REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Prawo pracy, Mikroprzedsiębiorca

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Kiedy podatnik może wrócić do zwolnienia podmiotowego z VAT

150 tys. złotych - tyle wynosił w 2011 limit uprawniający do zwolnienia podmiotowego w VAT. Kiedy przedsiębiorca może ponownie skorzystać ze zwolnienia podmiotowego VAT?

Zamknięcie roku podatkowego w firmie – jak się przygotować?

Podatnik prowadzący Podatkową Książkę Przychodów i Rozchodów (PKPiR) ma obowiązek sporządzić spis z natury zwany także remanentem. Dokument ten wpływa na wartość kosztów danego roku podatkowego i jest wykazywany w rozliczeniu rocznym. Wbrew powszechnej opinii podatnicy prowadzący działalność usługową także muszą taki spis sporządzić. Sporządzenie spisu z natury dla większości podatników przypada na dwa dni w roku - 1 stycznia (lub data rozpoczęcia działalności w trakcie roku) i 31 grudnia.

Jak rozliczyć zakup materiałów, które uległy zniszczeniu (PKPiR)?

W sytuacji gdy materiały uległy zniszczeniu w wyniku zdarzeń losowych w pierwszej kolejności należy sporządzić protokół z uwagi na sytuację, iż materiały uległy zniszczeniu. Następnie należy wystornować kwotę zniszczonych materiałów z kolumny 10 pkpir "Zakup towarów handlowych i materiałów wg cen zakupu" i wpisać ją do kolumny 13 pkpir "Pozostałe wydatki". Nie ma obowiązku korygowania odliczonego VAT.

REKLAMA