REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pierwszy Ogólnopolski Kongres Biur Rachunkowych za nami!

Subskrybuj nas na Youtube
Pierwszy Ogólnopolski Kongres Biur Rachunkowych za nami!
Pierwszy Ogólnopolski Kongres Biur Rachunkowych za nami!

REKLAMA

REKLAMA

Ponad 300 uczestników, 50 prelegentów, wykłady i panele warsztatowe – tak w skrócie można podsumować pierwszy Ogólnopolski Kongres Biur Rachunkowych – wydarzenie debiutujące w Targach Kielce.

- Wspólnie z EPSA BPO zdecydowaliśmy się zorganizować Ogólnopolski Kongres Biur Rachunkowych z prostej przyczyny – w Polsce brakowało spotkania dedykowanego biurom rachunkowym i dostawcom dla tej części sektora małych i średnich firm – powiedział dr Andrzej Mochoń. Prezes Targów Kielce – gospodarz wydarzenia – dodał, że mimo wieloletniej tradycji, księgowość wciąż się rozwija - Jesteśmy świadkami rewolucji technologicznej, która ogarnęła również ten segment rynku.

REKLAMA

Alina Rudnicka-Acosta, Prezes Zarządu EPSA BPO, podkreśliła, że celem Ogólnopolskiego Kongresu Biur Rachunkowych jest przybliżenie tego, co dzisiaj polski rynek oraz zagraniczni dostawcy oferują biurom rachunkowym, aby mogły rozwijać się prężnie i dynamicznie.

Wykłady o innowacyjności w pracy biur rachunkowych, dyskusje o roli władzy lokalnej we współpracy z małymi i średnimi firmami oraz warsztaty dotyczące zwiększenia rentowności – to tylko niektóre z propozycji, jakie otrzymali uczestnicy. Spotkania przeprowadzili czołowi przedstawiciele branży rachunkowej.

Podczas pierwszego dnia wydarzenia odbył się m.in. panel dyskusyjny „Władze lokalne jako kluczowi partnerzy MŚP: strategia, narzędzia, dobre praktyki”, w którym udział wzięli prof. dr hab. Andrzej Sztando z Wrocławskiego Uniwersytetu Ekonomicznego, Szymon Klus, ekspert w Departamencie Handlu i Współpracy Międzynarodowej Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii oraz Alina Rudnicka-Acosta, Przez Zarządu EPSA BPO S.A.

Dr hab. Andrzej Sztando podczas swojego wystąpienia wyjaśnił znaczenie strategii rozwoju lokalnego uchwalanych przez władze samorządowe dla MŚP. Wskazał także, w jaki sposób motywować władze do budowy i wdrażania progospodarczych strategii rozwoju, jak włączyć się w ich opracowanie i zdobyć realny wpływ na ich kształt.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Piotr Ciski oraz Tomasz Dorf wzięli udział w panelu dyskusyjnym dotyczącym nowości technologicznych. Dyrektor Zarządzający Sage w Polsce podkreślił, że technologia wkracza w każdy aspekt życia, także w gospodarkę. Biura rachunkowe powinny określić, jak szybko są w stanie się przystosować i przygotować. – Technologia będzie wymagała modyfikacji od właścicieli. Jest też niezbędna bo zmieniają się klienci. Młodzi ludzie coraz częściej otwierają działalności gospodarcze. Oczekują innej obsługi – dostęp do dokumentów 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę – komentuje Piotr Ciski. Nie ma więc odwrotu od technologii. Dokumenty trzymane w chmurze staną się już niebawem standardem.

Tomasz Dorf dodał, że mimo postępu technologicznego, robot nie zastąpi analityków i doradców podatkowych. – To ludzie dokonują weryfikacji, analizują dokumenty oraz radzą, jak prowadzić biznes. – podkreśla Dyrektor Segmentu SME Microsoft. Tomasz Dorf dodał, że OKBR daje możliwość popatrzenia z boku na biznes.

Zwieńczeniem pierwszego dnia Kongresu Biur Rachunkowych była uroczysta gala, podczas której poznaliśmy zwycięzców konkursy Twoje logo – Twoja marka. Komisja oceniała m.in. typografię i umiejętnie dobrane kolory. Sponsorami nagród w konkursie były SAGE w Polsce oraz 4Decision.

