REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pierwszy Ogólnopolski Kongres Biur Rachunkowych za nami!

Subskrybuj nas na Youtube
Pierwszy Ogólnopolski Kongres Biur Rachunkowych za nami!
Pierwszy Ogólnopolski Kongres Biur Rachunkowych za nami!

REKLAMA

REKLAMA

Ponad 300 uczestników, 50 prelegentów, wykłady i panele warsztatowe – tak w skrócie można podsumować pierwszy Ogólnopolski Kongres Biur Rachunkowych – wydarzenie debiutujące w Targach Kielce.

- Wspólnie z EPSA BPO zdecydowaliśmy się zorganizować Ogólnopolski Kongres Biur Rachunkowych z prostej przyczyny – w Polsce brakowało spotkania dedykowanego biurom rachunkowym i dostawcom dla tej części sektora małych i średnich firm – powiedział dr Andrzej Mochoń. Prezes Targów Kielce – gospodarz wydarzenia – dodał, że mimo wieloletniej tradycji, księgowość wciąż się rozwija - Jesteśmy świadkami rewolucji technologicznej, która ogarnęła również ten segment rynku.

REKLAMA

REKLAMA

Alina Rudnicka-Acosta, Prezes Zarządu EPSA BPO, podkreśliła, że celem Ogólnopolskiego Kongresu Biur Rachunkowych jest przybliżenie tego, co dzisiaj polski rynek oraz zagraniczni dostawcy oferują biurom rachunkowym, aby mogły rozwijać się prężnie i dynamicznie.

Wykłady o innowacyjności w pracy biur rachunkowych, dyskusje o roli władzy lokalnej we współpracy z małymi i średnimi firmami oraz warsztaty dotyczące zwiększenia rentowności – to tylko niektóre z propozycji, jakie otrzymali uczestnicy. Spotkania przeprowadzili czołowi przedstawiciele branży rachunkowej.

Podczas pierwszego dnia wydarzenia odbył się m.in. panel dyskusyjny „Władze lokalne jako kluczowi partnerzy MŚP: strategia, narzędzia, dobre praktyki”, w którym udział wzięli prof. dr hab. Andrzej Sztando z Wrocławskiego Uniwersytetu Ekonomicznego, Szymon Klus, ekspert w Departamencie Handlu i Współpracy Międzynarodowej Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii oraz Alina Rudnicka-Acosta, Przez Zarządu EPSA BPO S.A.

REKLAMA

Dr hab. Andrzej Sztando podczas swojego wystąpienia wyjaśnił znaczenie strategii rozwoju lokalnego uchwalanych przez władze samorządowe dla MŚP. Wskazał także, w jaki sposób motywować władze do budowy i wdrażania progospodarczych strategii rozwoju, jak włączyć się w ich opracowanie i zdobyć realny wpływ na ich kształt.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Piotr Ciski oraz Tomasz Dorf wzięli udział w panelu dyskusyjnym dotyczącym nowości technologicznych. Dyrektor Zarządzający Sage w Polsce podkreślił, że technologia wkracza w każdy aspekt życia, także w gospodarkę. Biura rachunkowe powinny określić, jak szybko są w stanie się przystosować i przygotować. – Technologia będzie wymagała modyfikacji od właścicieli. Jest też niezbędna bo zmieniają się klienci. Młodzi ludzie coraz częściej otwierają działalności gospodarcze. Oczekują innej obsługi – dostęp do dokumentów 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę – komentuje Piotr Ciski. Nie ma więc odwrotu od technologii. Dokumenty trzymane w chmurze staną się już niebawem standardem.

Tomasz Dorf dodał, że mimo postępu technologicznego, robot nie zastąpi analityków i doradców podatkowych. – To ludzie dokonują weryfikacji, analizują dokumenty oraz radzą, jak prowadzić biznes. – podkreśla Dyrektor Segmentu SME Microsoft. Tomasz Dorf dodał, że OKBR daje możliwość popatrzenia z boku na biznes.

Zwieńczeniem pierwszego dnia Kongresu Biur Rachunkowych była uroczysta gala, podczas której poznaliśmy zwycięzców konkursy Twoje logo – Twoja marka. Komisja oceniała m.in. typografię i umiejętnie dobrane kolory. Sponsorami nagród w konkursie były SAGE w Polsce oraz 4Decision.

