REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Platforma Usług Elektronicznych Służby Celnej (PUESC)

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Komunikat MF: PUESC nie będzie dostępny 25-26 sierpnia 2023 roku

Ministerstwo Finansów poinformowało, że Platforma Usług Elektronicznych Skarbowo-Celnych (PUESC) nie będzie dostępna od godz. 20.00 w dniu 25 sierpnia 2023 r. do (prawdopodobnie) godz. 18.00 w dniu 26 sierpnia 2023 r. W tym czasie należy stosować procedury awaryjne.

Zgłoszenia celne 2023 - zmiany, instrukcje

Departament Ceł Ministerstwa Finansów poinformował, że od 1 stycznia 2023 roku zaszły zmiany w zakresie deklarowania w zgłoszeniach celnych pochodzenia przywożonych towarów. Wproadzono obowiązek odrębnego deklarowania pochodzenia niepreferencyjnego i preferencyjnego. Ponadto wprowadzono zmiany w Instrukcji wypełniania zgłoszeń celnych (w tym także w zakresie kodu dokumentu dla kontyngentu dla towarów z Rosji).

Taryfa celna na rok 2023, środki taryfowe - nowe przepisy

Departament Ceł Ministerstwa Finansów informuje o nowych przepisach unijnych dotyczących środków taryfowych i taryfy celnej obowiązujących od początku 2023 roku.

Weryfikacja podpisu elektronicznego na dokumencie od fiskusa - nowa usługa PUESC

Platforma Usług Elektronicznych Skarbowo-Celnych (PUESC) uruchomiła 12 października 2022 r. nową, bezpłatną e-usługę publiczną „Zweryfikuj podpis elektroniczny”. Dzięki tej usłudze można sprawdzić online status podpisu elektronicznego na dokumencie (w formie elektronicznej), który otrzymano z jednostki Krajowej Administracji Skarbowej (np. z urzędu skarbowego) lub Ministerstwa Finansów.

REKLAMA

e-Płatności na PUESC - akcyza od samochodów osobowych i wniosek o wydanie banderol

e-Płatności na PUESC. Ministerstwo Finansów informuje, że od 23 listopada 2021 roku od godz. 8.00 na Portalu Usług Elektronicznych Skarbowo-Celnych jest dostępna nowa usługa - „Zapłać za dokument poprzez e-Płatności”. Pozwala ona na opłatę należności w formie płatności elektronicznych online za deklarację akcyzową od aut osobowych lub za wniosek o wydanie banderol. Ministerstwo Finansów zapowiada, że będą udostępniane kolejne usługi z grupy e-Płatności.

Tax Free od 1 stycznia 2022 r. Obowiązek rejestracji

Tax Free. Od 1 stycznia 2022 r. wszyscy sprzedawcy w systemie zwrotu podatku VAT podróżnym będą mieć obowiązek wystawiania dokumentów Tax Free w formie elektronicznej. Trwa rejestracja podmiotów, które będą chciały sprzedawać w systemie Tax Free po 1 stycznia 2022 r.

Rejestracja do Centralnego Rejestru Podmiotów Akcyzowych z problemami

Centralny Rejestr Podmiotów Akcyzowych (CRPA). Aż 60 tys. podmiotów wciąż nie wpisało się do rejestru akcyzowego. Może to dla nich oznaczać droższe paliwo czy gaz. Ale sam proces rejestracji jest drogą przez mękę.

TAX FREE - jak się zarejestrować?

TAX FREE. Na Platformie Usług Elektronicznych Skarbowo-Celnych (PUESC) od 1 lipca 2021 roku mogą się rejestrować firmy, które będą sprzedawać w systemie TAX FREE, po zmianie obsługi dokumentów na formę elektroniczną. Ponadto, od lipca, przedsiębiorcy mają możliwość dostosowania działalności w zakresie TAX FREE do zmian, które wejdą w życie od 1 stycznia 2022 roku.

REKLAMA

Rejestracja firm do systemu TAX FREE od 1 lipca 2021 r.