W drugim dniu kongresu  zajęto się między innymi tematem zasobów ludzkich. Księgowość sięga do nowoczesnych narzędzi, a biur zastępowani są przez roboty wciąż największym kapitałem branży finansowej są ludzie. Wojciech Sularz oraz Monika Nowecka – uczestnicy panelu, jednogłośnie wskazali, że największym kosztem biur rachunkowych, zarówno tych małych, jak i średnich, są ludzie. Pochłaniają oni blisko 80% budżetu firmy. – Prezes Zarządu Tatra Holding, Wojciech Sularz, dodał, że priorytetem dla właścicieli powinni być właśnie pracownicy – Znalezienie odpowiedniego człowieka zajmuje około 90 dni, jednak wdrożenie w nowe obowiązki i odpowiednie dokształcenie zajmuje więcej czasu.

Monika Nowecka, Wiceprezes Zarządu Mazars w Polsce wskazała, że kluczem do zatrudnienia i zatrzymania przy sobie pracownika jest dbałość o odpowiednią atmosferę w miejscu zatrudnienia. – Elastyczne godziny pracy, możliwość wypełniania obowiązków w domu to tylko niektóre z propozycji. Oczywiście każdy pracodawca kusi systemem benefitów – to już standard.

Patronat honorowy nad wydarzeniem sprawuje Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii, a także Prezydent Miasta Kielce i Marszałek Województwa Świętokrzyskiego. Głównym partnerem merytorycznym jest Stowarzyszenie Księgowych w Polsce. Sponsorem głównym była firma Sage Polska. OKBR wsparli także Polkomtel, Tax Care SA, Microsoft, Taxo, Samsung. Głównym patronem medialnym był Dziennik Gazeta Prawna. Patronem medialnym wydarzenia był również portal Infor.pl.

Polecamy: Przeciwdziałanie praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu – nowe procedury

Pierwszy Ogólnopolski Kongres Biur Rachunkowych
Kongres Biur Rachunkowych
Ogólnopolski Kongres Biur Rachunkowych
I Ogólnopolski Kongres Biur Rachunkowych
Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zatrudnianie osób z niepełnosprawnościami w 2025 r. Jak i ile można zaoszczędzić na wpłatach do PFRON? Case study i obliczenia dla pracodawcy

Dlaczego 5 maja to ważna data w kontekście integracji i równości? Co powstrzymuje pracodawców przed zatrudnianiem osób z niepełnosprawnościami? Jakie są obowiązki pracodawcy wobec PFRON? Wyjaśniają eksperci z HRQ Ability Sp. z o.o. Sp. k. I pokazują na przykładzie ile może zaoszczędzić firma na zatrudnieniu osób z niepełnosprawnościami.

Koszty NKUP w księgach rachunkowych - klasyfikacja i księgowanie

– W praktyce rachunkowej i podatkowej przedsiębiorcy często napotykają na wydatki, które - mimo że wpływają na wynik finansowy jednostki - to jednak nie mogą zostać zaliczone do kosztów uzyskania przychodów (tzw. NKUP) – zauważa Beata Tęgowska, ekspertka ds. księgowości i płac z Systim.pl i wyjaśnia jak je prawidłowo klasyfikować i księgować?

Zmiany w podatku od spadków darowizn w 2025 r. Likwidacja obowiązku uzyskiwania zaświadczenia z urzędu skarbowego i określenie wartości nieodpłatnej renty [projekt]

W dniu 28 kwietnia 2025 r. w Wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów opublikowano założenia nowelizacji ustawy o zmianie ustawy o podatku od spadków i darowizn. Ta nowelizacja ma dwa cele. Likwidację obowiązku uzyskiwania zaświadczenia naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego zwolnienie z podatku od spadków i darowizn

na celu ograniczenie formalności i zmniejszenie barier administracyjnych wynikających ze stosowania ustawy o podatku od spadków i darowizn, związanych z dokonywaniem obrotu majątkiem nabytym tytułem spadku lub inny nieodpłatny sposób objęty zakresem ustawy o podatku od spadków i darowizn, od osób z kręgu najbliższej rodziny, a także uproszczenie rozliczania podatku z tytułu nabycia nieodpłatnej renty.

Co zmieni unijne rozporządzenie w sprawie maszyn od 2027 roku. Nowe wymogi prawne cyberbezpieczeństwa przemysłu w UE

Szybko zachodząca cyfrowa transformacja, automatyzacja, integracja środowisk IT i OT oraz Przemysł 4.0 na nowo definiują krajobraz branży przemysłowej, przynosząc nowe wyzwania i możliwości. Odpowiedzią na ten fakt jest m.in. przygotowane przez Komisję Europejską Rozporządzenie 2023/1230 w sprawie maszyn. Firmy działające na terenie UE muszą dołożyć starań, aby sprostać nowym, wynikającym z tego dokumentu standardom przed 14 stycznia 2027 roku.

