminy, który będą posiadać takie uchwały będą mogły wprowadzić opłatę reklamową.
Ustawy krajobrazowa obowiązuje od 11 września 2015 roku ale gminy wciąż nie spieszą się z przygotowywaniem i wprowadzaniem w życie tzw. kodeksów reklamowych, które miały uporządkować chaos w przestrzeni publicznej i dać podstawę do pobierania opłat reklamowych. Nowe przepisy zostały zaskarżone do Trybunału Konstytucyjnego i wciąż czekają na jego opinię. Jeśli TK uzna je za sprzeczne z Ustawą zasadniczą stworzone na podstawie wadliwego prawa kodeksy mogą stać się bezużyteczne i obrócić się przeciwko gminom, jako podstawa do dochodzenia odszkodowań, zwrotu kar i opłat reklamowych.
Od 2016 r. wszystkie gminy mogą w Polsce mogą pobierać opłatę reklamową od tablic i urządzeń reklamowych - o ile podejmą stosowne uchwały w tym zakresie. Sprawdźmy zatem kto, kiedy i ile powinien płacić w ramach tej opłaty.
Prezentujemy maksymalne stawki opłat lokalnych, jakie będą obowiązywały w roku 2016, wraz z wyłączeniami i zwolnieniami. Chodzi o stawki opłaty targowej, opłaty miejscowej, opłaty uzdrowiskowej, opłaty od posiadania psów i opłaty reklamowej.
Środki uzyskane z opłaty reklamowej, którą gminy od 11 września br. mogą wprowadzać w drodze uchwały, mają być dochodem gmin - takie rozwiązanie przewiduje projekt nowelizacji ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego, którego pierwsze czytanie odbyło się w Sejmie.
Właściciele nieruchomości, na których są umieszczone tablice reklamowe, mogą zostać zobowiązani do uiszczania nowej opłaty lokalnej, tzw. opłaty reklamowej. Wprowadzająca nowe obowiązki ustawa weszła w życie 11 września 2015 r.
Właściciele nieruchomości, na których są umieszczone tablice reklamowe, mogą zostać zobowiązani do uiszczania nowej opłaty lokalnej, tzw. opłaty reklamowej. Wprowadzająca nowe obowiązki ustawa wejdzie w życie 11 września 2015 r.
Właściciele nieruchomości, na których są umieszczone tablice reklamowe, mogą zostać zobowiązani do uiszczania nowej opłaty lokalnej, tzw. opłaty reklamowej. Wprowadzająca nowe obowiązki ustawa wejdzie w życie 11 września 2015 r.
Od 11 września 2015 r. gminy będą mogły wprowadzać opłatę reklamową od właścicieli nieruchomości, na których są umieszczone tablice reklamowe lub urządzenia reklamowe. Opłata będzie składała się z części stałej i części zmiennej - stawka części stałej to maksymalnie 2,50 zł dziennie, natomiast stawka części zmiennej nie będzie mogła przekroczyć 0,20 zł od 1 m2 pola powierzchni tablicy reklamowej lub urządzenia reklamowego służących ekspozycji reklamy dziennie.