Rejestracja firm do systemu TAX FREE na Platformie PUESC. W dniu 1 lipca 2021 r. ruszyła rejestracja przedsiębiorców do systemu informatycznego TAX FREE na Platformie PUESC. Ministerstwo Finansów przypomina, że od 1 stycznia 2022 r. wszyscy sprzedawcy w systemie TAX FREE będą musieli wystawiać dokumenty TAX FREE w formie elektronicznej.

Zwolnienie od akcyzy pojazdów hybrydowych - wzór zaświadczenia

Zwolnienia z akcyzy dla samochodów hybrydowych. Ustawodawca określił wzór zaświadczenia stwierdzającego zwolnienie od akcyzy samochodu osobowego będącego pojazdem hybrydowym. Rozporządzenie wprowadzające zaświadczenie zacznie obowiązywać 1 lipca 2021 r.

Nowy wzór deklaracji AKC-P od 1 lipca 2021 r.

AKC-P, czyli deklaracja o wysokości podatku akcyzowego pobranego i wpłaconego przez płatnika, w nowej wersji od 1 lipca 2021 r. Od tej też daty deklarację będzie można składać wyłącznie elektronicznie.

Centralny Rejestr Podmiotów Akcyzowych - obowiązek rejestracji, przepisy przejściowe

Centralny Rejestr Podmiotów Akcyzowych ma zostać uruchomiony 1 lutego 2021 r. Zastąpi on dotychczasowe papierowe rejestry akcyzowe prowadzone obecnie przez urzędy skarbowe. Które podmioty obejmuje obowiązek rejestracji w Centralnym Rejestrze Podmiotów Akcyzowych? Jakie przepisy przejściowe przewidział ustawodawca?

Jak przesyłać i podpisywać e-deklaracje podatkowe?

Jak przesyłać e-deklaracje podatkowe oraz elektroniczne podania podatkowe? Jak podpisywać deklaracje i podania wysyłane drogą elektroniczną? Jakie są rodzaje podpisów elektronicznych i w przypadku których deklaracji oraz podań można je stosować?

Firmy, które od 1 września 2020 r. chcą sprzedawać olej opałowy muszą się zarejestrować na potrzeby podatku akcyzowego

Firmy, które od 1 września 2020 r. chcą sprzedawać olej opałowy muszą się zarejestrować na potrzeby podatku akcyzowego - mówi zastępca dyrektora departamentu zwalczania przestępczości ekonomicznej w Ministerstwie Finansów Robert Michalski. Obowiązek rejestracji ciąży też na tych, którzy chcą olej opałowy kupować. Rejestracji dla potrzeb obrotu lub zużycia paliw opałowych można dokonać: elektronicznie za pomocą Portalu PUESC (Platforma Usług Elektronicznych Skarbowo-Celnych), albo Portalu Podatkowego (tylko osoby fizyczne), bądź w formie papierowej poprzez złożenie osobiście lub przesłanie pocztą do właściwego naczelnika urzędu skarbowego zgłoszenia rejestracyjnego uproszczonego – AKC-RU.

Rusza system monitorowania drogowego przewozu towarów

To narzędzie do walki z nieuczciwymi podmiotami, które nielegalnie handlują m.in. paliwami płynnymi, olejami roślinnymi, alkoholem całkowicie skażonym oraz suszem tytoniowym lub wyłudzają podatek od towarów i usług. Do dokonywania, uzupełniania i aktualizacji zgłoszeń przewozu będzie służyć elektroniczny rejestr zgłoszeń SENT.

Ruszyła usługa „e-Klient Służby Celnej”

29 czerwca 2015 r. Ministerstwo Finansów udostępniło usługę „e-Klient Służby Celnej”. Usługa dostępna jest pod adresem www.puesc.gov.pl i pozwala na zarządzanie użytkownikami oraz umożliwi uzyskanie dostępu do usług elektronicznych świadczonych przez Służbę Celną w ramach Programu e-Cło za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych Służby Celnej (PUESC).

Jedno okienko dla rozliczeń celno-podatkowych i PUESC

Ministerstwo Finansów pracuje nad integracją systemów e-Cło i e-Podatki. W tym roku pojawią się pierwsze ułatwienia dla przedsiębiorców, m.in. jedno okienko do rozliczeń celnych i podatkowych oraz Platforma Usług Elektronicznych Służby Celnej (PUESC).

REKLAMA