W drugim dniu kongresu  zajęto się między innymi tematem zasobów ludzkich. Księgowość sięga do nowoczesnych narzędzi, a biur zastępowani są przez roboty wciąż największym kapitałem branży finansowej są ludzie. Wojciech Sularz oraz Monika Nowecka – uczestnicy panelu, jednogłośnie wskazali, że największym kosztem biur rachunkowych, zarówno tych małych, jak i średnich, są ludzie. Pochłaniają oni blisko 80% budżetu firmy. – Prezes Zarządu Tatra Holding, Wojciech Sularz, dodał, że priorytetem dla właścicieli powinni być właśnie pracownicy – Znalezienie odpowiedniego człowieka zajmuje około 90 dni, jednak wdrożenie w nowe obowiązki i odpowiednie dokształcenie zajmuje więcej czasu.

Monika Nowecka, Wiceprezes Zarządu Mazars w Polsce wskazała, że kluczem do zatrudnienia i zatrzymania przy sobie pracownika jest dbałość o odpowiednią atmosferę w miejscu zatrudnienia. – Elastyczne godziny pracy, możliwość wypełniania obowiązków w domu to tylko niektóre z propozycji. Oczywiście każdy pracodawca kusi systemem benefitów – to już standard.

Patronat honorowy nad wydarzeniem sprawuje Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii, a także Prezydent Miasta Kielce i Marszałek Województwa Świętokrzyskiego. Głównym partnerem merytorycznym jest Stowarzyszenie Księgowych w Polsce. Sponsorem głównym była firma Sage Polska. OKBR wsparli także Polkomtel, Tax Care SA, Microsoft, Taxo, Samsung. Głównym patronem medialnym był Dziennik Gazeta Prawna. Patronem medialnym wydarzenia był również portal Infor.pl.

Polecamy: Przeciwdziałanie praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu – nowe procedury

Pierwszy Ogólnopolski Kongres Biur Rachunkowych
Kongres Biur Rachunkowych
Ogólnopolski Kongres Biur Rachunkowych
I Ogólnopolski Kongres Biur Rachunkowych
Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KSeF 2.0: firmy będą miały tylko 4 miesiące na testy. Co trzeba zrobić już teraz?

W czerwcu 2025 r. – zgodnie z harmonogramem – Ministerstwo Finansów udostępniło dokumentację interfejsu API KSeF 2.0. Jest to jednak materiał dla integratorów systemów i dostawców oprogramowania. Firmy wciąż czekają na udostępnienie środowiska testowego, które zaplanowano na koniec września. Konkretne testy będą więc mogły zacząć się dopiero w październiku. Tymczasem obowiązek korzystania z Krajowego Systemu e-Faktur dla części firm wchodzi już w lutym – oznacza to niewiele czasu na przygotowanie.

Projekt ustawy wdrażającej obowiązkowy KSeF po pierwszym czytaniu w Sejmie. Co się zmienia a co pozostaje bez zmian [komentarz eksperta]

W dniu 9 lipca 2025 r., Sejm przeprowadził pierwsze czytanie i skierował do prac w komisji finansów projekt ustawy zakładającej wdrożenie obowiązkowego Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF). Wszystkie kluby i koła poselskie zapowiedziały dalsze prace nad projektem. Prace legislacyjne wchodzą w końcową fazę. Z coraz większą pewnością możemy więc stwierdzić, że obowiązkowy KSeF będzie wdrażany w dwóch etapach - od 1 lutego 2026 i od 1 kwietnia 2026 r.

Podatek u źródła 2025: Objaśnienia podatkowe ministra finansów dot. statusu rzeczywistego właściciela. Praktyczne szanse i nieoczywiste zagrożenia

Po latach oczekiwań i licznych postulatach ze strony środowisk doradczych oraz biznesowych, Ministerstwo Finansów opublikowało długo zapowiadane objaśnienia dotyczące statusu rzeczywistego właściciela w kontekście podatku u źródła (WHT). Teraz nadszedł czas, by bardziej szczegółowo przyjrzeć się poszczególnym zagadnieniom. Dokument z 3 lipca 2025 r., opublikowany na stronie MF 9 lipca, ma na celu rozwianie wieloletnich wątpliwości dotyczących stosowania klauzuli „beneficial owner”. Choć sam fakt publikacji należy ocenić jako krok w stronę większej przejrzystości i przewidywalności, nie wszystkie zapisy spełniły oczekiwania.