REKLAMA

Skarbówka kontra przedsiębiorcy. Firmy odzyskują miliardy, walcząc z niesprawiedliwymi decyzjami

Tysiące polskich firm zostało oskarżonych o udział w karuzelach VAT - często niesłusznie. Ale coraz więcej z nich mówi "dość" i wygrywa w sądach. Tylko w ostatnich latach odzyskali aż 2,8 miliarda złotych! Sprawdź, dlaczego warto walczyć i jak nie dać się wciągnąć w urzędniczy absurd.

Krajowy System e-Faktur – czas na konkrety. Przygotowania nie powinny czekać. Firmy muszą dziś świadomie zarządzać dostępnością zasobów, priorytetami i ryzykiem "przeciążenia projektowego"

Wdrożenie Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) przeszło z etapu spekulacji do fazy przygotowań wymagających konkretnego działania. Ministerstwo Finansów ogłosiło nowy projekt ustawy, który wprowadza obowiązek korzystania z KSeF, a 25 kwietnia skończył się okres konsultacji publicznych. Dla wszystkich zainteresowanych oznacza to jedno: czas, w którym można było czekać na „ostateczny kształt przepisów”, dobiegł końca. Dziś wiemy już wystarczająco dużo, by prowadzić rzeczywiste przygotowania – bez odkładania na później. Ekspert komisji podatkowej BCC, radca prawny, doradca podatkowy Tomasz Groszyk o wdrożeniu Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF).

Wdrożenie KSeF i JPK_CIT to nie lada wyzwanie dla firm w 2025 r. [KOMENTARZ EKSPERCKI]

Rok 2025 będzie się przełomowy dla większości działów finansowych polskich firm. Wynika to z obowiązków podatkowych nałożonych na przedsiębiorców w zakresie konieczności wdrożenia obligatoryjnego e-fakturowania (KSeF) oraz raportowania danych księgowo- podatkowych w formie nowej schemy JPK_CIT.

Sprzedałeś 30 rzeczy w sieci przez rok? Twoje dane ma już urząd skarbowy. Co z nimi zrobi? MF i KAS walczą z szarą strefą w handlu internetowym i unikaniem płacenia podatków

Ministerstwo Finansów (MF) i Krajowa Administracja Skarbowa (KAS) wdrożyły unijną dyrektywę (DAC7), która nakłada na operatorów platform handlu internetowego obowiązki sprawozdawcze. Dyrektywa jest kolejnym elementem uszczelnienia systemów podatkowych państw członkowskich UE. Dyrektywa nie wprowadza nowych podatków. Do 31 stycznia 2025 r. operatorzy platform mieli obowiązek składać raporty do Szefa KAS za lata 2023 i 2024. 82 operatorów platform przekazało za ten okres informacje o ponad 177 tys. unikalnych osobach fizycznych oraz ponad 115 tys. unikalnych podmiotach.

REKLAMA

2 miliony firm czeka na podpis prezydenta. Stawką jest niższa składka zdrowotna

To może być przełom dla mikroprzedsiębiorców: Rada Przedsiębiorców apeluje do Andrzeja Dudy o podpisanie ustawy, która ulży milionom firm dotkniętym Polskim Ładem. "To test, czy naprawdę zależy nam na polskich firmach" – mówią organizatorzy pikiety zaplanowanej na 6 maja.

Obowiązkowe ubezpieczenie OC księgowych nie obejmuje skutków błędów w deklaracjach podatkowych. Ochrona dopiero po wykupieniu rozszerzonej polisy OC

Księgowi w biurach rachunkowych mają coraz mniej czasu na złożenie deklaracji podatkowych swoich klientów – termin składania m.in. PIT-36, PIT-37 i PIT-28 mija 30 kwietnia. Pod presją czasu księgowym zdarzają się pomyłki, np. błędne rozliczenie ulg, nieuwzględnienie wszystkich przychodów czy pomyłki w zaliczkach na podatek. W jednej z takich spraw nieprawidłowe wykazanie zaliczek w PIT-36L zakończyło się naliczonymi przez Urząd Skarbowy odsetkami w wysokości ponad 7000 zł. Obowiązkowe ubezpieczenie OC księgowych nie obejmuje błędów w deklaracjach podatkowych – ochronę zapewnia dopiero wykupienie rozszerzonej polisy.

REKLAMA