Polski podatek cyfrowy jeszcze w tym roku? Rząd nie ogląda się na Brukselę

Choć Komisja Europejska wycofała się z planów nałożenia podatku cyfrowego, Polska idzie własną drogą. Minister cyfryzacji Krzysztof Gawkowski zapowiada, że projekt ustawy będzie gotowy do końca roku.

REKLAMA

KSeF 2026: koniec z papierowymi fakturami, zmiany w obiegu dokumentów i obsłudze procesu sprzedaży w firmie

W przyszłym roku w Polsce zostanie uruchomiony obowiązkowy system fakturowania za pomocą Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF). Obowiązek ten wejdzie w życie na początku 2026 roku i wynika z procedowanego w Parlamencie projektu ustawy o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług. Aktualny postęp prac legislacyjnych nad projektem, oznaczonym numerem druku 1407, można śledzić na stronach Sejmu.

Składki ZUS dla małych firm w 2025 roku - preferencje: ulga na start, mały ZUS plus i wakacje składkowe

Ulga na start, preferencyjne składki, czy „Mały ZUS plus”, a także wakacje składkowe – to propozycje wsparcia dla małych przedsiębiorców. Korzyści to możliwość opłacania niższych składek lub ich brak. Warto też zwrócić uwagę na konsekwencje z tym związane. ZUS tłumaczy kto i z jakich ulg może skorzystać oraz jakie są zagrożenia z tym związane.

Zwracasz pracownikom wydatki na taksówki – czy musisz pobrać zaliczkę na podatek PIT? Najnowsze wyjaśnienia fiskusa (taksówki w podróży służbowej i w czasie wyjścia służbowego)

Pracodawcy mają wątpliwości, czy w przypadku zwracania pracownikom wydatków na taksówki (kiedy to pracownicy wykonują obowiązki służbowe – zarówno w podróży służbowej jak i w czasie tzw. wyjścia służbowego), trzeba od tych kwot pobierać zaliczki na podatek dochodowy? Pod koniec czerwca 2025 r. wyjaśnił to dokładnie Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej. Kilka miesięcy wcześniej odpowiedzi na to pytanie udzielił Minister Finansów.

Minister Majewska chce uproszczenia ZUS dla firm – konkretne propozycje zmian już na stole

Minister Agnieszka Majewska zaproponowała szereg zmian w przepisach dotyczących ubezpieczeń społecznych, które mają ułatwić życie mikro, małym i średnim przedsiębiorcom. Wśród postulatów znalazły się m.in. podniesienie limitu Małego ZUS Plus, likwidacja składki rentowej dla emerytów-przedsiębiorców, uproszczenia przy wakacjach składkowych oraz ułatwienia dla łączących biznes z rodzicielstwem.

REKLAMA

Miliardy z KPO usprawniają kolejową infrastrukturę

Prawie 11,5 mld zł warte są inwestycje realizowane ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększenia Odporności (KPO) przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Zarządzająca infrastrukturą kolejową spółka, która jest największym beneficjentem KPO, zawarła już ponad 120 umów z wykonawcami na kwotę 8 mld zł. Przeszło 160 prowadzonych zadań ma przyczynić się do zwiększenia prędkości pociągów, a także zwiększenia przepustowości tras oraz usprawnienia zarządzania ruchem kolejowym. Inwestycje poprawiają bezpieczeństwo ruchu i komfort obsługi podróżnych. Na stacjach i przystankach budowany jest nowoczesny system informacji pasażerskiej, a ich infrastruktura - dopasowywana do potrzeb osób o ograniczonej mobilności.

Darowizna od brata ponad limit 36 120 zł. Jakie warunki muszą zostać spełnione, aby nie stracić prawa do zwolnienia podatkowego?

Co robić gdy darowizna przekazana przez brata przekracza limit kwoty wolnej w wysokości 36 120 zł? Czy podlegała zwolnieniu od podatku od spadków i darowizn, pomimo że jest dokonywana z majątku wspólnego brata i jego małżonki? Jakie warunki muszą zostać spełnione, żeby nie stracić prawa do zwolnienia?

REKLAMA